The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Nu ändrade du ju inlägget men jag har fortfarande inte skrivit det. Det jag inte gillar är att du röstar på någon som skriver mycket, försöker se saker från olika synvinklar och vrida på saker. Det tycker jag, iaf enligt min erfarenhet, tyder på goda spelare.

Niyama, . Tycker inte hon gjort nånting som är konstigt. Jag förstår hennes tidiga röst på MM, vid den tidpunkten reagerade jag också på hur hon skrev.

Habina, svårplacerad, håller lägre profil än förra leken än så länge, det säger iofs inte mycket. Jag hakar inte upp mig på det som andra kallat godförklaring av sig själv. Dock reagerar jag på att hon varit så väldigt inaktiv totalt sett. Visst kan man vara inaktiv i perioder under dagen, men ingen aktivitet alls ?

CaisaLundblad, svårplacerad också, skriver ganska mycket men jag får inte riktigt ut nånting av vad som skrivs bortsettt långt och fint teorinlägg. (precis vad jag själv håller på med också, när rösten kom på mig)

Mumorsan, vill jag se mera av innan jag kan uttala mig. Hittade leken sent, har mycket att läsa igenom. Jag förstår om hon inte har så mycket att tillföra pga det.

Hedinn, Jag reagerar inte på nånting särskilt som hon skriver, mer än att jag faktiskt håller med om det mesta, vilket då inte verkar så hälsosamt. Hennes röstmotivering på mej känns lite halmstråaktig, det var ju nån annan som påpekade just att jag skrev liknande framtidscenario som hon - varför det nu skulle ses som skumt och NU så använder hon det själv en teori som nån annan lanserat. Hade hon reagerat förut så borde hon också skrivit det lite tidigare. Jag tycker det är underligt.

TeamLundVer, vet inte. jag tycker nog att rösten på Vira har en svag teori, men å andra sidan det är första dagen, då ÄR det svårt med teorierna. Att lägga en röst på TLV pga hennes svaga röstmotivering känns som lika kass motivering det.

Matmissbrukaren, sticker ut. Det går inte att undvika att lägga märke till. Jag är ändå tveksam till att hon är i lyan, känns mer som en orutinerad spelare som tryckt panic-button när det kommit misstankar. Om hon vore ond och i lyan så kanske nån skulle kunnat be henne tona ner sig och inte dra allas blickar till sig. MM var ganska tufft på Paddan i förra spelet också men inte riktigt lika utstickande som nu. Tycker att hon pekar åt lite alla möjliga håll på ett lite udda vis.

kl

Tiden rinner iväg och jag måste verkligen springa och rädda min mat nu. Jag kan inte förstå dramatiks röstmotivering på Monster, för jag håller inte med om att Monster har glidit med ens som aktiv medglidare. Hon har diskuterat visst, men vänt kappan efter vinden? Nja. Jag har ingen jag ser som mer misstänkt, så därför kommer min röst att hamna där idag.

Vira röstar på dramatik.

I min fetning ovanför.

Jaha, du menar det. Du reagerar på det hårdast än så länge eftersom att det är där din röst faller. Det kanske är lite svartvitt men än så länge har jag, som sagt, endast skummat tråden och det var den uppfattningen jag fick.

Usch, nu blir jag stressad. :banghead: Blev kvar i stallet alldeles för länge och är rädd att jag missar röstningen. Jag har därför inte läst igenom längre än till sida fyra, sorry. :( Lovar bättring till helgen, men jag vill inte bli kickad, så jag får rösta på det jag reagerade på.

Jag misstänkte du skulle rösta på mig just för att du reagerade väldigt starkt på att jag inte följde strömmen, och det känns nu som att du försöker starta ett drev mot mig och bara flyta med. Väldigt misstänksamt enligt mig!

MM skriver att Niyama försöker starta ett drev, men jag har svårt att se hur Niyama kan göra det med den första rösten? MM känns mer ulvig för stunden än Niyama, så hon får min röst ikväll.

Habina röstar på Matmissbrukaren

Niyama har fastnat väldigt mycket på MM. Inte bara i och med att hon röstade. Efter att MM blev upprörd så har hon fortsatt att pressa på henne, som för att få fram ett erkännande eller en slip-up. Varför vet jag inte. Jag funderar lite på om det kan vara så att hon försöker utreda om MM är Smaug eller har en viktig god roll? Om det är så så är nog Niyama vätte/ulv.

Jag har inte fastnat, men MM fortsatte att hävda att jag misstänkte henne för något som inte stämmer.

Verkar det inte lite långsökt att på det sättet försöka få fram om MM är får (Smaug var väl får?) eller har en viktig god roll?

Jaha, du menar det. Du reagerar på det hårdast än så länge eftersom att det är där din röst faller. Det kanske är lite svartvitt men än så länge har jag, som sagt, endast skummat tråden och det var den uppfattningen jag fick.

Fast du får ju iaf läsa min motivering till rösten också. Du kan inte bara skriva att det är den uppfattningen du fått när jag inte skrivit någonstans att det är hennes teoriande jag reagerat på. För jag tycker precis som du att det är bra med mycket teorier, och det är som sagt inte det jag reagerat på. Däremot reagerar jag nu på att du dels inte håller koll på vad du skriver och sen fullkomligt struntar i min förklaring till att det inte var så jag menade.

jag måste rösta nu

cirkus röstar på Hedinn, jag tycker att hon i sin motivering gör precis det som hon pekar på att jag gör. Hon kopierar ju vad nån annan (minns inte riktigt vem Monster tror jag) skrev i ett tidigt stadium och inte reagerat då.

KL

De som sticker ut mest för mig är dramatik och matmissbrukaren. Den sistnämnda mest pga sin i mitt tycke märkliga motivering där hon hittar ulvar i rask takt (jag säger inte att Niyama och Monstermom är goda, men ingen god kan veta det just nu). Drama för att hon tycks ta så hårt (eller vad man ska säga) på det här att hon tror att både Niyama och matmissbrukaren kan vara goda och därför inte kan teoria om dem. Ingen god kan veta det heller just nu (om båda är goda menar jag). Dessutom tycker jag inte Monstermom har glidit med.

Därför:

Myrten röstar på dramatik

Nja, inte med tanke på hur nära det har varit, med tanke på "ni kommer att ångra er-inlägget". Det kan nog ha blivit en vurpa närsomhelst där.

Hedinn, Jag reagerar inte på nånting särskilt som hon skriver, mer än att jag faktiskt håller med om det mesta, vilket då inte verkar så hälsosamt. Hennes röstmotivering på mej känns lite halmstråaktig, det var ju nån annan som påpekade just att jag skrev liknande framtidscenario som hon - varför det nu skulle ses som skumt och NU så använder hon det själv en teori som nån annan lanserat. Hade hon reagerat förut så borde hon också skrivit det lite tidigare. Jag tycker det är underligt.

Det gjorde hon, hon nämnde att hon tyckte det var misstänkt redan "way back when". (Och jag som påpekade det först, vilket kanske är anledningen att jag minns det. Hinner inte leta inlägget, men hon har nämnt det redan då i alla fall.)

Jag kommer inte byta röst nu har jag bestämt. Bra eller dåligt vet jag inte.

Jag tyckte cirkus försökte framställa sig som att hon visste något om specialrollerna., för att få det att framstå som att hon visste något om det. Liten avledningsmanöver.
Sedan tycker jag hon flyter med rätt bra för tillfället vilket gör mig misstänksam.
Men är mer misstänkt mot Monstermom för tillfället så rösten blir kvar där.

Dag 1
Niyama röstar på Matmissbrukaren
Dramatik röstar på Monstermom
Teamlundver röstar på Vira
Matmissbrukaren röstar på Monstermom
Monstermom röstar på dramatik
Hedinn röstar på cirkus
Caisa röstar på cirkus
Mumorsan röstar på dramatik
SoffiProppi röstar på Monstermom
Vira röstar på dramatik
Habina röstar på Matmissbrukaren
cirkus röstar på Hedinn
Myrten röstar på dramatik

tror det var alla?

Jag struntar inte fullkomligt i din förklaring. Vad jag gör är att läsa, begrunda och sen komma med ett svar. Jag förstår dock inte hur det går ihop med att du tycker att MonsterMom har glidit med samtidigt som du också tycker att hon skriver mycket och att det är bra. Hur kan man då rösta på denne?

Möjligt. Jag har i så fall missat det.
Som sagt den här första dagen var ju inte lätt att hänga med i svängarna ens för mig som läst med hela tiden.

KL

Om jag överlever till imorgon ska jag inte rösta i sista minuten.:crazy:

Om jag skriver det femtitre gånger i ett Word-dokument innan jag går och lägger mig kanske jag kan hålla det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 717
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 546
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar