The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

KL
Eftersom jag i början reagerade på att cirkus i princip kopierade mitt framtidsscenario i leken och efter det har flutit med ganska bra så hamnar min röst där.

Hedinn röstar på cirkus

Det där noterade jag också, jag vet inte vad Monster menar med "förr", jag har spelat fyra år i alla fall och då har det inte varit så.

Jag spelade på alltomhundar först, sen lockade några där över mig hit.

Förtydligande: Så "förr" handlar inte om "förr på Bukefalos" utan om "förr i min tidslinje" oberoende av var spelet huserade (för att det kan jag helt enkelt inte hålla isär i minnet)

Senast ändrad:

Nu gör du ju som alla trodde jag tänkte göra. Försvarar mig skarpt och sen lägga en hämndröst.
Jag hade eventuellt tänkt lägga min röst på en annan än dig. Väntar bara in om det kommer fler inlägg.
Nu vet jag inte vad jag ska tro.

Fast vadå hittar på? Jag har ju förklarat hur jag ser det. Och du bekräftar delvis det jag skrivit själv. Min teori mot dig är liksom inte gravallvarlig, det är en förstadagsteori och någon måste jag rösta på. Nu råkade det bli dig för att du är den enda jag har någon slags teori om alls och den enda jag reagerat något på hittills. Förutom Habina med sin "godförklaring".

Nu gör du ju som alla trodde jag tänkte göra. Försvarar mig skarpt och sen lägga en hämndröst.
Jag hade eventuellt tänkt lägga min röst på en annan än dig. Väntar bara in om det kommer fler inlägg.
Nu vet jag inte vad jag ska tro.

Det var inte en hämndröst. Som jag sa när jag svarade dig, själva röstandet är som det är. Men motiveringen som Dramatik ger är i mitt tycke uppseendeväckande. Jag hade inte varken dig eller Dramatik längst upp på listan förut, och du är fortfarande inte där för att fast jag tycker din röst på mig var svag så var den inte särskilt misstänkt (mest förvirrad/förvirrande tyckte jag). Jag hade inte tänkt rösta förrän Cirkus kom med sitt utlovade teoriinlägg (förutsatt att det inte kom för sent), men Dramatiks motivering (inte röst) sa BONG på min radar.

Har läst igenom leken efter hemkomst. Det får nog bli några inlägg på raken här.

Först en notering om TeamLundVer:

[...]
Hedinns inlägg är liksom Myrtens en kopia av mina egna tankar. Just nu ligger hon åt det godare hållet i min bok. [...]

Lite suspekt att såhär tidigt hålla en spelare som Hedinn åt det goda hållet! Men jag vet inte vad en ond skulle tjäna på det.

Matmissbrukaren: Även om jag själv tror att det vanligaste är att meningsutbyten som det mellan Niyama och MM sker mellan två goda spelare så kan jag inte låta bli att fundera över MM.

Kl 18.30:

Niyama

Som sagt så reagerade jag på att hon reagerade på vad jag sa så skarpt. Sedan la hon en tidig röst. Skit samma att den är på mig. Jag tycker bara det är lustigt att man lägger rösten så tidigt utan att ens titta på någon annan som misstänkt. I vanliga fall så brukar folk skriva att dom eventuellt ändrar sin röst senare när dom sett mer från andra. Men hon verkar ha siktat in sig på mig. Kan ju dock hända att hon ändrar sig senare.

Habina

Godförklarat sig själv, men alla hävdar ju att dom är goda så ser inget misstänksamt med det.

CaisaLundblad

Caisa teoriar som jag sett i andra trådar och jag förstår inte helt hennes tänkesätt men säger varken bu eller bä.

Monstermom

Teoriar mycket. Försöker hitta halmstrån? Får läsa mer av hennes inlägg.

Resten har jag antingen inte reagerat på eller inte sett röken av. Hade velat se mer aktivitet från några.

Jag har ju själv ställt en del frågor till MM som hon har besvarat, så jag tycker det är lite underligt att de gått helt obemärkt förbi.

Kl 18.58 röstar dramatik på Monstermom.

Kl 19.38 skriver MM:

Monstermom

Får inget grepp om henne. Skriver väl inget med substans egentligen. Säger samma sak om och om igen. Att hon inte hänger med eftersom man tydligen spelade annorlunda förr. Är snabb med att kasta onda ögat åt Habina för att hon godförklarade sig. Tycker inte en godförklaring är så misstänksam i leken eftersom alla hävdar att dom är goda, eller vill framstå som det. Börjar teoria om folk innan tråden knappt startats? Säger själv att hon gripit efter halmstrån i början av tråden. Är det tänkt så för att avleda uppmärksamheten från sig själv redan tidigt? Blir sedan förvirrad när jag och Niyama driver framåt och från att hon förstått hur jag tänkte så stod jag typ högst på listan för misstänkta? Håller hon en ulv om ryggen? Försvarar Niyama genom att först låtsas förvirrad och sedan välja hennes sida. Varför tro att folk ljuger om vad dom gör IRL? Letar halmstrån för att misstänka dom som inte är lika aktiva?

[...]Dom andra har jag inte sett så mycket av än så säger varken bu eller bä. Några har knappt skrivit så kan inte uttala mig och jag vill inte lägga en röst på en oaktiv, för det behöver inte alls betyda något.

Eftersom det snart är dags att lägga barnen så lägger jag min röst nu men den kan ändras om fler blir mer aktiva och jag hittar annat att gå på innan DL.

Matmissbrukaren röstar på Monstermom

Tycker MM är väldigt snabb på att hitta ulvar. Två stycken redan, Niyama och Monstermom. Jag önskar att jag vore lika snabb!

Angående Monstermoms kommentar om Habina: den skrevs väl för länge sedan? Inte kunde Monster veta då att Habina skulle vara inaktiv under dagen? I alla fall inte om Habina är god och Monster ond, vilket tycks vara MMs teori.

Mycket märklig röstmotivering!

Fast vadå hittar på? Jag har ju förklarat hur jag ser det. Och du bekräftar delvis det jag skrivit själv. Min teori mot dig är liksom inte gravallvarlig, det är en förstadagsteori och någon måste jag rösta på. Nu råkade det bli dig för att du är den enda jag har någon slags teori om alls och den enda jag reagerat något på hittills. Förutom Habina med sin "godförklaring".

Men jag visar ju hur du hittar på. Du säger att jag först säger en sak och sen viker mig, men jag visar att jag inte sa den första saken till att börja med. Gravallvarlig eller inte spelar inte så stor roll, dina argument är helt tomma och det påpekar jag. Du säger att du röstar på mig för att x, och jag påpekar att det finns inget x. Påståendet om x är för mig helt och hållet hittepå, vilket är jättemisstänkt.

KL

Kan någon duktig människa som har röstat göra en röstlista? Jag måste läsa om tråden.

För övrigt, jisses vad snabbt det går för att vara första dagen! Under tiden jag skriver ett inlägg droppar det in fem nya :eek:. LindgrenV, jag tror att ditt sätt att kickstarta leken fungerade :D.
Ibland är jag ett geni helt enkelt :D

kl.

Med hänvisning till min teori i inlägg nr 200:

Caisa röstar på Cirkus

Jag har väntat och väntat på Cirkus teorier som hon utlovade för 42 min sen, nu kan jag inte vänta mer, skulle de komma innan DL och jag hinner läsa det finns det möjlighet att jag ändrar min röst dock.

Har läst igenom leken efter hemkomst. Det får nog bli några inlägg på raken här.

Först en notering om TeamLundVer:

Lite suspekt att såhär tidigt hålla en spelare som Hedinn åt det goda hållet! Men jag vet inte vad en ond skulle tjäna på det.

Matmissbrukaren: Även om jag själv tror att det vanligaste är att meningsutbyten som det mellan Niyama och MM sker mellan två goda spelare så kan jag inte låta bli att fundera över MM.

Kl 18.30:

Jag har ju själv ställt en del frågor till MM som hon har besvarat, så jag tycker det är lite underligt att de gått helt obemärkt förbi.

Kl 18.58 röstar dramatik på Monstermom.

Kl 19.38 skriver MM:

Tycker MM är väldigt snabb på att hitta ulvar. Två stycken redan, Niyama och Monstermom. Jag önskar att jag vore lika snabb!

Angående Monstermoms kommentar om Habina: den skrevs väl för länge sedan? Inte kunde Monster veta då att Habina skulle vara inaktiv under dagen? I alla fall inte om Habina är god och Monster ond, vilket tycks vara MMs teori.

Mycket märklig röstmotivering!

Vad har Habinas godförklaring med hennes inaktivitet att göra? Jag har bara skrivit att Habina godförklarade sig själv och att Monstermom reagerade på det fastän jag tycker att det är inget misstänksamt direkt eftersom alla vill framstå som goda.

Jag letar ulvar precis som alla andra och jag har en till på listan men cirkus har inte kommit med sitt inlägg än, avvaktar än så länge med att byta rösten.

Senast ändrad:

Tror allt är med.

Dag 1
Niyama röstar på Matmissbrukaren
Dramatik röstar på Monstermom
TeamLundVer röstar på Vira
Matmissbrukaren röstar på Monstermom
Monstermom röstar på dramatik
Hedinn röstar på cirkus
Caisa röstar på cirkus

Knapp

Okej nu har jag åtminstone skummat igenom tråden. MM har ju helt klart tagit en väldigt aggressiv framtoning. Hon försvarar sig med näbbar och klor för att en röst blev lagd åt hennes håll. Att börja skriva "om ni röstar ut mig så kommer ni ångra er" känns ytterst konstigt med tanke på att det är den första rösten på henne. Även innan den vilda diskussionen så fick jag en konstig magkänsla av MM men det är inget jag kan sätta fingret på.

