Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Habina är sedan snabb på att plocka upp Harrysens röstmotivering och röstar på Harrysen pga Harrysens motivering. Att ulvar röstar på ulvar i DL1 är ju inte helt okänt att det kan hända... så min fundering är då på om det är så att Habinas röst är en alibiröst?
Om din teori i övrigt skulle stämma kan det ju även vara så att Harrysen kände till att Habina var ond men Habina kände inte till Harrysen?

Och medan jag skrev så gick det upp ett ljus. Vet inte om det makes sense öht men jag tänker att jag postar mina tankar ändå.

Så, i DL1 röstar Harrysen på mig med en teori som inte går ihop. Teorin är typ att onda Habina citerar en mening från elefanten Hati i ett svar till goda Q1 för att vinka/flirta med elefanten Heffaklumpen. I den teorin är det Habina som är ulv (vilket igår kväll också blev bekräftat att så var fallet).

Som bland annat Snurrfian nämner så innebär Harrysens teori mer eller mindre att hon vet att Habina är ulv - så då är ju frågan varför inte Harrysen röstar på Habina om hon tror/vet att hon är ulv?

Harrysen själv säger att det är bla pga att Habina redan hade en röst, indirekt att hon alltså inte vill lägga en andra röst (se det fetade). Det med andra rösten köper jag - jag själv lägger ju alltid första röster i DL1 så ska liksom inte döma någon annan för att göra det :D

Det jag tycker är intressant är att Harrysen inte vill lägga sin röst på Habina (som enligt Harrysens teori borde vara ulv - utan att hon istället lägger rösten på goda heffa (ja, jag vet att jag godförklarar mig själv rejält här)). Det blir ju än mer intressant nu när vi med facit i hand vet att Habina var ulv.
Vid tidpunkten av att Harrysen la sin röst så fanns det bara första röster. Så min fundering här är då om det är så att Harrysen inte ville lägga en andraröst på kollegan Habina för att inte lägga upp henne som enda person med 2 röster? (Också med tanke på att majoriteten redan hade röstat vid tidpunkten Harrysen röstade - dvs färre röster kvar => minde sannolikhet att någon annan skulle få både andra- och tredje röst). (Vilket åter igen förutsätter att alla röster låg som de ligger i tråden)

Habina är sedan snabb på att plocka upp Harrysens röstmotivering och röstar på Harrysen pga Harrysens motivering. Att ulvar röstar på ulvar i DL1 är ju inte helt okänt att det kan hända... så min fundering är då på om det är så att Habinas röst är en alibiröst?
Nog för att jag är orutinerad men om jag visste att habina var ond redan i dl1 och jag är kollega, då borde jag väl inte skrivit ut så tidigt att jag misstänkte det när jag hade ett helt smörgåsbord av deltagare att peka på?

Jag misstänkte att habina var ond först igår kväll, efter att jag lagt min röst på bollen.

Om din teori i övrigt skulle stämma kan det ju även vara så att Harrysen kände till att Habina var ond men Habina kände inte till Harrysen?
Ja, så kan det också vara. Försökte fundera på flera möjliga scenarion men det tog stopp i hjärnkontoret ungefär halvvägs igenom det inlägget. Men du har helt rätt i att det är möjligt att Habina inte kände till Harrysen.

Nog för att jag är orutinerad men om jag visste att habina var ond redan i dl1 och jag är kollega, då borde jag väl inte skrivit ut så tidigt att jag misstänkte det när jag hade ett helt smörgåsbord av deltagare att peka på?

Jag misstänkte att habina var ond först igår kväll, efter att jag lagt min röst på bollen.
Det är en teori, inget som jag vet säkert att det är så. Men nej, jag ser det faktiskt inte som helt omöjligt att onda kan misstänka onda redan i DL1, det har hänt tidigare och lär hända igen. Ser det inte heller som omöjligt att onda kan rösta på onda i DL1 (det om något är väl snarare ganska vanligt att i alla fall någon ulv gör). För många så förändras ju vilka de misstänker allt efter spelets gång också, så teoretiskt sett skulle du kunna misstänka en kollega, släppa det spåret och sen plocka upp det igen senare.

Jag har inga av dina röstinlägg i huvudet nu, men vad var det som fick dig att börja misstänka Habina då? Och varför var Habina mer misstänkt än bollen__?

Ja, så kan det också vara. Försökte fundera på flera möjliga scenarion men det tog stopp i hjärnkontoret ungefär halvvägs igenom det inlägget. Men du har helt rätt i att det är möjligt att Habina inte kände till Harrysen.

Det är en teori, inget som jag vet säkert att det är så. Men nej, jag ser det faktiskt inte som helt omöjligt att onda kan misstänka onda redan i DL1, det har hänt tidigare och lär hända igen. Ser det inte heller som omöjligt att onda kan rösta på onda i DL1 (det om något är väl snarare ganska vanligt att i alla fall någon ulv gör). För många så förändras ju vilka de misstänker allt efter spelets gång också, så teoretiskt sett skulle du kunna misstänka en kollega, släppa det spåret och sen plocka upp det igen senare.

Jag har inga av dina röstinlägg i huvudet nu, men vad var det som fick dig att börja misstänka Habina då? Och varför var Habina mer misstänkt än bollen__?
Svarar senare, fått ett kräksjukt barn 😳

@LenaH @qitis
Har ni svarat nåt på det här? 🤔
Nej det har jag inte svarat på -förlåt !
Jag tycker nog att främst snurrfian är rejält skum för min personliga del.
Hemlig är mer som hon ”brukar ” som god faktiskt. Men reserverar mig för att det är mitt eget tyckande och inget annat

Jag har ägnat mig åt röstlistorna i första hand idag då jag känner att jag har mest ut av det
Eftersom rollers ev förmågor är dolda så är det min uppfattning att faktiskt gå på det som ändå syns eftersom resten mest blir spekulationer som vi inte ens vet har relevans i denna leken. Hittills har det ju gått bra. Två ulvar ute-eller hur :)

Jag tror att det är ulvarna som har den twistade leken totalt sett. Det verkar lite kaos för dem känns det som ? Återigen mitt eget tyckande och inte något jag vet.

Hemlig är mer som hon ”brukar ” som god faktiskt. Men reserverar mig för att det är mitt eget tyckande och inget annat

Jag har ägnat mig åt röstlistorna i första hand idag då jag känner att jag har mest ut av det
Eftersom rollers ev förmågor är dolda så är det min uppfattning att faktiskt gå på det som ändå syns eftersom resten mest blir spekulationer som vi inte ens vet har relevans i denna leken. Hittills har det ju gått bra. Två ulvar ute-eller hur :)

Jag tror att det är ulvarna som har den twistade leken totalt sett. Det verkar lite kaos för dem känns det som ? Återigen mitt eget tyckande och inte något jag vet.
Men hur kommer det sig att jag är skum för att jag inte har stenkoll på rösterna som kommer in, men hemlig är det inte trots att hon skriver att hon inte läste röstningen så noga?

Men hur kommer det sig att jag är skum för att jag inte har stenkoll på rösterna som kommer in, men hemlig är det inte trots att hon skriver att hon inte läste röstningen så noga?
hon var nog lika skum från början som jag tyckte du var men efter att ha läst igenom allt ordentligt och tänkt till lite så har jag åtminstone släppt dig rejält och känner att hemlig också ska släppas just nu
Finns flera andra mycket skummare för mig som jag vill ägna min kraft åt helt enkelt.

Vad är det som gör Snurrfian så skum? Hänger inte med på vad det är som gjort henne skum... eller är det mer en känsla?

Kikar lite på vad BSF skrev eftersom jag misstänker att hon hade viss information, men hon känner sig inte mycket klokare idag efter första natten - vilket borde betyda att hon antingen siade någon god eller fick någon information som inte gav något om ulvarna som hon kunde använda. Hon verkar väldigt tydlig med att Qs första roll var någon typ av spionroll så hon själv borde inte ha haft den. Men min känsla är att hon har siat en god och det var anledningen till att hon röstade på Cirkus.

(Har rast, ska se hur mycket jag hinner läsa/skriva.)

Känner mig tyvärr inte så mycket klokare idag. Synd att bli av med Q's roll. Om det stämmer att det var en spion och att ingen annan har någon spionegenskap på goda sidan så kan det bli tufft.

Ja och nej. Det beror på tänker jag. Förr så kommer jag ihåg att det ofta var en separat konversation för lyan. Men nu sist när jag satt i lyan så höll vi oss i den LL skapat.
Så kan vara vilket som.

Om vi utgår från art elos roll är utanför lyan och detta då är en vinkning (om jag fattat teorierna rätt) så ska q (det vet vi stämmer), habina och LenaH vara goda och "okej käk". Q käkades ju bevisligen också. Kanske inte pga detta. Men ändå...
Detta bygger på att elo kände till alla de andra onda, annars (om de är fler onda utanför lyan) så riskerar hon att kasta en kollega under bussen.

Viss info bör finnas, ja. Men jag är rädd att det kan bli svårare att hitta varandra om Q's roll var den enda goda med spionförmåga... sen hoppas jag att de som valt lyckas få ut ngt av resultatet också. Är rädd att det kan vara lätt för onda att luras. Minns inte vem, men jag hajade till på något som jag tyckte liknade en godförklaring förut. Ska leta.

Vi hade ju gissning på spökväckare, så jag tänker att hon kanske blivit väckt? Men LL kanske håller på det ändå. (Kanske onödigt att teoria om iof)

Jag tänker att teorin som röstades efter gick ut på det (nu har jag inte gått tillbaka i leken och dubbelkollat än). Ponera att elo var utanför lyan och kände till övriga onda. Då kan hon teoretiskt vinka på det sättet.

Eller så käkar de varannan natt. Isf vet alla onda om det stämmer ...

Har precis slutat jobbet så ska åka hemåt till datorn strax.

Om den ingår i lyan så funderar jag lite på vad "tar ledigt från studierna" kan betyda ur rollsammanhang.
Fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet måste inte betyda att hon ingick i det. Men jag vet inte... Hon röstade tidigt på en spelare som inte hade någon röst än - så det tyder kanske mer på lya än utanför (fast om jag ska se på hur jag gjorde förra leken så faller den tanken).
Men om jag leker med tanken på att hon ingår i lyan - vad säger det?
Hon röstade på cirkus.
Hon fick röster av hemlig, cirkus och qitis1.
Qitis1 var god. Det är inte heller ovanligt, som andra har nämnt, att goda lynchar goda. Men inte heller omöjligt att ngt skulle vara alibi. Hemlig ligger kanske högst på den listan i så fall - pga hon röstade först. Men cirkus är inte avskriven.

"För att hon verkar ha fastnat väldigt på vinstvillkoren med ulvar i och utanför lyan och är väldigt tydlig med 'utanför'" Känns helt klart som en hont såhär i efterhand.
Q1 nämnde att detta skulle kunna vara en hint och föreslog att den var till LenaH för att hon inte ville rösta på LenaH. Jag tänker att den kan vara till cirkus? som alibi?

Vill klargöra att jag menade Ulv röstar på X -- ond utanför lyan röstar på X. Inte Ulv har fått röst, ulv utanför lyan röstar på Ulv.

Det finns gissning på får-ulv som röstar falskt i leken ja. Teoretiskt kan det då vara en röst på Elo som är falsk men att den dolda inte las på någon som hade 2 röster och det därför blev lottning.. Antingen att alla andra med 2 röster är goda och de chansar för att inte outa sin förmåga - eller att fler onda har 2 röster och de inte vet vem de vill rädda...

Hade hon listat alla goda så hade hon outat lyan :p
Men nu när jag läst om lite så reagerar jag i efterhand mest på röstmotiveringen på cirkus, där hon skriver om vinstvillkor, lya och onda utanför lyan.

Jag vet inte vart jag har Niyama, men jag tycker du är lite väl hård ang. detta. Jag kan förstå att det tar lite tid att skriva sitt inlägg - inte för att man nödvändigtvis skriver långsamt, men man kanske klurar och funderar osv. Och beroende på om man sitter på dator eller mobil så kan det vara mer eller mindre lätt att hänga med i leken samtidigt som man skriver.

Alltså jag vet inte hur jag har det riktigt idag. Jag tror nog ändå att Elo var utanför lyan och att hennes röstmotivering var en vinkning. Frågan är då om hon vinkade till ngn specifikt - eller bara genom att nämna vinstvillkor och onda utanför lyan.
Jag tänker att Elo röstade på ulven cirkus och motiveringen var en vink. Sedan om lyan uppfattade vinkningen eller inte är jag osäker på. Cirkus röst på Elo kan vara alibi eller misstag.
Tycker Cirkus är lite hård mot Niyama också ang. Niyamas röst igår och hur bra koll hon borde ha haft på röstningen under tiden hon skrev sitt inlägg.

Så det får bli så att
Blacksmithfarm röstar på cirkus
Jag tror att hon sitter i lyan iom Elos röstmotivering igår.

Snurrfian: Harrysen - qitis2
Bla detta. Framför allt rösten på mig igår som jag känner var ett försök att få två (eller rent av möjligen) 3 goda mot varandra innan habina gjorde sin konstiga röst som inte kändes alls logisk någonstans. Att hon lutar sig mot cirkus teoriande mot niyama känns som att hon skulle kunna skylla på cirkus om niyama hade blivit lynchad.

Bla detta. Framför allt rösten på mig igår som jag känner var ett försök att få två (eller rent av möjligen) 3 goda mot varandra innan habina gjorde sin konstiga röst som inte kändes alls logisk någonstans. Att hon lutar sig mot cirkus teoriande mot niyama känns som att hon skulle kunna skylla på cirkus om niyama hade blivit lynchad.
Jag är faktiskt benägen att hålla harrysen lite mer åt det goda hållet också. Hennes försvar av sig själv och osäkerhet hur allt fungerar känns för mig faktiskt genuint.
Även du @heffaklumpen känns genuin i det du skriver och gräver genom leken.
Inser att visst kan jag bli lurad här men det känns ändå så. Och tänker vara tjurig och gå på röstlistorna främst och känsla i resten
Jag vill liksom känna de på pulsen jag är mest oklar över /inte får grepp om.
Min grupp har just nu bantats ner till

Hedinn
Snurrfian
Bollen
Fio
Artline
LenaH

Som jag vill fortsätta gräva om

O_o Jag tror inte att Cirkus är ulv, jag tror inte att Niyama är ulv så varför skulle jag rösta på någon av dem? Att Habina sen lägger en märklig röstmotivering minuterna innan mig kan jag ju inte veta i förväg? Jag upplevde att det drogs igång ett drev mot Cirkus och jag tänkte inte gå med på det. Det känns som om du misstolkar och missförstår betydligt mer än vad en god qitis borde göra. Hade jag viljat lyncha Niyama hade jag väl röstat där? Nu upplevde jag att du var skummast och du fortsätter att vara det.

hon var nog lika skum från början som jag tyckte du var men efter att ha läst igenom allt ordentligt och tänkt till lite så har jag åtminstone släppt dig rejält och känner att hemlig också ska släppas just nu
Finns flera andra mycket skummare för mig som jag vill ägna min kraft åt helt enkelt.
Jo jag har sett dina teorier idag men jag tycker det är ganska skumt av dig att du verkade misstänka mig en hel del igår men inte hemlig som skrev att hon inte läst röstningen så noga.

Okej, så bara för att se så att jag fattat. Snurrfian är skum för att cirkus röstade på dig och Snurrfian hakade på den rösten, för att om du lynchas god så skulle hon kunna skylla på cirkus?
Betyder det då att du håller cirkus som god eller är cirkus i så fall ond med Snurrfian? (Förlåt om du redan svarat på det, i så fall har jag glömt det...)

Jag gillade ju inte heller riktigt rösterna på dig, men av anledningen att jag gärna ville låta dig komma in i spelet igen och få visa dig istället för att lyncha direkt.

Okej, så bara för att se så att jag fattat. Snurrfian är skum för att cirkus röstade på dig och Snurrfian hakade på den rösten, för att om du lynchas god så skulle hon kunna skylla på cirkus?
Betyder det då att du håller cirkus som god eller är cirkus i så fall ond med Snurrfian? (Förlåt om du redan svarat på det, i så fall har jag glömt det...)

Jag gillade ju inte heller riktigt rösterna på dig, men av anledningen att jag gärna ville låta dig komma in i spelet igen och få visa dig istället för att lyncha direkt.
Jag tror att cirkus är god. Faktiskt
Hennes korthuggenhet igår kändes inte som en ond cirkus även fast @fio tyckte det
För mig kändes det mest som en uppgiven god (lite ur form ) cirkus

Jo jag har sett dina teorier idag men jag tycker det är ganska skumt av dig att du verkade misstänka mig en hel del igår men inte hemlig som skrev att hon inte läst röstningen så noga.
Jag misstänkte dig och har släppt dig.
Hemlig har jag kanske inte skrivit så mycket om pga jobbvecka igen men jag har absolut misstänkt henne också. Även om det kanske inte kommit fram just i leken utan med på mitt papper då.

Men att analysera röstlistorna som jag också skrev med bla till @Blacksmithfarm igår hjälper att få rätsida på en hel del tycker jag - skrev det även imorse

O_o Jag tror inte att Cirkus är ulv, jag tror inte att Niyama är ulv så varför skulle jag rösta på någon av dem? Att Habina sen lägger en märklig röstmotivering minuterna innan mig kan jag ju inte veta i förväg? Jag upplevde att det drogs igång ett drev mot Cirkus och jag tänkte inte gå med på det. Det känns som om du misstolkar och missförstår betydligt mer än vad en god qitis borde göra. Hade jag viljat lyncha Niyama hade jag väl röstat där? Nu upplevde jag att du var skummast och du fortsätter att vara det.
Du tycker inte det blev ett drev mot mig? Tyckte jag hade fler röster än cirkus när vändningen mot Habina kom.

Jag tror att cirkus är god. Faktiskt
Hennes korthuggenhet igår kändes inte som en ond cirkus även fast @fio tyckte det
För mig kändes det mest som en uppgiven god (lite ur form ) cirkus
Okej, ja jag är ju inte lika övertygad om cirkus. Samtidigt så var det någon som sa att hon kan lite fastna i saker när hon är god (och inte har info?) och när jag läste det så mindes jag i alla fall två gånger där det hänt tidigare. Plus det med IRL också.
Jag måste också börja banta ner vilka jag kan tänka mig att rösta på idag och kan nog tänka mig att lägga cirkus åt sidan idag också. Men mest med samma anledning som igår.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar