The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Måste man skriva HTML koden för att få med fetningar från Word till buke eller finns det något fiffigt sätt?

Möjligt. Jag har i så fall missat det.
Som sagt den här första dagen var ju inte lätt att hänga med i svängarna ens för mig som läst med hela tiden.

Det gjorde jag, bara några få inlägg efter Monster kommenterade det. Visserligen skrev jag också att det kan vara farligt att lägga för mycket vikt vid sånt såpass tidigt i leken, men lite så känner jag för det mesta jag reagerat på hittills och någonstans var min röst tvungen att hamna. ;)

KL

Om jag överlever till imorgon ska jag inte rösta i sista minuten.:crazy:

Om jag skriver det femtitre gånger i ett Word-dokument innan jag går och lägger mig kanske jag kan hålla det!

Det brukar jag lova mig själv varenda gång, men jag brukar vara dålig på att hålla det.

Det brukar jag lova mig själv varenda gång, men jag brukar vara dålig på att hålla det.

Men du lyckades idag!

Om jag lever till lördag måste jag, för då ska jag visst gå på Highway Stars. Har några av mina vänner meddelat mig. Samtidigt som de meddelade mig att de ska bo över här i samband med detta event.

KL
Eftersom jag i början reagerade på att cirkus i princip kopierade mitt framtidsscenario i leken och efter det har flutit med ganska bra så hamnar min röst där.

Hedinn röstar på cirkus

Fast varför är det ulvigt att kopiera det även om man antar att cirkus har gjort det? Vad skulle en ulv vinna på det liksom?

Slippa komma på egna teorier och dessutom hålla med någon så den man pratar om får mer misstankar på sig medans man själv framstår som god för att man håller med?

Vet inte, och här saknar jag smileyn som räcker ut tungan som jag inte kan göra på mobilen.

Ja alltså absolut om det var en diskussion eller något, men ett framtidsscenario? Jag ser inte riktigt anledningen :).

Uppdatering!

Bilbo och hans vänner har slagit läger, de har vandrat länge idag och det var väl dags för middag. Middagen var snålt tilltagen, ty det var många dagar sedan de lämnade Sista Hemlika Huset och kunde fylla på sina förråd. Elden har nästan brunnit ut och de flesta har slumrat till, långa vandringar och brist på mat tar på krafterna. Plötsligt vaknar Bifur till av att Bombur rör sig en massa. Han öppnar ögonen och ser hur Bombur rotar igenom packningen för att sedan smyga ut i skogen. Bifur blir chockad och misstänksam, väcker Bofur och tillsammans smyger de efter för att se vad tusan Bombur pysslar med?

Plötsligt ser de hur Bombur blir alldeles stilla - sedan börjar han sprattla. Vad tusan håller den tjocke dvärgen på med!? De kliver fram och drar efter andan - han har fastnat i ett enormt spindelnät! Det dröjer inte länge innan spindlarna är över dem. Dvärgarna drar sina svärd och slåss för sitt liv, olyckliga över vetskapen att deras vänner troligtvis inte ens vet om att de lämnat lägret. Plötsligt hör de ett visslande ljud och från trädens toppar faller en massa pilar. Skogsalver!

Spindlarna flyr och skogen lugnar sig, Bifur och Bofur tar sig fram till Bombur och snart rinner tårar ned för deras kinder. Deras vän har lämnat dem för gott. I hans hand hittar de en kvist med bär och de inser att Bombur lämnat lägret i akut hunger - ty den lilla bit han fick till middag räcker inte på långa vägar för att mätta en så stor och tjock dvärg som Bombur.

dramatik var dvärg!

Fast varför är det ulvigt att kopiera det även om man antar att cirkus har gjort det? Vad skulle en ulv vinna på det liksom?

Bra fråga. Jag har faktiskt inget bra svar, mer än att jag inte heller ser vad en ulv skulle tjäna på att försvara sig så hårt som MM gjorde i diskussionen med Niyama för att ta ett annat exempel på en jag reagerade på.

Bra fråga. Jag har faktiskt inget bra svar, mer än att jag inte heller ser vad en ulv skulle tjäna på att försvara sig så hårt som MM gjorde i diskussionen med Niyama för att ta ett annat exempel på en jag reagerade på.

Så länge man som ulv inte är totalt avslöjad (t.ex. genom siare och spion) försvarar man sig väl precis som om man vore god?

Så länge man som ulv inte är totalt avslöjad (t.ex. genom siare och spion) försvarar man sig väl precis som om man vore god?

Absolut, dåligt formulerat av mig. Vad jag menar är att det inte behöver betyda att personen är ulv.

Det är ett tänkbart alternativ, ett annat som jag kan se det är att man diskuterar i lyan om det är smart eller inte att en person får så mycket blickar på sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 717
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 546
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar