Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Okej, jag måste ju åter igen banta ner vilka jag kan rösta på. Känner mig som sagt fortfarande förvirrad och allmänt lost, så det får bli någon form av uteslutningsmetod idag igen...

Ok, blev tydligen för långt om jag inkluderade citaten. Så vill ni se vad jag baserar tankarna på så får ni kolla in mina inlägg #634, #637, #638.
(Om jag gjort rätt så ska länkar till inläggen finnas i siffrorna)

Niyama tror jag inte att jag vill rösta på idag helt enkelt för att jag inte ser det skumma i henne (som vissa av er andra verkar se?). Jag tycker som sagt att hon har resonerat vettigt genom leken och sedan hennes röstrad som kanske talar lite till hennes fördel.

cirkus tänker jag nog inte heller rösta på idag. Faktiskt mest av samma anledning som igår, men också för att jag inte tycker att hon har skrivit något sådär superskumt.

hemlig kan jag kanske också tänka mig att inte rösta på idag. Läste något (tror det var från Q?) om att hemlig brukar vara förvirrad (kanske inte helt rätt ordval igen, förlåt hemlig, menar inget illa) och ja, det stämmer faktiskt. Så i väntan på något ännu mer skumt så kanske jag vågar släppa hemlig lite.

Q är jag inte säker på alls. Tycker att hon är aktiv och skriver många inlägg men det gör hon oavsett roll/sida och jag har ofta mycket svårt att läsa av Q. Men jag kan nog tänka mig att inte rösta på Q i alla fall. Men det är också lite för att hon är en av de mest aktiva och det känns trist att bara rösta på de mest aktiva (ja, det är lite kasta-sten-i-glashus varning på den).

Harrysen känner jag mig mer osäker på nu än vad jag gjorde när jag inläggen som är citerade. Pga mitt inlägg #639. Ser dock fram emot att se vad hon har att säga om de frågorna jag ställde till henne, det kanske får mig att ändra åsikt :)

Resten av spelarna har jag väldigt svårt att placera.

Detta är i alla fall mina tankar just nu...
Jag ÄR förvirrad, det är ingen nyhet för denna lek. Brukar vara så för det mesta :p.

Just nu känner jag att jag har svårt att komma med egna teorier. Läser era och tycker alla låter mer eller mindre rimliga, så det känns som jag måste försöka få nån jag litar på. Hur det ska gå till förtäljer inte historien dock.

Jag är faktiskt benägen att hålla harrysen lite mer åt det goda hållet också. Hennes försvar av sig själv och osäkerhet hur allt fungerar känns för mig faktiskt genuint.
Även du @heffaklumpen känns genuin i det du skriver och gräver genom leken.
Inser att visst kan jag bli lurad här men det känns ändå så. Och tänker vara tjurig och gå på röstlistorna främst och känsla i resten
Jag vill liksom känna de på pulsen jag är mest oklar över /inte får grepp om.
Min grupp har just nu bantats ner till

Hedinn
Snurrfian
Bollen
Fio
Artline
LenaH

Som jag vill fortsätta gräva om

Jag känner mig inte alls i form idag. Vintertid och hösten gör mig väldigt trött. Har du rätt så gör det leken väldigt mycket enklare. Antigen är du god eller så är du en väldigt märklig ulv. Jag har inga misstankar mot dig just nu.

Det känns också osannolikt att cirkus och Niyama är i lyan med Habina med tanke på hennes röst igår.

Hur säker är du på hemlig? Jag tycker det känns jobbigt att släppa henne.

Just nu är det först och främst de som röstade på Niyama igår som jag funderar på. Sedan får jag ta resten om jag lyckats piggna till.

Ja, så kan det också vara. Försökte fundera på flera möjliga scenarion men det tog stopp i hjärnkontoret ungefär halvvägs igenom det inlägget. Men du har helt rätt i att det är möjligt att Habina inte kände till Harrysen.

Det är en teori, inget som jag vet säkert att det är så. Men nej, jag ser det faktiskt inte som helt omöjligt att onda kan misstänka onda redan i DL1, det har hänt tidigare och lär hända igen. Ser det inte heller som omöjligt att onda kan rösta på onda i DL1 (det om något är väl snarare ganska vanligt att i alla fall någon ulv gör). För många så förändras ju vilka de misstänker allt efter spelets gång också, så teoretiskt sett skulle du kunna misstänka en kollega, släppa det spåret och sen plocka upp det igen senare.

Jag har inga av dina röstinlägg i huvudet nu, men vad var det som fick dig att börja misstänka Habina då? Och varför var Habina mer misstänkt än bollen__?
Jag röstade tidigt på bollen ___ pga att jag misstänkte att hon höll sig under radarn pga ond. Svag teori och ja... teoriande är väl kanske inte min bästa sida - ännu :D jag är medveten om det. Men jag ville heller inte hamna i stress och behöva panikteoria mitt i barn som vaknar osv.... Sen kom bollen med en förklaring om IRL och ingen annan har heller någon minsta teori om bollen och jag tror inte jag är smartast i leken och att det bara vore jag som fattat att bollen var ond i så fall...Sen började det diskuteras om Habinas röstning, jag tyckte det lät trovärdigt, höll med och hängde på när Lena ändrade sin röst 21:28. Hemlig och Cirkus hade väl flest röster då och jag känner mig osäker på båda dessa, jag vet inte om de är goda, men jag ville inte lägga min röst där.

vet inte alls. Men jag tänker gå på magkänslan ikväll och det är att cirkus fått upp vittringen på en ulv och att det är därför hon går så hårt på Niyama. Även om det tar emot att rösta på en återvändare. :(

Habina röstar på Niyama för att jag tror att hon är ulv enligt ovan

men varför röstar då inte cirkus på niyama (hon röstar på mig Q2) visste cirkus att Niyama var ulv som du verkar anta -så skulle hon väl inte INTE rösta på henne väl?

Men är det då inte konstigt att @cirkus inte lägger sin röst där?

Så du tror cirkus fått upp vittringen på mig som ond men ändå inte röstar på mig? Intressant.

Vad är det som gör att du tycker att den är skum? Du kan inte se det märkliga i ditt inlägg när drevet mot cirkus har dragit igång?

Drevet mot cirkus? Hon har två (2) röster?!

Jag vet inte ens om jag borde försöka rädda mig, om det ens går. Habina är superskum nu med rösten tycker jag. Cirkus ör också skum MEN en god cirkus jagar mig, jag tycker hon känns så? Dock osäker. Hemlig skummast.

Habina har väl dock inga röster tyvärr

Den är inte kopplad till cirkus misstankar. Och Habinas röst stör mig.

Ånyo. Varför röstar du på samma som Habina då ? Hjälp. Fattar inget

Jag kan tänka mig att ändra röst upp Habina.

Äh vafan, LenaH ändrar röst till Habina för att hon motiverar sin röst med att cirkus skulle vara nåt på spåren men röstar inte som cirkus?!
Plus att jag inte går på Habinas förvirring efter förra leken.... :devil:

Jag fattar inte vad du menar här? Är det inte bra att goda kunde rädda sig kvar?
Tänker nog som Q här. Om alla som var uppe för lynch igår var goda så hade goda tvingats att röständra till någon annan god för att försöka rädda sig själv. När det kommer ut att den personen är god så lär den andra goda som försökte rädda sig själv hamna under strålkastaren och antagligen att bli lynchad dagen efter (= något som onda vinner på).

Jag känner mig inte alls i form idag. Vintertid och hösten gör mig väldigt trött. Har du rätt så gör det leken väldigt mycket enklare. Antigen är du god eller så är du en väldigt märklig ulv. Jag har inga misstankar mot dig just nu.

Det känns också osannolikt att cirkus och Niyama är i lyan med Habina med tanke på hennes röst igår.

Hur säker är du på hemlig? Jag tycker det känns jobbigt att släppa henne.

Just nu är det först och främst de som röstade på Niyama igår som jag funderar på. Sedan får jag ta resten om jag lyckats piggna till.
Ang hemlig. Inte säker men absolut inte inte i topp på min lista

Jag röstade tidigt på bollen ___ pga att jag misstänkte att hon höll sig under radarn pga ond. Svag teori och ja... teoriande är väl kanske inte min bästa sida - ännu :D jag är medveten om det. Men jag ville heller inte hamna i stress och behöva panikteoria mitt i barn som vaknar osv.... Sen kom bollen med en förklaring om IRL och ingen annan har heller någon minsta teori om bollen och jag tror inte jag är smartast i leken och att det bara vore jag som fattat att bollen var ond i så fall...Sen började det diskuteras om Habinas röstning, jag tyckte det lät trovärdigt, höll med och hängde på när Lena ändrade sin röst 21:28. Hemlig och Cirkus hade väl flest röster då och jag känner mig osäker på båda dessa, jag vet inte om de är goda, men jag ville inte lägga min röst där.
Okej, då förstår jag hur du tänkte. Även om jag fortfarande inte alls är övertygad om din godhet i denna leken.

Det med teoriandet tar tid, men det kommer bli enklare och enklare :) Har du läst någon gammal lek någon gång, där facit till leken finns på slutet? Om du gör det så kommer du nog att se att många av de väldigt rutinerade spelarna kan vara helt ute i det blå med vilka de misstänker, speciellt i början. Det är inget konstigt och speciellt inte om man inte sitter på info :)
Jag kan göra liknande ibland och rösta på någon som ingen annan misstänker (går min egen väg alternativt måste rösta tidigt och har därmed inte den blekaste om vart lynchen är på väg) och det har definitivt fått mig under luppen. Men det är ju för att det sticker ut, inte för att jag är dålig på att teoria - eller jag vill tro/intalar mig i att det är så i alla fall :p

Okej, då förstår jag hur du tänkte. Även om jag fortfarande inte alls är övertygad om din godhet i denna leken.

Det med teoriandet tar tid, men det kommer bli enklare och enklare :) Har du läst någon gammal lek någon gång, där facit till leken finns på slutet? Om du gör det så kommer du nog att se att många av de väldigt rutinerade spelarna kan vara helt ute i det blå med vilka de misstänker, speciellt i början. Det är inget konstigt och speciellt inte om man inte sitter på info :)
Jag kan göra liknande ibland och rösta på någon som ingen annan misstänker (går min egen väg alternativt måste rösta tidigt och har därmed inte den blekaste om vart lynchen är på väg) och det har definitivt fått mig under luppen. Men det är ju för att det sticker ut, inte för att jag är dålig på att teoria - eller jag vill tro/intalar mig i att det är så i alla fall :p
Du kommer få se att jag är god när jag dör :)

Jag har faktiskt inte hunnit det, jag fick dåligt självförtroende efter mina två tidigare lekförsök och tänkte aldrig mer sätta foten i någon lek :D .

Det slog mig nu, det är flera som skrivit lite "jaja hon är ny"- kommentarer om mina försök att teoria vettigt, utom en person, som jag uppfattar går åt mig lite hårdare. Jag känner mig osäker om det är för att den personen är på onda sidan och försöker hitta ett lite lätt offer, eller om det faktiskt bara är så att personen är ganska rakt på sak och talar om att jag är inte är bra helt enkelt. :D

Det slog mig nu, det är flera som skrivit lite "jaja hon är ny"- kommentarer om mina försök att teoria vettigt, utom en person, som jag uppfattar går åt mig lite hårdare. Jag känner mig osäker om det är för att den personen är på onda sidan och försöker hitta ett lite lätt offer, eller om det faktiskt bara är så att personen är ganska rakt på sak och talar om att jag är inte är bra helt enkelt. :D
Vem? Jag reagerade på att Habina gick på dig lite orimligt tyckte jag, och hon var ju ond.

Du kommer få se att jag är god när jag dör :)

Jag har faktiskt inte hunnit det, jag fick dåligt självförtroende efter mina två tidigare lekförsök och tänkte aldrig mer sätta foten i någon lek :D .
För att vara helt ärlig så tänker jag samma sak ibland. Trots att jag snart lekt i 5 år. Sist var i Hogwarts leken där alla misstänkte mig och alla röstade på mig när jag var god, jag fattade typ ingenting och kände väl att det bara är jag som suger på att teoria :rofl: Men till 99% av gångerna så menar folk inget illa, alla försöker bara dra i det de finner misstänkt :)

Om det är mig du tänker på så är det helt okej att säga det rakt ut :D Och annars så blir jag sjukt nyfiken på vem det är? (Enligt reglerna så tolkar jag det som att det är okej, så länge du har med någon teori om varför du tror det och det verkar det ju som att du har^)

Läggdags för små här, återkommer med lite tankar. Väldigt få, men nåt inlägg ska jag väl få till. Behöver ju rösta :p.

Hemlig, Habina och LenaH (som sen ändrade). Jag vet inte om alla som röstade på mig är onda, tveksamt? Men jag tror nån av hemlig och LenaH är det. LenaH tror jag i så fall ändrade snabbt när hon insåg vart det var på väg för Habina för att försöka skaffa sig alibi.

Även detta tycker jag är konstigt:
Jag har aldrig sagt att du är skum för att du inte har stenkoll på röstlista, det var väl @cirkus gig? 🙂

Jo, du hänvisade ju t.o.m. till vad cirkus skrev?
(klicka till inläggen för sammanhang och citat)

Hemlig kändes som hon försökte dra igång ett drev mot mig med en teori jag tvivlar på att hon tror på, att jag skulle velat skydda Elo och blivit upprörd för att hemlig misstänkte henne. Och hon kändes inte mindre ond kring dl igår.

Förvisso. Men inte om det är flera goda uppe i Lynch mot varandra och ingen ulv mot dem

Tänker nog som Q här. Om alla som var uppe för lynch igår var goda så hade goda tvingats att röständra till någon annan god för att försöka rädda sig själv. När det kommer ut att den personen är god så lär den andra goda som försökte rädda sig själv hamna under strålkastaren och antagligen att bli lynchad dagen efter (= något som onda vinner på).

Jag fattar fortfarande inte vad ni pratar om .
Det är inte alltid goda röständrar för att rädda sig själv , det beror ju på ens roll.

Sen är jag inte alls övertygad om att alla som var uppe för lynch igår var goda. Möjligheten finns att Habina steppade in och la ett skumt inlägg för att förhoppningsvis rädda en annan mer värd ulv från att bli lynchad.

Är ju helt obegripligt att Habina skulle lägga ett sådant inlägg som ulv när hon ser att en god är på väg att lynchas.

Sen finns det ingen möjlighet att ni båda två under denna dag skulle få reda på så mkt info som knappt någon får på en hel lek för att kasta godförklaringar runt er på det viset ni gör nu.

Kan fio och LenaH vara onda ihop? (inte nödvändigtvis i lya tillsammans) fio känns rätt hal faktiskt? Eller hon framstår som så lättsam och snäll så man kan luras av det.

Och @Hedinn ! Vad tycker hon egentligen? Har ingen koll alls på henne. Hon skulle lätt kunna glida med som ond här.

@Habina och @Niyama, strulade till det med svaret.
Det var någon kommentar som fick mig att få nån känsla, det var nog den här tror jag. Att jag fick lite kritik för enkla motiveringar, och så fortsätter hon själv med (vad jag tycker) låter som just ingenting med substans heller. Men det kanske är just för att jag kände mig lite kritiserad, jag vet inte! Fick i alla fall någon känsla där. Habina visste troligtvis (?) att jag var god och lade sin röst på mig i DL 1, frågan är om Snurrfian också visste det. Jag vill inte kasta sten i glashus heller, DL1 var ju supersvårt att rösta i! Försöker också ha med i åtanke att Snurrfian kan vara god som letar onda helt enkelt och hugger på sånt som inte klingar helt rätt, vilket jag också har förståelse för att mina inlägg inte gör ibland.
Jag vet att @Harrysen är ny men det känns som det blir lite enkla godförklaringar och lite väl enkla motiveringar till sitt röstande även idag. Citaten från Heffaklumpen känns som helt vanliga teorier från som vem som helst skulle kunna skriva, jag kan inte se något som verkligen skulle kunna vara något som talar för att hon skulle vara godare än någon annan?
@bollen__ blir jag aldrig riktigt klok på, när jag tycker att hon är skum så är hon god, när jag tycker att hon är god så är hon skum och nu har hon dessutom haft tidsbrist så jag ligger lite lågt där ett tag.
Samma sak med @qitis (Mirtai) det är lite för lite inlägg och varken min qitisradar eller Mirtairadar är särskilt bra. Så även henne lägger jag lite åt sidan just nu.

Och för att fortsätta med den inriktningen, @Artline glider ofta under radar för mig, jag vet inte vad det är som gör att jag liksom inte riktigt reagerar varken åt det goda eller onda hållet på henne. O_o

O_o Det känns snarast som du känner dig lite pressad om du känner dig fokad i ett inlägg där jag fundera över flera olika och dessutom har funderat över många?

Det var ju inte huvudessensen i min misstanke, den bestod ju i att Habina skulle lagt alibiröst.
Sen funkade @cirkus teori med det så det var ju ytterligare en faktor.
Okej, men du hänvisade ju ändå till vad cirkus misstänkt så att du aldrig skrivit nåt sånt stämmer ju inte. Din ulvradar känns paj, och det brukar betyda att du är ond.

Vi är för många kvar känner jag för att snöa in på de som är mest aktiva.

Jag tänker faktiskt lägga en hel drös av spelare åt sidan idag (om inget extremt dyker upp) för det är inte alls säkert att de 4 kvarvarande onda faktiskt döljer sig bland de som varit mest på tapeten.

Så: JAg släpper @Niyama @qitis @cirkus och @hemlig just nu och letar åt andra håll.
@fio kan jag faktiskt inte tro är ond, hon brukar inte stå på sig såhär mycket mot cirkus som hon gjort om hon inte är god med en grudge (för jag tror inte hon har info, då hade hon röstat tidigare igår).

Det är 5 spelare. Jag räknar bort mig själv, det ger 6 kvar.
@Hedinn har jag NOLL koll på och likaså @Artline - det kan säkert finnas legitima skäl för bristande aktivitet men jag måste luska lite där.

@Snurrfian vet jag att jag reagerat på - ska läsa igenom hennes inlägg.
@bollen__ känns precis sådär följsam som när hon är ond så där undrar jag lite.
@heffaklumpen tycker jag har varit aktiv och grävt (ffa idag) så där har jag inga frågetecken just nu och till @Harrysen s fördel talar faktiskt röständringen till Habina igår.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar