Sv: The hobbit [Ulvlek]
Och nu är jag back!
Lite tankar om Matmissbrukaren och Niyama först, eftersom det var dem jag började granska lite närmare när jag gav mig ut i trådens ödemarker:
Va? Var skrev jag att dom onda skulle avslöja sig genom att skriva att dom tror att dom onda vinner?
Varför skulle inte dom onda skriva att dom tror att dom
goda vinner? Eftersom alla (utom jag som inte vet) tror det så smälter dom ju in lättare.
Tja, här?
Ärligt talat så förväntas det väl att man säger att dom goda ska vinna, det gör ju garanterat ulvarna för att inte avslöja sig själva.
Och jag har också hittat vad det var i dina tidiga inlägg som fick mig att reagera lite: "alla (utom jag som inte vet) tror det". Du sätter dig själv i en märkligt separat ställning, som får mig att studsa till en hel del.
Det är dock inte så att jag inte har en del problem med vad Niyama skriver heller.
Nu ska jag för en gångs skull rösta i tid. Eftersom det faktiskt finns en person jag reagerar på och jag tycker det är bättre när inte alla rösterna kommer sista minuten.
Varför är det bättre? Drevstart...? För all del inte alls fel att vilja starta just ett drev om man är säker på att man hittat en ond (till och med helt rätt
), men jag tycker det är rätt rejält tidigt att vara så säker - även om du säger att du inte är säker...
(Nu kommer det ju dock en senare förklaring att det också blir mycket annat irl innan DL, vilket så klart är en god anledning att se till att rösta i god tid - men så är det ju det här med efterförklaringar. De skaver lite. Inte för att det är någon absolut jättegrej att rösta tidigt - himla mycket bättre än att missa DL tex - men just att ge en annan förklaring sen? Jag vet inte om det gör saken bättre eller sämre, helt enkelt...)
Det gör mig än mer misstänksam när du försöker förvränga vad det är jag egentligen misstänkt.
Förvränga hur? Jag hänger inte med.
Men jag har ju inte reagerat på att MM inte följde strömmen?
Nä, jag tror nu när jag läst lite mer noggrannt och från början att jag drogs med lite i antaganden där. Jag tar tillbaks...
Hmm, så hur blir det nu då? Tja, i sammanfattning skulle jag säga att jag först reagerade på Matmissbrukaren men tyckte Niyama
överreagerade, drogs med i Matmissbrukarens försvar och tyckte Niyama var lite... extrem i sina reaktioner, men efter lite mer jobb att verkligen sätta mig in i "vem som sa vad när" håller jag nog Matmissbrukaren som den mer misstänkta av de två.
Tillägg: Det är också en massa prat och hänvisningar till förra leken, jag har ju läst den men de olika rollerna och händelserna fastnade inte så noga i hjärnan att jag kan följa med i den delen av diskussionen och ha en åsikt.