Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där noterade jag också, jag vet inte vad Monster menar med "förr", jag har spelat fyra år i alla fall och då har det inte varit så.
Nu gör du ju som alla trodde jag tänkte göra. Försvarar mig skarpt och sen lägga en hämndröst.
Jag hade eventuellt tänkt lägga min röst på en annan än dig. Väntar bara in om det kommer fler inlägg.
Nu vet jag inte vad jag ska tro.
[...]
Hedinns inlägg är liksom Myrtens en kopia av mina egna tankar. Just nu ligger hon åt det godare hållet i min bok. [...]
Niyama
Som sagt så reagerade jag på att hon reagerade på vad jag sa så skarpt. Sedan la hon en tidig röst. Skit samma att den är på mig. Jag tycker bara det är lustigt att man lägger rösten så tidigt utan att ens titta på någon annan som misstänkt. I vanliga fall så brukar folk skriva att dom eventuellt ändrar sin röst senare när dom sett mer från andra. Men hon verkar ha siktat in sig på mig. Kan ju dock hända att hon ändrar sig senare.
Habina
Godförklarat sig själv, men alla hävdar ju att dom är goda så ser inget misstänksamt med det.
CaisaLundblad
Caisa teoriar som jag sett i andra trådar och jag förstår inte helt hennes tänkesätt men säger varken bu eller bä.
Monstermom
Teoriar mycket. Försöker hitta halmstrån? Får läsa mer av hennes inlägg.
Resten har jag antingen inte reagerat på eller inte sett röken av. Hade velat se mer aktivitet från några.
Monstermom
Får inget grepp om henne. Skriver väl inget med substans egentligen. Säger samma sak om och om igen. Att hon inte hänger med eftersom man tydligen spelade annorlunda förr. Är snabb med att kasta onda ögat åt Habina för att hon godförklarade sig. Tycker inte en godförklaring är så misstänksam i leken eftersom alla hävdar att dom är goda, eller vill framstå som det. Börjar teoria om folk innan tråden knappt startats? Säger själv att hon gripit efter halmstrån i början av tråden. Är det tänkt så för att avleda uppmärksamheten från sig själv redan tidigt? Blir sedan förvirrad när jag och Niyama driver framåt och från att hon förstått hur jag tänkte så stod jag typ högst på listan för misstänkta? Håller hon en ulv om ryggen? Försvarar Niyama genom att först låtsas förvirrad och sedan välja hennes sida. Varför tro att folk ljuger om vad dom gör IRL? Letar halmstrån för att misstänka dom som inte är lika aktiva?
[...]Dom andra har jag inte sett så mycket av än så säger varken bu eller bä. Några har knappt skrivit så kan inte uttala mig och jag vill inte lägga en röst på en oaktiv, för det behöver inte alls betyda något.
Eftersom det snart är dags att lägga barnen så lägger jag min röst nu men den kan ändras om fler blir mer aktiva och jag hittar annat att gå på innan DL.
Så Matmissbrukaren röstar på Monstermom
Fast vadå hittar på? Jag har ju förklarat hur jag ser det. Och du bekräftar delvis det jag skrivit själv. Min teori mot dig är liksom inte gravallvarlig, det är en förstadagsteori och någon måste jag rösta på. Nu råkade det bli dig för att du är den enda jag har någon slags teori om alls och den enda jag reagerat något på hittills. Förutom Habina med sin "godförklaring".
Ibland är jag ett geni helt enkeltFör övrigt, jisses vad snabbt det går för att vara första dagen! Under tiden jag skriver ett inlägg droppar det in fem nya. LindgrenV, jag tror att ditt sätt att kickstarta leken fungerade
.
Har läst igenom leken efter hemkomst. Det får nog bli några inlägg på raken här.
Först en notering om TeamLundVer:
Lite suspekt att såhär tidigt hålla en spelare som Hedinn åt det goda hållet! Men jag vet inte vad en ond skulle tjäna på det.
Matmissbrukaren: Även om jag själv tror att det vanligaste är att meningsutbyten som det mellan Niyama och MM sker mellan två goda spelare så kan jag inte låta bli att fundera över MM.
Kl 18.30:
Jag har ju själv ställt en del frågor till MM som hon har besvarat, så jag tycker det är lite underligt att de gått helt obemärkt förbi.
Kl 18.58 röstar dramatik på Monstermom.
Kl 19.38 skriver MM:
Tycker MM är väldigt snabb på att hitta ulvar. Två stycken redan, Niyama och Monstermom. Jag önskar att jag vore lika snabb!
Angående Monstermoms kommentar om Habina: den skrevs väl för länge sedan? Inte kunde Monster veta då att Habina skulle vara inaktiv under dagen? I alla fall inte om Habina är god och Monster ond, vilket tycks vara MMs teori.
Mycket märklig röstmotivering!
Knapp
Måste rösta nu och helt ärligt så är det svårt att hitta saker att teoria om. Visst, det finns hela diskussionen med Niyama och MM, men där tror jag för tillfället att båda kan vara goda och därför kan jag ju inte precis teoria något om dem. Iaf inte när det gäller att lägga en röst.
Habina har "godförklarat" sig själv, och det sticker ut lite. Funderade först på att lägga min röst här. Men den jag reagerar mest på är Monstermom som är väldigt aktiv och "anklagar" först spelare för saker medans hon gör likadant själv. Detta är visserligen förklarat och genomgått men jag tycker ändå att det skaver lite. Detta plus att hon först skriver att hon reagerar på vissa saker men så fort någon skriver andra anledningar så viker hon sig direkt och säger att det kan ha ändrats sedan sist hon spelade och att hon ska lära sig tänka annorlunda. Väldigt så vänder kappan efter vinden i mina ögon och det ser jag som ett sätt att försöka flyta med hyffsat obemärkt men ändå aktivt. Ett försök till att vara lite silkeslen sådär. Därför:
Dramatik röstar på Monstermom
6 onda lär det inte vara, då skulle leken kunna avgöras dag ett.
[...]Jag letar ulvar precis som alla andra och jag har en till på listan men cirkus har inte kommit med sitt inlägg än, avvaktar än så länge med att byta rösten.
Monstermom (många MM's här förresten, Matmissbrukaren, MonsterMom och Mumorsan) har ju fått ganska mycket uppmärksamhet eftersom att hon har varit så aktiv så tidigt i leken, kommit med många resonemang och funderingar. Jag förstår verkligen inte vad (speciellt) dramatik tycker är så underligt med det. Jag tycker att det är jättebra att man, som god, skriver ut sina tankegångar rätt fritt just för att göra det till ett så bra teamarbete som möjligt för att finna vättarna.
dramatik är den person som helt klart hamnat i blickfånget hos mig just nu. Som det står ovan så tycker jag att en del tyder på att MonsterMom är god. Jag gillar inte den här ganska aggressiva rösten på någon som jag, personligen, håller för god än så länge.
Var har jag skrivit att du har skrivit det?