Svinig kille

@TinyWiny
Det som gör ondast är nog att jag saknar honom men han saknar besvisligen inte mig. OM han mot förmodan skulle höra av sig kommer det vara väldigt svårt att inte svara så jag får nog göra som flera föreslagit och bara ta bort/blockera numret.

Jag vet att jag ska vara tacksam att vi inte har något sammanlänkat för resten av livet, men det gör ändå ont just nu. Idag ska jag tvinga mig själv att faktiskt göra saker. Idag ska jag rida tex. Att bara ligga hemma och tycka synd om mig själv leder ju inte till något.
 
@niphredil

Jo det är ju bara att bita ihop. Alla mina vänner vet vad han har gjort så så fort jag börjar prata på att jag saknar honom så påminner de om och om igen vad han gjort.

Jag behöver ju faktiskt varken förlåta eller glömma, bara inte låta det ständigt ta upp tid, plats och energi hos mig. Förlåta mig själv däremot måste jag, med tiden hoppas jag det löser sig.

Tycker för övrigt att alla här är så peppande och stöttande, det uppskattas faktiskt väldigt mycket av mig :)
 
@TinyWiny
Det som gör ondast är nog att jag saknar honom men han saknar besvisligen inte mig. OM han mot förmodan skulle höra av sig kommer det vara väldigt svårt att inte svara så jag får nog göra som flera föreslagit och bara ta bort/blockera numret.

Jag vet att jag ska vara tacksam att vi inte har något sammanlänkat för resten av livet, men det gör ändå ont just nu. Idag ska jag tvinga mig själv att faktiskt göra saker. Idag ska jag rida tex. Att bara ligga hemma och tycka synd om mig själv leder ju inte till något.


Huruvida han saknar dig eller inte kan vi ju faktiskt inte veta. Det vi vet är att han beter sig oerhört svinigt och i det ingår att iallafall låtsas som att man inte bryr sig om någonting eller om någon. Ja jag tycker absolut att du ska blocka honom så att du inte frestas att svara om han ringer eller smsar. Det är enbart destruktivt att ha kontakt. Du får tänka på honom som en drog som du måste sluta med för faktum är att det är lika destruktivt och det är ett beroende du kämpar emot just nu.

Jag förstår att det gör fruktansvärt ont ändå. Det var absolut inte min mening att på något sätt förminska dina känslor. Jag menar att det är enklare process rent praktiskt när ni inte har en massa ihop men givetvis gör det lika ont iallafall. Enda skillnaden är att nu måste ni inte ha kontakt för några barns skull eller för att ni måste sälja ett hus och just detta att kunna bryta rakt av och slippa ha ens rent praktisk kontakt gör att man kan gå vidare fortare. När du känner att du är fri ifrån honom så är du det.

Gör det du vill göra. Visst kan det vara bra att tvinga sig till saker med men tillåt också dig själv att sörja och att bara ligga där och gråta för det behöver man också göra.

Ta hand om dig.
 
@BernT Mitt as saknade definitivt mig, det måste ha varit suveränt fint att ha en tjej hängande omkring sig som avgudade honom och som han dessutom kunde ha sex med. Men vad spelade det mig för roll?

Saknad eller ej betyder ingenting. Kanske saknar han dig, kanske inte, men vad gör det egentligen för skillnad? Att han saknar dig gör honom inte schysstare eller mer sympatisk, oavsett är han samma kille som pressade dig till abort, som varit så obeskrivligt elak.
 
@TinyWiny och @niphredil

Nej exakt, även om han skulle saknat mig så ändrar det ju inte vad han gjort mot mig alls, allt elakt han gjort försvinner ju inte för det. Och om jag skulle blunda för det gör jag ju mig själv väldigt illa.

Och jag tog det inte alls som att du förminskade mina känslor Tinywiny utan jag håller med dig i det du skriver :)

Har faktiskt fått en del gjort idag, packade upp all packning, städade och ska tvätta. Ska precis ut och tömma + städa bilen på allt också. Drog på mig lite snygga kläder och slängde den pyjamas jag mer eller mindre levt i 24/7 senaste veckan. Känns bra att inte bara ligga och tycka synd om mig själv.
 
Idag är nog första dagen jag känt mig levande :) red ut på hästen trots spöregn. Hon var så glad att få komma ut (fick dåligt samvete att jag försummat henne så när jag mått dåligt) så hon bockade och pep så det var omöjligt att inte skratta.

Imorgon hoppas jag blir ännu bättre dag. På torsdag ska vi iväg på hoppträning. Baby-steps kanske men jag är så jäkla trött på att må dåligt nu.
 
Idag är nog första dagen jag känt mig levande :) red ut på hästen trots spöregn. Hon var så glad att få komma ut (fick dåligt samvete att jag försummat henne så när jag mått dåligt) så hon bockade och pep så det var omöjligt att inte skratta.

Imorgon hoppas jag blir ännu bättre dag. På torsdag ska vi iväg på hoppträning. Baby-steps kanske men jag är så jäkla trött på att må dåligt nu.

Låter hur bra som helst! :D Stilla ditt dåliga samvete nu genom att lägga lite extra tid på henne, så ska du se att det inte ens finns tid över åt att tänka på sådant som får dig att må dåligt ;)
 
Låter hur bra som helst! :D Stilla ditt dåliga samvete nu genom att lägga lite extra tid på henne, så ska du se att det inte ens finns tid över åt att tänka på sådant som får dig att må dåligt ;)

Ah får göra det. Han hörde av sig nu imorse. Men en låååång novell. Orkar inte sammanfatta för skriver på telefonen så kan göra det sen. Men jag blev så jävla arg för han skrev massa att det var synd om honom osv. Så jag skrev att jag vill inte ha med honom och göra, att jag klarar mig utan en manipulerande skithög och att han kunde dra åt helvete :o så fruktansvärt olikt mig, lite barnsligt också kanske vad vet jag men jag fick ju sagt det jag ville. Så bra gick det att inte svara..
 
Ah får göra det. Han hörde av sig nu imorse. Men en låååång novell. Orkar inte sammanfatta för skriver på telefonen så kan göra det sen. Men jag blev så jävla arg för han skrev massa att det var synd om honom osv. Så jag skrev att jag vill inte ha med honom och göra, att jag klarar mig utan en manipulerande skithög och att han kunde dra åt helvete :o så fruktansvärt olikt mig, lite barnsligt också kanske vad vet jag men jag fick ju sagt det jag ville. Så bra gick det att inte svara..

Om du nu skulle svara så var det här svaret det bästa du kunde ge. Bra gjort att inte falla för hans "tyck synd om mig" skriverier utan istället skriva rakt ut hur det känns för dig! Jag brukar inte uppmuntra någon att skriva eller säga inte så snälla saker till någon men i det här fallet så behöver han nog få veta att han har verkligen ingen anledning att sitta och skriva sådant till dig och att det är han som har betett sig riktigt svinigt illa och inte du. Han har verkligen ingen rätt att göra så. Vill han sitta och tycka synd om sig själv och hitta på scenarion som inte stämmer överens med verkligheten så får han ju göra det men han ska inte komma och lägga det på dig. Det får han ta hand om själv.

Riktigt bra gjort att inte skriva det han ville höra! Ge honom ingen chans att såra dig något mer. Du är sååå på rätt väg :)
 
Har nu läst kapp i tråden och vill bara säga @BernT bra gjort som tog tag i det och avslutade det hela! Håller med @TinyWiny med, att skall du svara så var det ett bra svar! ;)
Och som många sagt tidigare, blir du lockad att skriva till honom, skriv här istället! Sen tycker jag det är bra att du sagt allt han gjort till dina vänner med, så de kan hindra dig också :idea:
 
Om du nu skulle svara så var det här svaret det bästa du kunde ge. Bra gjort att inte falla för hans "tyck synd om mig" skriverier utan istället skriva rakt ut hur det känns för dig! Jag brukar inte uppmuntra någon att skriva eller säga inte så snälla saker till någon men i det här fallet så behöver han nog få veta att han har verkligen ingen anledning att sitta och skriva sådant till dig och att det är han som har betett sig riktigt svinigt illa och inte du. Han har verkligen ingen rätt att göra så. Vill han sitta och tycka synd om sig själv och hitta på scenarion som inte stämmer överens med verkligheten så får han ju göra det men han ska inte komma och lägga det på dig. Det får han ta hand om själv.

Riktigt bra gjort att inte skriva det han ville höra! Ge honom ingen chans att såra dig något mer. Du är sååå på rätt väg :)

Och @Ceta

Jag skrev en gång till, för jag var eh arg.
Skrev såhär då :
"Förresten, när jag behövde dig som mest så fanns du inte där alls. Nu när jag äntligen börjar må lite lite bättre då hör du av dig att det är destruktivt och jobbigt för DIG! Du manipulerade mig så jävla hårt att jag skulle göra precis som du ville, vilket funkade. Helt ärligt så äcklar det mig sjukt mkt att du utnyttjade det faktum att jag var känslig och lätt att styra. Det kommer jag aldrig glömma eller förlåta."

Sen la jag till att jag berättat för många som vi jobbar med och att han vet ju själv hur det snackas där.

Jag vet att jag är elak nu men han har varit så elak mot mig att jag faktiskt nästan tycker stt det är okej att vara elak tillbaka.

För övrigt ska jag köpa den där mulberry-väskan ändå! Klarade iofs inte målet med noll kontakt utan det får bli min "dagen då jag stod upp för mig själv-present".

Vet att jag inte har så bra svenska och meningsuppbyggnader när jag skickar arga sms :p
 
Senast ändrad:
Och @Ceta

Jag skrev en gång till, för jag var eh arg.
Skrev såhär då :
"Förresten, när jag behövde dig som mest så fanns du inte där alls. Nu när jag äntligen börjar må lite lite bättre då hör du av dig att det är destruktivt och jobbigt för DIG! Du manipulerade mig så jävla hårt att jag skulle göra precis som du ville, vilket funkade. Helt ärligt så äcklar det mig sjukt mkt att du utnyttjade det faktum att jag var känslig och lätt att styra. Det kommer jag aldrig glömma eller förlåta."

Sen la jag till att jag berättat för många som vi jobbar med och att han vet ju själv hur det snackas där.

Jag vet att jag är elak nu men han har varit så elak mot mig att jag faktiskt nästan tycker stt det är okej att vara elak tillbaka.

För övrigt ska jag köpa den där mulberry-väskan ändå! Klarade iofs inte målet med noll kontakt utan det får bli min "dagen då jag stod upp för mig själv-present".

Vet att jag inte har så bra svenska och meningsuppbyggnader när jag skickar arga sms :p

Underbart!!!
 
Alltså, om du nu ändå skulle råka skicka iväg något, så var det där riktigt jäkla bra att skriva! :D
 
Alltså jag beundrar dig och att du bestämt dig och gjort slag i saken, han verkar verkligen inte vara någon bra kille. MEN. Vad är grejen med att skicka massa sms? Är det inte bättre att ringa istället eller allra helst face to face för sådana saker? Eller är jag gammalmodig som tycker att sms är fegt och kan man inte säga det rakt ut så kan man lika gärna skita i det? Jag tycker ditt senaste sms du skickade där var lite too much att skicka som sms. Det är ju bara min opinion men ja, missförstå mig rätt. Du gör rätt som lämnar honom men sjunk inte för lågt.
 
Alltså jag beundrar dig och att du bestämt dig och gjort slag i saken, han verkar verkligen inte vara någon bra kille. MEN. Vad är grejen med att skicka massa sms? Är det inte bättre att ringa istället? Eller är jag gammalmodig? Jag tycker ditt senaste sms du skickade där var lite too much att skicka som sms. Det är ju bara min opinion men ja, missförstå mig rätt. Du gör rätt som lämnar honom men sjunk inte för lågt.
Man gör inte alltid helt rätt när man är i affekt.
 
Alltså jag beundrar dig och att du bestämt dig och gjort slag i saken, han verkar verkligen inte vara någon bra kille. MEN. Vad är grejen med att skicka massa sms? Är det inte bättre att ringa istället eller allra helst face to face för sådana saker? Eller är jag gammalmodig som tycker att sms är fegt och kan man inte säga det rakt ut så kan man lika gärna skita i det? Jag tycker ditt senaste sms du skickade där var lite too much att skicka som sms. Det är ju bara min opinion men ja, missförstå mig rätt. Du gör rätt som lämnar honom men sjunk inte för lågt.

Jag förstår vad du menar och föredrar också att ringa/ses men det gör inte han. Vill man få ngt sagt till honom är det sms som gäller. Eller kik, som en fjortonårig tjej typ... Men jag har blocket hans nr nu (tror jag? Inte hundra på hur appen funkar :p) så det är ju över nu :)
 
Jag förstår vad du menar och föredrar också att ringa/ses men det gör inte han. Vill man få ngt sagt till honom är det sms som gäller. Eller kik, som en fjortonårig tjej typ... Men jag har blocket hans nr nu (tror jag? Inte hundra på hur appen funkar :p) så det är ju över nu :)
Heja dig vad bra du är!
 

Liknande trådar

Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 658
Senast: Angel
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 750
Senast: Crossline
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 811
Senast: Tofs
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
3 027
Senast: Otter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp