Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Jag tror banne mig ändå att cirkus är den sista ulven. Kändes inte som en tillfällighet att Niyama blev käk efter sitt lilla ifrågasättande igår. Och det här med att bollen skulle vara god.. visst! En god Cirkus hade aldrig låtit henne slippa undan.
Jag tycker fortfarande att det är konstigt att det fanns en så stark ond roll med så många onda från början. Jag tycker inte de goda har så starka roller om jag tolkar dem rätt.

Niyama blev inte käk för att jag var ifrågasatt, jag tror det var för att hon var relativt godad. Och att en eventuell ängelförmåga försvann troligen med LenaH.

Jag tror fortfarande att du är ulv och inte minst skitnöjd med att ha käkat q två gånger.

dag är hon den enda som sticker ut och röstar på dig, istället för att följa med mot bollen__. Och imorse presenterade hon en teori om att du och jag skulle vara de sista ulvarna - vilket jag inte alls får ihop. Har heller inte fått svar på frågorna imorse om hur hon tänkte i den teorin (förlåt om du bara inte hunnit cirkus), så vet inte om det var ett försök att så tvivel in i det sista?
Jag skrev ju varför. Förstod du inte?

Nu hade jag iofs fel åtminstone delvis.

Jag är sällan med i drev särskilt om jag röstar sist. Varför skulle jag följt med när alla inklusive ulven redan röstat där?

Jag är sällan med i drev särskilt om jag röstar sist. Varför skulle jag följt med när alla inklusive ulven redan röstat där?
Nej, jag fattade inte. I så fall hade jag ju inte frågat :) Vet inte vad det är som gör att hemlig helt plötsligt är god? Inte bollen för den delen heller... men nu har vi ju facit på hennes roll så det behöver jag inte fråga om igen.

Förlåt så mycket för dåligt med tid idag. Trodde faktiskt jag skulle vara käk mycket tidigare pga levt länge de senaste lekarna.

Ska försöka läsa igenom det som hänt innan och efter denna lynch.

Hade missat lite färg på Surrfian.

DL 1 21:30
14:00 fio röstar på qitis1
17:24 Heffaklumpen röstar på LenaH
19:07 Elo röstar på cirkus
19:17 Artline röstar på hemlig
19:27 Hedinn röstar på Snurrfian
19:29 hemlig röstar på Elo
19:39 mirtai röstar på bollen__
19:47 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:41 Harrysen röster på Heffaklumpen
20:45 Habina röstar på Harrysen
21:04 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:05 Snurrfian röstar på Harrysen
21:16 cirkus röstar på Elo
21:23 Qitis1 röstar på Elo
21:27 Niyama röstar på Habina

Lynchas: Elo Sabbatsårulv
- Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.
Käkas: Qitis1 Kursombud - Den student i klassen som ställt upp på att samla in vad alla tyckt efter avslutad kurs.

DL2 21:30
18:38 Harrysen röstar på bollen__
18:56 hemlig röstar på Niyama
20:47 Heffaklumpen röstar på hemlig

21:04 Niyama röstar på hemlig
21:04 cirkus röstar på qitis2
21:06 bollen__ röstar på cirkus
21:08 Blacksmithfarm röstar på cirkus
21:12 Habina röstar på Niyama
21:15 Snurrfian röstar qitis2

21:18 LenaH röstar på Niyama
21:18 Artline röstar på hemlig

21:28 LenaH ändrar röst till Habina
21:28 fio röstar på Cirkus
21:29 Niyama ändrar röst till Habina
21:29 Artline ändrar röst till Habina
21:30 Harrysen ändrar röst till Habina
21:30 qitis röstar på Habina
21:30 Hedinn röstar på qitis

Lynchas: Habina Svårulv
- Hemligaste individen i det hemliga sällskapet, svår att få grepp om.
Käkas: BSF Doktorand - Kan mycket, men ingen lyssnar.

DL 3
20:58 Heffaklumpen röstar på fio
21:14 qitis röstar på Hedinn
21:15 cirkus röstar på Hedinn
21:20 Artline röstar på Hedinn
21:23 LenaH röstar på Hedinn
21:25 Niyama röstar på LenaH
21:28 hemlig röstar på Hedinn
21:28 Snurrfian röstar på LenaH
21:29 bollen__ röstar på Artline
21:30 Harrysen röstar på LenaH

Lynchas: Hedinn Dårulv
- Har varit på en studentfest för mycket och har inte längre alla hästar hemma, saker blir inte alltid som hen tänkt sig.
Inget käk

DL 4

18:56 LenaH röstar på Snurrfian
19:27 Qitis röstar på Snurrfian

19:32 cirkus röstar på Snurrfian
19:39 Heffaklumpen röstar på Snurrfian
19:39 Snurrfian röstar på qitis
20:06 Niyama röstar på Snurrfian
20:12 bollen__ röstar på Snurrfian
20:29 Artline röstar på Snurrfian
20:30 LenaH ändrar röst till bollen__
20:31 qitis ändrar röst till bollen__
20:48 Heffaklumpen ändrar röst till bollen__
21:07 fio röstar på bollen__
21:14 hemlig röstar på bollen__
21:23 Harrysen röstar på bollen__
Ingen lynchas (bollen__ hade flest röster)
Under natten dog LenaH Skyddsombud
- Försöker se till att studenterna har en dräglig studiemiljö, men blir sällan lyssnad på förens efter en incident.
Under natten käkades qitis Statistikstudent -
Gillar att göra om allt i procent.

Röstlista DL 5
14.33 Heffaklumpen röstar på Snurrfian
17:15 hemlig röstar på bollen__
19:31 Niyama röstar på Snurrfian
20:06 fio röstar på Snurrfian
20:10 Harrysen röstar på Snurrfian
20:30 cirkus röstar på Snurrfian
20:32 Artline röstar på Snurrfian
20:53 bollen__ röstar på hemlig
21:00 Snurrfian röstar på cirkus

Lynchas Surrfian
Sårulv - Expert på spydiga kommentarer mot såna hen inte tycker hör hemma på universitetet, sånt som ligger och gnager länge.
Nu är det komplicerat eftersom vi inte vet vilka onda som ingick i lyan och hur alla roller är uppbyggda.

Givetvis kan cirkus vara ond men det känner jag mig tvekam till.

Dels så la hon andra rösten på elo. Dessutom så är cirkus såpass rutinerad att hon hade lyckats rädda någon av sina kollegor.

Dessutom så tror jag att Q hade info som visade att cirkus är god.

Spännande då du tyckte att jag skulle varit med i drevet i dl2 istället för att rösta på dig 😅

God kväll igen och välkomna till vår första kvällskurs för terminen! Vi kommer ägna de närmsta timmarna åt kursen "Delfiner och hajar, marina djur som ofta förekommer i ulvlekar". Denna kurs är kortare än de andra men ändå både rolig och lärorik.

Kursen kommer gå som ett seminarie där ni först får läsa korta utdrag ur olika lekar och sedan diskutera användningen av "delfin", "haj" och andra interna skämt som erfarna spelare använder, och hur dessa påverkar teorier och lynchresultat. Kursen brukar bjuda på en del skratt och stämningen under diskussionerna brukar vara avslappnad och kamratlig, något som vi från universitetsledningssida upplever hjälper till att hindra dagen från att kännas för tung trots att den är mer intensiv med sina två kurser. Vi kan också lugna er med att kravet för godkänt på kursen enbart är att visa på aktivt deltagande under gruppdiskussionerna.

Vi är också glada att se att alla lyckades komma tillbaks från middagsrasten i tid, redo för er första kvällskurs!

Varma hälsningar
Derring-Do, rektor för Bukefalos universitet
Madalitso, prorektor för Bukefalos universitet

DagDL: 21.30

Nu är det komplicerat eftersom vi inte vet vilka onda som ingick i lyan och hur alla roller är uppbyggda.

Dels så la hon andra rösten på elo. Dessutom så är cirkus såpass rutinerad att hon hade lyckats rädda någon av sina kollegor.

Hur säker är du på cirkus godhet? För jag är inte övertygad alltså...

Fantastiskt. Tänker att jag bara lutar mig tillbaka (som om jag varit så aktiv idag:p) och försöker se vad som händer nu, innan jag lägger min röst.
Har ingen aning om vem som kan vara sista ulven. Måste klura lite till.

Jag måste gå ut i stallet igen och fortsätta innan jag tar in hästarna.

Men jag lägger min röst redan nu. Jag kommer lägga rösten på cirkus då jag tror hon är den sista ulven, finns många anledningar men mest det som hände angående bollen och lyncher och godförklaring osv

fio röstar på cirkus

Fast i det här sista inlägget så framför hon ju att hon tror att cirkus kan vara ond.

Förlåt för frånvaro. Fått hemskt tråkigt besked under kvällen som tagit allt fokus

Jag säger att jag tror INTE en god boll tagit över för att bli lynchad istället för snurrfian finns ingen rim och reson med det samt deras tramsande om ord hit och dit
Jag säger också att cirkus har troligen helt fel om rollen hon tror att bollen har och ser det som rätt troligt att hon själv kan vara ond pga det

Sedan kan LL kicka mig för hintning. Varsågod.
Jag är totalt off och skiter i leken nu
Over and out / Q

Okej, jag inser att det svänger sjukt snabbt här nu men jag vill nog faktiskt inte rösta på cirkus just nu. Jag får visserligen inte ihop hennes teorier som inkommit idag. Men har tittat på hennes röstrad igen och det är ju sjukt högt spelat om hon är ulv.

Så jag faller tillbaka på att vilja rösta på hemlig. Tror faktiskt att hemlig kan vara den sista ulven som försökte skaffa sig alibi i DL1 och sen gick det fel. I DL2 röstade hon på en god (Niyama) och i DL3 sist på Hedinn. cirkus, Art och hemlig är de som är levande av de som röstade på Hedinn och jag tror ju att någon ulv alibiröstade... cirkus var nr 2 så det hade som sagt varit vågat spelat. Artline vill jag ju tro är god (+ tredje rösten hade faktiskt kunnat vara avgörande beroende på ev dolda röster) och hemlig röstade sist. Är ju enkelt att smyga med så som ulv och få det att se bra ut på röstraden. Sedan tycker jag faktiskt att hon smygit med mycket genom leken och jag tycker faktiskt fortfarande att jag inte har något grepp om henne. Så nu blir det så att Heffaklumpen röstar på hemlig.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Brukshunds- och kelpiefunderingar
  • Uppdateringstråd 30