Störiga saker vi stör oss på - del 9

Jag stör mig på socialdemokraterna. Fem extra familjedagar till barnfamiljer. Personer utan barn blir redan bort prioriterad på semester över dom stora helgerna. För barnfamiljer har ju en familj. Jag må inte ha barn, men jag har familj jag med. Nu ska dom få extra ledighet att utnyttja över dessa storhelger :mad:
Upp till 16 år. För att ungarna har svårt att klara sig själva hemma när föräldrarna är på jobbet? :confused:

Mina hästar är mina barn tänker jag, får jag en extravecka för att hänga med dom då? :rofl:

Har svårt för att bara för att man väljer att skaffa barn ska alla bekosta en extra ledig vecka åt dom. Nja.
Ja tills de är 16 :p
Jag sov helt själv hemma från det jag var 11 när mamma jobbade natt

Folk som kör ojämnt.
Jag har farthållare och får hålla på att mickla med den hela tiden för att den i bilen före mig har en väldigt hoppig gasfot.
TIll slut ledsnar jag och kör om fast hastigheten blir lite fortare än jag har tänkt.

Folk som kör sakta på enkelfilig väg och sedan gasar iväg när det blir 2filigt.

Gasrunkare :yuck:

• Gilla
Reactions: MCP
Upp till 16 år. För att ungarna har svårt att klara sig själva hemma när föräldrarna är på jobbet? :confused:
Daim, å själv lagade man middag på gaslåga vid 12 års ålder :meh:
Finns ju hur mycke färdigmat att slänga i mikron vid behov, å annars kan ju föräldrarna göra lite extra mat å ställa tallriken i kylen... Barn hunsas för mycke i dagens samhälle tydligen. Nåde om dom får fixa middag eller köra en tvättmaskin. Jorden går under....

På folk som trycker på skärmen när man betalat med swish och visar den där gröna sidan med betalningsbekräftelse:grin:
(fick mansplainat för mig en gång att man MÅSTE göra så, för annars är inte betalningen "låst" och kan dras tillbaka:laugh:
(hoppas nu bara, för allt i världen att det inte är jag som har fel nu:rofl:))

På folk som trycker på skärmen när man betalat med swish och visar den där gröna sidan med betalningsbekräftelse:grin:
(fick mansplainat för mig en gång att man MÅSTE göra så, för annars är inte betalningen "låst" och kan dras tillbaka:laugh:
Jag är VERKLIGEN inte säker nu, men är det inte så att det kommer någon liten animation när man trycker på skärmen efter betalningen? Det är väl för att de som ska ta emot betalningen ska kunna vara säkra att din betalning är äkta? Tror jag.

Folk som kör ojämnt.
Jag har farthållare och får hålla på att mickla med den hela tiden för att den i bilen före mig har en väldigt hoppig gasfot.
TIll slut ledsnar jag och kör om fast hastigheten blir lite fortare än jag har tänkt.

Folk som kör sakta på enkelfilig väg och sedan gasar iväg när det blir 2filigt.
Va glad att du inte har en bil som bromsar in och ökat själv 😂😂

Att vår varmvattenberedare har gått sönder. När vi rev ut den visade det sig att det är mögel på väggen bakom och att vi nu inte kan spola vatten någonstans i huset utan att det sprutar i ett rör i tvättstugan, där varmvattnet ska gå till beredaren.

Jag stör mig på socialdemokraterna. Fem extra familjedagar till barnfamiljer. Personer utan barn blir redan bort prioriterad på semester över dom stora helgerna. För barnfamiljer har ju en familj. Jag må inte ha barn, men jag har familj jag med. Nu ska dom få extra ledighet att utnyttja över dessa storhelger :mad:
Jag stör mig också på detta. Det finns säkert MÅNGA bättre hål att stoppa de pengarna i. Sjukvården, pensionerna, skolan, osv osv osv.......

Då skulle du inte få köpa något av mig. Det är nämligen sant, folk har kommit på att man kan göra en skärmdump och då lura säljaren... en person i byn här blev av med ett fyrsiffrigt belopp på en marknad pga fusk med Swish. Du behöver ju inte låta säljaren peta på skärmen, du kan ju visa så den syns bra och peta till själv...

Ah, justja.. Det är ungefär så jag kom fram till att det måste vara då när jag fick det mansplainat.
Egentligen blev jag nog mest påmind om och störde mig på det :p
Jag är VERKLIGEN inte säker nu, men är det inte så att det kommer någon liten animation när man trycker på skärmen efter betalningen? Det är väl för att de som ska ta emot betalningen ska kunna vara säkra att din betalning är äkta? Tror jag.

Men står inte både belopp och namn på det gröna? Och det rör sig väl grejer på skärmen även utan att man petar (nu måste jag ju swisha nån, bara för att se hur det ser ut:laugh:)
Men ja, jag fattar den aspekten och det var ju inte så att de inte fick peta till skärmen.. Och som jag skrev ovan, så var det nog egentligen mansplainingen om hur betalningen inte är låst som jag blev påmind om och störde mig på :)
Då skulle du inte få köpa något av mig. Det är nämligen sant, folk har kommit på att man kan göra en skärmdump och då lura säljaren... en person i byn här blev av med ett fyrsiffrigt belopp på en marknad pga fusk med Swish. Du behöver ju inte låta säljaren peta på skärmen, du kan ju visa så den syns bra och peta till själv...

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
93 94 95
Svar
1 899
· Visningar
87 262
Senast: EZMK
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 675
Senast: Mineur
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
692
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
25 264
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset