Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inte, på sätt och vis har du en poäng där i och med att ulvar ibland försöker "framhäva sig själva som goda". Dock så känns det väl nästan lite overkill i det här läget, om man tror att någon är ulv för att den skriver att den tror att onda sidan vinner är det snarast en rätt usel BOP. Både ulvar och goda kan nog svara lite hur som helst på den frågan, även om jag antar att Smaug kanske tänker till en extra gång. Fast det är absolut ett utmärkt sätt att få igång en diskussion, i vilken man kanske kan hitta något att misstänka.
Kan någon vara snäll och kopiera in hur man fetar texten?
Skriver från mobilen nu från kalaset så kan inte det automatiskt. Så det blir rätt sen när jag lägger min röst
[..]Åhå, du menar så. OK, jag fattar. Men kan inte detsamma sägas om goda roller? De vill väl att Gwaihir ska hitta och skydda dem? (Och inte bara för att rädda sig själva utan också för att det gynnar goda sidan att inte Gwaihir famlar i mörkret och i värsta fall skyddar en vätte.)
Nu ska jag för en gångs skull rösta i tid. Eftersom det faktiskt finns en person jag reagerar på och jag tycker det är bättre när inte alla rösterna kommer sista minuten.
Niyama röstar på Matmissbrukaren
för att jag inte alls förstår hennes tankar om att onda inte skulle skriva att de trodde att onda skulle vinna, för att inte avslöja sig. Frågan var ju vad man tror, inte vad man hoppas. När jag frågar mer om det får jag inget riktigt svar. Sen hennes kommentar:
känns lite som en tanke att godförklara sig själv, typ "jag är ärlig med det här". Dessutom reagerade jag direkt på MM i förra leken, och då var hon ond.
Jag misstänkte du skulle rösta på mig just för att du reagerade väldigt starkt på att jag inte följde strömmen, och det känns nu som att du försöker starta ett drev mot mig och bara flyta med. Väldigt misstänksamt enligt mig!
Ja, jag var helt ärlig med mitt svar och om folk går på det du säger så är det synd bara för att jag inte sa som alla andra.
Ja, jag var ond i förra leken, men varför skulle jag vara det även i denna?
Jag är inte den enda som utger mig för att vara god! Även Habina godförklarade sig själv.
Min erfarenhet är att man som god försöker dölja sin eventuella specialroll nästan så länge som möjligt. Så att man kan samla information och inte framstå som farlig och bli mat.
Det vore väl det ultimata att dra uppmärksamheten ifrån sig?
Och när la du en tidig röst senast? Det har jag nog aldrig sett. Bara det gör mig misstänksam mot dig. Du har alltid lagt i sista sekund tidigare. Som att du inte försöker hitta teorier mot andra utan gett dig fan på att jag är ond utan att knappt titta åt andra. Luktar ulv...
Fast det är ju väldigt tveeggat för spelare med goda specialroller att göra så. Gwaihir vet ju inget om vilka de andra spelarna är.
Ulvarna, som vet mer eftersom de så när som på en spelare känner till om folk är goda eller onda, kan ju också uppfatta signalerna och gissa sig till en viktig specialroll = mums, mums. De är nog också uppmärksamma på tecken efter var de kan hitta Smaug för att undvika att käka henne.
Min erfarenhet är att man som god försöker dölja sin eventuella specialroll nästan så länge som möjligt. Så att man kan samla information och inte framstå som farlig och bli mat.
Du reagerar misstänksamt mycket på att jag inte följde strömmen och varför skulle jag utmärka mig så mycket om jag var ond.
Det vore väl det ultimata att dra uppmärksamheten ifrån sig?
Och när la du en tidig röst senast? Det har jag nog aldrig sett. Bara det gör mig misstänksam mot dig. Du har alltid lagt i sista sekund tidigare. Som att du inte försöker hitta teorier mot andra utan gett dig fan på att jag är ond utan att knappt titta åt andra. Luktar ulv...
Fast å andra sidan, de två senaste lekarna har ju Niyama varit ond. Först ulv sedan ficktjuv. Så att hon för ovanlighetens skull röstar tidigt kan väl inte riktigt tas som ett indicium på att hon är ond?
Det ultimata vore att flyta med utan att få några misstankar på sig, precis som jag lyckades med i förra leken.
Men ändå teoria tillräckligt åt alla håll för att verka god och sen försöka hitta teorier som leder bort misstankarna från en själv.
Så gjorde jag och det funkade fint. Och du spelar rätt likt från dom senaste två lekarna och även du var ond då.