Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det kan hända. Jag fick ju lära mig den läxan rätt rejält i en av mina första lekar där du röstade på mig och alltså var OND, vilket ju visade sig inte stämma.
Jag tycker inte jag försvarar mig skarpt. Det är nog som ni uppfattar det som det?
Jag skriver som jag alltid gör. Har alltid haft en hård framåt ton, tycker jag hade det även i förra leken?
Det gör jag med, men - och det här är inte ett "men" utan ett "MEN":
Det är fullständigt möjligt att diskussionen förs mellan två goda spelare. Ibland kan sådana diskussioner uppträda och ta väldigt stor plats, något som lyan står och jublar åt. För då kan så mycket uppmärksamhet från resten av gänget gå åt till att försöka reda ut vem som är ond av de två som är involverade i debatten att de riktiga onda kan verka i tysthet och plötsligt - hoppsan, så vann de!
I det här fallet reagerar jag på att MM tycker att det är misstänkt att Niyama för ovanlighetens skull lägger en tidig röst. Att det tydligen är misstänkt i sig att Niyama bryter mönstret - från de två senaste lekarna när hon varit ond. Jag får inte ihop resonemanget.
Å andra sidan känns MMs starka reaktion som en jag kan tänka mig hos en spelare som är god för första gången och får en röst på sig. Det kan ligga nära till hands i de lägena att tro att den som röstar på en är ond (vanligen är detta inte fallet även om det naturligtvis förekommer) och därför försvarar spelaren som fått rösten på sig häftigt.
Med detta menar jag att jag inte vet ett dugg om var Niyama står (vilket inte är att vänta såhär tidigt i leken). Och att MMs argument runt att den tidiga rösten är misstänkt skaver lite, men att hennes resonemang även kan förklaras med att hon är god. Jag vet inte hur det är.
MM hade inga direkta misstankar på sig i förra leken heller, därför tror jag ännu mer att det är orutin som skapar reaktionerna denna gången (rädd för att åka ut och vill desperat hålla sig kvar, känner igen det). Det i sin tur gör ju inte henne ond, men inte god heller. Och jag tycker inte heller att hon är mer misstänkt än t.ex. Niyama nuläget. Första dagen är dessutom alltid svår, man har ju ingenting alls att gå på. Blir lättare andra dagen för då kan man kika bland rösterna iaf![]()
Tänker ungefär likadant, MM var ganska lugn och beskedlig när hon spelade som ond i förra leken (som jag visserligen bara skumläste då och då, så jag kan ha missat nåt), och hon känns betydligt aggressivare nu. Jag tycker ju ärligt talat inte hon ligger mer åt det onda hållet än Niyama, bara för att hon försvarar sig.![]()
För övrigt, jisses vad snabbt det går för att vara första dagen! Under tiden jag skriver ett inlägg droppar det in fem nya. LindgrenV, jag tror att ditt sätt att kickstarta leken fungerade
.
För övrigt, jisses vad snabbt det går för att vara första dagen! Under tiden jag skriver ett inlägg droppar det in fem nya. LindgrenV, jag tror att ditt sätt att kickstarta leken fungerade
.
För min del så känns det som att alla letar efter minsta halmstrå första dagen och det är förståeligt. Hur ska man annars hitta något att teoria om?
Jag försöker inte desperat hålla mig kvar, jag hävdar bara att Niyama har fel angående mig.
Whoah! Jag skrev bara att när jag tittar igenom vad du och Niyama skrivit landar jag på att det är du som är den mest misstänkta av er två. Du har bara en röst än, dessutom.
Jag tror det är bättre att bemöta misstankarna än att börja med "ni kommer att åååååångra er!" & "den som ger sig på mig är oooooond!", för det där fick dig betydligt högre upp på min misstankelista än något du skrivit tidigare...
Det gör jag med, men - och det här är inte ett "men" utan ett "MEN":
Det är fullständigt möjligt att diskussionen förs mellan två goda spelare. Ibland kan sådana diskussioner uppträda och ta väldigt stor plats, något som lyan står och jublar åt. För då kan så mycket uppmärksamhet från resten av gänget gå åt till att försöka reda ut vem som är ond av de två som är involverade i debatten att de riktiga onda kan verka i tysthet och plötsligt - hoppsan, så vann de!
Men jag misstänker henne inte i första hand för att hon valde att rösta tidigt, utan för att det var jag som stack ut från mängden och tyckte hon reagerade mycket på det. Sen kom hennes tidiga röst och då reagerade jag även på det.
Nej, jag reagerade inte väldigt starkt på att du inte följde strömmen. Det gjorde väl inte jag heller i så fall.
Försöker jag både starta ett drev och flyta med?
Alla utger sig för att vara goda. Det gör mig än mer misstänksam när du försöker förvränga vad det är jag egentligen misstänkt.
Det vore väl det ultimata att dra uppmärksamheten ifrån sig?
Och när la du en tidig röst senast? Det har jag nog aldrig sett. Bara det gör mig misstänksam mot dig. Du har alltid lagt i sista sekund tidigare. Som att du inte försöker hitta teorier mot andra utan gett dig fan på att jag är ond utan att knappt titta åt andra. Luktar ulv...
Jag fattade inte alls vad Niyama hakade upp sig på, faktiskt. Att MM skrev att onda skulle röja sig själva om de skrev att de trodde onda skulle vinna? Det jag inte får ihop helt där är ju dessutom att jag skrev i princip samma sak som MM isåfall, men det har ingen reagerat på?Visserligen skrev jag det lite skämtsamt, men det är klart man drar blickarna till sig om man skriver något avvikande första dagen. Men det beror ju mycket på HUR man skriver det också.
Jag håller helt och hållet med dig om detta, vad jag skrev om Niyama och Matmissbrukaren var inte på något sätt menat att peka ut Matmissbrukaren som 100% vätte!
J [...] Och jag förstår vad du menar med att det borde vara något bra att en tidigare ond bryter mot sitt mönster, om man nu ska titta på gamla spelmönster, jag får inte heller ihop det. [...]
Jag fattade inte alls vad Niyama hakade upp sig på, faktiskt. Att MM skrev att onda skulle röja sig själva om de skrev att de trodde onda skulle vinna? Det jag inte får ihop helt där är ju dessutom att jag skrev i princip samma sak som MM isåfall, men det har ingen reagerat på?Visserligen skrev jag det lite skämtsamt, men det är klart man drar blickarna till sig om man skriver något avvikande första dagen. Men det beror ju mycket på HUR man skriver det också.