Svinig kille

@BernT Du är så himla grym! Heja! Fixa ny blockerings-app på telefonen och strunta i den där rövjäveln! Plus som @Blueberry säger: skönt för dig att du är arg. Gud vad jag tyckte det underlättade när en skulle bryta kontakten. Det blir en annan sorts motivation :)
 
Ahapp. Då hörde han av sig imorse. Köpte ny telefon nyligen (övergav iPhone) och hade inte nrblockering på nya. Iaf det han skrev var ungefär att nu hade han "plåstrat ihop sig själv och var åter kontaktbar" och jag blev bara så jävla arg!!!

Svarade att det var ju himla fantastiskt underbart att han bestämt sig för att vara kontaktbar och att det gör ju att allt känns så mkt bättre och att han lämnade mig ensam spelar ingen roll längre. Han förstod min sarkasm och vips var bråket igång.

Känns skit för jag hade ändå kommit en bit, nu rev han upp allt igen. ALLT han gör provocerar mig. Han skulle kunna rädda kattungar från en eldsvåda och det skulle ändå göra mig arg/provocerad typ :p

Han säger ju st han mått dåligt av allt men jag vet inte. En del av mig tycker det är så orättvist att jag får gå med hela sorgen och allt jobbigt själv medans han verkar kunna leva hyfsat som vanligt.

Svarade nu senast att allt han gör/säger provocerar mig sjukt mkt och gör mg arg. Då svarade han att han märkte det. Då blev jag ännu argare och ännu mer provocerad. Haha känns skevt. Och töntigt.

Att bli förbannad låter som en alldeles ypperlig och inte alls skev eller töntig reaktion.

Nummernblockera igen nu.
 
Träffade faktiskt honom förut. Vi var ute och gick i 1.5 timme och snackade. Första gången vi sågs på en månad. Han bad om ursäkt för att han inte funnits där. Det gottgör ju absolut inget men ändå. Jag är verkligen en känslomänniska ut i fingerspetsarna så för min del var det rätt skönt att kunna ses och prata utan att börja bråka. Det är trots allt en person som betytt väldigt mycket för mig.

Känns som jag fick lite avslut iaf. Han lovade finnas i Fortsättningen men ja det är väl inget jag tänker bry mig om eller räkna med eller så. På onsdag jobbar jag min sista dag här på nuvarande jobbet så då känns det ännu mer som att jag avslutar det här kapitlet i livet.

Precis nu känns det lite tomt och sorgligt att det är över, både relationen och jobb och så men livet går vidare :)
 
Okej lite otippat kanske men vi har börjat ses igen. Det känns väl bra och så, klart allt som varit sitter som en tagg men ändå. Tyvärr har väl typ alla i omgivningen åsikter om det. Att jag inte borde träffa honom osv. Och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera alla de åsikterna.

För visst han har varit en rövhatt, men vi pratat om det och han bad om förlåtelse osv och jag sa att händer det minsta lilla grej så är det hej då. Jag vet att det kanske verkar som att jag tog åt mig noll och inget av alla tankar och råd här, men så är det absolut inte. Det är bara det att det här är en person jag tycker mycket om och den allra första som jag känner mig helt bekväm med och där jag kan vara mig själv. Sen har jag varit riktigt elak med, vissa saker jag sagt eller skrivit har varit långt över gränsen så jag är ju inte oskyldig heller.

Men det är just alla andras reaktioner som är jobbigt, allt ifrågasättande och så. Hur hanterar man det?
 
@BernT
Sen har jag varit riktigt elak med, vissa saker jag sagt eller skrivit har varit långt över gränsen så jag är ju inte oskyldig heller.
Jaha, du har också pressat honom till en abort han inte ville göra? Du har också övertalat honom att göra den aborten långt hemifrån för att du ska kunna ta hand om honom för att sedan inte alls vara ett dugg jävla stöttande och sen gå ut och shoppa en TV halva dagen? Du har också hållit igång en flirt vid sidan av som han bara fick reda på för att han gick igenom din telefon?

Jag hade aldrig förlåtit det där. Är man ett sånt jävla svin en gång kan man vara det igen, min tillit hade varit borta sedan länge.

Okej lite otippat kanske men vi har börjat ses igen
Inte helt otippat faktiskt, jättemånga tjejer går tillbaka till samma killar trots att de betett sig som jävla svin. Allt för att killen kommer med några snyftiga buhu-ursäkter om hur dåligt de mått och hur mycket de kommer bättra sig.
 
Man lyssnar på dem.

Det är såpass :(

@niphredil
Nä han "vinner" ju douchebag-tävlingen oss emellan tämligen stort :/
Men det är verkligen så svårt att bara släppa allt. Jag tänker lite att vi har ju roligt ihop osv, när vi inte bråkar.. Och att han är en bra person innerst inne, börjar låta som en fängelse-fru eller ngt.
 
@BernT Jag tänker att det bästa vi har är oviktigt om det värsta vi har tillsammans är för dåligt. Och då får man själv välja var man sätter gränsen "för dåligt". Bete sig som ett jävla rövhål upprepade gånger när jag mår som allra sämst kvalificerar definitivt som "för dåligt". Att bara tänka på sig själv och inte ens TA HAND OM MIG när han har satt mig en jävla soppa jag inte ens ville vara i kvalificerar definitivt som "för dåligt". Kort sagt, jag skulle aldrig lita på att han inte kommer bete sig exakt lika jävligt och själviskt i framtiden (för det kommer han).

Och att han är en bra person innerst inne
Äh, boo-fucking-hoo, vem kan inte vara en bra person "innerst inne" om man sen kan bete sig som ett jävla rövhål under tiden och ändå behålla den titeln? För min del hade det spelat noll roll om han är en bra person som bara haft otur, han menar inget illa, han har haft en tuff uppväxt, etc etc etc - att han är en bra person innerst inne hjälper mig noll och inget om han ändå beter sig som en idiot. Jag menar, då är jag ju uppenbarligen inte tillsammans med den schyssta snubben som han egentligen är utan den idiot som han beter sig som. Och hur hjälper det mig att veta att han är egentligen är si och så om han ändå behandlar mig som skräp?
 
Det är såpass :(

@niphredil
Nä han "vinner" ju douchebag-tävlingen oss emellan tämligen stort :/
Men det är verkligen så svårt att bara släppa allt. Jag tänker lite att vi har ju roligt ihop osv, när vi inte bråkar.. Och att han är en bra person innerst inne, börjar låta som en fängelse-fru eller ngt.

Har inte läst hela tråden och vill inte låta dum men -

Var är din självrespekt!? Du måste värdesätta dig själv högre!! :)

Varför ska han få sno din energi, låt någon som ger dig energi tillbaka få den istället och vad säger att bara för att du haft kul med honom inte kan ha kul med en annan kille?

(Med vänlig hälsning, en som var tillsammans med en idiot och inte klandrar honom utan sig själv för att hon tappat bort respekten för sig själv och idag inte kan prata om det för hon skäms över att hon accepterade allt och är fruktansvärt lycklig med en Ny Jättekul kille)
 
@Gimlan
Nä nej det kan man ju knappast göra. Önsketänkande kanske.

@Lovisaleonora
Det är väl det som är det svåra. Jag vill inte se det.

@zoller
Jag vet inte, alltså jag känner ju inte att jag inte har självrespekt. Kanske är det att jag inte vill va själv eller ngt. Alltså inte fysiskt själv men relationsmässigt. Jag är självständig annars så vet inte varför det är så i just det här.

@niphredil
Jag vill så gärna att han ändrat sig så jag blir väl lite blind för allt det här :(
 
Men alltså, nej!
Har läst tråden utan att kommentera tidigare och varit glad för din skull att du kommit ifrån honom. Läs själv vad du har skrivit om honom och fundera om han verkligen är en bra kille, ens innerst inne...
 
TS, läs hela tråden igen. Läs vad alla andra har skrivit, och läs vad du har skrivit. Känn efter och kom ihåg hur du kände det när du var mitt upp i allt, kom ihåg hur han betedde sig och hur han behandlade dig.

Vill du verkligen vara tillsammans/träffa en sån? Som endast vill vara med dig om han får precis som han vill, som kan behandla dig hur han vill för att han vet att du kommer finnas där ändå? Var kommer du sätta gränsen, hur långt kommer han kunna gå i hur han behandlar dig och ändå kommer du tycka att han "är en fin kille, egentligen"?
 
en annan sak som tyvärr är sann, om du accepterar elaka saker han gör, varför ska han ändra på sig? han har det ju superchill.

Hur då? Typ att han kan göra som han vill mer eller mindre och ändå veta att jag alltid finns där när han vill? Typ som en liten hund som alltid kommer travandes vid inkallning, lite så känns det som.
 
Det är såpass :(

@niphredil
Nä han "vinner" ju douchebag-tävlingen oss emellan tämligen stort :/
Men det är verkligen så svårt att bara släppa allt. Jag tänker lite att vi har ju roligt ihop osv, när vi inte bråkar.. Och att han är en bra person innerst inne, börjar låta som en fängelse-fru eller ngt.


Han kanske är en bra person innerst inne, men inte mot dig.

Respektera dig själv bättre så och välj bort folk som inte behandlar dig bra. För du är värd någon som behandlar dig bra.
 

Liknande trådar

Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 653
Senast: Angel
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 750
Senast: Crossline
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 811
Senast: Tofs
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
3 027
Senast: Otter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp