Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej inte god med viktig roll. Jag tänker på Smaug, ond som känner till de i lyan, men de känner intehenne
[...]Dessutom vill jag titta närmare på TeamLundVers historia och se om det går att ana varför hon blev äten![...]
Nu knycker jag ett resonemang som jag lärde mig av Sasse i förrförra (tror jag) leken.
Jag tror att TLV åts just för att hon inte hade några blickar på sig alls, de som fått blickar på sig är chansen större att de blir lynchade, så att de onda liksom kan få bort två på en gång.
d) Bägge är onda, men Niyama vet inte att Matmissbrukaren är ond.
Hm...
Men det känns faktiskt inte så troligt att två onda skulle dra den uppmärksamheten till sig och gräla så autentiskt .
Dramatik lynchades, var en god dvärg.
Möjligheten finns att det bara var goda som röstade på Dramatik, men jag vill ändå tro att det gömmer sig en vätte där också, minst. Helt enkelt för att det gör det hela lite lättare såhär tidigt i leken.
Monsters första röst på Drama behöver inte säga något alls, jag reagerade också på Dramas konstiga motivering mot Monster och det gör ju det hela lite svårare, eftersom jag förstår allas motivering på Drama (utan att hinna gå tillbaka och läsa igenom dem, var det någon som röstade på Drama utan att motivera sig med hennes konstiga motivering på Monster?).
Skulle Myrten som ond slå spiken i kistan för Drama? Känns riskabelt, och jag hjar inte uppfattat några direkt onda vibbar från Myrten tidigare. Men som med Niyama tror jag inte Myrten drar sig för att göra något en ulv aldrig skulle göra för det skulle dra blickarna till sig. Men for now tror jag ändå inte det. Och jag, precis som Myrten, tror inte ritktigt på att Monster känns ond heller, som när Myrten röstade hade lika många röster som Drama...
Ligger det någon ulv därimellan? Vira eller Mumorsan? Ingen som känns direkt ulvig heller, egentligen. Men ja gska titta närmare på dem om jag är kvar efter käket.
MonsterMom:
Fortsätter sin aktivitet från igår, tycker inte hon gjort något mer konstigt så har inte mer att säga där för tillfället heller. Har jag förstått Monster rätt som spelare så säger hon säkert något konstigt under dagen som får redas ut då.
Hedinn:
Varit okej aktiv, hon lade sin röst på Cirkus som jag visserligen också misstänker men tyckte Hedinns teori var lite vag. Men som förstadagsröst kanske man inte kan vänta sig mer? Nu vet jag ju ( ) att Hedinn skulle kunna rösta på en ulvkollega för alibi. Men något jag tycker verkligen skaver är avsaknade av teorier från Hedinn. Hon lade en röst men en vag teori (som hon visserligen försöker försvara sig för nu, med att hon tänkt skriva dit Cirkus medglidande men inte vågade för att hon inte orkade gå igenom leken igen), har ifrågasatt lite saker MM skrev när hon försvarade sig mot Niyama, har försvarat Niyama lite vagt, och är rädd för att lägga en avgörande röst första dagen? Det förstår jag visserligen, för jag känner igen rädslan att råka rösta på en god, men jag försöker alltid ändå hitta en bra teori att rösta efter i alla fall, och går på den oavsett om det blir en avgörande röst. Så tycker uttalandet att hon röstade på Cirkus för att Cirkus inte hade några röster på sig känns konstig…
Cirkus:
Tyckte jag Hedinns röst på Cirkus var vag är nog Cirkus röst på Hedinn minst lika svag. Varför ge igen med samma mynt i det läget? ”Hon säger att jag gör det, så då säger jag att hon gör det.”, tycker Cirkus som god i ren allmänhet brukar ha mer substans i alla sina inlägg, men SPECIELLT vad gäller röstningar/teorier. Ingen bra magkänsla alls. Frågan är… Alibiröstar två ulvar på varandra? Om Hedinn och Cirkus sitter i lyan tillsammans och den ena skulle lynchas så får ju den andra alibi.
Om inte, vem är mest misstänkt? Ska bli intressant att se vad som händer under dagen.
1,5 timme till DL (när jag börjar skriva) och äter frukost på jobbet. Jag hinner med ett teoriinlägg! De brukar resultera i att jag misstänker typ alla.
CaisaLundblad: Jag förstår Caisas röst på cirkus. Den baseras på vad jag själv reagerade på nu, vid genomgång i lugn och ro. Missförståndet med att Hedinn var godare som god (typ) har retts ut och jag tycker Caisas långa teoriinlägg var vettigt. Inga direkta misstankar just nu, fortsatt neutral med andra ord.
Hedinn: Reagerar på att Hedinn röstar lite lagom diskret på cirkus efter något som hände på typ första sidan, efter att så mycket annat har hänt sedan. Å andra sidan var det inte lätt att rösta igår och Hedinn fann kanske att inget av det andra som hänt tydde på ondska. Vi får se vad som händer idag, men jag känner mig lite misstänksam.
cirkus: Efter att ha gått igenom inläggen - inga jättebra vibbar. Skrivit en hel del, men det handlar mest om spelet i allmänhet. Jag hittar ett enda teoriinlägg där andra spelare diskuteras. Fyra minuter efter det röstar cirkus på Hedinn för att Hedinn röstade på cirkus. Jag känner mig lite misstänksam.
SoffiProppi: För liten aktivitet för att kunna säga något. Det jag reagerar på är hennes röstmotivering. Uppenbart kan man som god tycka att Monstermom är ulvig (drama gjorde det ju), men om Soffi tycker att Monster skriver i en faslig fart och pekar finger åt alla möjliga håll förundras jag över att hon inte tycker detsamma om Matmissbrukaren som verkligen pekade ut två personer som ulvar. Soffi verkar haft dåligt med tid igår och var kanske tvungen att rösta i all hast. Vi får se vad som händer idag.
Matmissbrukaren: Skrev jag om en del igår. Även om den förändrade spelstilen kan förklaras med att hon nu är god är det en hel del konstiga saker, bl a utpekande av ulvar och vad jag tycker är en förvrängning av Niyamas misstankar. Det häftiga försvaret med diverse misstankar kan tydda på godhet, men behöver inte göra det. Jag har sett samma spelstil från onda, orutinerade spelare satta under press. Jag tror just att den plötsliga pressen är en minst lika trolig förklaring till den ändrade spelstilen som att hon hamnat på andra sidan. I förra leken fick väl MM inga misstankar eller röster?
Att försvara sig är inte alls konstigt, men när det försvaret tar sida upp och sida ner så är det garanterat att få blickarna på sig. Jag tror att det kan vara mer strategiskt att vara något mer nedtonad om man nu är i lyan. Jag tror också att en orutinerad spelare kanske hade kunnat få hjälp av sina kamrater att tona ner sig. Detta gör att jag inte tror att Matmisttbrukaren faktiskt är i lyan. Hon kan ha en ond roll ändå.
Jag tog MM som exempel, eftersom det var en annan jag reagerade på. Men även om jag tycker MMs reaktion var väldigt kraftig och aggressiv så behöver inte det betyda att hon är ond, det kan lika gärna vara en reaktion från en god. Lite som cirkus "kopiering" av mig, det kan handla om dålig fantasi eller så kan det handla om att försöka ställa sig in i ett slags "jag tycker som du" i ett "oskyldigt" skede (ja, jag gillar citattecken).
När jag skulle rösta hade MM redan en röst. Eftersom att jag kände mig så osäker på henne i det läget ville jag inte lägga en andra och göra det enkelt för andra att haka på, hon kändes helt enkelt som ett lite för enkelt offer. Därför valde jag att rösta på cirkus istället, som inte hade någon röst än och som inte heller fått en massa starka misstankar mot sig.
Med det inte sagt att MM är god och cirkus ond, absolut inte. För deras roller har jag ingen aning om men igår kändes det bättre i magkänslan att rösta på cirkus. Jag är en fegis när det kommer till förstadagsröster helt enkelt.
Kan även erkänna, även om det kanske sätter mig i ett ännu sämre läge, att jag var på väg att ta med i motiveringen att jag upplevde att cirkus mest flutit med, pratat mycket om spelet i sig och teoriat väldigt lite förhållandevis. Problemet var att jag blev osäker om jag kanske bara missat hennes teoriande bland allt som skrivits och efter att ha gjort nästan en veckas studier på en eftermiddag var jag fruktansvärt trött i skallen och orkade inte gå igenom hennes inlägg igen. Därför kändes det säkrast att radera den biten innan jag publicerade min röst, för att inte riskera att komma med falska uppgifter.
Jag ska försöka teoria lite mer idag, men har en hel del annat att göra också som kräver mer fokus från min sida så jag kan inte lova att jag kan komma med nåt revolutionerande. Men jag har fortfarande ögonen på cirkus, dels för det och dels för hennes dåligt motiverade röst som byggde på något som inte stämde.
Så egentligen kan man sammanfatta hela argumentationen mellan Matmissbrukaren och Niyama med att det skulle kunna:
a) Vara två goda som blir misstänksam på den andre
b) Vara en god och en ond
c) Vara två onda
Jag är mer benägen, efter att ha läst igenom hela leken, att tro på alternativ a än c. Men det skulle kunna vara, som cirkus är inne på, alternativ b.