Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Du gör det lite för enkelt med dina egna godförklaringar, att Habina skulle ha röstat på dig i dl 1 för att du är god är tunnt - det händer ganska ofta att ulvar röstar på andra ulvar i dl 1 just för att skapa alibi, så det talar snarare emot din godhet istället för för.
Särskilt om Habinas roll lag en röst i leken och som pm, den skulle ju kunna indikera nån form av fårulv

Därför att jag ville förtydliga att jag inte talar för Q och på något sätt försöker lägga några ord i hennes mun. Eftersom jag hoppade in i er diskussion och det sedan blev mest du och jag som skrev fram och tillbaka (för att Q inte var här, antar jag) så fick jag bara en känsla av att det kanske kunde uppfattas som att jag försöker lägga ord i munnen på Q/tala för henne, vilket är något jag inte vill göra. Att jag säger "jag kan inte tala för X också" är något jag säger nu och då helt enkelt för att förtydliga att jag bara talar för mig själv.

Nej jag hade inte en tanke på det faktiskt förrän du poängterade det.

Är det någon som har någon tanke över de som inte varit så aktiva idag? Är främst tre personer, bollen, artline och hedinn som vart fall inte jag sett så mycket.

Menar du då att ingen försökte rädda sig för att de är goda? Medan en ulv borde gjort det? :)
Nej inte så heller.även om den tanken faktiskt också har bäring tycker jag !
Utan att OM inte rösterna kommit på Habina igår så var det högst troligt 4 goda eller åtminstone 3 som hade röster på sig i ungefär lika antal.
Fortfarande något osäker på hemlig men lutar åt att även hon är god , men helt säker på mig (givetvis ) och även på cirkus och niyama efter lite räkning på röstlistorna utefter vilka som röstat på dem i leken som varit bevisligen onda.
Dvs perfekt för onda. 4 goda varandra med ungefär lika antal röster. Som tvingas röständra till en annan god för att rädda sig själv

Jag är faktiskt mest misstänksam mot Hedinn pga hennes sena röst på mig igår som faktiskt skulle skapat just exakt ett sådant scenario.
Tror inte hedinn hann se alla röster (om ens någon ?) på habina innan hon röstade

Jag tror inte ni ulvar kan styra riktigt hur ni ska agera för isåfall hade det inte varit så många ulvar som skrivit så märkliga inlägg .
Och 2 ulvar lynchade på 2 dgr , det är ingen slump.
Ni ulvar?
Jag är inte ulv.

Jag tror inte att det är slump mer bra spel av goda. Det lustiga är att trots att du tycker att det skrivits skumma inlägg av ulvar två dagar i rad så har du inte röstat på nån av dom.

Nu har jag hunnit hem, tagit hand om dogsen och ska se om jag fattar något. Ni skriver så mycket så det är en del att läsa i kapp! :o Det blev lite mindre tid för lekandet än jag tänkt. Har dessutom svårt att lyckas..tänka...O_o

Utan att OM inte rösterna kommit på Habina igår så var det högst troligt 4 goda eller åtminstone 3 som hade röster på sig i ungefär lika antal.
Fortfarande något osäker på hemlig men lutar åt att även hon är god , men helt säker på mig (givetvis ) och även på cirkus och niyama efter lite räkning på röstlistorna utefter vilka som röstat på dem i leken som varit bevisligen onda.
Dvs perfekt för onda. 4 goda varandra med ungefär lika antal röster. Som tvingas röständra till en annan god för att rädda sig själv

Jag är faktiskt mest misstänksam mot Hedinn pga hennes sena röst på mig igår som faktiskt skulle skapat just exakt ett sådant scenario.
Tror inte hedinn hann se alla röster (om ens någon ?) på habina innan hon röstade

Och igen - man fvet ju försjutton knappt hur den egna rollen funkar och alla andra roller kan vara viktigare. Så jag tycker inte det är konstigt att ingen försökte rädda sig.

Är det någon som har någon tanke över de som inte varit så aktiva idag? Är främst tre personer, bollen, artline och hedinn som vart fall inte jag sett så mycket.
Samtliga ligger med på min lista sedan i förmiddags på de jag inte kan placera riktigt och är alla misstänkta för att vara ulvar av mig iaf.

Håller med dig om Hedinn och jag tror att om fio är ulv så kvalar hon in i samma scenario litegrann - hon ville inte spika igen för någon av de som redan hade 3 röster utan hellre lägga upp ytterligare en god till lottning men sen sket det sig när BAM rösterna på Habina rasade in.

Nä faktiskt i den här leken tror jag nog att det är mer troligt att en ulv vill rädda sig - dels för att de förlorat två redan och goda är kanske inte lika benägna iom att alla goda har skills fast jag misstänker försvagade och hur ska man då väga för och emot? :)

Men du vill inte tänka i banorna att Habina skulle varit ulv i fårakläder? För isf kan du inte utgå från röstlistorna. :)

Jo, jag hann faktiskt se alla röster vilket jag också tror att jag skrivit förut? Jag har i alla fall skrivit att jag noterade att flera tänkte ändra röst så det såg ut som att Habina skulle åka - därför jag tror att även ulvar såg det och passade på att haka på för alibi. Jag hade, som jag också skrev igår, inte koll på vad Habina hade skrivit och ville därför inte hänga på även om jag fick uppfattningen att det var vettigt. Så jag gick istället efter det bästa jag hade och jag fick lite uppfattningen om att cirkus visste nåt om dig.

Håller med dig om Hedinn och jag tror att om fio är ulv så kvalar hon in i samma scenario litegrann - hon ville inte spika igen för någon av de som redan hade 3 röster utan hellre lägga upp ytterligare en god till lottning men sen sket det sig när BAM rösterna på Habina rasade in.
Fast utan att ha bäring för vad jag skriver så tror jag inte @fio är ond, hon har nog bara blivit lurad av dig En. Gång. För. Mycket... :rofl:

Jag känner väl litegrann att misstänk mig gärna för något jag skrivit, det är jag helt med på. Men inte för att jag inte är aktiv och har smarta tankar - för det är det liksom slut på. Om jag ens någonsin haft det :rofl: men det blir liksom inte jätteskoj att leka om det bara är för att man inte är så aktiv och skriver långa teoriinlägg som man blir misstänkt. Var likadant förra leken, jag har dock svårare att tänka i denna men jag tror att jag är ungefär lika oaktiv i denna...

Fast utan att ha bäring för vad jag skriver så tror jag inte @fio är ond, hon har nog bara blivit lurad av dig en. Gång. För. Mycket... :rofl:
Jag tror att hon kan ha blivit det.
Jag tror dock inte jag baserar mina tankar om henne på vad hon tror om mig faktiskt eftersom teorimässigt har hon inget på fötterna. Tycker mer hon är skum som yrar om att ulvar gjort så skumma saker men själv har hon inte röstat på nån av dom

Jag gillar inte riktigt när alla röster kommer in de sista typ 20-30 min (för jag tänker långsamt och har inte en chans att hinna med då) och nu börjar tiden rinna iväg. Så jag tänker rösta nu.

Pendlar mest mellan att vilja rösta på Artline och fio. Artline för att jag inte har någon aning om hennes roll och verkligen inte får något som helst grepp om henne. Dessutom tycker jag att hon haft väldigt få egna teorier vilket inte direkt gör det enklare att få någon uppfattning vart hon kan tänkas stå (såg något om IRL också). Men jag tänker att just detta skulle kunna vara en sådan lek då ulvarna enklare kan luta sig tillbaka och bara låta goda köra racet och lyncha goda (nu har vi visserligen fått 2 onda på raken och nej, jag godförklarar absolut inte automatiskt alla de som skrivit mkt/varit aktiva).

fio för att jag inte heller får något grepp om henne trots att hon skrivit en hel del. Sedan blir jag misstänkssam när hon inte verkar förstå/vilja förstå hur en god som räddar sig själv (och då lynchar en annan god) skulle hamna under strålkastaren. fio är såpass rutinerad i mina ögon att hon borde veta att en person som räddar sig själv och får ut en god väldigt lätt hamnar under luppen och lynchas dagen efter.

Egentligen vill jag rösta på Hedinn också av samma anledningar som Artline och fio - jag får verkligen inte grepp om henne heller trots att hon också är en av de som skrivit mycket.

Men heffaklumpen röstar på fio enligt ovan.

Dock med reservation för att jag kan tänka mig att ändra tex för att samla rösterna eller om något mer misstänkt kommer upp (och idag verkar jag faktiskt ha möjlighet att vara online vid DL)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare