Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Jag kommer rösta på Hedinn idag
Jag tror att hennes röst på mig sent igår var ett försök att rädda habina alternativt få mlg att vilja rädda mig själv och rösta på någon av de andra som hade många röster.
Det är allmänt känt att jag kan göra så och ofta bevakar röstningen

Därför
Qitis röstar på hedinn

En kvart kvar till DL och bara en som röstat. Inser ju att jag borde lägga min röst själv, men det är svårt för så fort jag tycker jag kommer med någon liten fundering så kommer nån annan med ett inlägg och då tänker jag "jaaa, så kan det ju vara" :arghh: .

Jag ska också rösta nu och jag är nog inne på att Hedinn kan sitta i lyan om q2 är god.
Jag tycker att q2 är på ett helt annat sätt idag än igår.

Hedinn röstade på q2 när det var kört för Habina redan och jag tror att även om det hände väldigt fort så hade hon nog planerat att rösta på q2 och hade oavsett ingen anledning att ändra sitt inlägg så att hon (q2)skulle varit uppe för lottning om nu inte ändringarna och q2s röst på Habina kommit. Jag tror alltså att det var minst 3 goda uppe för lottning (om nu inte ändringarna hade kommit)- inte lika säker på att Niyama hade varit det då jag tror att Habinas roll indikerar fårulv.

cirkus röstar på Hedinn

Jag tror att hennes röst på mig sent igår var ett försök att rädda habina alternativt få mlg att vilja rädda mig själv och rösta på någon av de andra som hade många röster.

Därför
Qitis röstar på hedinn
Jag funderar också på att rösta på henne. Hon är en av de få jag granskat idag och hon känns inte som vanligt.

Mer som expertkommentaror än ulvletande. Givetvis kan det beror på tidsbrist. Jag minns heller inte hur hon brukar vara som ulv.

Rösten på dig igår förstår jag inte.

Jag ska också rösta nu och jag är nog inne på att Hedinn kan sitta i lyan om q2 är god.
Jag tycker att q2 är på ett helt annat sätt idag än igår.

Hedinn röstade på q2 när det var kört för Habina redan och jag tror att även om det hände väldigt fort så hade hon nog planerat att rösta på q2 och hade oavsett ingen anledning att ändra sitt inlägg så att hon (q2)skulle varit uppe för lottning om nu inte ändringarna och q2s röst på Habina kommit. Jag tror alltså att det var minst 3 goda uppe för lottning (om nu inte ändringarna hade kommit)- inte lika säker på att Niyama hade varit det då jag tror att Habinas roll indikerar fårulv.
Vad menar du med det sista, av mig fetade?

Men det känns ju helt orimligt att det enbart var goda som var uppe för lynch igår och sen steppar Habina in och röstar märkligt? Det logiska då hade ju varit att glida med och hänga på rösterna på någon av de goda?
Rent matematiskt så håller jag med om att det är mindre troligt att det bara var goda uppe för lynch, ja.
Men var det inte något tal om att Habinas röst kunde varit föhäxad? I så fall tycker inte jag att det är så konstigt eftersom hon var tvungen att rösta just på den personen det antagligen var det bästa hon kunde hitta.

Jag tycker @Hedinn låter jättevettig. Det gör hon alltid, oavsett roll (blabla delfin) men det är nåt som skaver där ändå.
OM nu alla som varit på tapeten hittills är goda så är det ju himla smart som ulv att ifrågasätta varför goda blir misstänkta?

Igår hemlig och cirkus, idag fick (och ja, jag tror kanske de är goda).
Hm.
Blir inga citat nu för på telefon.

Edit: och nu fick hon 2 röster.

Vad jag inte förstår är varför Hedinn valde att rösta på q2 igår. Hade hon velat skydda Habina hade det väl funnit nån bättre? Eller hade det inte. Mobilspel som alltid så ingen röstlista tillgänglig.

Därför
Qitis röstar på hedinn
Allmänt känt? Jag har ingen aning om hur du brukar göra längre :) Men om du hade röstat på någon av de andra som hade många röster så tänker du att Hedinns röst för att få dig att göra det också varit för att rädda Habina då eller? Så jag hänger med!

Jag blir inte bättre idag och eventuellt ändrar jag röst om Hedinn börjar låta vettig.

Artline röstar på Hedinn.
Jag tror hon försökte rädda Habina igår men räknade inte med att Habina skulle få så många röster.

DL 3
20:58 Heffaklumpen röstar på fio
21:14 qitis röstar på Hedinn
21:15 cirkus röstar på Hedinn
21:20 Artline röstar på Hedinn

fio 1
Hedinn 3

Vilka misstänker du?
Ingen aning. Kom precis från nattning av sonen och har hängt med jättedåligt idag. Spontant är jag kvar i uppfattningen jag hade av cirkus igår, tycker både teorier och röstning gör att jag inte håller henne som trolig ond, var ju delvis därför min röst föll på qitis igår. Idag har jag inte den blekaste aning om var jag har qitis, det är galet många godförklarade där och även om vi inte vet vad det finns för roller och hur info eventuellt kan flyttas runt ser det ju ut som att hon vet mycket mer än vad en god borde kunna göra? Men jag vet inte. Tror kanske att vi hittar några ulvar bland de som smyger med (ja, jag är medveten om att jag kastar sten i glashus här) även om jag inte utesluter att det finns nån bland de mer drivande också.

Dig är jag absolut osäker på, för precis som du skriver upplever jag inget bond mellan oss. Å andra sidan vore det ju rätt dumt av dig att skriva så som ulv om jag lynchas och visas som god, som ulv borde du ju snarare försökt bonda med mig av den anledningen. Så högst oklart.

Allmänt känt? Jag har ingen aning om hur du brukar göra längre :) Men om du hade röstat på någon av de andra som hade många röster så tänker du att Hedinns röst för att få dig att göra det också varit för att rädda Habina då eller? Så jag hänger med!
Ja exakt så. Lite av två flugor i en smäll

Vad menar du med det sista, av mig fetade?
Habina röstade på Niyama igår. Om Habinas roll är fårulv så är det inte säkert tt den rösten räknas utan det som räknas är en röst i PM.
Jag tänker att du, jag, q ä så hade vi hade haft 3 röster vardera om inte ändringarna till Habina hade rasat in. Jag tror att lyan kände sig rätt säkra på att det skulle lottas mellan 3 goda. Men så blev det inte pga ändringarna.

LenaH röstar på Hedinn för att jag upplever att hon uttryckt få egna misstankar men istället ifrågasatt varför troligen goda blivit misstänkta - efter lynch.

En medglidande Hedinn helt enkelt.

DL 3
20:58 Heffaklumpen röstar på fio
21:14 qitis röstar på Hedinn
21:15 cirkus röstar på Hedinn
21:20 Artline röstar på Hedinn
21:23 LenaH röstar på Hedinn

fio 1
Hedinn 4

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare