The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag reagerade aldrig på dig, däremot fattade Hedinn ditt spel. Jag hade nog haft lättare att förstå att du var på min sida om du tex citerat något av mina inlägg mot någon som jag valde att rösta på, men det gjorde du aldrig. Vi röstade på samma dag ett, men det är ju svårt att gå efter.

Fast jag visste ju inte att du var ond. Jag anade det, och därför teoriade jag inte mot dig. Citerar inlägg gör man ju en del, så det tror jag inte funkar för att visa att man är tjuv.

Det var ju även min första lek, inte lätt att hitta tecken när man inte vet hur spelarna brukar spela även om jag följt två lekar sen innan. Så jag missade säkert något uppenbart eftersom Hedinn trodde du var ond redan första dagen.

Absolut är det okej, en hint brukar ju vara att ond- eller godförklara någon utan anledning. Så det är ju stor skillnad på att skriva "Jag tror att x, x och x är goda" och att skriva "jag håller just nu x åt det goda hållet pga bla bla". :)

Fast i så fall kan jag hinta rätt friskt utan att ha en aning. För jag kan ofta i mina teoriinlägg skriva att jag håller någon åt det goda hållet och andra åt onda hållet. Mest för att försöka reda ut mina tankar och försöka utesluta personer och så tar jag itu med dem jag inte har åt något håll (+onda naturligtvis). Men det räknas som hintar alltså? Även om man har en ovetande roll, t.ex. bybo? I så fall får jag nog försöka sluta skriva så.:crazy:

Och nu är jag back! :D

Lite tankar om Matmissbrukaren och Niyama först, eftersom det var dem jag började granska lite närmare när jag gav mig ut i trådens ödemarker:
Va? Var skrev jag att dom onda skulle avslöja sig genom att skriva att dom tror att dom onda vinner?

Varför skulle inte dom onda skriva att dom tror att dom
goda vinner? Eftersom alla (utom jag som inte vet) tror det så smälter dom ju in lättare.

Tja, här?
Ärligt talat så förväntas det väl att man säger att dom goda ska vinna, det gör ju garanterat ulvarna för att inte avslöja sig själva.

Och jag har också hittat vad det var i dina tidiga inlägg som fick mig att reagera lite: "alla (utom jag som inte vet) tror det". Du sätter dig själv i en märkligt separat ställning, som får mig att studsa till en hel del.

Det är dock inte så att jag inte har en del problem med vad Niyama skriver heller.
Nu ska jag för en gångs skull rösta i tid. Eftersom det faktiskt finns en person jag reagerar på och jag tycker det är bättre när inte alla rösterna kommer sista minuten.
Varför är det bättre? Drevstart...? För all del inte alls fel att vilja starta just ett drev om man är säker på att man hittat en ond (till och med helt rätt ;)), men jag tycker det är rätt rejält tidigt att vara så säker - även om du säger att du inte är säker...
(Nu kommer det ju dock en senare förklaring att det också blir mycket annat irl innan DL, vilket så klart är en god anledning att se till att rösta i god tid - men så är det ju det här med efterförklaringar. De skaver lite. Inte för att det är någon absolut jättegrej att rösta tidigt - himla mycket bättre än att missa DL tex - men just att ge en annan förklaring sen? Jag vet inte om det gör saken bättre eller sämre, helt enkelt...)
Det gör mig än mer misstänksam när du försöker förvränga vad det är jag egentligen misstänkt.

Förvränga hur? Jag hänger inte med.

Men jag har ju inte reagerat på att MM inte följde strömmen?

Nä, jag tror nu när jag läst lite mer noggrannt och från början att jag drogs med lite i antaganden där. Jag tar tillbaks...

Hmm, så hur blir det nu då? Tja, i sammanfattning skulle jag säga att jag först reagerade på Matmissbrukaren men tyckte Niyama överreagerade, drogs med i Matmissbrukarens försvar och tyckte Niyama var lite... extrem i sina reaktioner, men efter lite mer jobb att verkligen sätta mig in i "vem som sa vad när" håller jag nog Matmissbrukaren som den mer misstänkta av de två.

Tillägg: Det är också en massa prat och hänvisningar till förra leken, jag har ju läst den men de olika rollerna och händelserna fastnade inte så noga i hjärnan att jag kan följa med i den delen av diskussionen och ha en åsikt.

Senast ändrad:

Ni lär inse hur fel ni tänker om jag röstas ut ikväll.
Men då vet ni ju också vem ni ska kika extra på hädanefter.

Alltså jag finner hela diskussionen mellan MM och Niyama som lite...konstig. MM är ju väldigt bitsk mot Niyama tycker jag och anklagar denne för att både starta drev och vara ond osv. Egentligen är det något jag reagerar på, men samtidigt vet jag att detta bara är MMs andra lek, och därför tror jag istället att det är som hon försvarar sig otroligt mycket efter att ha fått en röst. Vet att jag gjorde så själv när jag började leka och var orutinerad.

Missförstå mig nu inte som att jag försöker godförklara MM, för det gör jag inte. Jag bara spekulerar lite i vad jag tror eftersom att jag, om jag inte hade vetat hur orutinerad MM är, annars hade reagerat väldigt starkt på hennes spelsätt.

Jag skrev innan att jag inte lindar in något även om det gör mig misstänkt.

Jag försvarar mig för jag är inte en ulv!

Tänker ungefär likadant, MM var ganska lugn och beskedlig när hon spelade som ond i förra leken (som jag visserligen bara skumläste då och då, så jag kan ha missat nåt), och hon känns betydligt aggressivare nu. Jag tycker ju ärligt talat inte hon ligger mer åt det onda hållet än Niyama, bara för att hon försvarar sig. :crazy:

Men jag förstår inte varför du försvarar dig så skarpt? Du är inte ens i närheten av lynch än. I varulvslekar kan vad som helst hända innan lynchning så man får ta en röst med en nypa salt.:)

Fast va? Även om du skulle åka (jag vet inte varför du ser det scenariot efter en röst?) och visar dig vara god så behöver ju inte det innebära att Niyama är ond? Jag förstår att Niyama reagerat på dig, jag upplevde också att du vred på det hon skrev och läste in saker som inte stod, samt att du haft en väldigt aggressiv ton mot henne och gått lite mot hämnd.

Nu har jag svårt att placera dig enbart pga det, för att det är svårt att bedöma en persons spelstil enbart efter en lek och att vissa spelar på det sättet även som goda, men jag reagerar väldigt på att du anser att Niyama måste vara ond för att hon röstar på dig och du (enligt dig själv) är god. Det är ju JÄTTEvanligt att goda röstar på andra goda och första dagen framför allt, när man tvingas plocka ut nåt litet att gå på. Det är ytterst sällan man lyckas peka ut ulvar då. Att peka ut alla som röstar på en själv som onda är knappast ett smart drag om man vill hitta onda, då bör man gå efter betydligt mer än så.

Genast tänker jag på hur det gick för både Paddington och Soffiproppi i förra leken ;)

Jag skulle aldrig rösta på henne för att hon lagt sin röst på mig. Röstar jag på henne så är det för att jag tycker hon är misstänkt.
Om alla skulle "hämndrösta" så blir det ju ingen vettig lek. Men än så länge har jag ingen teori mot någon annan.

[...]Hmm, så hur blir det nu då? Tja, i sammanfattning skulle jag säga att jag först reagerade på Matmissbrukaren men tyckte Niyama överreagerade, drogs med i Matmissbrukarens försvar och tyckte Niyama var lite... extrem i sina reaktioner, men efter lite mer jobb att verkligen sätta mig in i "vem som sa vad när" håller jag nog Matmissbrukaren som den mer misstänkta av de två.[...]

Det gör jag med, men - och det här är inte ett "men" utan ett "MEN":

Det är fullständigt möjligt att diskussionen förs mellan två goda spelare. Ibland kan sådana diskussioner uppträda och ta väldigt stor plats, något som lyan står och jublar åt. För då kan så mycket uppmärksamhet från resten av gänget gå åt till att försöka reda ut vem som är ond av de två som är involverade i debatten att de riktiga onda kan verka i tysthet och plötsligt - hoppsan, så vann de!

I det här fallet reagerar jag på att MM tycker att det är misstänkt att Niyama för ovanlighetens skull lägger en tidig röst. Att det tydligen är misstänkt i sig att Niyama bryter mönstret - från de två senaste lekarna när hon varit ond. Jag får inte ihop resonemanget.

Å andra sidan känns MMs starka reaktion som en jag kan tänka mig hos en spelare som är god för första gången och får en röst på sig. Det kan ligga nära till hands i de lägena att tro att den som röstar på en är ond (vanligen är detta inte fallet även om det naturligtvis förekommer) och därför försvarar spelaren som fått rösten på sig häftigt.

Med detta menar jag att jag inte vet ett dugg om var Niyama står (vilket inte är att vänta såhär tidigt i leken). Och att MMs argument runt att den tidiga rösten är misstänkt skaver lite, men att hennes resonemang även kan förklaras med att hon är god. Jag vet inte hur det är.

Tänker ungefär likadant, MM var ganska lugn och beskedlig när hon spelade som ond i förra leken (som jag visserligen bara skumläste då och då, så jag kan ha missat nåt), och hon känns betydligt aggressivare nu. Jag tycker ju ärligt talat inte hon ligger mer åt det onda hållet än Niyama, bara för att hon försvarar sig. :crazy:

MM hade inga direkta misstankar på sig i förra leken heller, därför tror jag ännu mer att det är orutin som skapar reaktionerna denna gången (rädd för att åka ut och vill desperat hålla sig kvar, känner igen det). Det i sin tur gör ju inte henne ond, men inte god heller. Och jag tycker inte heller att hon är mer misstänkt än t.ex. Niyama nuläget. Första dagen är dessutom alltid svår, man har ju ingenting alls att gå på. Blir lättare andra dagen för då kan man kika bland rösterna iaf :)

Jag tycker inte jag försvarar mig skarpt. Det är nog som ni uppfattar det som det?
Jag skriver som jag alltid gör. Har alltid haft en hård framåt ton, tycker jag hade det även i förra leken?

Whoah! Jag skrev bara att när jag tittar igenom vad du och Niyama skrivit landar jag på att det är du som är den mest misstänkta av er två. Du har bara en röst än, dessutom.

Jag tror det är bättre att bemöta misstankarna än att börja med "ni kommer att åååååångra er!" & "den som ger sig på mig är oooooond!", för det där fick dig betydligt högre upp på min misstankelista än något du skrivit tidigare...

Alltså jag finner hela diskussionen mellan MM och Niyama som lite...konstig. MM är ju väldigt bitsk mot Niyama tycker jag och anklagar denne för att både starta drev och vara ond osv. Egentligen är det något jag reagerar på, men samtidigt vet jag att detta bara är MMs andra lek, och därför tror jag istället att det är som hon försvarar sig otroligt mycket efter att ha fått en röst. Vet att jag gjorde så själv när jag började leka och var orutinerad.

Missförstå mig nu inte som att jag försöker godförklara MM, för det gör jag inte. Jag bara spekulerar lite i vad jag tror eftersom att jag, om jag inte hade vetat hur orutinerad MM är, annars hade reagerat väldigt starkt på hennes spelsätt.

Ja det kan hända. Jag fick ju lära mig den läxan rätt rejält i en av mina första lekar där du röstade på mig och alltså var OND :eek:, vilket ju visade sig inte stämma.

Även jag reagerar på MM:s starka försvar och motangrepp. Det är liksom inte proportionerligt. Det enda jag har svårt att tro av det här är att Niyama och MM är ulvar tillsammans (annars är det VÄLDIGT bra skådespeleri), men i övrigt vet jag inte om MM är ulv eller om hon är panikslagen ny spelare. Niyama kan jag varken säga bu eller bä om än.

Om jag lynchas ikväll så tror jag inte det bara är goda med i leken men jag säger inte att det är du som är ond, men att dom som isf röstar på mig borde ha mer koll på sig av dom andra goda. Men det gäller väl varenda en av oss som åker ut efterhand. Självklart (!) kan det bara vara goda som röstar på en god som åker ut, så säger inget om det.
Jag vet inte om du är god. Jag kan omöjligt veta det. Precis som jag omöjligt kan veta om du är ond.
Klart jag har misstankar mot dig, det har jag om allihopa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 716
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 546
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar