Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Okej, ja jag är ju inte lika övertygad om cirkus. Samtidigt så var det någon som sa att hon kan lite fastna i saker när hon är god (och inte har info?) och när jag läste det så mindes jag i alla fall två gånger där det hänt tidigare. Plus det med IRL också.
Jag måste också börja banta ner vilka jag kan tänka mig att rösta på idag och kan nog tänka mig att lägga cirkus åt sidan idag också. Men mest med samma anledning som igår.
Fast alltså... nu blir jag nervös för att du @qitis som har lurat mig totalt istället och att du och cirkus sitter i lyan och skrattar :nailbiting:

Jag vet varken in eller ut känner jag :banghead:

Du tycker inte det blev ett drev mot mig? Tyckte jag hade fler röster än cirkus när vändningen mot Habina kom.
Nej det var så pass många som hade nämn Cirkus som skum redan innan så min känsla var att det var ett gäng som samlade ihop sig mot Cirkus, sen kom egentligen Habina med sin skumma motivering och fick ett stort gäng röster. Jag misstänker att det kan finnas både en och två ulvar bland rösterna på Habina.

Jag har aldrig sagt att du är skum för att du inte har stenkoll på röstlista, det var väl @cirkus gig? 🙂
Jo, du hänvisade ju t.o.m. till vad cirkus skrev?
När jag läser röstlistan från igår sticker @Niyama s röst på Habina ut, helt i linje med @cirkus resonemang om att inte ha koll på röstlistan.

Niyama kanske inte var intresserad av att rädda Elo men la en nice alibiröst på Habina?

Fast alltså... nu blir jag nervös för att du @qitis som har lurat mig totalt istället och att du och cirkus sitter i lyan och skrattar :nailbiting:

Jag vet varken in eller ut känner jag :banghead:
Det är hälsosamt att vara skeptisk i Ulvlekar tycker jag faktiskt.
Känner ni för att lyncha mig så är det fine. Kommer nog gå upp ett antal liljeholmens då som kanske är svårt när jag är i livet t.o.m. ?

Men lika lite som q1 satt i lyan med cirkus sitter q2 (jag ) i lyan med cirkus.
Om det duger :)

Det är intressant hur många du godförklarar idag. Information visst men jag tvivlar på att du fått en hel drös med sior inatt.
Kan garantera att jag inte har en enda sia utan det är ren analys av röstlistor och matematik i sannolikhet efter det , som det handlar om

Går bra att lyncha mig om du vill -tror du fattar då om inte förr.

Kan garantera att jag inte har en enda sia utan det är ren analys av röstlistor och matematik i sannolikhet efter det , som det handlar om

Jag vill också tillägga att jag tror inte jag har så fel. Så finns det på pränt också.

Jag tror ju nån av dig och LenaH är ond. Er diskussion igår kväll kändes väldigt mycket som en ond försöker bonda med en god. Alternativt en två onda utan kontakt, men jag tror jag hade käkats i så fall.

Likaså talar det till cirkus fördel att Elo röstade på henne i dl 1 tycker jag också. Även om det är så att alla ulvar inte känner till varandra så tror jag ändå att de försöker rösta på en de tror är riktgt god trots allt. Sedan är det ju kanske så att även Elo kan ha en roll att hon visste om vilka som var de andra ulvarna och om det är så så är det definitivt ännu troligare att cirkus är god faktiskt
Lite utveckling av denna tanken
Just för det ÄR dold lista vad det gäller förmågor så tycker jag inte att onda behöver ”låtsas ” och trixa lika mycket i det dolda som när man vet förmågorna på förhand helt enkelt.

Jag tror att cirkus är god. Faktiskt
Hennes korthuggenhet igår kändes inte som en ond cirkus även fast @fio tyckte det
För mig kändes det mest som en uppgiven god (lite ur form ) cirkus

Det är inte enbart pga snäsigheten utan jag tycker inte hennes inlägg vittnar om att hon försöker gräva och föra leken framåt direkt som hon gör när hon är god. Inte överhuvudtaget faktiskt!

Det är inte enbart pga snäsigheten utan jag tycker inte hennes inlägg vittnar om att hon försöker gräva och föra leken framåt direkt som hon gör när hon är god. Inte överhuvudtaget faktiskt!
Förvisso. Men en ond cirkus brukar vara synlig och vara aktiv och föra fram tankar , så frön osv. Aldrig att hon tycker hon ska bli lynchad.
Så nej. Jag tror att det är precis som hon säger. Det är mycket IRL och hon är lite ur slag helt enkelt.

Jag tror ju nån av dig och LenaH är ond. Er diskussion igår kväll kändes väldigt mycket som en ond försöker bonda med en god. Alternativt en två onda utan kontakt, men jag tror jag hade käkats i så fall.
Jag har fortfarande LenaH på min lista men väldigt långt ner. Hon är lurig men hittills förtjänar hon att ligga längst ner trots allt. Men här är jag mer osäker. Svårare att analysera henne (och de andra på listan ) för att få fram att de skulle vara goda helt enkelt.

Okej, jag måste ju åter igen banta ner vilka jag kan rösta på. Känner mig som sagt fortfarande förvirrad och allmänt lost, så det får bli någon form av uteslutningsmetod idag igen...

Ok, blev tydligen för långt om jag inkluderade citaten. Så vill ni se vad jag baserar tankarna på så får ni kolla in mina inlägg #634, #637, #638.
(Om jag gjort rätt så ska länkar till inläggen finnas i siffrorna)

Niyama tror jag inte att jag vill rösta på idag helt enkelt för att jag inte ser det skumma i henne (som vissa av er andra verkar se?). Jag tycker som sagt att hon har resonerat vettigt genom leken och sedan hennes röstrad som kanske talar lite till hennes fördel.

cirkus tänker jag nog inte heller rösta på idag. Faktiskt mest av samma anledning som igår, men också för att jag inte tycker att hon har skrivit något sådär superskumt.

hemlig kan jag kanske också tänka mig att inte rösta på idag. Läste något (tror det var från Q?) om att hemlig brukar vara förvirrad (kanske inte helt rätt ordval igen, förlåt hemlig, menar inget illa) och ja, det stämmer faktiskt. Så i väntan på något ännu mer skumt så kanske jag vågar släppa hemlig lite.

Q är jag inte säker på alls. Tycker att hon är aktiv och skriver många inlägg men det gör hon oavsett roll/sida och jag har ofta mycket svårt att läsa av Q. Men jag kan nog tänka mig att inte rösta på Q i alla fall. Men det är också lite för att hon är en av de mest aktiva och det känns trist att bara rösta på de mest aktiva (ja, det är lite kasta-sten-i-glashus varning på den).

Harrysen känner jag mig mer osäker på nu än vad jag gjorde när jag inläggen som är citerade. Pga mitt inlägg #639. Ser dock fram emot att se vad hon har att säga om de frågorna jag ställde till henne, det kanske får mig att ändra åsikt :)

Resten av spelarna har jag väldigt svårt att placera.

Detta är i alla fall mina tankar just nu...

Förvisso. Men en ond cirkus brukar vara synlig och vara aktiv och föra fram tankar , så frön osv. Aldrig att hon tycker hon ska bli lynchad.
Så nej. Jag tror att det är precis som hon säger. Det är mycket IRL och hon är lite ur slag helt enkelt.

Nej jag håller inte alls med om det. När hon är ond gör hon inte alls det.
Alla kan ha en dålig dag men det kan ju inte vara så att alla dom dagarna råkar infalla när hon är ond.

Det är hälsosamt att vara skeptisk i Ulvlekar tycker jag faktiskt.
Känner ni för att lyncha mig så är det fine. Kommer nog gå upp ett antal liljeholmens då som kanske är svårt när jag är i livet t.o.m. ?

Men lika lite som q1 satt i lyan med cirkus sitter q2 (jag ) i lyan med cirkus.
Om det duger :)
Jag har inte dig som topp 1 att lyncha på min lista just nu i alla fall.
Och nej, inte riktigt för jag misstänker starkt att du hade kunnat säga precis samma sak som ond :D
Men du är som sagt inte top 1 för mig just nu och inte cirkus heller :)

Nej jag håller inte alls med om det. När hon är ond gör hon inte alls det.
Alla kan ha en dålig dag men det kan ju inte vara så att alla dom dagarna råkar infalla när hon är ond.
Då tycker vi olika och det är ok

Du röstade i Dl 1 på första q1 och igår på cirkus

DL2 21:30
18:38 Harrysen röstar på bollen__
18:56 hemlig röstar på Niyama
20:47 Heffaklumpen röstar på hemlig

21:04 Niyama röstar på hemlig
21:04 cirkus röstar på qitis2
21:06 bollen__ röstar på cirkus
21:08 Blacksmithfarm röstar på cirkus
21:12 Habina röstar på Niyama
21:15 Snurrfian röstar qitis2

21:18 LenaH röstar på Niyama
21:18 Artline röstar på hemlig

21:28 LenaH ändrar röst till Habina
21:28 fio röstar på Cirkus

I det läget du la din röst på cirkus (innan alla ändringar) så var det hennes tredje röst och då hade jag q2 två röster niyama 2 och hemlig 2
Jag tror inte du hann uppfatta att LenaH ändrade till Habina eftersom era röster kom i samma minut.

Känns som superuplägg att få goda att rädda sig kvar helt enkelt om min matematik är rätt
Och därför är jag suspekt på dig faktiskt

Då tycker vi olika och det är ok

Du röstade i Dl 1 på första q1 och igår på cirkus

DL2 21:30
18:38 Harrysen röstar på bollen__
18:56 hemlig röstar på Niyama
20:47 Heffaklumpen röstar på hemlig

21:04 Niyama röstar på hemlig
21:04 cirkus röstar på qitis2
21:06 bollen__ röstar på cirkus
21:08 Blacksmithfarm röstar på cirkus
21:12 Habina röstar på Niyama
21:15 Snurrfian röstar qitis2

21:18 LenaH röstar på Niyama
21:18 Artline röstar på hemlig

21:28 LenaH ändrar röst till Habina
21:28 fio röstar på Cirkus

I det läget du la din röst på cirkus (innan alla ändringar) så var det hennes tredje röst och då hade jag q2 två röster niyama 2 och hemlig 2
Jag tror inte du hann uppfatta att LenaH ändrade till Habina eftersom era röster kom i samma minut.

Känns som superuplägg att få goda att rädda sig kvar helt enkelt om min matematik är rätt
Och därför är jag suspekt på dig faktiskt

Jo jag såg Lenas ändring. När jag röstade så hade Niyama och hemlig flest röster men jag fattade inte rösterna på Niyama och tyckte väl iof att Hemlig var mer skum men inte skummast. Så jag gick på cirkus då jag tyckte hon var skum redan dagen innan.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17