Tycker du gjorde helt rätt beslut. Du är värd någon så mycket bättre. Någon som sätter dig i första rum. Någon som älskar dig för dig. Någon som längtar efter att få krama om dig. Någon som man ser blir alldeles varm när han ser dig. Alla är värda det!
Mitt senaste ex gjorde jag slut med i november förra året. Vi var tillsammans i 2,5 år. Dom åren var fulla med otrohet, psykisk misshandel och hela tiden lögner och svek.
Han var otrogen med en tjej som blev gravid och han trodde att det var hans barn (vilket det inte var visade det sig senare) och han ljög i 13 månader och sa att det var en nära vän till honom. Hon hamnade på sjukhuset och han var på väg att lämna mig på hans landställe 50 mil hemifrån för att åka till henne (starka varningstecken ja vet men jag var kär och blind). Han kallade mig konstant hora, cp mm.
Alla runt om kring oss sa att jag borde göra slut inklusive hans mamma, mina chefer och jag höll på att förlora mina närmsta vänner pga honom. Jag försökte göra slut flera gånger men då bröt han ihop och han skulle ändra sig för de va mig han älskade.. Ni kan ju gissa om han ändrade sig.. :P
Sen började jag prata med en kille (som vän) han sa till mig att skriva ner för och nackdelar hos killen och vägde fördelarna tyngre så skulle jag stanna. Han sa även att jag förtjänade så mycket mer. Vi pratade ett tag och de va skönt att ha någon kille att prata med och få ventilera sig. Sen en dag på jobbet så hade vi utbildning i KUNDbemötande och då sa kursledaren "DU KAN GÖRA VAD DU VILL BARA DU BESTÄMMER DIG FÖR DET". Jag vet inte riktigt vad som hände men då lös jag upp som en sol och bestämde mig nä nu jävlar är det nog och ringde honom efter jobbet och sa att du räcker det! Och hjälp vilken lättnad. De var en stor sten som ramlade av mina axlar. Har aldrig ångrat det beslutet.
Träffade honom efter de för att få mina saker och jag har aldrig sätt honom gråta så uppriktigt som då.. Han bad om ursäkt för allt han hade gjort. Det var första gången under hela våran tid tillsammans jag såg att han var ärlig och att han skämdes. Jag sa bara: Det är lugnt. Jag har släppt allt du har gjort mot mig och gått vidare som en starkare person. Sa även att han skulle lära sig något och forma sig till en bättre person.
Han skrev flera sms om hur mycket han saknade mig och hur mycket han ångrade sig. Han ville även kunna vara vän med mig någon gång i framtiden.
Träffade han 6 månader efter på en fika och frågade varför han hade gjort som hade gjort men de kunde han inte svara på. Passade även på att vara lite elak emot honom men vi hade det trevligt och de fanns inge saknad eller hat ifrån mig sida.
Har fortfarande kontakt med hans mamma som är världens underbaraste. Var en gång och hälsade på henne och då kom han och hans nya ut.. Tyckte så synd om hans nya. Efter de besöket så hörde han av sig och skrev att jag var lika fin som alltid och han saknade mig. Mitt svar var att hans nya är alldeles för fin för honom och för hennes skull skulle han bestämma sig vad han ville för jag fick tidigare veta att han hade varit otrogen mot henne med..
Med detta vill jag säga att du gör rätt beslut som lämnar honom för han kommer inte ändra sig och DU ÄR VÄRD SÅ MYCKET BÄTTRE!!!!
Tack till alla som orkade läsa så långt.