Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sånt här tycker jag är så svårt... Man måste ju kunna tycka det är för mycket nån dag, och det är ju jättebra att man talar om det. Samtidigt... Det är ju smidigt för ulvar - sorry, vättar! - att inte synas och ge en irl-förklaring till varför. Jag såg mycket sånt här när jag läste igenom erat förra spel också (och där var det ju dessutom flera som droppade ur), och jag tycker det ställer till det. Man vill ju inte vara elak och misstänka någon bara för att de har ett liv, men samtidigt ska man inte vara godtrogen nog att tänka att de onda inte skulle ta till ett så fult knep som att skylla på mående/upptagenhet. (Det trodde jag nämligen i en tidigare lek var något ingen skulle vara "stygg" nog att göra - jo, tjena. )
Hur tror du att äventyret kommer sluta och vad kommer att avgöra sista striden?
Men då måste jag få kontra, du reagerar på att jag i mitt svar på LL:s obligatoriska fråga nämner Smaug och Gandalf. (Som båda är "nyckelpersoner" i den verkliga boken om Bilbo)
Ändå nämner du själv både tvillingarna och Smaug?
På vilket sett framstår då jag som mer ulvig än du själv?
Det skulle kunna vara så också att du såg något som kunde tolkas på det sett du önskade att ditt inlägg skulle tolkas som. Dock tror jag inte det är så troligt, det skulle kännas lite klumpigt att dra på sig så mycket uppmärksamhet på det sättet. Men lite misstänksamt tycker jag ändå att det är.
Under de år jag spelat har jag en enda gång sett en person skylla på något IRL fast det inte stämmer. Kan inte alls se att det är något som ulvar brukar göra.
hur försöker den här spelaren hjälpa till att hitta de onda? Ser jag inga tecken på försök till det blir jag misstänksam. Och faktiskt har jag ett par gånger lyckats identifiera ulvar med denna taktik.
Under de år jag spelat har jag en enda gång sett en person skylla på något IRL fast det inte stämmer. Kan inte alls se att det är något som ulvar brukar göra.
Håller med om att det inte händer så ofta, inte vad man vet i alla fall. Men överlag brukar jag att försöka att inte döma någon åt något håll efter aktiviteten, och det brukar fungera bra. Jag blir snarast misstänksam när någon anklagar någon annan för att vara ulv på grund av bristande aktivitet, för oftast finns det ju en strålande IRL-förklaring.
Ärligt talat så förväntas det väl att man säger att dom goda ska vinna, det gör ju garanterat ulvarna för att inte avslöja sig själva.
...förstår du hur jag tänker?
Både ulvar och goda kan nog svara lite hur som helst på den frågan, även om jag antar att Smaug kanske tänker till en extra gång..
Fast man vet ju inte om det är en strålande förklaring. (Och inte heller tycker jag att man är skyldig att gå in på några detaljer om sitt riktiga liv för att förklara sitt ulvspelsliv, det är inte vad jag menar.) Och att ulvarna inte vill synas - med en del undantag, absolut - tycker jag inte är långsökt, och framför allt inte i början. Nu ska jag ju som sagt försöka att inte låta gamla erfarenheter spöka i mitt misstänkande angående inaktivitet, men att det skulle vara misstänkt att misstänka deltagare som inte syns så mycket köper jag däremot inte.
Hur och varför? Eller kanske snarare, varför och hur?
Verkligen? Då böjer jag mig för erfarenheten och säger, vad bra! Jag upplevde det som ett problem när jag spelade förut och det har nog gjort mig lite överkänslig för irl-ursäkter, men då ska jag kanske försöka tagga ner lite på det.
Fast man vet ju inte om det är en strålande förklaring. (Och inte heller tycker jag att man är skyldig att gå in på några detaljer om sitt riktiga liv för att förklara sitt ulvspelsliv, det är inte vad jag menar.) Och att ulvarna inte vill synas - med en del undantag, absolut - tycker jag inte är långsökt, och framför allt inte i början. Nu ska jag ju som sagt försöka att inte låta gamla erfarenheter spöka i mitt misstänkande angående inaktivitet, men att det skulle vara misstänkt att misstänka deltagare som inte syns så mycket köper jag däremot inte.
Jag tycker det kan vara misstänkt att "glida med" och inte synas så mycket. Men det ser man ju oftast i det personen skriver också. Men när någon skriver en IRL-anledning till låg aktivitet så utgår jag från att det är sant. Sen kan ju det personen faktiskt skriver vara ulvigt ändå.
känns lite som en tanke att godförklara sig själv, typ "jag är ärlig med det här". Dessutom reagerade jag direkt på MM i förra leken, och då var hon ond.Eftersom alla (utom jag som inte vet) tror det så smälter dom ju in lättare.
Haha, och du är inte heller godförklarad för min del, snarare den enda jag skulle kunna ha en helt okej teori EMOT såhär långt (har dock ett par andra spår som jag ska jaga efter lite när jag gjort klart i stallet och skriva ner ikväll), men än så länge känns det väl egentligen mest som en ny spelares tankevurpa snarare än en klumpig ulv, så sådär jättemycket mer misstänkt än någon annan är du inte.
En del av Smaugs uppgift är väl att avslöja sig för ulvarna, och därför finns väl chansen att denne skriver något avvikande. Vad kan väl dock vara vad som helst, från att kopiera vad en ulv skrivit till att skriva att den tror att onda vinner megastort eller vad som helst (övertydliga exempel, men du fattar). Poängen var väl att Smaug är den ende som har något att vinna på att vinkla OT/temasnack åt något håll, jag tror att det är svårt att plocka ut ulvar och goda av vad de har skrivit om hur de tror att spelet slutar.