Kan det bero på att Finland har euron, kanske?Skumt att man i Finland isf får 100 000 € medan man i Sverige får 950 000 sek? Borde väl vara enligt gällande valutakurs?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan det bero på att Finland har euron, kanske?Skumt att man i Finland isf får 100 000 € medan man i Sverige får 950 000 sek? Borde väl vara enligt gällande valutakurs?
Kan det bero på att Finland har euron, kanske?
Ja fast vad jag menar är att det kanske finns olika bestämmelser för euro/icke-euroländer.Ja men det fattar jag ju. Men det känns ju snett ändå?
Jag har alltid haft Swedbank eller deras föregångare. Känner nu efter senaste härvan att de börjar ha gjort sitt med mitt förtroende. Lutar mot bankbyte för mig. Frågan är vad... knappast Nordea i vilket fall.
Hur tänker andra? Blir ni kvar eller blir det bankbyte?
Tjoho.
La ut bild på vitlökskaqtastrofen på fb.
Fick ett gäng svar. Med lite tur är skottkärran tom i eftermiddag när jag packat allt.
Tjoho.
La ut bild på vitlökskaqtastrofen på fb.
Fick ett gäng svar. Med lite tur är skottkärran tom i eftermiddag när jag packat allt.
Ja fast vad jag menar är att det kanske finns olika bestämmelser för euro/icke-euroländer.
Jag funderar på att byta från Swedbank till Länsförsäkringar, är det någon som har Länsförsäkringar och kan säga vad de tycker om deras mobilapp?
Tycker Swedbanks mobilapp funkar riktigt bra och är inte så sugen på att byta bort den, men jag är inte så sugen på att vara fortsatt Swedbank-kund heller.
När det gäller erbjudanden så har jag pratat med olika banker och jämfört pappren hemma i lugn och ro. Tex när jag skulle köpa bostad var jag runt till åtminstone 3 olika banker och fick olika ränteerbjudanden. Aldrig samma sak som infon på deras hemsidor.
Det är en viss eftersläpning så att garantinivån fastställs för fem år framåt. Nuvarande nivå är utifrån den kurs som var 2015-07-03.
Det är en viss eftersläpning så att garantinivån fastställs för fem år framåt. Nuvarande nivå är utifrån den kurs som var 2015-07-03.
Tropr buke skojar mig aprillo???Tror du postat i fel tråd..?
Precis, det är reglerat i ett EU-direktiv (liksom allt annat nuförtiden).Ok så bestämmelsen om 100 000 € är korrekt, bara det att man baserar det på växelkursen från 2015? Det är ju en jäkligt dålig deal för oss!
Du verkar inte vara den enda .Tropr buke skojar mig aprillo???
Jag var i chattråden och skrev. Varför hamnade det här
Men vad förlorar du på det? Är bara att skaffa konto i fler banker om beloppet är för lågt för dig. Det är väl bra för alla att ha en känd summa som man kan förhålla sig till över en viss tid. Stabilare trygghet.Ok så bestämmelsen om 100 000 € är korrekt, bara det att man baserar det på växelkursen från 2015? Det är ju en jäkligt dålig deal för oss!
Men vad förlorar du på det? Är bara att skaffa konto i fler banker om beloppet är för lågt för dig. Det är väl bra för alla att ha en känd summa som man kan förhålla sig till över en viss tid. Stabilare trygghet.
Ja, om takbeloppet ska justeras löpande efter växelkursen eller periodvis. Eller vad tänker du på?Det är ju inte det vi diskuterar? Utan valutakursen? Och att den tydligen baseras på 2015, inte vad du får för pengarna idag?
Åh det var ju bra att veta, tack!Det är en statlig garanti för de pengar du sätter in, att de inte kan gå upp i rök om banken tex går i konkurs. I Sverige är det upp till 950.000 kr så vitt jag då minns.