Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

@Habina och @Niyama, strulade till det med svaret.
Det var någon kommentar som fick mig att få nån känsla, det var nog den här tror jag. Att jag fick lite kritik för enkla motiveringar, och så fortsätter hon själv med (vad jag tycker) låter som just ingenting med substans heller. Men det kanske är just för att jag kände mig lite kritiserad, jag vet inte! Fick i alla fall någon känsla där. Habina visste troligtvis (?) att jag var god och lade sin röst på mig i DL 1, frågan är om Snurrfian också visste det. Jag vill inte kasta sten i glashus heller, DL1 var ju supersvårt att rösta i! Försöker också ha med i åtanke att Snurrfian kan vara god som letar onda helt enkelt och hugger på sånt som inte klingar helt rätt, vilket jag också har förståelse för att mina inlägg inte gör ibland.
Du gör det lite för enkelt med dina egna godförklaringar, att Habina skulle ha röstat på dig i dl 1 för att du är god är tunnt - det händer ganska ofta att ulvar röstar på andra ulvar i dl 1 just för att skapa alibi, så det talar snarare emot din godhet istället för för.

Men tror du att jag skulle outa det i tråden och i så fall varför?
För at inte bli käk? Jag tror jag hade varit betydligt mer orolig för att bli lynchad
Nej det tror jag nog inte egentligen. Det jag tänkte var väl i så fall om rollen behöver visa sig för någon annan på något trixigt vis, men jag tror nog inte att det skulle kunna vara så enkelt.

Men tror du att jag skulle outa det i tråden och i så fall varför?
För at inte bli käk? Jag tror jag hade varit betydligt mer orolig för att bli lynchad

Jag tror inte ni ulvar kan styra riktigt hur ni ska agera för isåfall hade det inte varit så många ulvar som skrivit så märkliga inlägg .
Och 2 ulvar lynchade på 2 dgr , det är ingen slump.

Jag har väl aldrig sagt att gårdagens lynch var speciell? Men anledningen att det inte kom upp i DL1 var väl för att det inte skedde några röständringar då. Då är det väl naturligt att tanken kommer upp efter att en lynch med röständring(ar) faktiskt skett, och inte innan?
Fast röständringarna igår var ju nånting helt annat än att nån ville rädda sig själv? Ett helt annat scenario helt enkelt.
Habina hade ju INGA röster innan men hennes röst var ju så... SKUM :D att åtminstone jag kände att hon var betydligt mer trolig som ulv än @Niyama som jag hade röstat på.
Och faktiskt - nu slår det mig att Niyama nog måste vara god ändå för jag tror inte att hon nödvändigtvis hade försökt rädda sig som god men kanske som ulv?
Och det var ju ändå rätt osäkert om det skulle bli så många röster på Habina - åtminstone jag såg inte @Harrysen s röst komma.

Jag tror inte ni ulvar kan styra riktigt hur ni ska agera för isåfall hade det inte varit så många ulvar som skrivit så märkliga inlägg .
Och 2 ulvar lynchade på 2 dgr , det är ingen slump.
Jag undrar om de måste använda vissa ord? Elos "förvirrad" var ju säreget när någon spaltade upp hennes inlägg.

Du gör det lite för enkelt med dina egna godförklaringar, att Habina skulle ha röstat på dig i dl 1 för att du är god är tunnt - det händer ganska ofta att ulvar röstar på andra ulvar i dl 1 just för att skapa alibi, så det talar snarare emot din godhet istället för för.
Jag fattar att det är smart av ulvar att rösta på andra ulvar, det är jag helt med på.

Men min teori byggde ju på att jag vet min egen roll, och just därför blev ju era röster tillsammans på mig skumma i mina ögon. Sen att det inte är uppenbart för någon annan som inte vet min roll, det kan jag förstå.

Fast röständringarna igår var ju nånting helt annat än att nån ville rädda sig själv? Ett helt annat scenario helt enkelt.
Habina hade ju INGA röster innan men hennes röst var ju så... SKUM :D att åtminstone jag kände att hon var betydligt mer trolig som ulv än @Niyama som jag hade röstat på.
Och faktiskt - nu slår det mig att Niyama nog måste vara god ändå för jag tror inte att hon nödvändigtvis hade försökt rädda sig som god men kanske som ulv?
Och det var ju ändå rätt osäkert om det skulle bli så många röster på Habina - åtminstone jag såg inte @Harrysen s röst komma.
Jag kan inte tala för Q också. Men jag uppfattade det mer som att det med ev räddning av sig själv rörde hur lynchen såg ut innan alla röster på Habina trillade in. Alltså ett mer ett "vad om"-scenario, om det makes sense? Annars har jag missuppfattat och då ber jag om ursäkt :)

Försökt läsa ikapp lite men kommer inte med några större idéer. I nuläget reagerar jag nog mest på att Snurrfian pratade om ett drev mot cirkus, när jag hade tre röster före cirkus.
Försöker hon skydda cirkus då de bägge sitter i lyan tillsammans? Eller i alla fall känner till varandra, eller att Snurris känner till Cirkus kanske?
Utifrån din röstning i går på Niyama så kändes du betydligt mer skum och jag har full förståelse på rösterna på dig, om det sen gör dig till ulv - mer oklart men jag kände inte att rösterna på dig var orimliga och byggdes upp utifrån något som inte stämde.
Ska strax ta tag i nattning av ungarna här, så kan ha svårt hoppa in då. Förhoppningsvis somnar de bra.

Det är så många deltagare att jag inte kommer spalta upp alla och gå igenom.

Vill ju hålla cirkus god pga hennes röst igår, men samtidigt vet jag att jag ju inte vet. Men vill inte leta ond där just nu i alla fall.

Harrysen är relativt ny. Lätt röst igår, ganska lätt röst idag. Säger inget om hennes roll i denna lek dock.

Det jag reagerar mest på är att Niyama inte riktigt accepterade min röst och teori igår. Det behöver inte betyda att hon är ond, men andra (tex goda q1) förstod vad jag menade. Det känns som hon blev upprörd att jag påpekade att Elo kändes ond.
Så bara för att inte missa att rösta om läggningen drar ut på tiden: hemlig röstar på Niyama

Äsch, vad tusan. Jag måste äta middag (pga ska vara fastande sen) och så måste jag duscha osv, så jag får rösta nu. Nu blir det en "tidig" röst igen men jag känner inte att jag kan vänta så mycket längre. Hoppas hinna in här innan DL...

Heffaklumpen röstar på hemlig för att jag inte har någon aning om vart jag har hemlig och det för mig nervös för det är just då hon brukar lura mig (dvs hon är ond och jag tror att hon är god/neutral och lägger henne åt sidan). Plus att hon röstade först på Elo igår vilket mycket väl skulle kunna vara en alibiröst. Dessutom tycker jag att hon haft få egna teorier vilket också skulle kunna vara en ulv som försöker smyga med och inte synas så mycket (men det kan också vara IRL så klart).

Jag vill inte rösta i sista minuten igen, och jag hänger inte riktigt med i vad som diskuteras just nu (trött hjärna). Cirkus är skum, hur hon hakar upp sig på att jag inte kollade nya röster innan jag röstade (och dessutom var det laidback av mig men sen tror jag hon skrev att ulvar brukar ha koll så det går ju inte ihop?). Men en god cirkus brukar jaga mig, så jag lämnar det just nu.

Hemligs röstmotivering reagerar jag på, tyvärr verkar hemlig inte varit inne nåt mer och kunnat svara på min fråga om den. Men jag har svårt att tro att hemlig på riktigt tror att jag skulle bli upprörd över att hon skrev att Elo kändes ond, även om Elo varit min ulvkompis.

Niyama röstar på hemlig

Jag förstår inte riktigt rösterna på Niyama. Än så länge så har hon mest skrivit vettiga saker även om hon kan vara ond.

Egentligen så är jag nog mest sugen på att rösta på Snurrfian pågrund av Harrysen rösten igår. Men något skaver även med hemlig.

Artline röstar på hemlig.
Med tanke på förra leken så känns det konstigt att godförklara någon såpass tidigt i leken. Så gjorde ulvarna i förra leken. Eventuellt så kan hon ha alibi röstat på elo om hon var i lyan. Sedan är rösten på Niyama skum

Jag fattar att det är smart av ulvar att rösta på andra ulvar, det är jag helt med på.

Men min teori byggde ju på att jag vet min egen roll, och just därför blev ju era röster tillsammans på mig skumma i mina ögon. Sen att det inte är uppenbart för någon annan som inte vet min roll, det kan jag förstå.
Problemet är att alla vet sin egen roll (mer eller mindre i den här leken ;) ) och det är ju ingen som tänker sträcka upp handen och säga att hen är ulv så rösta på mig. Du kan mycket väl vara god, jag har inte en aning, men att tycka att andra borde förstå det och därför inte rösta på dig håller inte.

Jag kan inte tala för Q också. Men jag uppfattade det mer som att det med ev räddning av sig själv rörde hur lynchen såg ut innan alla röster på Habina trillade in. Alltså ett mer ett "vad om"-scenario, om det makes sense? Annars har jag missuppfattat och då ber jag om ursäkt :)
Äh, jag fattar inte ens vad det handlar om mer än att jag störs lite av att @qitis tjatar (både i nuvarande och föregående roll) om att det bara skulle vara goda uppe för lynch.

in
Du har uppfattat mig korrekt

Försökt läsa ikapp lite men kommer inte med några större idéer. I nuläget reagerar jag nog mest på att Snurrfian pratade om ett drev mot cirkus, när jag hade tre röster före cirkus.
Försöker hon skydda cirkus då de bägge sitter i lyan tillsammans? Eller i alla fall känner till varandra, eller att Snurris känner till Cirkus kanske?
Jag fick sista rösten jättesent 21:28 - sen rasslade röständringarna in och vips hade lyan ett problem, jag tror inte att de hade problem innan nämligen.

Äh, jag fattar inte ens vad det handlar om mer än att jag störs lite av att @qitis tjatar (både i nuvarande och föregående roll) om att det bara skulle vara goda uppe för lynch.
Utifrån mitt perspektiv i båda rollerna känns det mer uppenbart faktiskt. Men förstår att det inte känns så för er andra som inte varit uppe i Lynchalternativ

Nej varför skulle du göra det? Eller måste du göra det idag,? Ni verkar extremt samstämmiga idag nämligen.
Därför att jag ville förtydliga att jag inte talar för Q och på något sätt försöker lägga några ord i hennes mun. Eftersom jag hoppade in i er diskussion och det sedan blev mest du och jag som skrev fram och tillbaka (för att Q inte var här, antar jag) så fick jag bara en känsla av att det kanske kunde uppfattas som att jag försöker lägga ord i munnen på Q/tala för henne, vilket är något jag inte vill göra. Att jag säger "jag kan inte tala för X också" är något jag säger nu och då helt enkelt för att förtydliga att jag bara talar för mig själv.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II