Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

DL 1 21:30
14:00 fio röstar på qitis1
17:24 Heffaklumpen röstar på LenaH
19:07 Elo röstar på cirkus
19:17 Artline röstar på hemlig
19:27 Hedinn röstar på Snurrfian
19:29 hemlig röstar på Elo
19:39 mirtai röstar på bollen__
19:47 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:41 Harrysen röster på Heffaklumpen
20:45 Habina röstar på Harrysen
21:04 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:05 Snurrfian röstar på Harrysen
21:16 cirkus röstar på Elo
21:23 Qitis1 röstar på Elo
21:27 Niyama röstar på Habina

Lynchas: Elo Sabbatsårulv
- Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.
Käkas: Qitis1 Kursombud - Den student i klassen som ställt upp på att samla in vad alla tyckt efter avslutad kurs.

DL2 21:30
18:38 Harrysen röstar på bollen__
18:56 hemlig röstar på Niyama
20:47 Heffaklumpen röstar på hemlig

21:04 Niyama röstar på hemlig
21:04 cirkus röstar på qitis2
21:06 bollen__ röstar på cirkus
21:08 Blacksmithfarm röstar på cirkus
21:12 Habina röstar på Niyama
21:15 Snurrfian röstar qitis2

21:18 LenaH röstar på Niyama
21:18 Artline röstar på hemlig

21:28 LenaH ändrar röst till Habina
21:28 fio röstar på Cirkus
21:29 Niyama ändrar röst till Habina
21:29 Artline ändrar röst till Habina
21:30 Harrysen ändrar röst till Habina
21:30 qitis röstar på Habina
21:30 Hedinn röstar på qitis

Lynchas: Habina Svårulv
- Hemligaste individen i det hemliga sällskapet, svår att få grepp om.

Käk: BSF Doktorand - Kan mycket, men ingen lyssnar.

Nu är vi där igen med en massa röster som känns som de dyker upp helt out of the blue, det har knappt varit några teorier om Hedinn idag och helt plötsligt ramlar det in mängder med röster? Det känns som om det är några som sitter och styr i det här, samtidigt som jag vill hålla Cirkus och Niyama åt det godare hållet och skulle vilja följa Cirkus men Hedinn?

Vad jag inte förstår är varför Hedinn valde att rösta på q2 igår. Hade hon velat skydda Habina hade det väl funnit nån bättre? Eller hade det inte. Mobilspel som alltid så ingen röstlista tillgänglig.
Tror inte att hon hann.
Ändringarna på Habina kom minuten innan och det ska formuleras ett teoriinlägg osv

Jag fastnade med annat och är trött i huvudet. Hemlig är fortfarande starkt misstänkt av mig enligt tidigare teorier. Men jag tror inte särskilt många tänker rösta på henne? Hedinn misstänker jag mer och mer, men vill se mer av henne och det finns ju fler onda även om Hedinn är det.

Min känsla har varit att någon/några mer än Habina är ond av de som röstade på mig igår. Dvs LenaH eller hemlig. Min känsla var även att LenaH eller qitis är ond pga deras diskussion igår. Dessutom tror jag LenaH "läste spelet" och ändrade röst till Habina när hon förstod vart det var på väg, och sen misstänkte hon mig för att göra det hon själv gjorde 😅.

I flera scenarier är LenaH ond. Jag är inte på nåt sätt övertygad om det, men jag har inte direkt nån bättre idé nu.

Niyama röstar på LenaH

DL 3
20:58 Heffaklumpen röstar på fio
21:14 qitis röstar på Hedinn
21:15 cirkus röstar på Hedinn
21:20 Artline röstar på Hedinn
21:23 LenaH röstar på Hedinn
21:25 Niyama röstar på LenaH

fio 1
Hedinn 4
LenaH 1

Habina röstade på Niyama igår. Om Habinas roll är fårulv så är det inte säkert tt den rösten räknas utan det som räknas är en röst i PM.
Jag tänker att du, jag, q ä så hade vi hade haft 3 röster vardera om inte ändringarna till Habina hade rasat in. Jag tror att lyan kände sig rätt säkra på att det skulle lottas mellan 3 goda. Men så blev det inte pga ändringarna.
Tack

Jag har faktiskt inget bättre att gå på, så jag hoppas att nån eller några av de som drog igång drevet idag vet vad de gör...
hemlig röstar på Hedinn
Tror att nån av de tidigare rösterna kanske har information, med tanke på att de går ut så.

DL 3
21:28 hemlig röstar på Hedinn

fio 1
Hedinn 5
LenaH 1

:arghh: Jag blir inte klok på någonting, men av de som är uppe just nu känns LenaH och Fio mer skumma än Hedinn och jag tycker att Niyama känns godare än Heffa vilket gör att jag kommer att följa hennes röst på LenaH. Det känns inte som ordentligt grävande från LenaH! Snurrfian röstar på LenaH

Alltså jag vet inte, jag vill ju tro att folk har hittat rätt, samtidigt så känns det lite sisådär.
Nu känns det som jag har dålig koll på det mesta.

Jag är nog benägen att tro på Qs teori om att det var goda som var uppe för lynch igår. Jag tror faktiskt inte att Q hade teoriat som hon gjort om hon var ulv. Jag känner mig tveksam till att cirkus och Niyama är ulvar med Habina.

Heffa och harrysen känns ärliga i sitt grävande men de kan vara vad som helst. De är iallafall inte mina misstänka.

Bollen känns ungefär som i förra leken där hon var god.

Lenah och hemlig känns skumma efter rösten på Niyama men det kanske är osannolikt att de båda är onda.

Hedinn och jag brukar klicka väldigt bra men det känns inte som att vi har funnit varandra i denna leken så det är möjligt att vi inte är på samma sida. Jag vet heller inte om jag förstår hennes röst på Q igår. Det är möjligt att hon försökte rädd Habina om hon hann se sista minuten rösterna. Eller möjligtvis rädda hemlig om hemlig är ulv.

fio har jag ingen åsikt om.

Snurrfian tidigare röster i båda lyncherna förstår jag inte heller riktigt.

Ingen aning. Kom precis från nattning av sonen och har hängt med jättedåligt idag. Spontant är jag kvar i uppfattningen jag hade av cirkus igår, tycker både teorier och röstning gör att jag inte håller henne som trolig ond, var ju delvis därför min röst föll på qitis igår. Idag har jag inte den blekaste aning om var jag har qitis, det är galet många godförklarade där och även om vi inte vet vad det finns för roller och hur info eventuellt kan flyttas runt ser det ju ut som att hon vet mycket mer än vad en god borde kunna göra? Men jag vet inte. Tror kanske att vi hittar några ulvar bland de som smyger med (ja, jag är medveten om att jag kastar sten i glashus här) även om jag inte utesluter att det finns nån bland de mer drivande också.

Dig är jag absolut osäker på, för precis som du skriver upplever jag inget bond mellan oss. Å andra sidan vore det ju rätt dumt av dig att skriva så som ulv om jag lynchas och visas som god, som ulv borde du ju snarare försökt bonda med mig av den anledningen. Så högst oklart.

En tanke jag fick av det här är ju om det är just precis så som Hedinn skriver. Att de kanske inte är på samma sida..Men jag vet inte vem av dom jag ska våga tro på.
Jag tycker inte om "drev" fast man får ju knappt heller använda ordet drev för då påstår någon att det inte var ett drev och så vidare. Men om alla röstar på Hedinn och jag inte är säker och jag tror att en av Hedinn och art är ond, så tror jag att jag går min egen väg - oavsett om det gör att folk tycker att det är misstänkt - då får man väl granska mig sen då.
bollen__ röstar på artline för jag tror att antingen hon eller hedinn är ond, troligen inte båda, och jag gillar inte drev men litar inte på nån. Nått skaver.

Jag har fastnat med mitt sjuka barn och känner mig lite stressad. Jag har hunnit läsa misstankarna mot Hedin och inget att säga om det, hon har gått under min radar i princip helt, därför vill jag inte lägga min röst där.

Jag skrev tidigare om att jag funderade på om Lena H ändrade sin röst till Habina två minuter före DL igår, för att hon var ganska säker på att det inte skulle komma så många ändringar som det gjorde.

Harrysen röstar på Lena H

DL 3
21:28 Snurrfian röstar på LenaH
21:29 bollen__ röstar på Artline
21:30 Harrysen röstar på LenaH

fio 1
Hedinn 5
LenaH 3
Artline 1

Jag skrev tidigare om att jag funderade på om Lena H ändrade sin röst till Habina två minuter före DL igår, för att hon var ganska säker på att det inte skulle komma så många ändringar som det gjorde.
Jag tror hon räknade med många ändringar och att det var just därför hon ändrade. Oavsett om hon är god eller ond.

DL 3
21:28 Snurrfian röstar på LenaH
21:29 bollen__ röstar på Artline
21:30 Harrysen röstar på LenaH

fio 1
Hedinn 5
LenaH 3
Artline 1

Klockan är slagen, slutgiltig lista?

Jag tror hon räknade med många ändringar och att det var just därför hon ändrade. Oavsett om hon är god eller ond.
Ja, jag trodde nog på dig och Artline men såg inte harrysens röst komma.
Vem var det mer?
Jo, qitis ja men den var inte helt oväntad.

Jag har fastnat med mitt sjuka barn och känner mig lite stressad. Jag har hunnit läsa misstankarna mot Hedin och inget att säga om det, hon har gått under min radar i princip helt, därför vill jag inte lägga min röst där.

Harrysen röstar på Lena H
Varför ändrade du röst till Habina då?
Den var för mig rätt oväntad.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare