The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

HabinaDock reagerar jag på att hon varit så väldigt inaktiv totalt sett. Visst kan man vara inaktiv i perioder under dagen, men ingen aktivitet alls ?

Sorry, jag skulle varit tydligare med att idag var en dum dag för mig att börja spela. Jobbat till 16, haft hantverkare som kollat på mitt badrum och sedan direkt till stallet. Höll på att få hjärtinfarkt när jag såg vad klockan var när jag kom hem. :crazy: Lovar bättring om jag inte blivit käkad (läser fortfarande ikapp mig). :)

Hm. Vad sticker ut om man tittar på röstlistan?

Niyama röstar på Matmissbrukaren
Dramatik röstar på Monstermom
Teamlundver röstar på Vira
Matmissbrukaren röstar på Monstermom
Monstermom röstar på dramatik
Hedinn röstar på cirkus
Caisa röstar på cirkus
Mumorsan röstar på dramatik
SoffiProppi röstar på Monstermom
Vira röstar på dramatik
Habina röstar på Matmissbrukaren
cirkus röstar på Hedinn
Myrten röstar på dramatik

Vi vet nu att dramatik inte hade någon dold agenda med sin röst på Monstermom. Men det är allt vi vet. Rösten säger inget om Monster.

Jag tycker som jag skrivit ovan att Matmissbrukarens röstmotivering var skum. Reagerade som sagt också på att TeamLundVer höll Hedinn åt det goda hållet så tidigt. Vira framstod väl aldrig som direkt misstänkt, så en relativt tidig röst på henne från TLV känns också lite sådär. Den sticker inte ut.

Sedan tycker jag nog också att Hedinns röstmotivering känns lite udda. Visserligen reagerade Hedinn på cirkus tidigt, det stämmer. Men ändå... tycker Vira har en poäng i sin fråga. Även om jag inte tycker att Niyamas lyckade försök att bryta sitt rösta-sist-mönster signalerar ondska i sig, så litar jag naturligtvis inte på henne. Men detta krossar knappast hennes hjärta, för om hon är god är jag övertygad om att hon känner detsamma för mig.;)

Att jag inte har nämnt alla nu betyder inte att jag håller resten för goda. Jag skrev bara ner vad jag reagerade på vid första genomgången av röstlistan.

Fanken. Och lurig var du också! När du skrev att hon smög iväg och höll på med något hemligt lät det ju lovande... :cautious:

Varför tyckte du att jag försökte framställa mig som om jag visste något om specialrollerna?

Hm. Vad sticker ut om man tittar på röstlistan?

Jestanes. Jag tror jag måste vila lite först faktiskt. :eek:

Men en sak kommer jag att tänka på i alla fall (och det här är inte en färdig tanke, utan mest en "put a pin in it" så jag ska kunna hitta tillbaka till tanken igen sen), apropå det du skriver om Hedinns röstmotivering. Jag tyckte inte den var konstig, men däremot tycker jag det var konstigt när hon senare (nu efter DL) säger att hon inte vet varför det skulle vara ulvigt att göra som Ciruks gjorde. Eller missar jag nåt? Jaja, tanken är nålad i alla fall.
(Dock tycker jag fortfarande Hedinn "känns" god på nåt sätt måste jag säga, det här är bara något jag hajade till på men inte pallar att tänka igenom helt just nu.)

[...](Dock tycker jag fortfarande Hedinn "känns" god på nåt sätt måste jag säga, det här är bara något jag hajade till på men inte pallar att tänka igenom helt just nu.)

Ojojojoj - du går på tunn is! Vänd genast om förutsatt att du inte är vätte (och ärligt talat, kan nu någon förklara varför det inte heter orcher? För det är väl orcher?) för då är det bara att knalla på till isen brister:D.

Ärligt talat, jag har ingen aning om var Hedinn eller du för den delen står i den här leken. Men Hedinn känns god även när hon är ond. Bara som information.;)

Senast ändrad:

Ojojojoj - du går på tunn is! Vänd genast om förutsatt att du inte är vätte (och ärligt talat, kan nu någon förklara varför det inte heter orcher? För det är väl orcher?) för då är det bara att knalla på till isen brister:D.

Ärligt talat, jag har ingen aning om var Hedinn eller du för den delen står i den här leken. Men Hedinn känns god även när hon är ond. Bara som information.;)

Jag har aldrig läst böckerna på svenska, så jag vet faktiskt inte vad de olika raserna heter i översättning?

Och jag hänger inte med tror jag, vad är det för tunn is jag är på? Vättar jag mig? (skVÄTTAR isen på mig, hahaha, jag tror jag... måste sova) Det var som sagt bara en tanke för framtiden...

Tillägg: Vänta, nu fattar jag (tror jag): du menar att Hedinn alltid verkar god när hon är ond? OK, det där är nog sån där Buke-knowledge i så fall som jag som utböling inte har koll på, så tack för varningen. :p
Allvarligt, fattar inte hur jag inte fattade först... Stod det så där från början, eller la du till hela andra stycket sen (och jag missade att det följde med "extra" när jag citerade)? O_o

Nä, nu håller jag på att dras med igen märker jag. Måste göra annat en stund.

Senast ändrad:

Varför tyckte du att jag försökte framställa mig som om jag visste något om specialrollerna?

Du nämnde tidigt att det var viktigt att dom med specialroller försöker visa sig på något vis för övriga goda spelare och det fick mig att fundera på om du sa så för att lura i någon att du har en specialroll så du hålls till goda sidan, när du egentligen är ulv.
Redan när du besvarade LindgrenVs fråga så nämnde du det. Men det kan ju också betyda att du väntar på något tecken från någon annan. Vad vet jag inte.

Jag har aldrig läst böckerna på svenska, så jag vet faktiskt inte vad de olika raserna heter i översättning?

Och jag hänger inte med tror jag, vad är det för tunn is jag är på? Vättar jag mig? (skVÄTTAR isen på mig, hahaha, jag tror jag... måste sova) Det var som sagt bara en tanke för framtiden...

Då är vi två, för det där fick mig att börja skratta högt i min ensamhet! :rofl:

Visserligen ingen nyhet, för jag har gått på övertid de senaste två timmarna tror jag (ingen har meddelat mig att man blir så förbannat trött av att plugga när man inte har använt hjärnan ordentligt på flera år!) men jag har också funderat på varför de kallas vättar och inte orcher och skulle önska ett svar från LL! :D

/Hon som bara har sett filmerna

Var det mer misstänkt att jag gjorde det än att Hedinn gjorde det?
Eftersom vi båda tänkte i de banorna, men fokus hamnade på mig.

Jag trodde att vättar var elaka småputtar på något vis, medan orcher är just ... orcher.

[...]Angående Monstermoms kommentar om Habina: den skrevs väl för länge sedan? Inte kunde Monster veta då att Habina skulle vara inaktiv under dagen? I alla fall inte om Habina är god och Monster ond, vilket tycks vara MMs teori. [...]

Vad har Habinas godförklaring med hennes inaktivitet att göra? Jag har bara skrivit att Habina godförklarade sig själv och att Monstermom reagerade på det fastän jag tycker att det är inget misstänksamt direkt eftersom alla vill framstå som goda. [...]

Monstermom

Får inget grepp om henne. Skriver väl inget med substans egentligen. Säger samma sak om och om igen. Att hon inte hänger med eftersom man tydligen spelade annorlunda förr. Är snabb med att kasta onda ögat åt Habina för att hon godförklarade sig. Tycker inte en godförklaring är så misstänksam i leken eftersom alla hävdar att dom är goda, eller vill framstå som det. Börjar teoria om folk innan tråden knappt startats? Säger själv att hon gripit efter halmstrån i början av tråden. Är det tänkt så för att avleda uppmärksamheten från sig själv redan tidigt? Blir sedan förvirrad när jag och Niyama driver framåt och från att hon förstått hur jag tänkte så stod jag typ högst på listan för misstänkta? Håller hon en ulv om ryggen? Försvarar Niyama genom att först låtsas förvirrad och sedan välja hennes sida. Varför tro att folk ljuger om vad dom gör IRL? Letar halmstrån för att misstänka dom som inte är lika aktiva?[...]

Eftersom du inte nämnde några andra spelare som inte var speciellt aktiva mellan raden om Habina och den sista fetstilade meningen så tog jag för givet att Habina var involverad i halmstråsökandet.

Knapp

Okej nu har jag åtminstone skummat igenom tråden. MM har ju helt klart tagit en väldigt aggressiv framtoning. Hon försvarar sig med näbbar och klor för att en röst blev lagd åt hennes håll. Att börja skriva "om ni röstar ut mig så kommer ni ångra er" känns ytterst konstigt med tanke på att det är den första rösten på henne. Även innan den vilda diskussionen så fick jag en konstig magkänsla av MM men det är inget jag kan sätta fingret på.

Niyama har fastnat väldigt mycket på MM. Inte bara i och med att hon röstade. Efter att MM blev upprörd så har hon fortsatt att pressa på henne, som för att få fram ett erkännande eller en slip-up. Varför vet jag inte. Jag funderar lite på om det kan vara så att hon försöker utreda om MM är Smaug eller har en viktig god roll? Om det är så så är nog Niyama vätte/ulv.

Monstermom (många MM's här förresten, Matmissbrukaren, MonsterMom och Mumorsan) har ju fått ganska mycket uppmärksamhet eftersom att hon har varit så aktiv så tidigt i leken, kommit med många resonemang och funderingar. Jag förstår verkligen inte vad (speciellt) dramatik tycker är så underligt med det. Jag tycker att det är jättebra att man, som god, skriver ut sina tankegångar rätt fritt just för att göra det till ett så bra teamarbete som möjligt för att finna vättarna.

dramatik är den person som helt klart hamnat i blickfånget hos mig just nu. Som det står ovan så tycker jag att en del tyder på att MonsterMom är god. Jag gillar inte den här ganska aggressiva rösten på någon som jag, personligen, håller för god än så länge.

Mumorsan röstar på dramatik

Det här reagerar jag lite på. Mumorsan får en konstig magkänsla av MM och MM röstade på Monster. Ändå hamnar Mumorsans röst på dramatik, trots att hennes teorier egentligen säger att hon misstänker MM mer?

Nej, hon var inte med där, men förstår att du kunde tolka det så. Jag borde specificerat vilka jag menade som inaktiva.

Hette inte orcherna vättar i Bilbo-böckerna? Och så blev de orcher till LOTR? Eller var det bara så att det var just vättar som var med i Bilbo och inte orcher? Antingen det eller så försöker LL att lura oss på något sätt :cautious:.

Jag trodde att vättar var elaka småputtar på något vis, medan orcher är just ... orcher.

Nu var jag tvungen att googla och tydligen heter det "goblin" i The Hobbit i original (det var nog 30 år eller så sedan jag läste den) och den svenska översättningen på detta är "vätte".

Jag har dock för mig att när jag för första gången kom i kontakt med The Hobbit/Bilbo så var det genom en sommarlovsföljetong på radion. Och jag är helt säker på att de där använde ordet "orcher". Märkligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 717
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 546
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar