Hade hon varit ulv som ville vinna så hade hon lätt smält in på en röst på vem som helst.Om hon är ulv är ju resten goda så vad menar du?
Detta är som sagt den konstigaste leken någonsin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade hon varit ulv som ville vinna så hade hon lätt smält in på en röst på vem som helst.Om hon är ulv är ju resten goda så vad menar du?
Så att du kan misstänka mig sen för att ha ändrat till cirkus för sent/försökt skydda henne?Kan du inte vänta med hemlig till i morgon om cirkus mot 100674 odds är god?
Hur många ulvar tror du att det finns egentligen?Artline säger att hon inte vill rösta på cirkus.
Cirkus gör en vändning och röstar på artline.
Q och LenaH var tydliga med att de var kompisar. Kan art och Cirkus också vara kompisar, men bägge ulvar? Artline ger cirkus alibi genom att inte vilja rösta där. Cirkus får alibi om Artline ryker och är ulv....
hemlig röstar på cirkus, om hon är ulv tror jag artline är det med.
@fio Egentligen har jag faktiskt hemlig som en smula mer misstänkt fortfarande. Men beroende på hur rösterna faller så kan jag tänka mig att ändra för att undvika lottning/potentiell lottning (vi har ju fortfarande inte fått nekräftat att det inte är några dolda röster i omlopp). Annars ser jag ingen poäng i att ändra, faktisktSå att du kan misstänka mig sen för att ha ändrat till cirkus för sent/försökt skydda henne?
Ingen aning faktisktHur många ulvar tror du att det finns egentligen?
Om ni bägge är ulvar och hon styr lynchen mot dig får hon superfint alibi.Hade hon varit ulv som ville vinna så hade hon lätt smält in på en röst på vem som helst.
Detta är som sagt den konstigaste leken någonsin.
Så du tror att det var 7 onda och 9 goda ifrån start?Om ni bägge är ulvar och hon styr lynchen mot dig får hon superfint alibi.
Räck upp du bara!Jag vet faktiskt inte vad cirkus håller på med.
Jag önskar också att sista ulven kunde räcka upp handen. Jag vill ha facit!
Det gör mig inget att dö nu!DL7 21:30
19:08 fio röstar på cirkus
19:15 Heffaklumpen röstar på hemlig
19:52 Harrysen röstar på cirkus
19:55 cirkus röstar på Artline
20:31 hemlig röstar på cirkus
20:38 Artline röstar på hemlig
cirkus 3
hemlig 2
Artline 1
Jag vet faktiskt inte vad cirkus håller på med. Jag tror snarare att hon är en god som ledsnat än ulv. Jag tror inte att hon hade röstat som hon har gjort om hon vore ulv.
Nej jag förstår inte alls. Men jag tror inte att hon är ulv. Då tror jag mer på hemligAlltså va?
Så Om hon är god så förstår du att hon röstar på dig?
Banne mig om det inte är så att du är ulven ändå!
nöjd med att min bolldar är intaktGod kväll och tack för ert aktiva deltagande under dagens föreläsning. Vi inser att detta blir en intensiv dag med två kurser direkt efter varandra, och är glada att se att de allra flesta ändå verkar engagerade och intresserade av vad dagen har att erbjuda.
Tentamen för dagens första kurs är nu rättad och det har varit ett sant nöje att läsa allas svar och se i vilka situationer som tolkningen av inblandades roller skiljs åt och i vilka situationer de allra flesta är överens om vilken roll som ligger bakom vilka inlägg. Notera att det inte var enbart rätt svar på roller som gav poäng under rättningen, utan även välgrundade motiveringar kring hur man tänkt om en viss individs roll kunde ge poäng, även om det var fel roll på personen. Detta är något vi vill att ni bär med er i er framtid som ulvleksdeltagare, en välmotiverad teori eller överläggande kring någons roll kan ge mycket även om det visar sig att man hade fel om rollen.
Överlag presterades det väldigt högt idag, men dessvärre var det en student som inte blev godkänd och därför inte kan forstätta terminen. Personen ifråga visade under tentamen en tendens att väldigt snabbt notera om en individ i scenariot lät säker på sin sak, och gick sedan helt på dennes linje kring vilka roller de andra deltagarna i scenariot hade, utan att först bilda sig en egen uppfattning om alla deltagare utifrån inlägg och röster. Detta är något som vi ibland även noterar i skarpt läge i ulvlekar, särskilt nya spelare är en riskgrupp för detta. Vi vill därför att ni alla tar med er från dagens kurs att alltid fundera själv först, innan ni kopierar från någon annan!
Vi kommer nu ha en lite längre rast så att alla får en chans att äta middag och slappna av efter föregående kurs, innan vi påbörjar dagens kvällskurs. Kvällen kommer ägnas åt kursen "Delfiner och hajar, marina djur som ofta förekommer i ulvlekar", en kurs vi upplever som uppskattad av både nya och mer erfarna spelare, om än av något olika anledning. Vi hoppas se er alla på plats klockan 1900 (prickprick) för upprop!
Varma hälsningar
Derring-Do, rektor för Bukefalos universitet
Madalitso, prorektor för Bukefalos universitet
Ni lynchade bollen__ som var kårulv
NattDL: 19.00