Nä, jag glömde att jag nämnt det eftersom det inte var min huvudtanke.Okej, men du hänvisade ju ändå till vad cirkus misstänkt så att du aldrig skrivit nåt sånt stämmer ju inte. Din ulvradar känns paj, och det brukar betyda att du är ond.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, jag glömde att jag nämnt det eftersom det inte var min huvudtanke.Okej, men du hänvisade ju ändå till vad cirkus misstänkt så att du aldrig skrivit nåt sånt stämmer ju inte. Din ulvradar känns paj, och det brukar betyda att du är ond.
Det är väl knappt att man vet sin egen roll och vad den egentligen har för impact och hur lätt det är för andra aatt hitta en om de inte heller vet vad de olika rollerna innebär?Jag fattar fortfarande inte vad ni pratar om .
Det är inte alltid goda röständrar för att rädda sig själv , det beror ju på ens roll.
Sen är jag inte alls övertygad om att alla som var uppe för lynch igår var goda. Möjligheten finns att Habina steppade in och la ett skumt inlägg för att förhoppningsvis rädda en annan mer värd ulv från att bli lynchad.
Är ju helt obegripligt att Habina skulle lägga ett sådant inlägg som ulv när hon ser att en god är på väg att lynchas.
Sen finns det ingen möjlighet att ni båda två under denna dag skulle få reda på så mkt info som knappt någon får på en hel lek för att kasta godförklaringar runt er på det viset ni gör nu.
Jag har inte hunnit titta på Blacksmithfarm än men jag tycker att Cirkus teoriar som en god Cirkus och det känns som ett knepigt drev som drog igång mot Cirkus och sen kommer helt plötsligt @qitis och vill säga att de kanske har missförstått varandra? Det känns som en ulv som försöker framstå som god när drevet redan är igång och folk har röstat på Cirkus. Snurrfian röstar qitis eftersom jag tror att det är ett drev iscensatt av lyan och qitis försöker skapa sig ett alibi.
Vad är det som gör att du tycker att den är skum? Du kan inte se det märkliga i ditt inlägg när drevet mot cirkus har dragit igång?
De kom väldigt tätt och precis där efter kommer qitis "vi kanske missförstår varandra" Du är också inne på att du tycker att Cirkus är skum, samt Niyama, jag skulle kunna tänka mig att det hade blivit röständringar i sista minuter om jag inte hade skrivit något och helt plötsligt hade Cirkus blivit lynchad och jag har svårt att tycka att hon är skum.
Jag tror inte att Cirkus är ulv, jag tror inte att Niyama är ulv så varför skulle jag rösta på någon av dem? Att Habina sen lägger en märklig röstmotivering minuterna innan mig kan jag ju inte veta i förväg? Jag upplevde att det drogs igång ett drev mot Cirkus och jag tänkte inte gå med på det. Det känns som om du misstolkar och missförstår betydligt mer än vad en god qitis borde göra. Hade jag viljat lyncha Niyama hade jag väl röstat där? Nu upplevde jag att du var skummast och du fortsätter att vara det.
Jag tycker detta känns jättekonstigt. Ett drev mot @cirkus ? Jag vet att jag ifrågasatte redan igår men två röster ger inget drev och jag får snarare känslan av att det är du som försöker få det att se ut som ett drev?Nej det var så pass många som hade nämn Cirkus som skum redan innan så min känsla var att det var ett gäng som samlade ihop sig mot Cirkus, sen kom egentligen Habina med sin skumma motivering och fick ett stort gäng röster. Jag misstänker att det kan finnas både en och två ulvar bland rösterna på Habina.
Ångrar nästan att jag öppnade PM:et!Det är väl knappt att man vet sin egen roll och vad den egentligen har för impact och hur lätt det är för andra aatt hitta en om de inte heller vet vad de olika rollerna innebär?
Kan fio och LenaH vara onda ihop? (inte nödvändigtvis i lya tillsammans) fio känns rätt hal faktiskt? Eller hon framstår som så lättsam och snäll så man kan luras av det.
Och @Hedinn ! Vad tycker hon egentligen? Har ingen koll alls på henne. Hon skulle lätt kunna glida med som ond här.
Alltså, det var ett scenario att OM alla som var uppe för lynch igår var goda så hade vi kunnat hamna i ett scenario där någon av de goda (troligtvis pga att den misstänkte någon av de andra - goda - som var uppe för lynch) röständrade för att rädda sig själv mot någon den personen trodde var ond. Och i så fall hade den personen antagligen hamnat i strålkastarljuset idag och riskerat lynch.Jag fattar fortfarande inte vad ni pratar om .
Det är inte alltid goda röständrar för att rädda sig själv , det beror ju på ens roll.
Sen är jag inte alls övertygad om att alla som var uppe för lynch igår var goda. Möjligheten finns att Habina steppade in och la ett skumt inlägg för att förhoppningsvis rädda en annan mer värd ulv från att bli lynchad.
Är ju helt obegripligt att Habina skulle lägga ett sådant inlägg som ulv när hon ser att en god är på väg att lynchas.
Sen finns det ingen möjlighet att ni båda två under denna dag skulle få reda på så mkt info som knappt någon får på en hel lek för att kasta godförklaringar runt er på det viset ni gör nu.
Stackars mig
Eller hon framstår som så lättsam och snäll så man kan luras av det.
Är detta svaret på min (och Niyamas) fråga om vem vi tror att du misstänker? Alltså att det är Snurrfian du misstänker för ulv för att hon påpekade bristen i dina teorier och du tycker att hon gjort samma sak?@Habina och @Niyama, strulade till det med svaret.
Det var någon kommentar som fick mig att få nån känsla, det var nog den här tror jag. Att jag fick lite kritik för enkla motiveringar, och så fortsätter hon själv med (vad jag tycker) låter som just ingenting med substans heller. Men det kanske är just för att jag kände mig lite kritiserad, jag vet inte! Fick i alla fall någon känsla där. Habina visste troligtvis (?) att jag var god och lade sin röst på mig i DL 1, frågan är om Snurrfian också visste det. Jag vill inte kasta sten i glashus heller, DL1 var ju supersvårt att rösta i! Försöker också ha med i åtanke att Snurrfian kan vara god som letar onda helt enkelt och hugger på sånt som inte klingar helt rätt, vilket jag också har förståelse för att mina inlägg inte gör ibland.
Det här skriver du 20:57 igår och strax därefter röstar både Bollen_ och Blacksmithfarm, igår visste jag inte att BSF var god, utan hade lika gärna kunnat vara ulv eller god lurad av ulv. Min känsla var att du också tänkte rösta på Cirkus och då hade det helt plötsligt blivit tre röster och jag ville lägga mig i eftersom jag inte alls upplever Cirkus som en ulv utan som en god som dessutom blev rätt uppgiven igår när hon blev missförstådd.Fast vadå - hon blev lite godförklarad för att hon la en avgörande röst på en ulv, det är ju inget som inte ulvarna redan noterat? Och att nån läggs som god för det är ju inget att hålla inne med heller, vad är då teorierna värda om man inte kan skriva vad man tror.
Det var ju DL1 så hon blev ju inte godförklarad för att någon trodde hon hade en viss roll.
Jag tycker du är lite luden i det här resonemanget (som du nu tagit upp vid flera tillfällen).
Jag tycker detta känns jättekonstigt. Ett drev mot @cirkus ? Jag vet att jag ifrågasatte redan igår men två röster ger inget drev och jag får snarare känslan av att det är du som försöker få det att se ut som ett drev?
Som du stoppar för att rädda en god? Typiskt ulvdrag att skapa en illusion av en situation tycker jag.
Alltså, det var ett scenario att OM alla som var uppe för lynch igår var goda så hade vi kunnat hamna i ett scenario där någon av de goda (troligtvis pga att den misstänkte någon av de andra - goda - som var uppe för lynch) röständrade för att rädda sig själv mot någon den personen trodde var ond. Och i så fall hade den personen antagligen hamnat i strålkastarljuset idag och riskerat lynch.
Jag blir lite spooky på att du inte verkar förstå/vilja förstå ett scenario av där alla som är uppe för lynch är goda så kan någon komma att röständra för att rädda sig själv, men på köpet kasta in sig själv i strålkastarljuset.
Sen förstår jag inte heller vartifrån du får att jag ska ha godförklarat massor av personer? Jag tycker att jag var ganska tydlig med att jag var tvungen att börja utesluta folk och att det på de allra flesta var en (mer eller mindre) motvillig uteslutning. Dvs jag är verkligen inte säker och ingen av de personerna i det inlägget jag tror att du syftar på är egentligen godförklarade - bara just nu lagda åt sidan/mindre troliga för mig.
Ja, precis, det blev något konstigt med citeringen när jag skulle svara. Jag vet inte om det jag skrev gör henne supermisstänkt för ulv men det gör inte att jag sätter henne åt det goda hållet än i alla fall.Är detta svaret på min (och Niyamas) fråga om vem vi tror att du misstänker? Alltså att det är Snurrfian du misstänker för ulv för att hon påpekade bristen i dina teorier och du tycker att hon gjort samma sak?
I så fall tror jag att jag är med på hur du tänker.
Och medan jag har dig på tråden så passar jag på att säga att jag tycker att du verkat rätt så genuin i ditt försvar nu det sista. Jag hade faktiskt nästan (nästan!) bestämt mig för att jag skulle rösta på dig idag, men tycker faktiskt som sagt att du varit ärlig i ditt försvar nu så du har seglat ner några steg på min lista. Är fortfarande långt ifrån övertygad om din godhet men du är nog inte längre nr1 för mig i alla fall.
Jag ser dock gärna mer tankar från dig kring de andra deltagarna också
Mitt bästa tips är att inte ta saker personligt, oavsett om du är god eller ond, det skadar dig själv mer än något annat, jag har lagt av att spela i perioder när det har känts som om det som skrivs i leken blev personligt. Jag ska svara på det här utifrån leken också.@Habina och @Niyama, strulade till det med svaret.
Det var någon kommentar som fick mig att få nån känsla, det var nog den här tror jag. Att jag fick lite kritik för enkla motiveringar, och så fortsätter hon själv med (vad jag tycker) låter som just ingenting med substans heller. Men det kanske är just för att jag kände mig lite kritiserad, jag vet inte! Fick i alla fall någon känsla där. Habina visste troligtvis (?) att jag var god och lade sin röst på mig i DL 1, frågan är om Snurrfian också visste det. Jag vill inte kasta sten i glashus heller, DL1 var ju supersvårt att rösta i! Försöker också ha med i åtanke att Snurrfian kan vara god som letar onda helt enkelt och hugger på sånt som inte klingar helt rätt, vilket jag också har förståelse för att mina inlägg inte gör ibland.
Jag vet inte om @cirkus blev missförstådd - åtminstone jag höll helt enkelt inte med i hennes resonemang.Det här skriver du 20:57 igår och strax därefter röstar både Bollen_ och Blacksmithfarm, igår visste jag inte att BSF var god, utan hade lika gärna kunnat vara ulv eller god lurad av ulv. Min känsla var att du också tänkte rösta på Cirkus och då hade det helt plötsligt blivit tre röster och jag ville lägga mig i eftersom jag inte alls upplever Cirkus som en ulv utan som en god som dessutom blev rätt uppgiven igår när hon blev missförstådd.
Men tror du att jag skulle outa det i tråden och i så fall varför?Fio hade en intressant teori som jag själv funderat över på, om Cirkus skulle kunna vara sårulv,
Jag har väl aldrig sagt att gårdagens lynch var speciell? Men anledningen att det inte kom upp i DL1 var väl för att det inte skedde några röständringar då. Då är det väl naturligt att tanken kommer upp efter att en lynch med röständring(ar) faktiskt skett, och inte innan?Ja men det händer ju hela tiden att någon röständrar och blir misstänkt för att en god åker ? Jag fattar inte varför just gårdagens lynch skulle vara speciell.