Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Nä faktiskt i den här leken tror jag nog att det är mer troligt att en ulv vill rädda sig - dels för att de förlorat två redan och goda är kanske inte lika benägna iom att alla goda har skills fast jag misstänker försvagade och hur ska man då väga för och emot? :)

Men du vill inte tänka i banorna att Habina skulle varit ulv i fårakläder? För isf kan du inte utgå från röstlistorna. :)
Jag har redan bestämt mig för att inte ta med alla eventuella förmågor i min kalkyl eftersom vi inte vet vilka dessa förmågor kan vara.
Visst kan det bli en felmarginal av det hela men envisar fortfarande med att gå på det som syns helt enkelt - det kommer visa sig om det var rätt eller fel

Nu känns det som jag har dålig koll på det mesta.

Jag är nog benägen att tro på Qs teori om att det var goda som var uppe för lynch igår. Jag tror faktiskt inte att Q hade teoriat som hon gjort om hon var ulv. Jag känner mig tveksam till att cirkus och Niyama är ulvar med Habina.

Heffa och harrysen känns ärliga i sitt grävande men de kan vara vad som helst. De är iallafall inte mina misstänka.

Bollen känns ungefär som i förra leken där hon var god.

Lenah och hemlig känns skumma efter rösten på Niyama men det kanske är osannolikt att de båda är onda.

Hedinn och jag brukar klicka väldigt bra men det känns inte som att vi har funnit varandra i denna leken så det är möjligt att vi inte är på samma sida. Jag vet heller inte om jag förstår hennes röst på Q igår. Det är möjligt att hon försökte rädd Habina om hon hann se sista minuten rösterna. Eller möjligtvis rädda hemlig om hemlig är ulv.

fio har jag ingen åsikt om.

Snurrfian tidigare röster i båda lyncherna förstår jag inte heller riktigt.

Fast utan att ha bäring för vad jag skriver så tror jag inte @fio är ond, hon har nog bara blivit lurad av dig En. Gång. För. Mycket... :rofl:
Varför tror du inte hon är ond?
Bortsett från att jag har lurat henne historiskt sett?

Jag tycker inte rösten på mig är jätteskum utan mer att hon flera gånger nämnt att ulvarna mer eller mindre gjort bloopers men inte röstat på någon av dem ändå. Det tycker jag är skumt

Utifrån din röstning i går på Niyama så kändes du betydligt mer skum och jag har full förståelse på rösterna på dig, om det sen gör dig till ulv - mer oklart men jag kände inte att rösterna på dig var orimliga och byggdes upp utifrån något som inte stämde.
Men varför pratade du om drev mot cirkus när jag fick fler röster före?

Försökt läsa ikapp lite men kommer inte med några större idéer. I nuläget reagerar jag nog mest på att Snurrfian pratade om ett drev mot cirkus, när jag hade tre röster före cirkus.
Försöker hon skydda cirkus då de bägge sitter i lyan tillsammans? Eller i alla fall känner till varandra, eller att Snurris känner till Cirkus kanske?
Citerar detta igen. Lite roligt att jag upptäcker flera saker men är trög.
Nej jag känner tyvärr inte till Snurfians roll om hon känner mig vet jag inte heller. Ergo vi sitter inte i lyan tillsammans

Jag känner väl litegrann att misstänk mig gärna för något jag skrivit, det är jag helt med på. Men inte för att jag inte är aktiv och har smarta tankar - för det är det liksom slut på. Om jag ens någonsin haft det :rofl: men det blir liksom inte jätteskoj att leka om det bara är för att man inte är så aktiv och skriver långa teoriinlägg som man blir misstänkt. Var likadant förra leken, jag har dock svårare att tänka i denna men jag tror att jag är ungefär lika oaktiv i denna...
Hur var det nu ? Om vi tänker att habina avvände ordet skum mycket (hon var hemligaste ulven ) och Elo förvirrad hon var sabbatsårulv

Om det har något alls att göra med deras roll skulle då bollen kunna vara dårulven möjligen. Var en tanke som slog mig när jag läste detta ovan ?

Försöker få ner något på pränt i alla fall, även om det känns mest som att det fladdrar omkring i hjärnan.
Jag har svårt att se heffa och harrysen som onda faktiskt, med reservation för att jag ju har noll koll och det är väl alltid lätt att tro det om de som skriver ordentliga teoriinlägg - men de verkar ju också vettiga så iaf inga jag misstänker starkt i nuläget.
Jag håller med cirkus i det hon skriver om att fio yrar om konstigheter ulvar gjort men inte själv röstat på någon av ulvarna, det i sig är ju ändå lite konstigt när hon teoriar om att det är konstigt, typ?
Jag tror nog också att Niyama och Q2 kan vara åt det goda hållet efter det jag läst med reservation att jag inte hunnit riktigt djupdyka i allt och de skriver bägge mycket!
Artline kan lura mig till månen och jag vet aldrig var jag har henne.
Hon och Hedinn brukar väl hitta åt varandra om de är på samma sida, iaf var det så nyss i en lek så möjligt att de inte är på samma sida - men vem är vad i såfall?
hemlig, snurr och lenah har jag inget grepp om, måste kolla mer - säger mer om min brist på tid än deras roller.

Varför tror du inte hon är ond?
Bortsett från att jag har lurat henne historiskt sett?

Jag tycker inte rösten på mig är jätteskum utan mer att hon flera gånger nämnt att ulvarna mer eller mindre gjort bloopers men inte röstat på någon av dem ändå. Det tycker jag är skumt
I dl1 röstade hon ju tidigt och i dl2 hade hon ju redan fastnat på dig.
Skämt åsido om lurad förr så brukar hon inte driva så hårt mot någon som ulv, hon brukar vara fegare då.
Särskilt inte driva mot nån som du som då ofta fastnar tillbaka. :p

Tänker nog som Q här. Om alla som var uppe för lynch igår var goda så hade goda tvingats att röständra till någon annan god för att försöka rädda sig själv. När det kommer ut att den personen är god så lär den andra goda som försökte rädda sig själv hamna under strålkastaren och antagligen att bli lynchad dagen efter (= något som onda vinner på).

Alltså, det var ett scenario att OM alla som var uppe för lynch igår var goda så hade vi kunnat hamna i ett scenario där någon av de goda (troligtvis pga att den misstänkte någon av de andra - goda - som var uppe för lynch) röständrade för att rädda sig själv mot någon den personen trodde var ond. Och i så fall hade den personen antagligen hamnat i strålkastarljuset idag och riskerat lynch.

Jag blir lite spooky på att du inte verkar förstå/vilja förstå ett scenario av där alla som är uppe för lynch är goda så kan någon komma att röständra för att rädda sig själv, men på köpet kasta in sig själv i strålkastarljuset.

Sen förstår jag inte heller vartifrån du får att jag ska ha godförklarat massor av personer? Jag tycker att jag var ganska tydlig med att jag var tvungen att börja utesluta folk och att det på de allra flesta var en (mer eller mindre) motvillig uteslutning. Dvs jag är verkligen inte säker och ingen av de personerna i det inlägget jag tror att du syftar på är egentligen godförklarade - bara just nu lagda åt sidan/mindre troliga för mig.
Men det känns ju helt orimligt att det enbart var goda som var uppe för lynch igår och sen steppar Habina in och röstar märkligt? Det logiska då hade ju varit att glida med och hänga på rösterna på någon av de goda?

Jag fattar inte vad det är som gör fio ond? Jag tycker hon kommit med massor av intressanta teorier, tycker inte alls det liknar en ond fio? Vad har jag missat?

Men varför pratade du om drev mot cirkus när jag fick fler röster före?
Det har jag förklarat två gånger redan, senast till LenaH :
Det här skriver du 20:57 igår och strax därefter röstar både Bollen_ och Blacksmithfarm, igår visste jag inte att BSF var god, utan hade lika gärna kunnat vara ulv eller god lurad av ulv. Min känsla var att du också tänkte rösta på Cirkus och då hade det helt plötsligt blivit tre röster och jag ville lägga mig i eftersom jag inte alls upplever Cirkus som en ulv utan som en god som dessutom blev rätt uppgiven igår när hon blev missförstådd.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare