Svinig kille

Alltså jag beundrar dig och att du bestämt dig och gjort slag i saken, han verkar verkligen inte vara någon bra kille. MEN. Vad är grejen med att skicka massa sms? Är det inte bättre att ringa istället eller allra helst face to face för sådana saker? Eller är jag gammalmodig som tycker att sms är fegt och kan man inte säga det rakt ut så kan man lika gärna skita i det? Jag tycker ditt senaste sms du skickade där var lite too much att skicka som sms. Det är ju bara min opinion men ja, missförstå mig rätt. Du gör rätt som lämnar honom men sjunk inte för lågt.

Jag vet inte vad du har för erfarenheter, eller någon annan här i tråden heller för den delen, MEN jag har träffat flera personer som absolut vill höras över sms istället för att man ringer eller ses på riktigt. Ett ex till mig var sådan. Där dumpade jag honom också över sms, trots att jag sagt att det var något jag aldrig skulle göra. Vad annat göra när människan aldrig "kan" ses och inte svarar när man ringer men faktiskt svarar på smsen?
 
Jag vet inte vad du har för erfarenheter, eller någon annan här i tråden heller för den delen, MEN jag har träffat flera personer som absolut vill höras över sms istället för att man ringer eller ses på riktigt. Ett ex till mig var sådan. Där dumpade jag honom också över sms, trots att jag sagt att det var något jag aldrig skulle göra. Vad annat göra när människan aldrig "kan" ses och inte svarar när man ringer men faktiskt svarar på smsen?

Precis så var det här med. Jag tycker det känns galet omoget men å andra sidan så är det ju just omogen han är så jag borde ju inte bli förvånad. Aja lätt framtida varningssignal ifall killen bara vill höras via sms.
 
Tycker du gjorde helt rätt beslut. Du är värd någon så mycket bättre. Någon som sätter dig i första rum. Någon som älskar dig för dig. Någon som längtar efter att få krama om dig. Någon som man ser blir alldeles varm när han ser dig. Alla är värda det!

Mitt senaste ex gjorde jag slut med i november förra året. Vi var tillsammans i 2,5 år. Dom åren var fulla med otrohet, psykisk misshandel och hela tiden lögner och svek.
Han var otrogen med en tjej som blev gravid och han trodde att det var hans barn (vilket det inte var visade det sig senare) och han ljög i 13 månader och sa att det var en nära vän till honom. Hon hamnade på sjukhuset och han var på väg att lämna mig på hans landställe 50 mil hemifrån för att åka till henne (starka varningstecken ja vet men jag var kär och blind). Han kallade mig konstant hora, cp mm.
Alla runt om kring oss sa att jag borde göra slut inklusive hans mamma, mina chefer och jag höll på att förlora mina närmsta vänner pga honom. Jag försökte göra slut flera gånger men då bröt han ihop och han skulle ändra sig för de va mig han älskade.. Ni kan ju gissa om han ändrade sig.. :P
Sen började jag prata med en kille (som vän) han sa till mig att skriva ner för och nackdelar hos killen och vägde fördelarna tyngre så skulle jag stanna. Han sa även att jag förtjänade så mycket mer. Vi pratade ett tag och de va skönt att ha någon kille att prata med och få ventilera sig. Sen en dag på jobbet så hade vi utbildning i KUNDbemötande och då sa kursledaren "DU KAN GÖRA VAD DU VILL BARA DU BESTÄMMER DIG FÖR DET". Jag vet inte riktigt vad som hände men då lös jag upp som en sol och bestämde mig nä nu jävlar är det nog och ringde honom efter jobbet och sa att du räcker det! Och hjälp vilken lättnad. De var en stor sten som ramlade av mina axlar. Har aldrig ångrat det beslutet.
Träffade honom efter de för att få mina saker och jag har aldrig sätt honom gråta så uppriktigt som då.. Han bad om ursäkt för allt han hade gjort. Det var första gången under hela våran tid tillsammans jag såg att han var ärlig och att han skämdes. Jag sa bara: Det är lugnt. Jag har släppt allt du har gjort mot mig och gått vidare som en starkare person. Sa även att han skulle lära sig något och forma sig till en bättre person.
Han skrev flera sms om hur mycket han saknade mig och hur mycket han ångrade sig. Han ville även kunna vara vän med mig någon gång i framtiden.
Träffade han 6 månader efter på en fika och frågade varför han hade gjort som hade gjort men de kunde han inte svara på. Passade även på att vara lite elak emot honom men vi hade det trevligt och de fanns inge saknad eller hat ifrån mig sida.
Har fortfarande kontakt med hans mamma som är världens underbaraste. Var en gång och hälsade på henne och då kom han och hans nya ut.. Tyckte så synd om hans nya. Efter de besöket så hörde han av sig och skrev att jag var lika fin som alltid och han saknade mig. Mitt svar var att hans nya är alldeles för fin för honom och för hennes skull skulle han bestämma sig vad han ville för jag fick tidigare veta att han hade varit otrogen mot henne med..
Med detta vill jag säga att du gör rätt beslut som lämnar honom för han kommer inte ändra sig och DU ÄR VÄRD SÅ MYCKET BÄTTRE!!!!:banana::D
Tack till alla som orkade läsa så långt.;)
 
@SunDown
Imponerande starkt att du tog dig ur det tycker jag :) det är alltid lätt att råda andra till vad de ska göra tycker jag men skitsvårt att faktiskt göra det om det handlar om en själv. Ibland känns det ändå som att jag kan "nöja mig" med en sån som han. Suck typ.

@Stalone
Tack för peppen ;) jag vet inte hur/om jag fixar det, ärligt talar känns det inte så idag. Har haft några riktigt bra aktiva dagar men idag blev det nog bakslag. Efter att ha varit i stallet på morgonen har jag nästan bara sovit till nu :/

Men men såna dagar lär det ju bli flera av. Förhoppningsvis mer och mer sällan.

Tror nog det hela är jobbigare av att jag har alla gravid-symptom kvar och de blir starkare hela tiden. Säkert bara kroppen som är ur fas, googlar jag så hittar jag att det är både normalt och onormalt :p men det blir en jobbig påminnelse, jag hoppas det går över snart.
 
@BernT
Du kommer fixa det.. Du är starkare än du tror. Det är tillåtet att må dåligt men du kommer klara detta. Det finns någon där ute för dig. En som sätter dig i första rum.
Vet exakt vad du menar om att de är lätt att råda andra vad dom ska göra. Jag sa innan det förhållandet att jag aldrig skulle förlåta otrohet men vad gjorde jag om och om igen.. :crazy::banghead: Men du kommer ta dig ur detta förhållande som en starkare person.:love:
Jag ångrar inte mitt förhållande. Jag vill inte ha det ogjort utan nu kan jag uppskatta en snäll kille. En som sätter mig i första rum. Nu kan jag även se varningstecknen hos idioter..:p :banana:
 
Tror nog det hela är jobbigare av att jag har alla gravid-symptom kvar och de blir starkare hela tiden. Säkert bara kroppen som är ur fas, googlar jag så hittar jag att det är både normalt och onormalt :p men det blir en jobbig påminnelse, jag hoppas det går över snart.

Har du tagit ett graviditetstest och sett att plusset blir svagare eller är helt borta? Annars är det en bra ide att göra.

Mvh Miks
 
@Miks
Nej jag får nog göra det om det inte försvinner. Mår fortfarande illa och kräks lite då och då även om det inte alls är lika illa som innan. Och sen ett par dagar tillbaka är jag sådär extremt trött och måste sova typ hela tiden, precis som det var de första veckorna av grav :/ det är säkert bara hormoner som inte riktigt hunnit gå ur kroppen än så väntar väl 1-2 veckor och ser om det försvinner. Oroväckande bara att min mage börjar bli större. Har inte gått upp i vikt (utan tappat 4kg på två veckor eftersom jag inte ätit för noll matlust, allt smakar konstigt osv) och magen funkar som den ska, läste att magen kan svullna annars om tarmarna krånglar men inget sånt känner jag av. Det är inte alls kul att behöva gå och dra in magen, för ser sjukt preggo ut annars, skulle någon fråga skulle jag börja grina.

Oerhört dumt jag vet men jag och den här killen hade oskyddat sex några gånger för "efter en abort kan man inte bli gravid innan kroppen kommit igång igen" snabb googling visade ju att det var fel fel fel! Dum-i-huvudet jag vet...

Alltså det lär ju bara vara gamla hormoner som spökar till 99.99 % sannolikhet men det är en jobbig påminnelse när jag försöker glömma allt som varit.

Har iaf inte haft ngn kontakt med honom sen i måndags, det va inte så svårt ändå (har ju bara gått några dagar då men ändå) :p
 
Jag har typ 18 gravtest här i väse om du vill ha ett, testlagret är min :heart

Vad snällt :) jag tänkte avvakta nån-några veckor eftersom man tydligen kan få falska positiva såhär bara två veckor efter. Vore ju dumt att jaga upp sig i onödan tänker jag, fortsätter symptomen så kan jag tjacka ett från dig ;)
 
Bra att du blockar honom! Det han gör är ju en till maktgrej bara. Han gör dig orolig och ger dig ångest = han håller dig fast. Så länge du går runt och grubblar så går du inte vidare.
Sen är det jättesvårt att hålla sig från att få sista ordet, men man vinner inget på att tjafsa. Så håll i nu och bara strunta i honom. Se framåt och gå vidare.

Jag blev misshandlad av en kille och det fick ett ganska naturligt slut när han åkte in i fängelse. Ungefär 1.5 år senare hörde han av sig och "ville bara säga förlåt". Jag hade i förväg trott att hans makt skulle finnas kvar om han skulle höra av sig igen, men det gjorde den inte. Jag blev bara arg över att han ansåg sig ha rätten att nästla sig in i min tillvaro igen.

Så se det som så att han inte har rätten att vara där och irritera i din tillvaro. Varje gång han hör av sig på nåt sätt så river det upp sårskorpan. Låt den vara och läka ifred istället. Du klarar det!
 
@purity_666

Men oj, lät ju jättehemskt med misshandel och allt :/ skönt att du inte lät honom komma in i ditt liv igen! Försöker att inte tänka på honom alls men det är svårt.

Känns faktiskt rätt okej nu, klart humöret fortfarande växlar och jag kan fortfarande gå från glad till ledsen utan anledning men det blir färre och färre gånger. Börjar jobba på måndag och ser inte alls fram emot det men blir bra att få lite rutin på dagarna, det har jag haft svårast med.

Tänker på honom ibland och blir ledsen, mest för att jag hört via gemensamma vänner att han mår riktigt riktigt dåligt. Kan inte låta bli att känna att jag var onödigt elak mot honom. Jag menar inte att rättfärdiga något av det han gjort men kanske var jag lite egoistisk och tyckte att han skulle få lika ont som jag och därför gick på rätt hårt.

Det här är ju ändå någon jag tyckt mycket om, klart jag inte vill att han ska må dåligt. Har inte haft någon kontakt och så får det förbli ett bra tag framöver, kanske kommer vi ses nån gång på jobbet.
 
@purity_666

Men oj, lät ju jättehemskt med misshandel och allt :/ skönt att du inte lät honom komma in i ditt liv igen! Försöker att inte tänka på honom alls men det är svårt.

Känns faktiskt rätt okej nu, klart humöret fortfarande växlar och jag kan fortfarande gå från glad till ledsen utan anledning men det blir färre och färre gånger. Börjar jobba på måndag och ser inte alls fram emot det men blir bra att få lite rutin på dagarna, det har jag haft svårast med.

Tänker på honom ibland och blir ledsen, mest för att jag hört via gemensamma vänner att han mår riktigt riktigt dåligt. Kan inte låta bli att känna att jag var onödigt elak mot honom. Jag menar inte att rättfärdiga något av det han gjort men kanske var jag lite egoistisk och tyckte att han skulle få lika ont som jag och därför gick på rätt hårt.

Det här är ju ändå någon jag tyckt mycket om, klart jag inte vill att han ska må dåligt. Har inte haft någon kontakt och så får det förbli ett bra tag framöver, kanske kommer vi ses nån gång på jobbet.

Men vet du, du har också mått riktigt riktigt dåligt. Tror du verkligen att han känner att han var onödigt elak mot sig?

Skaka av dig fixarkänslan, han får må som han mår ett tag. Det går över förr eller senare - du är levande bevis på det. Fortsätt framåt nu.
 
Men vet du, du har också mått riktigt riktigt dåligt. Tror du verkligen att han känner att han var onödigt elak mot sig?

Skaka av dig fixarkänslan, han får må som han mår ett tag. Det går över förr eller senare - du är levande bevis på det. Fortsätt framåt nu.

Troligtvis inte...
Aldrig tänkt på att det är en fixarkänsla men där satte du nog fingret på det. Jag vill fixa allt, även om det kanske innebär att jag själv får må lite sämre. Måste sluta med det.

Rolig överraskning, ska drogtestas på jobbet på måndag. Har ätit sömntabletter så det står härliga till senaste två veckorna = allra högsta grad positivt test. Nu vet ju dom på jobbet varför och jag har recept men känns sådär kul ändå.
 
Troligtvis inte...
Aldrig tänkt på att det är en fixarkänsla men där satte du nog fingret på det. Jag vill fixa allt, även om det kanske innebär att jag själv får må lite sämre. Måste sluta med det.

Rolig överraskning, ska drogtestas på jobbet på måndag. Har ätit sömntabletter så det står härliga till senaste två veckorna = allra högsta grad positivt test. Nu vet ju dom på jobbet varför och jag har recept men känns sådär kul ändå.
Fast har du recept så kvittar det ju. Då är det ju lika tillåtet som alvedon.
 
Fast har du recept så kvittar det ju. Då är det ju lika tillåtet som alvedon.

Mm men har petat i mig lite annat som jag inte har recept för också. Inget farligt egentligen bara typ ångestdämpande när jag var som mest nere och även kodein när jag hade ont. Kodeinet hade jag kvar sen långt tillbaka så det receptet finns nog inte kvar att se. Det andra fick jag av en kompis som är inom sjukvården och fixade utan recept. Det är möjligt det inte ger utslag ens. Jag blir ju inte av med jobbet om det skulle bli utslag utan får ett samtal om att det är dåligt och där jag isåfall får förklara mig. Och de vet ju på jobbet hur jag mår just nu.
 
Mm men har petat i mig lite annat som jag inte har recept för också. Inget farligt egentligen bara typ ångestdämpande när jag var som mest nere och även kodein när jag hade ont. Kodeinet hade jag kvar sen långt tillbaka så det receptet finns nog inte kvar att se. Det andra fick jag av en kompis som är inom sjukvården och fixade utan recept. Det är möjligt det inte ger utslag ens. Jag blir ju inte av med jobbet om det skulle bli utslag utan får ett samtal om att det är dåligt och där jag isåfall får förklara mig. Och de vet ju på jobbet hur jag mår just nu.
Har du kvar kartongen till kodeinpreparatet? I så fall kan du ta med den, det borde sitta en klisterlapp där :)
 
Har du kvar kartongen till kodeinpreparatet? I så fall kan du ta med den, det borde sitta en klisterlapp där :)

Tyvärr inte. På själva rören står det inget heller. Men det borde gått ur kroppen på måndag så behöver nog inte oroa mig egentligen.
 
Ahapp. Då hörde han av sig imorse. Köpte ny telefon nyligen (övergav iPhone) och hade inte nrblockering på nya. Iaf det han skrev var ungefär att nu hade han "plåstrat ihop sig själv och var åter kontaktbar" och jag blev bara så jävla arg!!!

Svarade att det var ju himla fantastiskt underbart att han bestämt sig för att vara kontaktbar och att det gör ju att allt känns så mkt bättre och att han lämnade mig ensam spelar ingen roll längre. Han förstod min sarkasm och vips var bråket igång.

Känns skit för jag hade ändå kommit en bit, nu rev han upp allt igen. ALLT han gör provocerar mig. Han skulle kunna rädda kattungar från en eldsvåda och det skulle ändå göra mig arg/provocerad typ :p

Han säger ju st han mått dåligt av allt men jag vet inte. En del av mig tycker det är så orättvist att jag får gå med hela sorgen och allt jobbigt själv medans han verkar kunna leva hyfsat som vanligt.

Svarade nu senast att allt han gör/säger provocerar mig sjukt mkt och gör mg arg. Då svarade han att han märkte det. Då blev jag ännu argare och ännu mer provocerad. Haha känns skevt. Och töntigt.
 

Liknande trådar

Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 654
Senast: Angel
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 750
Senast: Crossline
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 811
Senast: Tofs
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
3 027
Senast: Otter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp