Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

God kväll och tack för ert aktiva deltagande under dagens föreläsning. Vi inser att detta blir en intensiv dag med två kurser direkt efter varandra, och är glada att se att de allra flesta ändå verkar engagerade och intresserade av vad dagen har att erbjuda.

Tentamen för dagens första kurs är nu rättad och det har varit ett sant nöje att läsa allas svar och se i vilka situationer som tolkningen av inblandades roller skiljs åt och i vilka situationer de allra flesta är överens om vilken roll som ligger bakom vilka inlägg. Notera att det inte var enbart rätt svar på roller som gav poäng under rättningen, utan även välgrundade motiveringar kring hur man tänkt om en viss individs roll kunde ge poäng, även om det var fel roll på personen. Detta är något vi vill att ni bär med er i er framtid som ulvleksdeltagare, en välmotiverad teori eller överläggande kring någons roll kan ge mycket även om det visar sig att man hade fel om rollen.

Överlag presterades det väldigt högt idag, men dessvärre var det en student som inte blev godkänd och därför inte kan forstätta terminen. Personen ifråga visade under tentamen en tendens att väldigt snabbt notera om en individ i scenariot lät säker på sin sak, och gick sedan helt på dennes linje kring vilka roller de andra deltagarna i scenariot hade, utan att först bilda sig en egen uppfattning om alla deltagare utifrån inlägg och röster. Detta är något som vi ibland även noterar i skarpt läge i ulvlekar, särskilt nya spelare är en riskgrupp för detta. Vi vill därför att ni alla tar med er från dagens kurs att alltid fundera själv först, innan ni kopierar från någon annan!

Vi kommer nu ha en lite längre rast så att alla får en chans att äta middag och slappna av efter föregående kurs, innan vi påbörjar dagens kvällskurs. Kvällen kommer ägnas åt kursen "Delfiner och hajar, marina djur som ofta förekommer i ulvlekar", en kurs vi upplever som uppskattad av både nya och mer erfarna spelare, om än av något olika anledning. Vi hoppas se er alla på plats klockan 1900 (prickprick) för upprop!

Varma hälsningar
Derring-Do, rektor för Bukefalos universitet
Madalitso, prorektor för Bukefalos universitet

Ni lynchade bollen__ som var kårulv

NattDL: 19.00

Vad skönt att vi fick ytterligare en ond :up:

Då borde det bara vara en kvar?

Vi som är kvar:
cirkus
Artline
Harrysen
fio
Heffaklumpen (jag)
hemlig

Om man går efter rollistan i tråden så ska det vara 1 ulv kvar. Rent speltekniskt måste det också vara det eftersom vinstvillkoren är att goda vinner när alla onda är döda - hade det inte varit någon ond kvar hade spelet redan varit över :)

Är väl mer om det är 2 kvar men det får vi inte hoppas.

Jag tror banne mig ändå att cirkus är den sista ulven. Kändes inte som en tillfällighet att Niyama blev käk efter sitt lilla ifrågasättande igår. Och det här med att bollen skulle vara god.. visst! En god Cirkus hade aldrig låtit henne slippa undan.

Aha, nej det hoppas jag verkligen inte O_o Jag har hela tiden utgått från att de var 6 från början iom 10 namngivna goda roller i rollistan och 6 namngivna onda roller och att vi var 16 spelare från början...
Tror också det är en! LL skrev att de inte omvandlat någon så då stämmer det med en kvar!

Jag tror banne mig ändå att cirkus är den sista ulven. Kändes inte som en tillfällighet att Niyama blev käk efter sitt lilla ifrågasättande igår. Och det här med att bollen skulle vara god.. visst! En god Cirkus hade aldrig låtit henne slippa undan.
Jag är nog faktiskt beredd att hålla med dig här. Tror inte att det var så enkelt att lyan outade sig igår kväll (i.e. bollen__ och hemlig är våra två sista ulvar). Och är det så så är det verkligen märkligt.

Idag är hon den enda som sticker ut och röstar på dig, istället för att följa med mot bollen__. Och imorse presenterade hon en teori om att du och jag skulle vara de sista ulvarna - vilket jag inte alls får ihop. Har heller inte fått svar på frågorna imorse om hur hon tänkte i den teorin (förlåt om du bara inte hunnit cirkus), så vet inte om det var ett försök att så tvivel in i det sista?

Ja, om det då inte är du som är den sista ulven och försöker få oss att misstänka cirkus nu 😅

@fio kom på att med tanke på att en av ulvarna dessutom hade förmågan att överleva en lynch så tror jag att det är ännu mindre troligt att det är mer än en kvar nu. Enligt teorier från igår om att överleva en lynch gör att de blir "en mer" pga "två liv".

Jag håller med om det, jag tycker det verkar konstigt annars att hon försökte få blickarna från bollen som ju visade sig vara ond.

Dessutom drömde jag i natt att Cirkus var ond 🙈

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Brukshunds- och kelpiefunderingar