The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Nej inte god med viktig roll. Jag tänker på Smaug, ond som känner till de i lyan, men de känner intehenne

Nej inte god med viktig roll. Jag tänker på Smaug, ond som känner till de i lyan, men de känner intehenne

Aha, du menar att hon inte skulle kunna vara god med viktig roll? Jag skulle kunna tänka mig bli desperat om jag höll på att röstas ut och var till exempel siare, men samtidigt var det redan vid en röst som hon blev desperat (eller vad jag skall kalla det starka försvaret).

Om hon skulle vara Smaug, kan det vara att hon blir upprörd för att Niyama är ond och håller på att "förstöra" för hela onda sidan? Dvs ett fjärde alternativ:

d) Bägge är onda, men Niyama vet inte att Matmissbrukaren är ond.

Hm... :crazy:

[...]Dessutom vill jag titta närmare på TeamLundVers historia och se om det går att ana varför hon blev äten![...]

Snabb kommentar om det: min erfarenhet säger mig att ulvarna såhär tidigt i leken ofta gäller någon som inte varit så aktiv, helt enkelt för att det ger bäst chanser att lyckas med käket. Ännu har vättarna sannolikt ingen koll på viktiga specialroller som de vill ha bort. Mindre aktiva spelare skyddas sällan av ängeln och kan därför vara bästa chansen till lyckade nattkäk. Naturligtvis kan en mindre aktiv spelare vara ängel och därmed skydda sig själv första natten (vilket är vanligt, speciellt i en lek med god spion) = misslyckat käk. Men det är vanligen (obs!) också den enda risken med att ta en mindre aktiv.

Dravlet betyder: jag tror inte att det behöver finnas någon avancerad anledning till att just TLV blev käkad.

Nu knycker jag ett resonemang som jag lärde mig av Sasse i förrförra (tror jag) leken.
Jag tror att TLV åts just för att hon inte hade några blickar på sig alls, de som fått blickar på sig är chansen större att de blir lynchade, så att de onda liksom kan få bort två på en gång.

Hur då inga blickar alls? Visst, ingen har röstat på henne. Men jag har skrev både igår och idag att jag tyckte det var märkligt att hon redan dag 1 satte Hedinn åt det goda hållet.

d) Bägge är onda, men Niyama vet inte att Matmissbrukaren är ond.

Hm... :crazy:

Det där har jag nog ändå svårt att tro på, för i så fall tror jag att MM hade varit betydligt mindre "aggressiv" mot Niyama. Jag har svårt att tro att de är onda tillsammans faktiskt (som jag skrev igår), antingen är det en god och en ond eller så är båda goda. Alternativt två onda som är väldigt bra skådespelare, men då tror jag snarare att det sitter i lyan tillsammans än att en av dem är Smaug. Men det känns faktiskt inte så troligt att två onda skulle dra den uppmärksamheten till sig och gräla så autentiskt :p.

Två spelare jag inte teoriade om igår:

Hedinn lade en i mitt tycke ganska konstigt motiverad röst på cirkus. Jag köper inte riktigt att det skulle vara skumt även om cirkus hade kopierat motiveringen, vilket jag inte tycker att hon gjorde. Visst fanns där likheter, men nja. Sedan dess har Hedinn förklarat sig, och ja, jag håller med om att det var förbaskat svårt att rösta igår. Men jag ska nog hålla ögonen lite öppna ditåt i alla fall.

Habina och hennes "godförklaring" har också diskuterats lite. Jag har svårt att avgöra vad den betyder. Å ena sidan känns det som en ganska oskyldig formulering - "vi goda" har jag använt både som god och som ond, och ibland har det snarare varit svårare att komma ihåg den som ulv. Å andra sidan var liksom hela inlägget en lite "överdriven" godförklaring i och med att hon verkligen tryckte på att hon hoppades och trodde att goda skulle vinna. Men likaväl som det skulle kunna vara en överkompenserande ulv skulle det kunna vara en entusiastisk god, så jag tror inte att jag kan dra några slutsatser från det. I övrigt har Habina inte skrivit så mycket det går att diskutera, hoppas på mer aktivitet idag, vilket hon ju redan har börjat med :).

Men det känns faktiskt inte så troligt att två onda skulle dra den uppmärksamheten till sig och gräla så autentiskt :p.

Nä, det är nog sant. Men tänk om det skulle vara så i alla fall (:nailbiting:), jag skulle känna mig så blåst!

Jag intalar mig själv att bägge är goda så länge, så skall jag se om jag hittar några onda bland de andra. Genomläsningen av dramatiks och TeamLundVer gav tyvärr inga ledtrådar. :(

Håller med Vira, men håller ändå möjligheten öppen. Om Niyama (i detta scenariot tänkt som ulv) är säker på att MM är god, och MM (i scenariot tänkt som Smaug) som ny spelare har jag egentligen inget problem med att se ett "autentiskt bråk" bryta ut. :p

Niyama:
Jag har än så länge inget nytt att komma med mot Niyama. Vi får se vad som händer idag, jag tycker ju som jag sagt innan inte hennes röst var konstig. Men att resten av diskussionen mellan henne och MM var konstig. Jag avvaktar.

Habina:
Vart är du? :p Det blev lite hastigt och lustigt för Habina igår, vill ha mer att gå på vad gäller henne. (edit: det ramlade in lite från dig nu, vill gärna se teorier? :) )

Mumorsan:
Lade en röst på goda Drama, en ganska ”säker” andra röst. Om jag ska gå efter mina tidigare reflektioner kring röstningarna och antar att det döljer sig en ulv bland de som röstade på drama (därav inte sagt att det måste vara så, kan såklart bara varit goda också), så tror jag ändå att det kanske faller på Mumorsan eller Vira. Har ännu inte varit sådär jätteaktiv och är svår att placera, utan att vara inaktiv. Det jag däremot tyckte var konstigt var just hennes teoriande och röst. Hon verkade misstänka MM mer än Drama, och valde att rösta på Drama för att Drama röstat på Monster? (visserligen med en konstig motivering) Men Mumorsans motivering till sin röst på Drama var bara att hon lagt en aggressiv röst på en spelare hon själv trodde var god. Det skaver lite, och när Drama visade sig vara god… ja, varför inte? En av de lite mer misstänkta, dels pga det och dels pga att jag inte fått några ”goda” vibbar därifrån heller, det finns för lite att bedöma, men det som FINNS ger mig dåliga vibbar.

Hedinn:
Varit okej aktiv, hon lade sin röst på Cirkus som jag visserligen också misstänker men tyckte Hedinns teori var lite vag. Men som förstadagsröst kanske man inte kan vänta sig mer? Nu vet jag ju ( ;) ) att Hedinn skulle kunna rösta på en ulvkollega för alibi. Men något jag tycker verkligen skaver är avsaknade av teorier från Hedinn. Hon lade en röst men en vag teori (som hon visserligen försöker försvara sig för nu, med att hon tänkt skriva dit Cirkus medglidande men inte vågade för att hon inte orkade gå igenom leken igen), har ifrågasatt lite saker MM skrev när hon försvarade sig mot Niyama, har försvarat Niyama lite vagt, och är rädd för att lägga en avgörande röst första dagen? Det förstår jag visserligen, för jag känner igen rädslan att råka rösta på en god, men jag försöker alltid ändå hitta en bra teori att rösta efter i alla fall, och går på den oavsett om det blir en avgörande röst. Så tycker uttalandet att hon röstade på Cirkus för att Cirkus inte hade några röster på sig känns konstig…

Myrten:
Utöver vad jag skrev i mina snabba reflektioner kring röstningen känner jag inte att jag har något mer nytt att komma med om Myrten, avvaktar under dagen, men känns inte jättemisstänkt just nu.

Cirkus:
Tyckte jag Hedinns röst på Cirkus var vag är nog Cirkus röst på Hedinn minst lika svag. Varför ge igen med samma mynt i det läget? ”Hon säger att jag gör det, så då säger jag att hon gör det.”, tycker Cirkus som god i ren allmänhet brukar ha mer substans i alla sina inlägg, men SPECIELLT vad gäller röstningar/teorier. Ingen bra magkänsla alls. Frågan är… Alibiröstar två ulvar på varandra? Om Hedinn och Cirkus sitter i lyan tillsammans och den ena skulle lynchas så får ju den andra alibi.
Om inte, vem är mest misstänkt? Ska bli intressant att se vad som händer under dagen.

Vira:
Jag tycker inte Vira kommit med så mycket, och ska jag misstänka Cirkus för att ”flyta med” så får jag väl göra det med Vira också. Nu har jag aldrig spelat med Vira tidigare och känner inte alls till henne, och därför vill jag ändå ha mer att gå på. Hon reagerade på att TLV sa att hon ”flutit med” och säger att hon inte gjort det, men eh… jo. Om man kollar bara dina inlägg så känns det nog som att du ”flutit med” jämfört med många andra.
Hon lade en tredje röst på Drama, så det blev jämt mellan Drama och Monster i röstningarna. Behöver inte betyda nåt. Kan göra det. Lite misstänkt, men känner mig alltför osäker på Vira som spelare för att vilja dra några slutsatser än.
Edit: Såg de nya teorierna. Inget jag inte håller med om. Eller ja, jag reagerade ju aldrig på habinas godförklaring från början, som du nämnde tycker jag "vi goda..." är en fras många använder till och från oavsett roll...

SoffiProppi:
5 inlägg so far. Sjukt lite att få ut något av. Lade en andraröst på Monster. Försök att få igång ett drev på någon som redan dragit blickarna till sig alldeles på egen hand? Tycker även hennes motivering mot Monster var ganska egendomlig, pekas fingrar åt alla håll och kanter? En aktiv spelare från dag ett som försöker teoria, vad jag vet pekades bara något enstaka finger ”galet” och resten vara bara vanligt teoriande. Jag vill ha teoriinlägg från Soffi, och allmänt mer aktivitet. För svår att placera med det lilla som finns.

MonsterMom:
Fortsätter sin aktivitet från igår, tycker inte hon gjort något mer konstigt så har inte mer att säga där för tillfället heller. Har jag förstått Monster rätt som spelare så säger hon säkert något konstigt under dagen som får redas ut då. :D ;)

MatMissbrukaren:
Inget speciellt nytt sen igår, ett par korta inlägg bara. Väntar med spänning på lite teorier från henne.

Jag saknar alltså teoriinlägg från flera, och lite mer substans i vissas teoriinlägg. Och aktivitet i ren allmänhet från andra. :p

Skriver där här teoriinlägget nu för jag ska även passa på att varna för låg aktivitet resten av dagen, får (oplanerat) besök av min barndomsbästis som jag inte sett på ett halvår. Huruvida hon stannar över natten eller ej vet jag inte än, så jag kommer inte kunna hålla samma aktivitet som vanligt.
Kommer självklart att komma in och rösta, och försöka hänga med så gott det går.

Senast ändrad:

Nu så vet vi ju att hon var god. Vi vet också att hon inte hade någon extra information. Så att hon satte Hedinn åt det goda hållet tycker jag inte säger nånting.

Du påpekade detta om henne, men det finns fler som har mycket mer blickar på sig. Alla har ju nån liten ynka tanke mot sig, men jag uppfattade inte det som att ha blickarna på sig så särskilt. Speciellt inte heller i ljuset av att hon inte kunde veta någonting om Hedinn.

Varför tycker du att Myrtens röst på goda drama inte är något du fäster uppmärksamhet på? Medan både Vira och Mumorsan får dina blickar?

Dramatik lynchades, var en god dvärg.

Möjligheten finns att det bara var goda som röstade på Dramatik, men jag vill ändå tro att det gömmer sig en vätte där också, minst. Helt enkelt för att det gör det hela lite lättare såhär tidigt i leken.

Monsters första röst på Drama behöver inte säga något alls, jag reagerade också på Dramas konstiga motivering mot Monster och det gör ju det hela lite svårare, eftersom jag förstår allas motivering på Drama (utan att hinna gå tillbaka och läsa igenom dem, var det någon som röstade på Drama utan att motivera sig med hennes konstiga motivering på Monster?).

Skulle Myrten som ond slå spiken i kistan för Drama? Känns riskabelt, och jag hjar inte uppfattat några direkt onda vibbar från Myrten tidigare. Men som med Niyama tror jag inte Myrten drar sig för att göra något en ulv aldrig skulle göra för det skulle dra blickarna till sig. Men for now tror jag ändå inte det. Och jag, precis som Myrten, tror inte ritktigt på att Monster känns ond heller, som när Myrten röstade hade lika många röster som Drama...

Ligger det någon ulv därimellan? Vira eller Mumorsan? Ingen som känns direkt ulvig heller, egentligen. Men ja gska titta närmare på dem om jag är kvar efter käket.

För att jag för tillfället, utan något mer som känns misstänkt från Myrten, tycker det känns långsökt att en ulv i det läget skulle rösta ut en god. Det är ju dömt att uppmärksammas vem som lade avgörande rösten. Därav inte sagt att Myrten inte sitter som ulv och gjorde som hon gjorde JUST därför. Men jag hittar inget annat som känns misstänkt på Myrten, just nu, därför för mellanrösterna mer misstanke än första och sista rösten.

jag blev så besviken nu när du ifrågasatte mitt teoriande, men bara om någon annan, inte ett ord om mina teorier mot dig? :(

MonsterMom:
Fortsätter sin aktivitet från igår, tycker inte hon gjort något mer konstigt så har inte mer att säga där för tillfället heller. Har jag förstått Monster rätt som spelare så säger hon säkert något konstigt under dagen som får redas ut då. :D ;)

Jobbar på't, vänta lite! :D

Hedinn:
Varit okej aktiv, hon lade sin röst på Cirkus som jag visserligen också misstänker men tyckte Hedinns teori var lite vag. Men som förstadagsröst kanske man inte kan vänta sig mer? Nu vet jag ju ( ;) ) att Hedinn skulle kunna rösta på en ulvkollega för alibi. Men något jag tycker verkligen skaver är avsaknade av teorier från Hedinn. Hon lade en röst men en vag teori (som hon visserligen försöker försvara sig för nu, med att hon tänkt skriva dit Cirkus medglidande men inte vågade för att hon inte orkade gå igenom leken igen), har ifrågasatt lite saker MM skrev när hon försvarade sig mot Niyama, har försvarat Niyama lite vagt, och är rädd för att lägga en avgörande röst första dagen? Det förstår jag visserligen, för jag känner igen rädslan att råka rösta på en god, men jag försöker alltid ändå hitta en bra teori att rösta efter i alla fall, och går på den oavsett om det blir en avgörande röst. Så tycker uttalandet att hon röstade på Cirkus för att Cirkus inte hade några röster på sig känns konstig…

Cirkus:
Tyckte jag Hedinns röst på Cirkus var vag är nog Cirkus röst på Hedinn minst lika svag. Varför ge igen med samma mynt i det läget? ”Hon säger att jag gör det, så då säger jag att hon gör det.”, tycker Cirkus som god i ren allmänhet brukar ha mer substans i alla sina inlägg, men SPECIELLT vad gäller röstningar/teorier. Ingen bra magkänsla alls. Frågan är… Alibiröstar två ulvar på varandra? Om Hedinn och Cirkus sitter i lyan tillsammans och den ena skulle lynchas så får ju den andra alibi.
Om inte, vem är mest misstänkt? Ska bli intressant att se vad som händer under dagen.

Jag började kika på cirkus när jag hade läst det här, för innan dess måste jag säga att jag inte har tittat så mycket på cirkus annat än de första inläggen. Och jo, hennes motivering mot Hedinn var faktiskt märklig, särskilt i ljuset av att hon i inlägget före skrivit att Hedinn mest hade skrivit vettiga saker. Återigen, jag förstår att det är skitsvårt att rösta första dagen, men jag reagerar ändå på en svagt motiverad singelröst som kommer så sent att den inte spelar någon roll. Det skulle kunna tala för en alibiröst. Å andra sidan kom Hedinns röst på cirkus tidigare vilket i och för sig skulle vara högt spel mot en ulvkollega, men å tredje sidan var även den rösten svagt motiverad. Så svagt att Hedinn hoppades att ingen skulle hänga på? Hedinn tar ju även tillbaka en del av misstankarna senare får jag känslan av.

Jag skulle verkligen vilja vänta med att rösta, men fredagar är lite vansinniga för mig och jag är inte 100 på att jag kan rösta från tåget (mottagningen svajar hit och dit). Alltså lägger jag min röst nu, så får vi se om jag får skäl att ändra och om jag i så fall lyckas med det från tåget ikväll.

Vira röstar på cirkus

1,5 timme till DL (när jag börjar skriva) och äter frukost på jobbet. Jag hinner med ett teoriinlägg:)! De brukar resultera i att jag misstänker typ alla.

Snarare slutade det med att ingen var misstänkt den här gången... ;)

Mycket av det du skriver har jag inget att lägga till något om, men ett par saker reagerar jag på.
CaisaLundblad: Jag förstår Caisas röst på cirkus. Den baseras på vad jag själv reagerade på nu, vid genomgång i lugn och ro. Missförståndet med att Hedinn var godare som god (typ) har retts ut och jag tycker Caisas långa teoriinlägg var vettigt. Inga direkta misstankar just nu, fortsatt neutral med andra ord.

Hedinn: Reagerar på att Hedinn röstar lite lagom diskret på cirkus efter något som hände på typ första sidan, efter att så mycket annat har hänt sedan. Å andra sidan var det inte lätt att rösta igår och Hedinn fann kanske att inget av det andra som hänt tydde på ondska. Vi får se vad som händer idag, men jag känner mig lite misstänksam.

Jag undrar över att du ifrågasätter Hedinns röst mot Cirkus men köper Caisas? Framförallt eftersom du säger att du själv reagerat på Cirkus sen du läst igenom hennes inlägg en gång till (det är du inte ensam om), så vad är det som gör att Hedinns röst är konstigare?

cirkus: Efter att ha gått igenom inläggen - inga jättebra vibbar. Skrivit en hel del, men det handlar mest om spelet i allmänhet. Jag hittar ett enda teoriinlägg där andra spelare diskuteras. Fyra minuter efter det röstar cirkus på Hedinn för att Hedinn röstade på cirkus. Jag känner mig lite misstänksam.

Jag håller med, och lägger till att resonemanget kring att inte försvara sig om man är i lyan inte går ihop för mig

SoffiProppi: För liten aktivitet för att kunna säga något. Det jag reagerar på är hennes röstmotivering. Uppenbart kan man som god tycka att Monstermom är ulvig (drama gjorde det ju), men om Soffi tycker att Monster skriver i en faslig fart och pekar finger åt alla möjliga håll förundras jag över att hon inte tycker detsamma om Matmissbrukaren som verkligen pekade ut två personer som ulvar. Soffi verkar haft dåligt med tid igår och var kanske tvungen att rösta i all hast. Vi får se vad som händer idag.

Jag lånar det här lite för att kommentera att jag "pekar åt alla håll": det är ju precis det jag gör. Jag har varit noga med att redan från början nämna alla spelare i teoriinläggen och minsta lilla jag reagerat på. För att ingen ska "komma undan", jag tycker inte det är rätt att bara fokusera på dem som sagt mest ("konstiga") saker då riskerar man ju just att vättar gömmer sig i skuggorna och bara flyter med. Att det skulle vara ulvigt att jag pekar lite varstans köper inte jag, eftersom man inte vet vem som är vad gör jag ju som jag skrev från början: antar att alla är onda...

Jag kan tänka mig att det kanske är som du säger, att igår var en upptagen dag för Soffi, men jag vill påstå att vad det ser ut som just nu är någon som just "gömmer sig" och flyter med... Jag vill definitivt se lite mer underbyggda och tydliga teorier från det hållet innan nästa DL.

Matmissbrukaren: Skrev jag om en del igår. Även om den förändrade spelstilen kan förklaras med att hon nu är god är det en hel del konstiga saker, bl a utpekande av ulvar och vad jag tycker är en förvrängning av Niyamas misstankar. Det häftiga försvaret med diverse misstankar kan tydda på godhet, men behöver inte göra det. Jag har sett samma spelstil från onda, orutinerade spelare satta under press. Jag tror just att den plötsliga pressen är en minst lika trolig förklaring till den ändrade spelstilen som att hon hamnat på andra sidan. I förra leken fick väl MM inga misstankar eller röster?

Ett par saker här har jag också funderat på, nämligen ulvpekandet och försvar mot "fel" misstankar. Kan inte säga säkert hur jag tolkar det riktigt, men vill nämna (om inte annat så för mitt eget komihåg :p ) hur jag reagerar också.

Att försvara sig är inte alls konstigt, men när det försvaret tar sida upp och sida ner så är det garanterat att få blickarna på sig. Jag tror att det kan vara mer strategiskt att vara något mer nedtonad om man nu är i lyan. Jag tror också att en orutinerad spelare kanske hade kunnat få hjälp av sina kamrater att tona ner sig. Detta gör att jag inte tror att Matmisttbrukaren faktiskt är i lyan. Hon kan ha en ond roll ändå.

Fast om man har något att försvara sig mot så har man ju blickarna på sig? Och om första försöken att försvara sig leder till mer saker att försvara sig mot, är det då säkrare (som ond) att sluta försvara sig bara för att inte få så många inlägg än att säga emot?

Jag hänger inte riktigt med på hur eller varför försvar skulle vara en dålig idé för någon som är i lyan.

Jag tog MM som exempel, eftersom det var en annan jag reagerade på. Men även om jag tycker MMs reaktion var väldigt kraftig och aggressiv så behöver inte det betyda att hon är ond, det kan lika gärna vara en reaktion från en god. Lite som cirkus "kopiering" av mig, det kan handla om dålig fantasi eller så kan det handla om att försöka ställa sig in i ett slags "jag tycker som du" i ett "oskyldigt" skede (ja, jag gillar citattecken).

När jag skulle rösta hade MM redan en röst. Eftersom att jag kände mig så osäker på henne i det läget ville jag inte lägga en andra och göra det enkelt för andra att haka på, hon kändes helt enkelt som ett lite för enkelt offer. Därför valde jag att rösta på cirkus istället, som inte hade någon röst än och som inte heller fått en massa starka misstankar mot sig.

Med det inte sagt att MM är god och cirkus ond, absolut inte. För deras roller har jag ingen aning om men igår kändes det bättre i magkänslan att rösta på cirkus. Jag är en fegis när det kommer till förstadagsröster helt enkelt. ;)

Kan även erkänna, även om det kanske sätter mig i ett ännu sämre läge, att jag var på väg att ta med i motiveringen att jag upplevde att cirkus mest flutit med, pratat mycket om spelet i sig och teoriat väldigt lite förhållandevis. Problemet var att jag blev osäker om jag kanske bara missat hennes teoriande bland allt som skrivits och efter att ha gjort nästan en veckas studier på en eftermiddag var jag fruktansvärt trött i skallen och orkade inte gå igenom hennes inlägg igen. Därför kändes det säkrast att radera den biten innan jag publicerade min röst, för att inte riskera att komma med falska uppgifter.

Jag ska försöka teoria lite mer idag, men har en hel del annat att göra också som kräver mer fokus från min sida så jag kan inte lova att jag kan komma med nåt revolutionerande. Men jag har fortfarande ögonen på cirkus, dels för det och dels för hennes dåligt motiverade röst som byggde på något som inte stämde.

Aha, då hänger jag med på hur du kopplade ihop dem i alla fall.

Två saker jag reagerar på här, och åt varsitt håll dessutom (sluta göra det så svårt! :cautious: ):

1. Jag reagerar ganska starkt på att du (tydligen?) säger att du inte vill rösta ut nån första dagen, utan vill lägga en meningslös röst... Det känns helfel för mig. Visst är det jättesvårt att rösta "rätt" (och så här i eftertänksamhetens kranka blekhet kanske jag borde ta till mig av ditt tänk, eftersom jag var nästan bergsäker på att jag hittat en ond som gjort bort sig totalt - hon ljög ju om vad jag sagt! - men det visade sig att jag hade totalfel och det måste varit ett missförstånd (från endera sidan...), men jag kan ändå inte tänka som så att jag borde lägga en nonsensröst bara för att inte vara med och rösta ut någon - nån måste ju ut!), men man måste ju försöka...

2. Och å andra sidan köper jag helt din förklaring på en borttagen motivering (trots att du själv säger att det kanske kan användas emot dig), eftersom det där är väldigt viktigt för mig: ska man anklaga någon ska man veta att det man säger stämmer, för annars sår man bara split och flyttar fokus från möjliga ulvspår. Så att du valde att inte ta med något du inte hann kolla står i kontrast för mig mot Cirkus som byggde hela sin motivation på något som inte stämde...

Så egentligen kan man sammanfatta hela argumentationen mellan Matmissbrukaren och Niyama med att det skulle kunna:

a) Vara två goda som blir misstänksam på den andre
b) Vara en god och en ond
c) Vara två onda

Jag är mer benägen, efter att ha läst igenom hela leken, att tro på alternativ a än c. Men det skulle kunna vara, som cirkus är inne på, alternativ b.

Hm. Kan man inte säga varför man tror/tolkar åt ett håll eller annat också? Du är mer benägen att tro a än c, men det blir ju bara en listning av dina egna åsikter, inte så mycket för oss andra att ta avstamp i...

(Tillägg: har förresten noterat några spelares kommentarer kring att TLV ätits och tar det till mig - om inte annat så har jag fullt tillräckligt att hinna tänka och skriva om tills vidare...)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 717
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 546
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Nyårstråden
  • Textilåtervinning
  • Klara sig utan bil