The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Nu är jag visserligen van vid att folk inte greppar mig, men jag måste ju fråga, vad har jag nu gjort som är mystiskt? :p

Vad vore det ultimata?

Nej, det är sällan jag röstar tidigt. Men jag har också skrivit att jag tycker det är roligare när inte alla rösterna kommer sista minuten, och nu reagerade jag på dig + att jag nu har tid framför datorn. Snart ska jag iväg, och sen väntar jag ev. ett samtal senare = lika bra att ha röstningen gjord för att slippa stressrösta i sista minuten.

Tar tillbaka det jag skrev. Uppfattade det som att hon skrev att hon har tid för datorn ikväll - inte exakt just då.
Så missuppfattade hennes text.

Jag är också lite stum av farten i denna lek.

Alla utom Mumorsan verkar i allafall ha hittat hit!

I övrigt så har MM nästan dubbelt så många inlägg som nån annan.

Varför har inläggsstatistiken betydelse? Såg att ni jämförde det även i förra leken.

Knapp

Måste rösta nu och helt ärligt så är det svårt att hitta saker att teoria om. Visst, det finns hela diskussionen med Niyama och MM, men där tror jag för tillfället att båda kan vara goda och därför kan jag ju inte precis teoria något om dem. Iaf inte när det gäller att lägga en röst.

Habina har "godförklarat" sig själv, och det sticker ut lite. Funderade först på att lägga min röst här. Men den jag reagerar mest på är Monstermom som är väldigt aktiv och "anklagar" först spelare för saker medans hon gör likadant själv. Detta är visserligen förklarat och genomgått men jag tycker ändå att det skaver lite. Detta plus att hon först skriver att hon reagerar på vissa saker men så fort någon skriver andra anledningar så viker hon sig direkt och säger att det kan ha ändrats sedan sist hon spelade och att hon ska lära sig tänka annorlunda. Väldigt så vänder kappan efter vinden i mina ögon och det ser jag som ett sätt att försöka flyta med hyffsat obemärkt men ändå aktivt. Ett försök till att vara lite silkeslen sådär. Därför:

Dramatik röstar på Monstermom

Det är lite svårt från mobilen att hitta rätt inlägg så jag tar det lite från minnet.

Jag tycker rent generellt att hon har skrivit mycket både on och lite off topic. Lite som nybörjare gör. Det kan som sagt vara för att hon inte har lekt på länge men i en tråd där jag inte får grepp om ngn så är det ett beteende som sticker ut och talar om för mig att jag ska hålla ögonen på henne.

Okej, då förstår jag. Håller dock inte med utan upplever det mer som någon som är ivrig att leka, haft mycket tid till leken under dagen och försöker komma med mycket teorier. :)

Hur tror du att äventyret kommer sluta och vad kommer att avgöra sista striden?

Jag har inte hunnit läsa igenom allt men medan riset kokar så svarar jag på detta.

Efter förra leken har man ju blivit lite skrämd. En ulvlek kan sluta precis hur som helst. Jag hoppas innerligt att den goda sidan vinner men jag vet att det kommer att bli tufft (som det alltid är i en ulvlek). Jag tror att goda kommer att få det tufft att vinna om det är 6 onda (vättar + Smaug), då tror jag att de onda vinner. Är det 5 onda så tror jag att de goda vinner.

Sista striden kommer att avgöras genom att två eller tre personer från den goda sidan har lyckats få sådan tillit till varandra att de kan lista ut den sista ulven gemensamt.

Jag fattade inte alls vad Niyama hakade upp sig på, faktiskt. Att MM skrev att onda skulle röja sig själva om de skrev att de trodde onda skulle vinna? Det jag inte får ihop helt där är ju dessutom att jag skrev i princip samma sak som MM isåfall, men det har ingen reagerat på? :crazy: Visserligen skrev jag det lite skämtsamt, men det är klart man drar blickarna till sig om man skriver något avvikande första dagen. Men det beror ju mycket på HUR man skriver det också.

Jag reagerade på att jag reagerade på henne precis som i förra leken. Hon gjorde liksom inget jättemisstänkt, men det var den spelare jag reagerat mest på. När hon inte hade nåt svar på det jag skrev kändes det skumt. När hon sen förvrängde (heter det så?) det jag hade skrivit då kändes det mycket skumt.

Det jag "hakade upp mig på" var alltså att MM försökte få det till att jag misstänkt något helt annat än det jag faktiskt skrev.

Men jag tycker inte jag förvrängt något! Jag har gett svar efter hur jag uppfattat dina frågor.
Är det så enkelt att vi missuppfattat varandra totalt?

Men jag tycker inte jag förvrängt något! Jag har gett svar efter hur jag uppfattat dina frågor.
Är det så enkelt att vi missuppfattat varandra totalt?

Du har ju hävdat att jag misstänker dig för att du inte följde strömmen, och jag har flera gånger skrivit att det inte alls är därför jag misstänker dig. Dessutom var det ju isåfall fler än du som inte "följde strömmen".

Kl
Jag säger iväg min röst redan nu eftersom batteriet håller på att ta slut och jag vill inte störa mannen (laddaren i sovrummet) medan han sover. Hinner han vakna så kommer jag in senare igen.

Teamlundver röstar på Vira eftersom hon är med och skriver men ändå flyger under radarn vilket borde vara precis vad en ulv är ute efter

Du har ju hävdat att jag misstänker dig för att du inte följde strömmen, och jag har flera gånger skrivit att det inte alls är därför jag misstänker dig. Dessutom var det ju isåfall fler än du som inte "följde strömmen".

Men dom skrev inte det i tråden innan vi kommit igång i våran diskussion. Så hur skulle jag kunna vara säker på att det inte var därför? Just då så tyckte jag att det verkade så. Ingen annan hade ju skrivit avvikande vid den tidpunkten.
Hur som så låter det hela som ett stort missförstånd.

Men dom skrev inte det i tråden innan vi kommit igång i våran diskussion. Så hur skulle jag kunna vara säker på att det inte var därför? Just då så tyckte jag att det verkade så. Ingen annan hade ju skrivit avvikande vid den tidpunkten.
Hur som så låter det hela som ett stort missförstånd.

Så du tror att jag misstänkte dig för att inte följa strömmen, men istället för att skriva ut det skrev jag nåt helt annat?

Monstermom

Får inget grepp om henne. Skriver väl inget med substans egentligen. Säger samma sak om och om igen. Att hon inte hänger med eftersom man tydligen spelade annorlunda förr. Är snabb med att kasta onda ögat åt Habina för att hon godförklarade sig. Tycker inte en godförklaring är så misstänksam i leken eftersom alla hävdar att dom är goda, eller vill framstå som det. Börjar teoria om folk innan tråden knappt startats? Säger själv att hon gripit efter halmstrån i början av tråden. Är det tänkt så för att avleda uppmärksamheten från sig själv redan tidigt? Blir sedan förvirrad när jag och Niyama driver framåt och från att hon förstått hur jag tänkte så stod jag typ högst på listan för misstänkta? Håller hon en ulv om ryggen? Försvarar Niyama genom att först låtsas förvirrad och sedan välja hennes sida. Varför tro att folk ljuger om vad dom gör IRL? Letar halmstrån för att misstänka dom som inte är lika aktiva?

Hittar inget speciellt på någon annan. Caisa verkar lite smått förvirrad ibland men det kan vara att hon är skämtsam som hon framstår som det. Eller så är det skenet som bedrar.

Dramatik har inte varit jätteaktiv men det var hon inte i början i förra leken heller och har inget att anmärka på än.

Cirkus är mer på i denna leken än förra och om jag går efter dom förra lekarna så gick hon på mer när hon var ond än när hon var god. En tillfällighet?
Vet inte om hon försökte få det att framstå tidigare i tråden som att hon var god med en specialroll för att framstå som god?

TLV har inte varit så aktiv än så har inte så mycket att säga om henne än.

Mumorsan hittade precis hit.

Dom andra har jag inte sett så mycket av än så säger varken bu eller bä. Några har knappt skrivit så kan inte uttala mig och jag vill inte lägga en röst på en oaktiv, för det behöver inte alls betyda något.

Eftersom det snart är dags att lägga barnen så lägger jag min röst nu men den kan ändras om fler blir mer aktiva och jag hittar annat att gå på innan DL.

Matmissbrukaren röstar på Monstermom

Så du tror att jag misstänkte dig för att inte följa strömmen, men istället för att skriva ut det skrev jag nåt helt annat?

Jag tror att om du är ulv så är det lätt att peka på den som står ut lite. Men om du nu säger att du reagerade på mig redan i förra leken och nu igen så är det väl därför du misstänker mig som du själv säger.

Så, då var jag åter! Mitt förra inlägg blev ju inte lite rörigt, precis! Menmen, så kan det gå!

Till att börja med, det jag skrev om Matmissbrukaren överst innan jag kom till listan var en komihåg-lapp till mig själv, om något jag ville tänka igenom innan jag postade inlägget eftersom det var en tanke som slagit mig men jag hade inte helt tänkt igenom den än... Det var alltså inte egentligen riktat till er, och det betyder också att mina tankar kring Matmissbrukaren inte var klara när jag postade. :banghead:
(Jag fyllde i hennes och Niyamas plats på listan först, eftersom jag nyss diskuterat dem och hade dem färska i tankarna.)

Nuså, fortsätter jag!

5: Mumorsan
Jag ser att hon dykt upp - det var ju bra! - men hittills kan jag inte tänka vare sig det ena eller andra om henne såklart.

6: Hedinn
Hedinn tyckte jag gav goda vibbar redan första gången jag skrev, och har fortsatt genomgående att pinga radarn åt samma håll - fast det kanske är något man borde misstänka egentligen! (Jäkla ulvspelsparanoia! :cautious::nailbiting::D) Men än så länge tror jag hon är god.

7: Myrten
Myrten har kloka funderingar - imponerande genomtänkta också, med tanke på att hon tydligen multitaskar! - och ger liknande vibbar som Hedinn! (Med andra ord också samma känsla av att bli grundlurad! :D ) Men liksom Hedinn tror jag än så länge hon är en av de goda.

8: cirkus
Reagerade på Cirkus tidiga inlägg, och tycker det bara blivit mer förvirrande ju mer hon skriver. Jag får ingen klarhet och det börjar kännas otydligt med avsikt? Vet inte. Men lutar åt det lite mer misstänkta hållet.

9: Vira
Manade till återhållsamhet med misstankar kring aktivitet, och hjälpte mig inse att jag missat att tänka igenom varför Smaug hellre vill synas än de goda specialarna. Skriver inte så mycket i varje inlägg (tack och lov, det här tar lång tid nog som det är!), men har kommit igång i leken ordentligt nu och doppar fingrarna lite här och där... Lutar lite hit, lite dit, beroende på vad hon skriver. Får nog säga att jag inte kommit så långt med mina funderingar på henne, så hon är grundnivåmisstänkt just nu.

10: SoffiProppi
Är nog den som varit minst aktiv nu? Har inget att säga om henne, misstankarna har inte flyttats åt vare sig ena eller andra hållet.

11: TeamLundVer
Delar till viss del mina tankar om Hedinn och Myrten. Tror att Matmissbrukaren och Niyama båda är goda (varför?)... Säger att jag sticker ut för att jag skrivit mycket on och off topic (vad har jag skrivit off topic!?), och ja jag har skrivit mycket men det är väl knappast textmängd som ska bedömas? Eller handlar det om att bara onda skulle vilja synas? Som sagt, jag gillar att gå ut hårt från början och jag har mycket riktigt inte spelat på ett bra tag, och jag har heller inte spelat särskilt mycket alls (två eller tre lekar, tror jag det var), men jag tror inte jag är annorlunda nu än de förra lekarna när det gäller hur aktiv jag är - ska man spela ska man spela såklart! :D
Tycker som sagt hon är otydlig med sina motiveringar - rätt rejält till och med - vilket kanske kan förklaras av att hon skriver på mobilen, men ändå inte känns bra. Å andra sidan tänker hon likt mig i sina värderingar av många spelare, vilket väl ändå får brädan att vippa över på inte särskilt misstänkt, kanske till och med lite halvsnäll.

12:Monstermom
Ja, här har ni mig, här får ni fundera själva. :)

13: Matmissbrukaren
Nu vill jag omvärdera lite här, eftersom jag nu haft tid att fundera på den där minneslappen: Med tanke på att Matmissbrukaren fokuserar så på att reagera och försvara sig själv, istället för att kasta misstankarna någon annan stans, känns det alltmer som en genuin reaktion på att bli röstad på. Även om en hel del kvarstår, vill jag nu säga misstänkt men inte till någon extrem grad.

Puh! Nu ska jag ta och titta på vad som hänt medan jag skrivit, och försöka komma på vem jag ska rösta på också!

Å ena sidan om någon skrivit många inlägg men att man inte lagt märke till det - så känns det skumt ;) å andra sidan om nån skriver extremt få inlägg så kan det också vara skumt ;)

Jag gillar att ha ett öga på statistiken just för att se om nån flyter under radarn på ett underligt vis.

Sen så är det ju så att det handlar ju rätt mycket om hur mkt tid man har till lekande. Jag jobbar ju normalt kontorstider hemifrån vid datorn och har rätt gott om tid (för det mesta).

Niyama
Svarade annorlunda på LLs fråga. Behöver inte betyda något.
Däremot ställde jag mig redan från början lite frågande till varför hon ifrågasatte MM. För att jag inte förstod mer VAD hon ifrågasatte.
Först svarar hon lite annorlunda, sen ifrågasätter hon MM som sagt att ulvar bör säga sig tro de goda vinner. Jag tyckte personligen att deras konversation var sjukt förvirrande, förstod inte först vad Niyama ifrågasatte, sen inte riktigt vad MM svarade... Det blev bara konstigt. Men det är klart något som stuckit ut och jag har inga problem med Niyamas röst på MM så som hon förklarat den.
Niyama går inte att placera, oavsett hur hon spelar. Hon kan lika gärna göra precis det som en ulv aldrig skulle göra för det skulle vara alldeles för ulvigt - just för att hon är en ulv.
Men som sagt, behöver inte betyda något alls, men det enda jag vet säkert om niyama är att man aldrig kan vara säker på Niyama. Hehe. :D

Habina
Har skrivit 3 inlägg. Att hon godförklarade sig själv tycker jag inte säger något alls. Tycker i stort sett alla brukar säga "Vi goda..." när man kommit en bit in i leken ändå, så ser inte riktigt hur det skulle sticka ut speciellt.
I övrigt finns det inget att bedömma just nu.

Dramatik
Nr. 4 på inläggslistan
Dock sa hon först att hon skulle vara inaktiv, men är ändå en av de mest aktiva. Kan vara att hon fick en skjuts när hennes inaktivitet ifrågasattes (men sen försvarades av andra spelare), tyckte bara det var värt att notera. Åh andra sidan håller jag med om hennes tankar kring argumentationen mellan MM och Niyama och tycker ändå hon känns lite mindre misstänkt för tillfället.

Mumorsan
Väntar med spänning på dina tankar om det som varit hittills. :)

Hedinn
Har jag lite svårt att placera. Hon känns vare sig speciellt ond eller god, vilket jag tycker lutar åt att hon är ond, för hon kändes godare som god? :p haha, nämen, jag känner att jag inte har något alls att gå på på Hedinn, inget som är misstänksamt just nu, hyffsat aktiv, får avvakta med att bedömma henne. :)

Myrten
Myrten, Myrten, Myrten... Skulle vilja säga exakt samma som om Hedinn (alltså, inte det om att du var godare som god). Men jag har inte spelat med dig innan, bara hört om dig ryktesvägen. ;) Känner bara rent spontant att jag verkligen inte hoppas du och Niyama sitter i lyan tillsammans... Men nej, Myrten står kvar på "lika ond som alla andra tills motsatsen är bevisad".

Cirkus
Cirkus tycker jag precis som Hedinn och Monster var lite konstig när hon upprepade vad Hedinn sagt tidigare, men åh andra sidan känns det som en "liten" grej att hänga upp sig på. Däremot är det mer misstänkt att hennes (ändå ganska många) inlägg säger typ... ingenting? Inte för mig iaf, känns väldigt mycket... medglidande. En del prat om förra leken, ett kort svar på LLs obligatoriska fråga. Nån reaktion och ifrågasättning av någon annans inlägg. Önskar helt klart teoriande från Cirkus! Så länge detta inte finns ligger hon misstänkt till.

Vira
Finns inte så mycket att bedömma i nuläget, men ligger inte speciellt högt upp på min lista över misstänkta just nu. Om jag nu inte ska se det som misstänkt, men nja. Inte just nu tror jag.

SoffiProppi
Ligger långt ner på inläggslistan, 2 inlägg är sjukt svårt att bedömma.

TeamLundVer
Det enda jag känner att jag möjligen KAN reagera på är att hon reagerat på mig, och ännu inte förklarat sig. Hon har inte skrivit mycket än heller, så jag avvaktar med bedömning.

Monstermom
Jadu. :p Haha. Jag tycker du teoriat ganska fint om dig själv såhär långt. :D Självklart är det misstänkt att göra som monster gjorde, anklaga andra spelare för något hon själv precis har gjort. Men det kändes egentligen mer som en tankevurpa än en klumpig ulv, så jag vet inte om jag känner att det förtjänar min röst. Det beror väl helt på vem som känns MEST misstänkt när jag röstar. Hon är väldigt aktiv, och det tycker jag är kul. Men just nu? Inte jättemisstänkt, men lite. Skulle kunna vara en skicklig ulv, som gjorde ett snedsteg och sen är duktig på att försöka släta över det.

Matmissbrukaren
Ja alltså. Den mest aktiva spelaren, jag har ju svårt att tro att hon som ulv reagerat så starkt på Niyamas röst. Däremot vet jag hur JAG känner mig när JAG får en röst fast jag är god, hjärtat börjar bulta och jag blir kallsvettig och desperat... :p Hon bör ju också (om hon nu inte skulle vara Smaug) ha hjälp från lyan, och jag har svårt att tro att en ulv skulle dra så mycket uppmärksamhet till sig själv. Tycker inte heller hon spelar som i förra spelet när hon VAR ond, så nja...

EDIT: Fast Dramatiks röst på Monstermon tyckte jag var lite konstig nu. "...ett sätt att försöka flyta med hyffsat obemärkt men ändå aktivt..." va? På vilket sätt har hon försökt gå obemärkt förbi? Har du något exempel där hon "vänt kappan efter vinden" som jag missat helt? :confused:
FÖRSTA delen av din teori köper jag absolut. Det var andra jag tyckte var konstig.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 716
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 546
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar