Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske inte borde bry mig egentligen men jag är så orolig nu. Får inte tag på honom alls, inte sen i torsdags.
Eftersom han mådde så dåligt som han gjorde då (allt var verkligen nattsvart för honom typ) så är jag sjukt orolig för att han ska göra något dumt..
Äsch, skit i det och SLUTA försök få tag i honom.
Sa rakt ut vad vad är?
Han spelar på dig som näcken spelar på sin fiol och tyvärr får det önskad effekt..
Han är inte ditt ansvar, han är en vuxen människa som beter sig som en riktig snorunge, det han gör är att "hämnas" det du gör, han bestraffar sig med tystnad och genom att försöka nå honom så göder du både beteendet och hans ego.
Han är inte vuxen, du kommer inte få det du vill ha av honom. Du fick det inte i relationen och kommer inte få det nu heller.Vet inte, men då är det ju bara att säga det. Hade ju inte varit så svårt. Han sa att han mådde extremt dåligt av att jag sa att jag troligtvis aldrig kommer förlåta honom för vad han tvingade mig till.
@Tassetass och @Gimlan
Om det är så så funkar det ju iaf.. Skulle hellre se att han betedde sig vuxet och sa rakt ut vad det är. Det är vidrigt svårt att släppa allt det här![]()
Man är ofta patetisk när man sörjer, det är okej! Det är okej att vilja hämnas - men inte att göra det.Vad patetisk jag känner mig nu. Delar av mig vill också hämnas, men å andra sidan vill jag inte lägga energi på det direkt. Antar att det är lite så, alltså att han gillar att jag försöker få tag på honom. Jag vet inte ens vad jag ser i honom.
@Mulberry
Jo, men jag är verkligen orolig. Vilket jag inte borde vara antar jag.
Exakt! Men avslutet finns hos en själv! Expartnern kan inte ge en det avslutet.Okej, @BernT , att du är förvirrad är helt normalt. En liten varning bara: många tjejer tjatar om att de vill förstå, få ett avslut, höra vad han har att säga, blablaba. Många gånger handlar det egentligen bara om att man saknar personen, vill prata med den, känner sig ledsen över hur det blivit. Därför tror i alla fall jag att det kunde vara bra att helt lägga honom åt sidan och göra som en total svinigsnubbe-detox. Och sen, om du har nåt du vill reda ut, så tar du det när du är mer stabil och inte riskerar att ta tillbaka honom av fel skäl.
Vet inte, men då är det ju bara att säga det. Hade ju inte varit så svårt. Han sa att han mådde extremt dåligt av att jag sa att jag troligtvis aldrig kommer förlåta honom för vad han tvingade mig till.
@Tassetass och @Gimlan
Om det är så så funkar det ju iaf.. Skulle hellre se att han betedde sig vuxet och sa rakt ut vad det är. Det är vidrigt svårt att släppa allt det här![]()
Okej, @BernT , att du är förvirrad är helt normalt. En liten varning bara: många tjejer tjatar om att de vill förstå, få ett avslut, höra vad han har att säga, blablaba. Många gånger handlar det egentligen bara om att man saknar personen, vill prata med den, känner sig ledsen över hur det blivit. Därför tror i alla fall jag att det kunde vara bra att helt lägga honom åt sidan och göra som en total svinigsnubbe-detox. Och sen, om du har nåt du vill reda ut, så tar du det när du är mer stabil och inte riskerar att ta tillbaka honom av fel skäl.
Han är inte vuxen, du kommer inte få det du vill ha av honom. Du fick det inte i relationen och kommer inte få det nu heller.
Det är väl ganska klart, även om han inte säger det, att han inte vill ha kontakt med dig.
Han krisar väl också, inget konstigt att han tvärvänder.Det är bara så konstigt att det tvärvände så. Från att han absolut ville fortsätta ses när jag sa att jag inte ville till att dagen efter ha hamnat i den djupaste krisen någonsin för att jag inte ville förlåta honom och sluta höra av sig.
@niphredil
Jo men så känns det, och det är garanterat för att jag saknar honom egentligen. Nä vi bör nog undvika varandra, det vet jag med innersta inne. Han ska ändå göra utlandstjänst fram till juni nästa år snart så kanske kan vi ses och snacka då, ett år efter händelsen. Väl där kanske jag varken vill eller behöver det, det vet jag ju inte. Hade det handlat om vanligt göra slut hade jag inte känt ngt sånt behov, men iom aborten och allt jag behöver bearbeta med den så kanske det hade varit bra. Då tänker jag mig typ ses ute på stan och bara snacka lite och sen gå vidare.
Håller absolut med!Och jag tycker nog faktiskt att inte svara på dina meddelanden är det bästa han har gjort hittills, även om det låter väldigt hårt.
Aborten är nog faktiskt bättre att du processar med nån annan, tex psykologen som jag vill minnas att du ska träffa.
Kanske inte borde bry mig egentligen men jag är så orolig nu. Får inte tag på honom alls, inte sen i torsdags. Okej jag har väl inte försökt direkt jättemkt men ändå.
Eftersom han mådde så dåligt som han gjorde då (allt var verkligen nattsvart för honom typ) så är jag sjukt orolig för att han ska göra något dumt. Samtidigt är det jobbigt för det blir ytterligare en tung sak att försöka hantera vid sidan av all sorg och jobbiga känslor som jag redan har.
Det är bara så konstigt att det tvärvände så. Från att han absolut ville fortsätta ses när jag sa att jag inte ville till att dagen efter ha hamnat i den djupaste krisen någonsin för att jag inte ville förlåta honom och sluta höra av sig.
Satte upp ett mål nu, om jag inte har kontakt med honom från och med nu tills jag börjar jobba 4/8 så får jag köpa en mulberry bayswater. Det borde funka![]()