The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

För övrigt, jisses vad snabbt det går för att vara första dagen! Under tiden jag skriver ett inlägg droppar det in fem nya :eek:. LindgrenV, jag tror att ditt sätt att kickstarta leken fungerade :D.

Ja det kan hända. Jag fick ju lära mig den läxan rätt rejält i en av mina första lekar där du röstade på mig och alltså var OND :eek:, vilket ju visade sig inte stämma.

Haha, ja men man tror ju gärna det innan man kommit in i tänket i dessa lekar.:p Men oftast är det goda som spelar ut goda och ulvarna flyter med och fnissar åt dem i smyg i lyan:cautious::D

Men jag misstänker henne inte i första hand för att hon valde att rösta tidigt, utan för att det var jag som stack ut från mängden och tyckte hon reagerade mycket på det. Sen kom hennes tidiga röst och då reagerade jag även på det.

Jag tycker inte jag försvarar mig skarpt. Det är nog som ni uppfattar det som det?
Jag skriver som jag alltid gör. Har alltid haft en hård framåt ton, tycker jag hade det även i förra leken?

Fast jo, när man börjar skriva att folk kommer ångra sig om de röstar ut dig och att vi ska kolla på Niyama i detta fallet om du åker och att det startas drev osv. efter att man fått en röst och dessutom första dagen så kallar iaf jag det för skarpt försvar. Desperation för att man inte vill åka ut. Och din ton har varit ganska hård i denna lek jämfört med förra tycker jag nog.

Det gör jag med, men - och det här är inte ett "men" utan ett "MEN":

Det är fullständigt möjligt att diskussionen förs mellan två goda spelare. Ibland kan sådana diskussioner uppträda och ta väldigt stor plats, något som lyan står och jublar åt. För då kan så mycket uppmärksamhet från resten av gänget gå åt till att försöka reda ut vem som är ond av de två som är involverade i debatten att de riktiga onda kan verka i tysthet och plötsligt - hoppsan, så vann de!

I det här fallet reagerar jag på att MM tycker att det är misstänkt att Niyama för ovanlighetens skull lägger en tidig röst. Att det tydligen är misstänkt i sig att Niyama bryter mönstret - från de två senaste lekarna när hon varit ond. Jag får inte ihop resonemanget.

Å andra sidan känns MMs starka reaktion som en jag kan tänka mig hos en spelare som är god för första gången och får en röst på sig. Det kan ligga nära till hands i de lägena att tro att den som röstar på en är ond (vanligen är detta inte fallet även om det naturligtvis förekommer) och därför försvarar spelaren som fått rösten på sig häftigt.

Med detta menar jag att jag inte vet ett dugg om var Niyama står (vilket inte är att vänta såhär tidigt i leken). Och att MMs argument runt att den tidiga rösten är misstänkt skaver lite, men att hennes resonemang även kan förklaras med att hon är god. Jag vet inte hur det är.

Jag håller helt och hållet med dig om detta, vad jag skrev om Niyama och Matmissbrukaren var inte på något sätt menat att peka ut Matmissbrukaren som 100% vätte! Utan helt enkelt en rangordning av just dessa spelare i relation till varandra (både för att som du säger deras diskussion tagit upp plats, och för att jag inte hade några teorier om dem första gången jag teoriade - eftersom de inte börjat än då), inte som att mitt val står mellan bara dem. Det var något jag kände jag behövde reda ut - så gott det nu går, såklart - men det verkar ha missförståtts som att jag presenterade vilka två jag väljer mellan och rösten kommer att hamna på Matmissbrukaren. Så var det inte menat...
(Därmed inte sagt att jag inte kommer att rösta på henne heller.)

Och jag förstår vad du menar med att det borde vara något bra att en tidigare ond bryter mot sitt mönster, om man nu ska titta på gamla spelmönster, jag får inte heller ihop det. Jag reagerar dock inte lika starkt på sådant (förmodligen för att jag inte har de referenser ni har, så det blir lite som att lyssna på radiosporten ;) ), så det är bra att ni påpekar och lyfter fram det.

MM hade inga direkta misstankar på sig i förra leken heller, därför tror jag ännu mer att det är orutin som skapar reaktionerna denna gången (rädd för att åka ut och vill desperat hålla sig kvar, känner igen det). Det i sin tur gör ju inte henne ond, men inte god heller. Och jag tycker inte heller att hon är mer misstänkt än t.ex. Niyama nuläget. Första dagen är dessutom alltid svår, man har ju ingenting alls att gå på. Blir lättare andra dagen för då kan man kika bland rösterna iaf :)

För min del så känns det som att alla letar efter minsta halmstrå första dagen och det är förståeligt. Hur ska man annars hitta något att teoria om?
Jag försöker inte desperat hålla mig kvar, jag hävdar bara att Niyama har fel angående mig.

Tänker ungefär likadant, MM var ganska lugn och beskedlig när hon spelade som ond i förra leken (som jag visserligen bara skumläste då och då, så jag kan ha missat nåt), och hon känns betydligt aggressivare nu. Jag tycker ju ärligt talat inte hon ligger mer åt det onda hållet än Niyama, bara för att hon försvarar sig. :crazy:

Det som väl möjligen skulle sätta MM åt det onda hållet är att hon inte försvarar sig mot det som Niyama misstänker henne för, utan snarare anklagar Niyama för att misstänka MM för att sticka ut vilket Niyama inte har skrivit (?). Dock så vette tusan om det alls är ett tecken på var MM står eller om det bara är ett missförstånd.

För övrigt, jisses vad snabbt det går för att vara första dagen! Under tiden jag skriver ett inlägg droppar det in fem nya :eek:. LindgrenV, jag tror att ditt sätt att kickstarta leken fungerade :D.

Ja jisses! Jag har nog aldrig varit med om en lek som dragit igång så fort som denna. Men det är bara kul.

Eller hur! Jag hinner inte meeeeeed! :D

Att skriva varje inlägg känns som att klösa sig upp ur ett jordskred, hur mycket man än skriver/gräver så rasar det bara in mer och mer nya inlägg/rasmassor att bemöta! Puh... Men det är väl så det ska vara! :D

(Fast allvarligt, nu får ni allt ta och pausa lite så jag får komma ikapp, hörni! ;) )

För min del så känns det som att alla letar efter minsta halmstrå första dagen och det är förståeligt. Hur ska man annars hitta något att teoria om?
Jag försöker inte desperat hålla mig kvar, jag hävdar bara att Niyama har fel angående mig.

Ja, det är mycket möjligt att hon har. Första dagen (och även i resten av lekar) så är det många som har fel om många. Det är ju för att man inte sitter på något facit. Och även de man tycker är mest ulviga kan visa sig vara de som har de godaste roller. Det är inget lätt spel detta, men det är också det som är charmen.:)

Whoah! Jag skrev bara att när jag tittar igenom vad du och Niyama skrivit landar jag på att det är du som är den mest misstänkta av er två. Du har bara en röst än, dessutom.

Jag tror det är bättre att bemöta misstankarna än att börja med "ni kommer att åååååångra er!" & "den som ger sig på mig är oooooond!", för det där fick dig betydligt högre upp på min misstankelista än något du skrivit tidigare...

Men det var inte så jag menade. Du tolkar in lite för mycket. Jag menar att bara för att någon skriver något som sticker ut så betyder inte det att man är ond. Tänk utan för boxen istället. Tex caisa skriver teorier jag inte fattar något av ibland, men det är så hon spelar. Inte hamnar hon överst på min misstänktalista för det.
Dig har jag heller ingen åsikt om än mer än att du är väldigt aktiv men det kanske är ditt sätt att spela. Andra är ju inte lika aktiva som jag märkt i andra lekar.

Jag fattade inte alls vad Niyama hakade upp sig på, faktiskt. Att MM skrev att onda skulle röja sig själva om de skrev att de trodde onda skulle vinna? Det jag inte får ihop helt där är ju dessutom att jag skrev i princip samma sak som MM isåfall, men det har ingen reagerat på? :crazy: Visserligen skrev jag det lite skämtsamt, men det är klart man drar blickarna till sig om man skriver något avvikande första dagen. Men det beror ju mycket på HUR man skriver det också.

Det gör jag med, men - och det här är inte ett "men" utan ett "MEN":

Det är fullständigt möjligt att diskussionen förs mellan två goda spelare. Ibland kan sådana diskussioner uppträda och ta väldigt stor plats, något som lyan står och jublar åt. För då kan så mycket uppmärksamhet från resten av gänget gå åt till att försöka reda ut vem som är ond av de två som är involverade i debatten att de riktiga onda kan verka i tysthet och plötsligt - hoppsan, så vann de!

Helt ärligt känns det väl nästan som mest troligt att två stycken i ett sånt läge första dagen är goda. Självklart ingen garanti, men de flesta onda skulle nog vilja undvika att dra åt sig den typen av uppmärksamhet redan dag 1. Sen visst, kan ju mycket väl en ulv fortsätta diskutera om den dras in i en sån diskussion, men som jag ser det nu är det en Niyama som la en tidig röst och en MM som är ovan och inte vill åka ut första dagen, dvs inget som gör att jag känner det troligt att någon av dem är ulvar.

Baserat på det, alltså.

Jag är inte panikslagen. Niyama är inte min ulvkollega. Men dom har nog roligt åt leken just nu om hon inte är det ;)

Men jag misstänker henne inte i första hand för att hon valde att rösta tidigt, utan för att det var jag som stack ut från mängden och tyckte hon reagerade mycket på det. Sen kom hennes tidiga röst och då reagerade jag även på det.

Nu har Niyama ju skrivit att hon inte reagerade på att du stack ut från mängden:

Nej, jag reagerade inte väldigt starkt på att du inte följde strömmen. Det gjorde väl inte jag heller i så fall.

Försöker jag både starta ett drev och flyta med? :D

Alla utger sig för att vara goda. Det gör mig än mer misstänksam när du försöker förvränga vad det är jag egentligen misstänkt.

Det jag reagerade på var det här:

Det vore väl det ultimata att dra uppmärksamheten ifrån sig?
Och när la du en tidig röst senast? Det har jag nog aldrig sett. Bara det gör mig misstänksam mot dig. Du har alltid lagt i sista sekund tidigare. Som att du inte försöker hitta teorier mot andra utan gett dig fan på att jag är ond utan att knappt titta åt andra. Luktar ulv...

Där jag definitivt tycker att du uttrycker att den tidiga rösten är misstänkt ("luktar ulv" - om det inte är en misstanke vet jag inte vad som är det) och det är det jag inte får ihop rent logiskt. Att man reagerar när du skriver att du blir misstänksam för att en spelare bryter ett mönster hon uppvisat när hon var ond tycker jag inte är speciellt märkligt. Däremot är jag definitivt inte övertygad om att det gör dig till ond (eller Niyama till god!). Som Vira skrev (Drama uttryckte det också bra), ibland kan nya spelare dra slutsatsen att den som röstar på dem är ond. Det behöver definitivt inte vara så. Är man i situationen att man reagerar så ska man tänka till, för ulvarna kommer ju att upptäcka det och en taktik kan då vara att spela med den som reagerar på misstankar och röster för att hålla undan dem från sig själva.

Nu ska jag åka hem. Återkommer så snart jag kan.

Fast det är nog inte mer än att jag i förra leken anklagade folk åt höger och vänster och aldrig behövde försvara mig. Jag hade gjort på samma sätt som nu om jag hade behövt det. Så skillnaden är nog att ni inte sett mig försvara mig tidigare.

Jag fattade inte alls vad Niyama hakade upp sig på, faktiskt. Att MM skrev att onda skulle röja sig själva om de skrev att de trodde onda skulle vinna? Det jag inte får ihop helt där är ju dessutom att jag skrev i princip samma sak som MM isåfall, men det har ingen reagerat på? :crazy: Visserligen skrev jag det lite skämtsamt, men det är klart man drar blickarna till sig om man skriver något avvikande första dagen. Men det beror ju mycket på HUR man skriver det också.

Fast "hakat upp sig" på det tycker jag inte hon har gjort? Hon plockade något att rösta på. Som sagt, dag 1, det är så man får göra för det mesta och jag har full förståelse för att hon valde att lägga en tidig röst när hon hittade något att bygga en teori runt, för själv har jag börjat känna det senaste att det är ganska skönt att lägga en tidig röst dag 1, för att slippa vara med och avgöra när man egentligen inte har en blekaste aning om rollerna och inte har en massa röster att analysera... Och tidpunkten för rösterna säger egentligen ingenting ändå för även om det jag nyss beskrev gäller för en god så kan ju lika gärna en ond lägga en tidig röst för att det är enkelt och en god kan vänta till sist för att få lite mer att gå på.

Jag håller helt och hållet med dig om detta, vad jag skrev om Niyama och Matmissbrukaren var inte på något sätt menat att peka ut Matmissbrukaren som 100% vätte!

Nej, jag tolkade det inte så heller. Ursäkta om det framstod som så.

J [...] Och jag förstår vad du menar med att det borde vara något bra att en tidigare ond bryter mot sitt mönster, om man nu ska titta på gamla spelmönster, jag får inte heller ihop det. [...]

Jag tror inte det behöver betyda någonting att bryta spelmönstret när det rör medvetna, enkla handlingar som när man röstar. Det kan man ju styra helt själv. Värre med hur man teoriar, uttrycker sig o s v.

NU SKA JAG ÅKA HEM!!!!:rofl::rofl::rofl:

Någon som äntligen fattade. Jag fattar själv inte vad hon reagerade på så starkt.
Jag är väl inte lika skämtsam som dig, får skärpa till mig :D

Jo absolut, jag ifrågasätter inte rösten, det var deras argumentation innan rösten jag funderade på mer. JAG blev förvirrad av den, så tror jag mer på att det är ett missförstånd än något annat. Tänkte mer bara på varför Niyama reagerade på att MM skrev något jag i princip skrivit några inlägg tidigare i en skämtsammare ton, men inte reagerade på mig. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 235
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 495
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 820
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 749
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka