Sv: The hobbit [Ulvlek]
*KL*
1,5 timme till DL (när jag börjar skriva) och äter frukost på jobbet. Jag hinner med ett teoriinlägg
! De brukar resultera i att jag misstänker typ alla.
Niyama: Finner inget konstigt i Niyamas röst eller när den lades. Hittills har jag inte sett något som gör att jag kan sätta henne åt någon av sidorna - vilket jag inte väntade mig såhär tidigt i leken heller.
Habina: För liten aktivitet för att kunna dra några slutsatser ännu. Med tanke på att hon inte hann läsa igenom leken innan hon röstade är rösten verkligen inte konstig på något sätt.
CaisaLundblad: Jag förstår Caisas röst på cirkus. Den baseras på vad jag själv reagerade på nu, vid genomgång i lugn och ro. Missförståndet med att Hedinn var godare som god (typ) har retts ut och jag tycker Caisas långa teoriinlägg var vettigt. Inga direkta misstankar just nu, fortsatt neutral med andra ord.
Mumorsan: Känns i nuläget neutral. Reagerade på ungefär samma saker som jag och röstade därför på Drama. Det säger varken bu (mu?
) eller bä. Vi får se vad som händer.
Hedinn: Reagerar på att Hedinn röstar lite lagom diskret på cirkus efter något som hände på typ första sidan, efter att så mycket annat har hänt sedan. Å andra sidan var det inte lätt att rösta igår och Hedinn fann kanske att inget av det andra som hänt tydde på ondska. Vi får se vad som händer idag, men jag känner mig lite misstänksam.
cirkus: Efter att ha gått igenom inläggen - inga jättebra vibbar. Skrivit en hel del, men det handlar mest om spelet i allmänhet. Jag hittar ett enda teoriinlägg där andra spelare diskuteras. Fyra minuter efter det röstar cirkus på Hedinn för att Hedinn röstade på cirkus. Jag känner mig lite misstänksam.
Vira: Är alltid svår att placera. I nuläget känns hon neutral. Röstade på drama och det gjorde ju jag med, så det är ju inte så konstigt att jag tycker att Viras röst inte är underlig, trots att drama visade sig vara god.
SoffiProppi: För liten aktivitet för att kunna säga något. Det jag reagerar på är hennes röstmotivering. Uppenbart kan man som god tycka att Monstermom är ulvig (drama gjorde det ju), men om Soffi tycker att Monster skriver i en faslig fart och pekar finger åt alla möjliga håll förundras jag över att hon inte tycker detsamma om Matmissbrukaren som verkligen pekade ut två personer som ulvar. Soffi verkar haft dåligt med tid igår och var kanske tvungen att rösta i all hast. Vi får se vad som händer idag.
TeamLundVer: Märkligt att hon redan nu håller en spelare som Hedinn, som är skitsvår att placera, åt den goda sidan. Det noterade jag redan igår. Dessutom en diskret röst på Vira. Annars för liten aktivitet ännu för att kunna säga något.
Monstermom: Håller med Mumorsan som igår skrev att en spelstil där man kastar fram alla möjliga teorier i ljuset och sedan backar ofta tyder på en god spelare. Notera: ofta, det behöver inte göra det. Men ännu har jag inga direkta misstankar mot Monster, utan håller henne neutral.
Matmissbrukaren: Skrev jag om en del igår. Även om den förändrade spelstilen kan förklaras med att hon nu är god är det en hel del konstiga saker, bl a utpekande av ulvar och vad jag tycker är en förvrängning av Niyamas misstankar. Det häftiga försvaret med diverse misstankar kan tydda på godhet, men behöver inte göra det. Jag har sett samma spelstil från onda, orutinerade spelare satta under press. Jag tror just att den plötsliga pressen är en minst lika trolig förklaring till den ändrade spelstilen som att hon hamnat på andra sidan. I förra leken fick väl MM inga misstankar eller röster?
Efter denna genomgång drar jag själv slutsatsen att jag just nu har sämst vibbar av cirkus. Jag är fortsatt tveksam till MM, tycker att TLV och Soffi har vissa inkonsekvenser i sina resonemang och behöver se mycket mer av dem. Jag funderar över Hedinns röst, men jag är ju av gammal vana alltid extra fundersam över Hedinn och Niyama. Och Vira, förresten. Mumorsan kan vara lurig och har ännu inte skrivit så mycket.
Vi får se vad som händer. Nu har jag i alla fall skrivit ner mina tankar om jag skulle dö om fyrtio minuter. Så nu ska jag hugga i med jobbet!