Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh lät inte helt fel. Vill bara inte att jag ska förknippa prylen med honom på ngt sätt bara. Ska nog köpa en till hjälm, helt onödigt men ;p och vad snäll du är som erbjöd dig, och jag ska försöka låta bli att smsa honom mer.
Men hur kan de veta? Är det ngt specifikt de letar efter och när de hittar det så vet de att "japp den här personen kan jag behandla hur jag vill för den kommer ändå alltid komma tillbaka"? Jag fattar inte. Men visst jag tror för bra om alla. Och det märks nog, en vän gjorde det uttalandet efter att bara ha känt mig i typ två veckor.
Kan ju alltid ringa och få lite perspektiv på det![]()
Jag har ingen aning om hur de kan veta, tyvärr. Jag önskar att jag hade ett svar på den frågan.
Sedan så får man känna sig arg och ilsken, och förstår precis vad du menar med den. Jag har noll tålamod tex när min hund drar i kopplet, det som dock har fungerat för mig när jag känner ilskan bubbla upp i en sådan situation är att ta några djupa andetag och helt enkelt koncentrera mig på det en liten stund då brukar det lätta.
Jag instämmer förresten med de andra som hejar på dig och jag är så enormt imponerad över hur klart du ser på allt. Du är så bra!![]()
Önskar också jag visste hur de kan veta ;p eller så är det bara slumpen.
Överväger börja på boxning eller ngt för att få lite utlopp för ilskan
Känner mig inte så klarsynt direkt, mer osjälvständig, ledsen, våpig och desperat.
Skulle han höra av sig med ngn fin liten ursäkt är risken så stor att jag trillar dit igen, fast jag vet att han antagligen bara snackar skit.
Shoppade typ 4 saker till mig & hästen. Gick på 3000 så nu måste jag ju använda det, och då måste jag rida = kommer förhoppningsvis igång med livet..
OM han hör av sig med någon fin liten ursäkt, skriv om det här, skriv INTE till honom. Gör som andra tipsat om, ta bort honom från alla tänkbara sidor där ni har kontakt, blocka honom på facebook så att du inte ens kan se honom, fokusera på dig själv och på att du ska må bra. Det är trots allt det enda som någonsin kommer bli viktigt här i livet, att man tar hand om sig själv.
Håller med om allt! Men speciellt detta:
@BernT : om han hör av sig, oavsett vad han skriver, svara INTE på en gång. Lägg i från dig telefonen, lägg honom åt sidan mentalt och fortsätt som du gör. Låt det gå tid så att du inte automatiskt svarar utan att tänka efter. Prata med en vän först, resonera med kloka bukefalister, din pappa eller mamma eller vem som helst. Men svara för guds skull inte på en gång, för då är risken så stor att man utan att tänka sig för säger "åh men du är förlåten".
When the WRONG people leave your life,the RIGHT things start happening!
Sluta skicka sms, det blir inget bättre av det tyvärr. Jag vet att när folk gjort mej illa vill jag verkligen vissa hur ont det gör, det de gjorde mot mej. Riktigt plåga dom. Tyvärr så biter det inte på folk.
Du är värd ett bra mående och ett roligt liv. Folk som bryr sig om dig kommer stanna i ditt liv för att de tycker om dig för den du är och inte för den du kan vara.
Mitt ex hotade med att ta livet av sig och det var mycket att jag skulle ta hänsyn till hans dåliga mående. Allt jag gjorde var fel. Till sist gjorde jag iskallt slut (gick in och hämtade mina grejer och gick ut) och sedan höll han på i 3 veckor med att ringa och smsa. Det var det enda som fungerade för mej. Läste msn-konversationer och sms och insåg hur han manipulerat, och på så sätt lyckades jag undvika att gå tillbaka. Det var nämligen ingen glad, självsäker tjej som hade skrivit tillbaka..
Åter igen, du är värd så mycket bättre! Klart man mår skit över ett sprucket förhållande. Och inte blir dituationen bättre av att man tvingats göra abort.
Ta hand om dig!
Fast vad han gör eller känner kan inte läka dig. Det kan bara du och tiden göra.Plåga honom vill jag väl inte, men att inte få ngt svar känns jobbigt, typ som att nu har han gått vidare och så enkelt var det för honom. Då känner iaf jag mig som att jag var värd absolut inget för honom.
Om 1.5 vecka ungefär borde jag kunna träffa ngn av jobbpsykologerna. Känner att jag behöver lite hjälp med att hantera allt och få en push att gå vidare.
@doleron
Nä jag borde inte förvänta mig att må tip top direkt antar jag. Haha ja jo jag brukar iofs också ofta vara seg med att packa upp![]()
Var arg, det är helt okej! Var arg, förbannad, vad du vill - på honom. Dig själv kan du ju ursäkta lite just nu eftersom du gått igenom något jävligt tufft.Jag är arg på honom och mig. Att han får mig att må så dåligt att jag inte orkar ngt. Inte ens ta hand om min fina älskade häst. Arg på mig själv för att jag låter honom få mig att må dåligt.
Var arg, det är helt okej! Var arg, förbannad, vad du vill - på honom. Dig själv kan du ju ursäkta lite just nu eftersom du gått igenom något jävligt tufft.
Och skit i vad han har att säga, hur han vill förklara sig, om han gått vidare eller ej. Du måste få ut honom ur ditt system och helt bryta kontakten. Det finns inte något han kan säga just nu som ursäktar hans beteende på något vis. Du kan inte göra en rimlig bedömning just nu av någonting han säger. Alltså måste du ge dig själv utrymme att andas och lägga honom helt åt sidan så du kan komma på fötter (och det kan ta lite tid) innan du ens överväger att försöka reda ut något med honom.