The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Å ena sidan om någon skrivit många inlägg men att man inte lagt märke till det - så känns det skumt ;) å andra sidan om nån skriver extremt få inlägg så kan det också vara skumt ;)

Jag gillar att ha ett öga på statistiken just för att se om nån flyter under radarn på ett underligt vis.

Sen så är det ju så att det handlar ju rätt mycket om hur mkt tid man har till lekande. Jag jobbar ju normalt kontorstider hemifrån vid datorn och har rätt gott om tid (för det mesta).

Då hänger jag med. Själv har jag hela dagarna på mig att spela till och från men jag ju det i förra leken så förhoppningsvis kommer någon ihåg det.

Knapp

Måste rösta nu och helt ärligt så är det svårt att hitta saker att teoria om. Visst, det finns hela diskussionen med Niyama och MM, men där tror jag för tillfället att båda kan vara goda och därför kan jag ju inte precis teoria något om dem. Iaf inte när det gäller att lägga en röst.

Habina har "godförklarat" sig själv, och det sticker ut lite. Funderade först på att lägga min röst här. Men den jag reagerar mest på är Monstermom som är väldigt aktiv och "anklagar" först spelare för saker medans hon gör likadant själv. Detta är visserligen förklarat och genomgått men jag tycker ändå att det skaver lite. Detta plus att hon först skriver att hon reagerar på vissa saker men så fort någon skriver andra anledningar så viker hon sig direkt och säger att det kan ha ändrats sedan sist hon spelade och att hon ska lära sig tänka annorlunda. Väldigt så vänder kappan efter vinden i mina ögon och det ser jag som ett sätt att försöka flyta med hyffsat obemärkt men ändå aktivt. Ett försök till att vara lite silkeslen sådär. Därför:

Dramatik röstar på Monstermom

Fast alltså va? Anledningen till att påpeka för varandra att man uppfattar något mysko med något den andra har sagt är väl för att få den misstanken utredd? Skulle jag bita mig fast i min fundering och strunta i vilka förklaringar jag får!? Vad gäller om saker kan ha ändrats sen sist så skrev jag det redan i "anklagelseinlägget", jag var alltså medveten om att det kanske inte stämde alls och gjorde det tydligt (ännu mer i senare inlägg) hur jag tänkte. Att tydliggöra sina tankeprocesser ser jag som något positivt, och att inte bita sig fast i en tanke utan lyssna på vad andra svarar har jag svårt att se som något negativt.

Och "flyta med hyfsat obemärkt!? Om det är så jag uppfattas så förstår jag inte nånting, tror jag... Det här var en jättekonstig röstmotivering tycker jag. :cautious:

Matmissbrukaren
Ja alltså. Den mest aktiva spelaren, jag har ju svårt att tro att hon som ulv reagerat så starkt på Niyamas röst. Däremot vet jag hur JAG känner mig när JAG får en röst fast jag är god, hjärtat börjar bulta och jag blir kallsvettig och desperat... :p Hon bör ju också (om hon nu inte skulle vara Smaug) ha hjälp från lyan, och jag har svårt att tro att en ulv skulle dra så mycket uppmärksamhet till sig själv. Tycker inte heller hon spelar som i förra spelet när hon VAR ond, så nja...

I förra leken fick hon väl knappt några misstankar mot sig?

Nä, det är såklart möjligt. Jag skumläste bara den tråden, det var mer den generella känslan av henne som spelare som jag jämförde. Tycker dock, trots det, att det är lite långsökt att en (även en ny) ulv skulle reagera så pass starkt på EN röst strax inför första DL.
Jag säger inte att jag är övertygad om någonting alls, men eftersom jag tänkte som hon när du började ifrågasätta henne (alltså fattade nada av vad du egentligen ifrågasatte) så köper jag inte riktigt att hon skulle vara ulv baserat på det, jag personligen misstänker henne inte starkare än någon annan.

Jag tycker detta är jättesvårt, även om jag har följt leken under dagen, speciellt på eftermiddagen så har den liksom tagits över av MM's försvar och förklaringar. Mycket har hamnat i skymundan

Jag håller på att författa ett teorinlägg med mina tankar om dagen.

kl

Sitter här och funderar och läser, men jag vet faktiskt inte om det är så mycket lättare att lägga en röst nu än på vanliga, mindre aktiva förstadagar.

Niyama har jag inte reagerat speciellt på. Det hon skriver låter vettigt, fast det gör det ju i och för sig alltid. Möjligen att första rösten på MM var lite svagt motiverad, men för att vara första dagen ok. Inget anmärkningsvärt i sättet att bemöta MM:s misstankar.

MM reagerade starkt på Niyamas misstankar och svarade på något märkliga sätt genom att anklaga Niyama för att ha skrivit saker hon inte hade. Dock så vet jag som jag redan har skrivit inte om det är något en ulv skulle göra (poängen med det liksom?), så frågan är om det bara är ett missförstånd. Därför känns det lite olustigt att lägga rösten på MM - lite för mycket av "lätt ulvbyte" över det hela. Därmed inte sagt att MM är god, men det känns som att det är lite för lätt för ulvarna att starta ett drev i det här läget.

Monster har skrivit en hel del och ganska yvigt. Jag hänger inte alltid med på tankegångarna, men det har nog inget med rollen att göra.

TLV röstar på mig. Jag kan i och för sig inte se att jag har "flutit med" på något misstänkt sätt. Sant, jag har inte åstadkommit så många nya färska teorier, kanske mest för att jag har haft fullt upp att följa med i de redan existerande i tråden. Nåja, jag tycker inte att det här gör TLV mer misstänkt, för det är supersvårt att hitta någon att rösta på just nu :crazy:. Det som möjligen skulle göra TLV misstänkt är att hon anklagar mig för att flyta med - men själv har hon knappt deltagit i några diskussioner alls. Men ja, hon skriver från mobilen, så det kanske är förklaringen.

Caisa verkar försvara MM en aning (eller i alla fall vara den enda som tycker att Niyamas första anklagelse var så konstig). Behöver dock inte betyda något annat än att hon helt enkelt tycker så, för jag vet inte om en ulv skulle försvara en kollega i en sådan här diskussion? Har i övrigt inte skrivit något som jag har reagerat på.

Myrten och Hedinn låter som vanligt vettiga. Övriga spelare har jag ingen åsikt om alls, vilket är lite oroväckande eftersom flera har skrivit en hel del. Jag tror dock att det mest beror på att hela tråden har gått så fort, det blev lite rörigt för mig :p.

Monstermom

Får inget grepp om henne. Skriver väl inget med substans egentligen. Säger samma sak om och om igen. Att hon inte hänger med eftersom man tydligen spelade annorlunda förr. Är snabb med att kasta onda ögat åt Habina för att hon godförklarade sig. Tycker inte en godförklaring är så misstänksam i leken eftersom alla hävdar att dom är goda, eller vill framstå som det. Börjar teoria om folk innan tråden knappt startats? Säger själv att hon gripit efter halmstrån i början av tråden. Är det tänkt så för att avleda uppmärksamheten från sig själv redan tidigt? Blir sedan förvirrad när jag och Niyama driver framåt och från att hon förstått hur jag tänkte så stod jag typ högst på listan för misstänkta? Håller hon en ulv om ryggen? Försvarar Niyama genom att först låtsas förvirrad och sedan välja hennes sida. Varför tro att folk ljuger om vad dom gör IRL? Letar halmstrån för att misstänka dom som inte är lika aktiva?

Hittar inget speciellt på någon annan. Caisa verkar lite smått förvirrad ibland men det kan vara att hon är skämtsam som hon framstår som det. Eller så är det skenet som bedrar.

Dramatik har inte varit jätteaktiv men det var hon inte i början i förra leken heller och har inget att anmärka på än.

Cirkus är mer på i denna leken än förra och om jag går efter dom förra lekarna så gick hon på mer när hon var ond än när hon var god. En tillfällighet?
Vet inte om hon försökte få det att framstå tidigare i tråden som att hon var god med en specialroll för att framstå som god?

TLV har inte varit så aktiv än så har inte så mycket att säga om henne än.

Mumorsan hittade precis hit.

Dom andra har jag inte sett så mycket av än så säger varken bu eller bä. Några har knappt skrivit så kan inte uttala mig och jag vill inte lägga en röst på en oaktiv, för det behöver inte alls betyda något.

Eftersom det snart är dags att lägga barnen så lägger jag min röst nu men den kan ändras om fler blir mer aktiva och jag hittar annat att gå på innan DL.

Matmissbrukaren röstar på Monstermom

Jag fattar ingenting. :cautious: Inte själva rösten, det är som det är, men det här är ytterligare en motivering jag inte begriper mig på. Säger jag verkligen samma sak om och om igen? (Jag fick nyss en röst för att jag vänder kappan efter vinden också...) Och skriver inget med substans? Jag vet inte hur jag ska vricka till mig i så fall, jag försöker verkligen dela med mig av mina tankar och funderingar och jag försöker vara tydlig (ibland går det inte så bra, det vet jag också, men jag försöker) och se till så jag inte missar något eller någon... Blir det bara pladder? Och att jag började teoria tidigt, ja jag vet det men det är ju så man får igång leken, eller hur? (Och just därför är det en god idé att inte investera så mycket prestige i de första funderingarna utan vara villig att lyssna på motargument - är man den första som teoriar så blir det ju på lösa grunder, vilket jag tycker är OK så länge man är medveten om det.)

Och vad menar du med att Cirkus försökt framställa sig själv som att hon har en specialroll?

Och vad att CaisaLundblad är skämtsam och/eller förvirrad, vad har det med hennes roll i spelet att göra?

Hedinn
Har jag lite svårt att placera. Hon känns vare sig speciellt ond eller god, vilket jag tycker lutar åt att hon är ond, för hon kändes godare som god? :p haha, nämen, jag känner att jag inte har något alls att gå på på Hedinn, inget som är misstänksamt just nu, hyffsat aktiv, får avvakta med att bedömma henne. :)

Vilken lek syftar du på som jag "kändes godare som god" i? För så vitt jag vet har jag inte varit god i någon av lekarna du varit med i?

Cirkus nämnde tidigt i leken att det var viktigt att få fram till andra spelare att man eventuellt hade en specialroll. En liten hint om att hon låtsas veta något?
Inget är omöjligt i denna leken. Varje liten detalj är viktig.

Caisas spelsätt uppfattas som att hon är lite förvirrad och skämtsam. Hon har varit likadan i dom andra lekarna, och varit god alla gånger. Även om hon skulle vara ond nu så kan hon ju fortsätta på samma vis vilket gör det svårt att tolka henne.

Senast ändrad:

Fast alltså va? Anledningen till att påpeka för varandra att man uppfattar något mysko med något den andra har sagt är väl för att få den misstanken utredd? Skulle jag bita mig fast i min fundering och strunta i vilka förklaringar jag får!? Vad gäller om saker kan ha ändrats sen sist så skrev jag det redan i "anklagelseinlägget", jag var alltså medveten om att det kanske inte stämde alls och gjorde det tydligt (ännu mer i senare inlägg) hur jag tänkte. Att tydliggöra sina tankeprocesser ser jag som något positivt, och att inte bita sig fast i en tanke utan lyssna på vad andra svarar har jag svårt att se som något negativt.

Och "flyta med hyfsat obemärkt!? Om det är så jag uppfattas så förstår jag inte nånting, tror jag... Det här var en jättekonstig röstmotivering tycker jag. :cautious:

Jag uttryckte mig nog lite luddigt.:) Jag menade inte om saker du reagerar på på det viset. Jag tänkte mer specifikt på t.ex. när någon skriver att den inte kommer vara aktiv pga. olika anledningar, och t.ex. när någon benämner sig själv som god. Detta ifrågasätter du, och sedan när någon skriver någon emot så ändrar du dig med förklaringen att så var det förr men kanske inte är så nu längre och därför ska du tänka om. Jag tyckte bara det var mycket, så var det innan, men tydligen inte nu längre.

Ja, det var onekligen konstigt. Du är ju en av dom som märkts mest hittills tycker jag.

Inte om man jämför med dig och MM. Jag menade inte att Monster inte märks heller. Bara att när man vänder lite så som jag uppfattat att hon gjorde så kan man trots att man är aktiv ändå flyta med lite på så vis. Om du förstår hur jag menar?

Vilken lek syftar du på som jag "kändes godare som god" i? För så vitt jag vet har jag inte varit god i någon av lekarna du varit med i?

Hahaha! Ojrå... Först funderade jag på "Vem har jag blandat ihop henne med nu då?" men insåg till slut att det var när du var LL som jag uppfattade dig som "god" såhär i efterhand. Fel av mig, du är ju aldrig annat än ond så du är nog genomond nu med. :angel: ;)

Börjar dra ihop sig, saknar mer inlägg från vissa! :(

Inte om man jämför med dig och MM. Jag menade inte att Monster inte märks heller. Bara att när man vänder lite så som jag uppfattat att hon gjorde så kan man trots att man är aktiv ändå flyta med lite på så vis. Om du förstår hur jag menar?

Vilket jag lyckades med i förra leken så det går ju uppenbarligen.

Hahaha! Ojrå... Först funderade jag på "Vem har jag blandat ihop henne med nu då?" men insåg till slut att det var när du var LL som jag uppfattade dig som "god" såhär i efterhand. Fel av mig, du är ju aldrig annat än ond så du är nog genomond nu med. :angel: ;)

Börjar dra ihop sig, saknar mer inlägg från vissa! :(

Måste jag spela som om jag vore LL för att uppfattas som god kan nog det här bli svårt... :p

Jag uttryckte mig nog lite luddigt.:) Jag menade inte om saker du reagerar på på det viset. Jag tänkte mer specifikt på t.ex. när någon skriver att den inte kommer vara aktiv pga. olika anledningar, och t.ex. när någon benämner sig själv som god. Detta ifrågasätter du, och sedan när någon skriver någon emot så ändrar du dig med förklaringen att så var det förr men kanske inte är så nu längre och därför ska du tänka om. Jag tyckte bara det var mycket, så var det innan, men tydligen inte nu längre.

Det där noterade jag också, jag vet inte vad Monster menar med "förr", jag har spelat fyra år i alla fall och då har det inte varit så.

Haha :p jo jag förstår hur du menar. Jag tycker ändå Monster har stuckit ut en del.

Fast det där är ju, helt rakt upp och ner, inte sant!

1. I mitt första teoriinlägg reagerade jag på att Habina godförklarat sig själv, och lämnar utrymme för att det inte är en aktuell frågeställning redan där, i samma inlägg: "Gäller inte den "regeln" längre?". Så man kan väl inte påstå att det var en teori/misstanke jag var särskilt hårt fäst vid...

2. Det jag har ändrat mig på, när jag blev motsagd (av flera spelare, och inte den jag hade eventuella misstankar mot - du, närmare bestämt) var att man bör acceptera när folk ger irl-förklaringar till låg aktivitet. Även i den frågeställningen hade jag med även egna motargument, och påpekade att jag egentligen tycker det är obehagligt att ifrågasätta vad någon säger om sitt riktiga liv och helst inte vill tänka så, men att jag samtidigt inte vill vara naiv. Efter andra spelares input tyckte jag helt enkelt att det kändes bäst att inte ifrågasätta irl-förklaringar. Till råga på, var detta inte en specifik misstanke mot en annan spelare - även om inlägget utgick från ditt inlägg - vilket jag också var tydlig med, och jag skrev att det handlade om min inställning till framtida ursäkter. Alla kan läsa det här: http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=16229670&postcount=58 (kommer inte ihåg hur man länkar i text)

Det här förvillandet av vad jag sagt och varför du röstar på mig flyttar definitivt fokus för mig. Monstermom röstar på Dramatik, för att hon helt enkelt hittar på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 716
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 546
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar