The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag skrev långt innan dess att jag tyckte hon reagerade mycket på det jag skrev. Att hon för ovanlighetens skull röstade tidigt gjorde sitt det med och det skrev jag ju som sagt.

Någon som äntligen fattade. Jag fattar själv inte vad hon reagerade på så starkt.
Jag är väl inte lika skämtsam som dig, får skärpa till mig :D

Haha, jag tror det är smileysarna som gör det! :D

(för övrigt blev jag bestulen på min braiga dator att skriva på, där jag påbörjat mitt teoriinlägg. Det ÄR på väg, väntar bara på att få tillbaka den... :cautious: )

Ja jisses! Jag har nog aldrig varit med om en lek som dragit igång så fort som denna. Men det är bara kul.

Jag håller faktiskt med. Det är kul med action oavsett vilket håll det kommer ifrån.
LindgrenV vet hur man sätter igång en lek :D

Haha, jag tror det är smileysarna som gör det! :D

(för övrigt blev jag bestulen på min braiga dator att skriva på, där jag påbörjat mitt teoriinlägg. Det ÄR på väg, väntar bara på att få tillbaka den... :cautious: )

Får börja använda mer smileys helt enkelt!
Lite svårt dock på mobilen. Kan inte alla tecken i huvudet för hur man skriver dom manuellt. I förra leken hade jag betydligt fler smileys och det kanske är den lilla skillnaden?

Jises
Nu får ni ta och lugna ner skrivandet. Jag hinner ju inte med att läsa, än mindre skriva ngt själv ;)

Sitter på mobilen ikväll då mannen har karantän i sovrummet (magsjuk) så det kan bli korta inlägg från mig och jag hänger kanske inte med hela tiden.

De finns på mobilen också, om man "scrollar" åt höger har jag upptäckt! Prova, iaf de vanliga som vi har på höger sida här. ;)

Vilken konstig värld vi lever i, avsaknaden av smileys i skrift kan ändra hela "tonen" på det man försöker framföra. :eek:

Hur tror du att äventyret kommer sluta och vad kommer att avgöra sista striden?

Tror och tror. Jag hoppas att den goda sidan vinner. Jag hoppas även att det blir en relativt jämn match så att spelet inte tar slut så fort.

Det som kommer avgöra är om goda kan undgå att hoppa på varandra och istället se vättarna som smyger omkring och nästlar sig in i lägret.

Jag är också lite stum av farten i denna lek.

Alla utom Mumorsan verkar i allafall ha hittat hit!

I övrigt så har MM nästan dubbelt så många inlägg som nån annan.

Niyama

Som sagt så reagerade jag på att hon reagerade på vad jag sa så skarpt. Sedan la hon en tidig röst. Skit samma att den är på mig. Jag tycker bara det är lustigt att man lägger rösten så tidigt utan att ens titta på någon annan som misstänkt. I vanliga fall så brukar folk skriva att dom eventuellt ändrar sin röst senare när dom sett mer från andra. Men hon verkar ha siktat in sig på mig. Kan ju dock hända att hon ändrar sig senare.

Habina

Godförklarat sig själv, men alla hävdar ju att dom är goda så ser inget misstänksamt med det.

CaisaLundblad

Caisa teoriar som jag sett i andra trådar och jag förstår inte helt hennes tänkesätt men säger varken bu eller bä.

Monstermom

Teoriar mycket. Försöker hitta halmstrån? Får läsa mer av hennes inlägg.

Resten har jag antingen inte reagerat på eller inte sett röken av. Hade velat se mer aktivitet från några.

Det funkar inte för mig tyvärr. Annars vet jag ju var jag hittar dom :)
Jag får missbruka dom jag kan i huvudet.

Så här ser mina tankar ut nu:

Matmissbrukaren försvarar och försvarar - men har inget att komma med mot andra spelare?

1: Niyama
Ja, mina tankar om Niyama har jag ju ganska nyss rett ut, så jag sammanfattar bara kort: tyckte hon var lite väl på och säker, men har svängt över till att hålla med om mycket/det mesta. Inte särskilt misstänkt.

2: Habina
I min första teori reagerade jag på hennes godförklaring. Det har hon senare bemött, och då jag själv åkt på däng för att ha godförklarat mig så har jag inget att protestera emot där egentligen. Har sedan inte sagt så mycket. Medelgraden misstänkt.

3: CaisaLundblad
(Dig har jag haft mycket kul med redan! :D ) Misstänkte henne först för att hon gjorde nästan exakt samma sak som jag (varför finns det ingen "himlar med ögonen" smiley här? ;) ), vilket såklart måste vara väldigt konstigt... Fick det märkliga i mitt resonemang förklarat för mig, och när man väl höll mig i ett stadigt grepp i håret och tvingade upp mina ögon så kunde till och med jag se att jag kanske villat bort mig litegrann... Liiiiite, lite grann. Nu har hon inte gjort/sagt så mycket utom att försvara Matmissbrukaren en del, men tydligen ska ett teoriinlägg vara på väg bara en stulen dator återlämnas. Så länge är hon inte särskilt misstänkt.

4: Dramatik
Tyckte jag först var lite smått misstänkt slätstruken, har förklarat sig och jag har getts anledning att tänka om (rent principiellt). Har skrivit reaktioner på Matmissbrukaren-Niyama som jag känner igen mycket i från hur jag själv reagerat på det, men försvarar även Matmissbrukaren med att hon uppför sig naturligt enligt sin erfarenhet. Jag vet inte om det gör Dramatik mer misstänkt (eftersom Matmissbrukaren klättrat på min lista) eller Matmissbrukaren mindre misstänkt (eftersom det kan finnas en god poäng i det). Ger alltmer ett intryck av att vilja lugna ner reaktioner, vet inte om det är bra eller dåligt (behärskning är emot min natuuuuuuur! :p ). Men då det rimligtvis borde vara o-vättigt (haha! :p ) att mana till eftertanke och lugn så är hon kanske mer åt det goda hållet nu då... Om hon är ulv ihop med Matmissbrukaren helt enkelt, men det kanske är lite väl enkelt

Panik! Nu säger min hund han måste gå ut nuuuuu och hans mage gurglar! Jag återkommer!

5: Mumorsan
6: Hedinn
7: Myrten
8: cirkus
9: Vira
10: SoffiProppi
11: TeamLundVer
12:Monstermom
13: Matmissbrukaren
Samma för henne som för Niyama, jag har skrivit en hel del i inlägg strax innan detta, sammanfattar med: kändes udda, gick med i hennes försvar till viss del, men ändrade mig sedan. Därefter har hennes reaktioner på vad jag och andra skrivit verkligen ökat på misstankegraden. En av de mest misstänkta.

Niyama och Mm har ju tagit upp en hel del plats än så länge i tråden men för mig att det just nu ut som två goda som i paranoia hoppar på varandra.

Myrtens inlägg skulle jag i mångt och mycket kunna ha skrivit själv så inget misstänkt där heller.

Någon hoppade på Habinas inlägg men med tanke på att hon är väldigt grön så utmärker hon sig inte för mig ännu iaf.

Monster får jag inte riktigt grepp om. Hon har inte lekt på länge och det kan vara därför som hennes inlägg sticker ut. Jag håller ögonen på henne iaf.

Haha, ursäkta men o-vättigt :D

Självklart försöker jag lugna ner andras reaktioner. Dom uppfattar mig som skarp, vilket jag själv inte gör. Men det blir flera :) helt enkelt.

Niyama

Som sagt så reagerade jag på att hon reagerade på vad jag sa så skarpt. Sedan la hon en tidig röst. Skit samma att den är på mig. Jag tycker bara det är lustigt att man lägger rösten så tidigt utan att ens titta på någon annan som misstänkt. I vanliga fall så brukar folk skriva att dom eventuellt ändrar sin röst senare när dom sett mer från andra. Men hon verkar ha siktat in sig på mig. Kan ju dock hända att hon ändrar sig senare.

I förra leken så lag Vira sin röst redan kvällen innan första DL.

Knapp

Flip! Jag har inte sett att leken har börjat! Jag måste äta men läser igenom tråden sen och återkommer.

Ja precis, jag uppfattade det som att hon skulle iväg precis som jag skulle förra leken (och som jag ska igen imorgon, så såvida det inte blir sen DL kommer jag att rösta imorgon förmiddag). Jag tycker inte att det är konstigt att rösta tidigt om man har mycket att göra IRL. Sedan får jag väl också säga att jag har märkt att det är ganska skönt att rösta tidigt första dagen oavsett roll eftersom man slipper den blinda pajkastningen som lätt uppstår senare, men det gäller som sagt oavsett roll.

Niyama och Mm har ju tagit upp en hel del plats än så länge i tråden men för mig att det just nu ut som två goda som i paranoia hoppar på varandra.

Myrtens inlägg skulle jag i mångt och mycket kunna ha skrivit själv så inget misstänkt där heller.

Någon hoppade på Habinas inlägg men med tanke på att hon är väldigt grön så utmärker hon sig inte för mig ännu iaf.

Monster får jag inte riktigt grepp om. Hon har inte lekt på länge och det kan vara därför som hennes inlägg sticker ut. Jag håller ögonen på henne iaf.

Hedinns inlägg är liksom Myrtens en kopia av mina egna tankar. Just nu ligger hon åt det godare hållet i min bok.

CaisaLundblads inlägg väcker även de en del uppmärksamhet. Det behöver inte nödvändigtvis vara av ondo men gör att jag följer henne lite noggrannare.

Vira sticker i mina ögon inte ut alls. Är det en spelare som inte har kommit igång riktigt eller är det en vätte som försöker flyta med?

Dramatik får jag inte heller grepp om. Alls faktiskt..

Övriga skulle jag vilja se lite mer om innan jag uttalar mig

På vilket sätt tycker du att Monsters inlägg sticker ut?

Det är lite svårt från mobilen att hitta rätt inlägg så jag tar det lite från minnet.

Jag tycker rent generellt att hon har skrivit mycket både on och lite off topic. Lite som nybörjare gör. Det kan som sagt vara för att hon inte har lekt på länge men i en tråd där jag inte får grepp om ngn så är det ett beteende som sticker ut och talar om för mig att jag ska hålla ögonen på henne.

Det vet jag men hon sa att hon var tvungen till det för att hon inte hade tid dagen efter. Niyama skrev innan att hon hade tid att sitta vid datorn idag. Så inte riktigt samma sak.

Tillägg. Går tillbaka och dubbelkollar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 716
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 546
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar