Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Varför ändrade du röst till Habina då?
Den var för mig rätt oväntad.
Kopierar in vad jag svarade heffa innan
Jag röstade tidigt på bollen ___ pga att jag misstänkte att hon höll sig under radarn pga ond. Svag teori och ja... teoriande är väl kanske inte min bästa sida - ännu :D jag är medveten om det. Men jag ville heller inte hamna i stress och behöva panikteoria mitt i barn som vaknar osv.... Sen kom bollen med en förklaring om IRL och ingen annan har heller någon minsta teori om bollen och jag tror inte jag är smartast i leken och att det bara vore jag som fattat att bollen var ond i så fall...Sen började det diskuteras om Habinas röstning, jag tyckte det lät trovärdigt, höll med och hängde på när Lena ändrade sin röst 21:28. Hemlig och Cirkus hade väl flest röster då och jag känner mig osäker på båda dessa, jag vet inte om de är goda, men jag ville inte lägga min röst där.

God kväll och hoppas ni uppskattat dagens kurs! Vi har fått höra mycket gott från föreläsaren om aktivitetsnivå och genomtänkta frågor. Även laborationen verkar ha varit uppskattad och vi har hört många uttrycka förvåning över hur stor effekt en enda versal kan ha i ett annars neutralt inlägg.

Vi är också glada att alla kom i god tid och väl förberedda till tentan. Vi hade stort nöje av att läsa era inlägg för olika situationer och måste säga att många av dem var väldigt kreativa, särskilt när det kom till de frågor där inlägg med hintar om specifika roller efterfrågades. Dock var kanske inte alla särskilt klara om man är utan information om personens roll sedan innan, något att ha i åtanke om ni försöker på hintar i skarpt läge.

Överlag var det ett mycket bra resultat på tentamen, men tyvärr var det en student som verkar ha glömt stänga av autocorrect innan tentamen och därför kuggade. Vi hoppas ni alla tar lärdom av detta och kommer ihåg att korrekturläsa allt ni skriver innan ni skickar det, särskilt när det är mycket som står på spel och en liten miss kan innebära vinst eller förlust. Som vanligt erbjuds komplettering inför nästa termin, men tyvärr får vi fortsätta den här terminen med en deltagare mindre ännu en gång. Vi hoppas såklart att detta är en trend som snart kommer sluta, och att vi får se er alla vid uppropet för morgondagens kurs, "Hur stavas Madalitso egentligen?", en kurs som vår prorektor är särskilt engagerad i, klockan 0830 (prick).

Varma hälsningar
Derring-Do, rektor för Bukefalos universitet
Madalitso, prorektor för Bukefalos universitet

Ni lynchade Hedinn som var dårulv

NattDL: 8.30

@fio varnas för missad röstning och ombeds lägga en efterhandsröst snarast!

Varför ändrade du röst till Habina då?

Kopierar in vad jag svarade heffa innan
Så om du litade på att jag hade rätt igår, varför röstar du då på mig idag?
Om du nu inte tyckte Hedinn var skum så fanns det ju nio (?) andra att rösta på?
Hur blev jag mest misstänkt på din lista?

God kväll och hoppas ni uppskattat dagens kurs! Vi har fått höra mycket gott från föreläsaren om aktivitetsnivå och genomtänkta frågor. Även laborationen verkar ha varit uppskattad och vi har hört många uttrycka förvåning över hur stor effekt en enda versal kan ha i ett annars neutralt inlägg.

Vi är också glada att alla kom i god tid och väl förberedda till tentan. Vi hade stort nöje av att läsa era inlägg för olika situationer och måste säga att många av dem var väldigt kreativa, särskilt när det kom till de frågor där inlägg med hintar om specifika roller efterfrågades. Dock var kanske inte alla särskilt klara om man är utan information om personens roll sedan innan, något att ha i åtanke om ni försöker på hintar i skarpt läge.

Överlag var det ett mycket bra resultat på tentamen, men tyvärr var det en student som verkar ha glömt stänga av autocorrect innan tentamen och därför kuggade. Vi hoppas ni alla tar lärdom av detta och kommer ihåg att korrekturläsa allt ni skriver innan ni skickar det, särskilt när det är mycket som står på spel och en liten miss kan innebära vinst eller förlust. Som vanligt erbjuds komplettering inför nästa termin, men tyvärr får vi fortsätta den här terminen med en deltagare mindre ännu en gång. Vi hoppas såklart att detta är en trend som snart kommer sluta, och att vi får se er alla vid uppropet för morgondagens kurs, "Hur stavas Madalitso egentligen?", en kurs som vår prorektor är särskilt engagerad i, klockan 0830 (prick).

Varma hälsningar
Derring-Do, rektor för Bukefalos universitet
Madalitso, prorektor för Bukefalos universitet

Ni lynchade Hedinn som var dårulv

NattDL: 8.30

@fio varnas för missad röstning och ombeds lägga en efterhandsröst snarast!
Yez :up:

DL 1 21:30
14:00 fio röstar på qitis1
17:24 Heffaklumpen röstar på LenaH
19:07 Elo röstar på cirkus
19:17 Artline röstar på hemlig
19:27 Hedinn röstar på Snurrfian
19:29 hemlig röstar på Elo
19:39 mirtai röstar på bollen__
19:47 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:41 Harrysen röster på Heffaklumpen
20:45 Habina röstar på Harrysen
21:04 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:05 Snurrfian röstar på Harrysen
21:16 cirkus röstar på Elo
21:23 Qitis1 röstar på Elo
21:27 Niyama röstar på Habina

Lynchas: Elo Sabbatsårulv
- Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.
Käkas: Qitis1 Kursombud - Den student i klassen som ställt upp på att samla in vad alla tyckt efter avslutad kurs.

DL2 21:30
18:38 Harrysen röstar på bollen__
18:56 hemlig röstar på Niyama
20:47 Heffaklumpen röstar på hemlig

21:04 Niyama röstar på hemlig
21:04 cirkus röstar på qitis2
21:06 bollen__ röstar på cirkus
21:08 Blacksmithfarm röstar på cirkus
21:12 Habina röstar på Niyama
21:15 Snurrfian röstar qitis2

21:18 LenaH röstar på Niyama
21:18 Artline röstar på hemlig

21:28 LenaH ändrar röst till Habina
21:28 fio röstar på Cirkus
21:29 Niyama ändrar röst till Habina
21:29 Artline ändrar röst till Habina
21:30 Harrysen ändrar röst till Habina
21:30 qitis röstar på Habina
21:30 Hedinn röstar på qitis

Lynchas: Habina Svårulv
- Hemligaste individen i det hemliga sällskapet, svår att få grepp om.
Käkas: BSF Doktorand - Kan mycket, men ingen lyssnar.

DL 3
20:58 Heffaklumpen röstar på fio
21:14 qitis röstar på Hedinn
21:15 cirkus röstar på Hedinn
21:20 Artline röstar på Hedinn
21:23 LenaH röstar på Hedinn
21:25 Niyama röstar på LenaH
21:28 hemlig röstar på Hedinn
21:28 Snurrfian röstar på LenaH
21:29 bollen__ röstar på Artline
21:30 Harrysen röstar på LenaH

Lynchas: Hedinn Dårulv
- Har varit på en studentfest för mycket och har inte längre alla hästar hemma, saker blir inte alltid som hen tänkt sig.

Så om du litade på att jag hade rätt igår, varför röstar du då på mig idag?
Om du nu inte tyckte Hedinn var skum så fanns det ju nio (?) andra att rösta på?
Hur blev jag mest misstänkt på din lista?
jag kan skruva mer imorgon, har lite fullt upp med sjuka barnet nu.

:arghh: Jag blir inte klok på någonting, men av de som är uppe just nu känns LenaH och Fio mer skumma än Hedinn och jag tycker att Niyama känns godare än Heffa vilket gör att jag kommer att följa hennes röst på LenaH. Det känns inte som ordentligt grävande från LenaH! Snurrfian röstar på LenaH
Grävande och grävande - jag lynchar ulvar, vad gör du?

• Haha
Reactions: fio
Sorry. Jag hade en överaktiv trött valp som bara vägrade lugna ner sig och kissade inne och jag tänkte jag skulle ryka ändå vad jag än hade sagt så jag prioterade att försöka få honom komma till ro

Hmmm, utifrån min tanke borde art vara god då :confused: eftersom hon och Hedinn inte verkade vara kompisar den här gången?! Ärsch den som lever får se helt enkelt, för nu kallar verkligen sängen 🥱

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 550
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare