Sv: The hobbit [Ulvlek]
Men om man vänder på det då...? Om Niyama skulle vara Smaug istället? Jag tänker att ett sätt att "visa" sig för lyan skulle kunna vara just att lägga första rösten på en vätte, väldigt tidigt och "ensamt", typ?
Inte för att jag håller det för särskilt troligt (Matmissbrukaren var ju ändå en av oss som fick flera röster, vilket vore väldigt riskabelt från Smaug), men sett bara som "Smaug-raket" tycker jag det funkar ganska bra?
Det där har jag nog ändå svårt att tro på, för i så fall tror jag att MM hade varit betydligt mindre "aggressiv" mot Niyama. Jag har svårt att tro att de är onda tillsammans faktiskt (som jag skrev igår), antingen är det en god och en ond eller så är båda goda. Alternativt två onda som är väldigt bra skådespelare, men då tror jag snarare att det sitter i lyan tillsammans än att en av dem är Smaug. Men det känns faktiskt inte så troligt att två onda skulle dra den uppmärksamheten till sig och gräla så autentiskt .
Men om man vänder på det då...? Om Niyama skulle vara Smaug istället? Jag tänker att ett sätt att "visa" sig för lyan skulle kunna vara just att lägga första rösten på en vätte, väldigt tidigt och "ensamt", typ?
Inte för att jag håller det för särskilt troligt (Matmissbrukaren var ju ändå en av oss som fick flera röster, vilket vore väldigt riskabelt från Smaug), men sett bara som "Smaug-raket" tycker jag det funkar ganska bra?