Niyama har fastnat väldigt mycket på MM. Inte bara i och med att hon röstade. Efter att MM blev upprörd så har hon fortsatt att pressa på henne, som för att få fram ett erkännande eller en slip-up. Varför vet jag inte. Jag funderar lite på om det kan vara så att hon försöker utreda om MM är Smaug eller har en viktig god roll? Om det är så så är nog Niyama vätte/ulv.

Monstermom (många MM's här förresten, Matmissbrukaren, MonsterMom och Mumorsan) har ju fått ganska mycket uppmärksamhet eftersom att hon har varit så aktiv så tidigt i leken, kommit med många resonemang och funderingar. Jag förstår verkligen inte vad (speciellt) dramatik tycker är så underligt med det. Jag tycker att det är jättebra att man, som god, skriver ut sina tankegångar rätt fritt just för att göra det till ett så bra teamarbete som möjligt för att finna vättarna.

dramatik är den person som helt klart hamnat i blickfånget hos mig just nu. Som det står ovan så tycker jag att en del tyder på att MonsterMom är god. Jag gillar inte den här ganska aggressiva rösten på någon som jag, personligen, håller för god än så länge.

Mumorsan röstar på dramatik

Var har jag skrivit att det är konstigt att Monster skriver mycket teorier?O_o Tänkte eftersom du skriver att speciellt jag tycker det.

Knapp

Måste rösta nu och helt ärligt så är det svårt att hitta saker att teoria om. Visst, det finns hela diskussionen med Niyama och MM, men där tror jag för tillfället att båda kan vara goda och därför kan jag ju inte precis teoria något om dem. Iaf inte när det gäller att lägga en röst.

Habina har "godförklarat" sig själv, och det sticker ut lite. Funderade först på att lägga min röst här. Men den jag reagerar mest på är Monstermom som är väldigt aktiv och "anklagar" först spelare för saker medans hon gör likadant själv. Detta är visserligen förklarat och genomgått men jag tycker ändå att det skaver lite. Detta plus att hon först skriver att hon reagerar på vissa saker men så fort någon skriver andra anledningar så viker hon sig direkt och säger att det kan ha ändrats sedan sist hon spelade och att hon ska lära sig tänka annorlunda. Väldigt så vänder kappan efter vinden i mina ögon och det ser jag som ett sätt att försöka flyta med hyffsat obemärkt men ändå aktivt. Ett försök till att vara lite silkeslen sådär. Därför:

Dramatik röstar på Monstermom

Jag håller definitivt med dig om att båda kan vara goda (jag tror vi skrev inlägg med ungefär samma innehåll:D), men jag reagerar ändå lite på det fetstilta. För egentligen, vad har vi mer exakt som säger att det verkligen är så? Jo, att sådana diskussioner oftast sker mellan två goda spelare. Men är det verkligen anledning nog att tro att båda är goda? Jag tycker att det är lite skumt resonemang.

Jag drar mig dessutom till minnes att jag hade en liknande diskussion med en spelare vid första DL för något år sedan. Spelaren röstade på mig, jag förvarade mig. Hen gick på hårdare, jag försvarade mig. Till sist skrev spelaren att jag hittade på och så blev hen lynchad - och var ulv. Så en debatt som den här måste ju inte involvera två goda.

6 onda lär det inte vara, då skulle leken kunna avgöras dag ett.

Juste... Tänkte inte på att det inte var lika många med i denna lek som i förra ;) Som sagt så blev det lite stressade inlägg nu eftersom att jag inte såg att leken hade börjat.

Monstermom (många MM's här förresten, Matmissbrukaren, MonsterMom och Mumorsan) har ju fått ganska mycket uppmärksamhet eftersom att hon har varit så aktiv så tidigt i leken, kommit med många resonemang och funderingar. Jag förstår verkligen inte vad (speciellt) dramatik tycker är så underligt med det. Jag tycker att det är jättebra att man, som god, skriver ut sina tankegångar rätt fritt just för att göra det till ett så bra teamarbete som möjligt för att finna vättarna.

dramatik är den person som helt klart hamnat i blickfånget hos mig just nu. Som det står ovan så tycker jag att en del tyder på att MonsterMom är god. Jag gillar inte den här ganska aggressiva rösten på någon som jag, personligen, håller för god än så länge.

Var har jag skrivit att du har skrivit det?

I min fetning ovanför.

kl

Har läst igenom tråden i den mån jag hinner (fast på jobb), och den som sticker ut är ju självklart Monstermom, då hon postar inlägg i en faslig fart, försvarar sig "aggressivt" (jag menar alltså inte aggressivt som argt utan mer som...energiskt? Jag hittar inte rätt ord!). Det pekas också fingrar åt alla håll och kanter, och jag har svårt att förstå teorierna som hon lägger fram.

Jag har inte spelat med Monstermom tidigare, så vet inte om detta är hur hon vanligtvis spelar, men det är i mina ögon "vättigt" och misstänkt.

Och då Monstermom är den enda jag egentligen har misstankar mot så...

SoffiProppi röstar på Monstermom

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 235
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 495
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 822
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 752
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka