Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte vad jag hört, men kan ha missat något?Var det inte skriverier om att även Handelsbanken varit inblandad i samma skit som Swedbank?
Vad är det med Swedbank nu? Känns som jag missat något.
Jaha, och hur påverkar det kunderna?En bra sammanfattning från början till nu:
https://www.dn.se/ekonomi/krisen-i-swedbank-detta-har-hant/
Jaha, och hur påverkar det kunderna?
60 miljarders tapp på börsen eller vad det nu var kan ju i förlängningen påverka kunderna...Det påverkar väl inte alls kunderna på så sätt mer än att många säkerligen vill byta bank eller tappar förtroendet. Inte mer än så just nu i alla fall. Säkerligen kommer de komma med attraktiva erbjudande likt Danske Bank gjorde i höstas för att få kunder att stanna eller få nya kunder.
60 miljarders tapp på börsen eller vad det nu var kan ju i förlängningen påverka kunderna...
Jag har inte märkt någon skillnad, är kund och för mig känns ett ev bankbyte väldigt komplicerat, är nöjd med hur det är idag. Därav jag undrade om det påverkar kunderna på något sätt.Det påverkar väl inte alls kunderna på så sätt mer än att många säkerligen vill byta bank eller tappar förtroendet. Inte mer än så just nu i alla fall. Säkerligen kommer de komma med attraktiva erbjudande likt Danske Bank gjorde i höstas för att få kunder att stanna eller få nya kunder.
Jag har inte märkt någon skillnad, är kund och för mig känns ett ev bankbyte väldigt komplicerat, är nöjd med hur det är idag. Därav jag undrade om det påverkar kunderna på något sätt.
Det påverkar nog inte privatkunder i någon större utsträckning.För en som inte fattar så mycket av bankvärlden.. Jag har Swedbank, alla konton och bolån. Förutom förtroende-frågan, behöver man vara orolig på något sätt Nu? Är på G att sälja bostaden här framöver ändå, men kommer ju då istället få ett stort belopp på kontot. Något att oroa sig över med det?
Jag tycker det är pest eller kolera och litar inte på att någon av bankerna inte fifflar. I princip alla storbanker har väl haft sin vända med skandaler.
Vi bytte från Skandia respektive SEB och SBAB till Danske Bank i början av året då de hade ett riktigt bra erbjudande på bolåneränta som gör att vi sparar flera tusen om året samt sitter säkert i två år trots räntehöjningar.
Dock är deras mobilapp inte alls bra och jag saknar att kunna godkänna/ändra e-fakturor i appen. Det är värt att byta bank emellanåt även om det är lite jobbigt just vid bytet. I alla fall om man har bolån.
Har även sparande i Nordnet och funderar på att lägga ett till sparande i Avanza.