Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Okej, jag inser att det svänger sjukt snabbt här nu men jag vill nog faktiskt inte rösta på cirkus just nu. Jag får visserligen inte ihop hennes teorier som inkommit idag. Men har tittat på hennes röstrad igen och det är ju sjukt högt spelat om hon är ulv.

Så jag faller tillbaka på att vilja rösta på hemlig. Tror faktiskt att hemlig kan vara den sista ulven som försökte skaffa sig alibi i DL1 och sen gick det fel. I DL2 röstade hon på en god (Niyama) och i DL3 sist på Hedinn. cirkus, Art och hemlig är de som är levande av de som röstade på Hedinn och jag tror ju att någon ulv alibiröstade... cirkus var nr 2 så det hade som sagt varit vågat spelat. Artline vill jag ju tro är god (+ tredje rösten hade faktiskt kunnat vara avgörande beroende på ev dolda röster) och hemlig röstade sist. Är ju enkelt att smyga med så som ulv och få det att se bra ut på röstraden. Sedan tycker jag faktiskt att hon smygit med mycket genom leken och jag tycker faktiskt fortfarande att jag inte har något grepp om henne. Så nu blir det så att Heffaklumpen röstar på hemlig.

Läste du inte Q's sista inlägg som jag citerade? Läs det igen!

Läste du inte Q's sista inlägg som jag citerade? Läs det igen!
Jo, jag har läst det. Skrev ju själv att jag är medveten om att det svängde väldigt snabbt där. Just nu så tror jag en smula mer på hemlig, men visst, visar det sig att hemlig är god då är cirkus högst upp på min lista igen!

Gud så bra att ingen dog!

Nu har vi chansen till en historisk lek att det rök en ulv i varje lynch.

Det jag oroar mig mest för är att jag både snöat in OCH tagit vissa saker för givet.

LenaH var ganska säker på att fio inte var ond. Hon och q hade rätt om både Snurr och boll. Jag inser att mitt upphakande inte är gynnsamt och det betyder att jag släpper henne för nu.

Jag vet hur min egen roll funkar och tror mig veta hur en annan roll funkar. Såklart är det twistat men …

Några har gått under radarn och det är nu jag behöver gå igenom lite mer och faktiskt inse vad jag missat.

Låt mig återkomma i ärendet.

Gud så bra att ingen dog!

Nu har vi chansen till en historisk lek att det rök en ulv i varje lynch.

Det jag oroar mig mest för är att jag både snöat in OCH tagit vissa saker för givet.

LenaH var ganska säker på att fio inte var ond. Hon och q hade rätt om både Snurr och boll. Jag inser att mitt upphakande inte är gynnsamt och det betyder att jag släpper henne för nu.

Jag vet hur min egen roll funkar och tror mig veta hur en annan roll funkar. Såklart är det twistat men …

Några har gått under radarn och det är nu jag behöver gå igenom lite mer och faktiskt inse vad jag missat.

Låt mig återkomma i ärendet.
Det ska bli väldigt intressant att se vad du har kommit fram till.

Har lite knapert om tid och ork att sitta och gräva mer. Har suttit och läst igenom en del och läst att Cirkus pratat en del om onda i och utanför lyan i början, kanske behövde de hitta varandra?

Men hur som helst, jag håller fast vid att jag misstänker att Cirkus är ulv (sorry Cirkus om du e god :heart ).

Tycker det känns konstigt att hon så snabbt fick bollen till god efter lynchförsöket när i princip ingen annan trodde det.

Edit: jag glömde rösta igen 😅

Harrysen röstar på Cirkus

Det ska bli väldigt intressant att se vad du har kommit fram till.

Jag kan ju börja med att tycka att jag inte hittar en roll som kan skydda. Även Niyama höll med om det - att en ren ängel inte fanns men det fanns kanske en bagare eller välsignad. Jag tror hom hade rätt.
Det borde betyda att det BORDE blivit käk nu. Men det blev det inte. Jag tror att ulven helt enkelt sket i att käka för den som borde blivit käk är den som INGEN misstänker.

cirkus röstar på Artline

Ingen har misstänkt henne -hon har glidit med så jäkla fint. Mirtai och hon brukar hitta varandra som goda men det hände inte. Jag tror hon har lurat brallorna av oss allihop.
Jag är misstänkt pga jag inte följt med i dreven - hon HAR följt med i dreven.

Det är sällan den som är misstänkt som faktiskt är ulven i slutet.

Jag kan ju börja med att tycka att jag inte hittar en roll som kan skydda. Även Niyama höll med om det - att en ren ängel inte fanns men det fanns kanske en bagare eller välsignad. Jag tror hom hade rätt.
Det borde betyda att det BORDE blivit käk nu. Men det blev det inte. Jag tror att ulven helt enkelt sket i att käka för den som borde blivit käk är den som INGEN misstänker.

cirkus röstar på Artline

Ingen har misstänkt henne -hon har glidit med så jäkla fint. Mirtai och hon brukar hitta varandra som goda men det hände inte. Jag tror hon har lurat brallorna av oss allihop.

Snygg teori. Men det är väldigt många goda att behöva lyncha om ulven ska vinna utan att käka. Så kaxig är hon nog inte

Fast Mirtai ersattes ju redan innan DL2, så kanske inte så konstigt att hon och Mirtai inte hittade varandra då?

DL7 21:30
19:08 fio röstar på cirkus
19.15 Heffaklumpen röstar på hemlig
19.52 Harrysen röstar på cirkus
19.55 cirkus röstar på Artline

cirkus 2
hemlig 1
Artline 1

Hon menar Hedinn
Aha. Men jag blir nojig nu när cirkus röstar på dig. Vill ju våga tro på att du inte är den sista ulven pga då går det inte ihop i mitt huvud och så röstar cirkus på dig…

Jag känner att jag blir mer och mer förvirrad ju längre tiden går 😅

Om du är den sista ulven så har du gjort det bra.

Kan inte den som är den sista ulven bara räcka upp handen? :D

Jag känner mig kluven. Artline sa att hon inte kände att hon ville rösta på cirkus, nu röstar cirkus på henne.

Harrysen har jag inga ondvibbar av, Artline ville jag tro är god, cirkus fick jag skumma vibbar av när hon kändes så säker på att bollen__ borde varit god.

Edit: kom åt skicka för tidigt.

cirkus röstar på Artline

Det var en vändning som hette duga . Jag tror iof bara det är en desperat ulv som försöker rädda sitt skinn.

Jag började ju undra om det var 2 ulvar kvar eftersom @Artline var så följsam mot dig.
Men nä..

Det gör liksom inget om leken tar slut idag så jag vill gärna syna din roll för jag är nästan säker på att jag har rätt om dig.

Aha. Men jag blir nojig nu när cirkus röstar på dig. Vill ju våga tro på att du inte är den sista ulven pga då går det inte ihop i mitt huvud och så röstar cirkus på dig…

Jag vet faktiskt inte vad cirkus håller på med.

Jag önskar också att sista ulven kunde räcka upp handen. Jag vill ha facit!

Kan du inte vänta med hemlig till i morgon om cirkus mot 100674 odds är god?

Det var en vändning som hette duga . Jag tror iof bara det är en desperat ulv som försöker rädda sitt skinn.

Jag började ju undra om det var 2 ulvar kvar eftersom @Artline var så följsam mot dig.
Men nä..

Det gör liksom inget om leken tar slut idag så jag vill gärna syna din roll för jag är nästan säker på att jag har rätt om dig.
Jag vet inte vad hon håller på med. Vore hon ulv så finns det ju bättre personer att rösta på

Artline säger att hon inte vill rösta på cirkus.
Cirkus gör en vändning och röstar på artline.

Q och LenaH var tydliga med att de var kompisar. Kan art och Cirkus också vara kompisar, men bägge ulvar? Artline ger cirkus alibi genom att inte vilja rösta där. Cirkus får alibi om Artline ryker och är ulv....

hemlig röstar på cirkus, om hon är ulv tror jag artline är det med.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 579
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar