Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha det är hemskt, tog mig äntligen tid att avfölja båda. Nog att man kan kommentera en väns foto/selfie någon gång men varje gång? Sen "men du då" och så går det runt sådär på ungefär 5 selfies i veckan. Snacka om klubben för inbördes beundran.

Ja, det blir ju verkligen en klubb för inbördes beundran! Tycker som du, att man kan ju allt kommentera en väns foto, men kanske inte som en robot som säger samma fras lite oberoende om du skulle ta en selfie på ett sjukhus efter typ influensa som lett till uttorkning. Tycker det är lagom här på buke, det burkar inte bli för smetigt och för ofta :)

Jag stör mig på att comhem har underhållsarbete i gång flera dagar så bredbandet är toksegt. Ja jag förstår att det behövs ibland.:(

Stör mig som fan på Kaj Linna.
"Kaj Linna skriver i boken att han stålsatte sig att inte visa något för ”plitarna”, vakterna från Kriminalvården, som blivit symboler för hans inlåsta tillvaro:

”För mig representerade de all orättvisa, all pennalism och det förtryck jag varit med om under så många år. (...) Jag tittade på dem och ansträngde mig för att inte visa mina känslor.”

Dumskalle, precis som om vi skulle ha något med hans straff att göra? Vi verkställer bara det samhället har bestämt. Och han blev inte behandlad på nåt speciellt sätt alls.:banghead:

Stör mig som fan på Kaj Linna.
"Kaj Linna skriver i boken att han stålsatte sig att inte visa något för ”plitarna”, vakterna från Kriminalvården, som blivit symboler för hans inlåsta tillvaro:

”För mig representerade de all orättvisa, all pennalism och det förtryck jag varit med om under så många år. (...) Jag tittade på dem och ansträngde mig för att inte visa mina känslor.”

Dumskalle, precis som om vi skulle ha något med hans straff att göra? Vi verkställer bara det samhället har bestämt. Och han blev inte behandlad på nåt speciellt sätt alls.:banghead:
Men han säger ju representerade. Det innebär inte att det är de som gjort honom något. Det var ju dessutom de enda representanterna för rättssystemet han träffade, varken domare eller åklagare kom knappast och hälsade på honom.

Men han säger ju representerade. Det innebär inte att det är de som gjort honom något. Det var ju dessutom de enda representanterna för rättssystemet han träffade, varken domare eller åklagare kom knappast och hälsade på honom.
Det låter det. Tyvärr är jag förhindrad att utveckla vidare.

Jag stör mig på folk som vill ha långa konversationer på sms/messenger. Jag har vart väldigt tydlig med att man får ringa om man vill småprata, jag avskyr att skriva på telefonen! Ändå får jag frågan om jag är sur när jag svarar kort på detta eviga smsade... :banghead:

Jag stör mig på folk som vill ha långa konversationer på sms/messenger. Jag har vart väldigt tydlig med att man får ringa om man vill småprata, jag avskyr att skriva på telefonen! Ändå får jag frågan om jag är sur när jag svarar kort på detta eviga smsade... :banghead:

Och jag får alltid hjärtsnörp när någon (t ex från stallet eller jobbet) ringer till mig. Tror alltid att något hemskt har hänt, och så vill de typ låna ett grimskaft...

Att jag blev tvungen att köpa ett USB-minne för att min dator skulle klara av att ladda ner den senaste Windows 10-uppdateringen (som det har tjatats om dagligen i veckor nu)... :mad:

• Gilla
Reactions: Elo
Och jag får alltid hjärtsnörp när någon (t ex från stallet eller jobbet) ringer till mig. Tror alltid att något hemskt har hänt, och så vill de typ låna ett grimskaft...

Såna frågor är såklart ok. Jag menade mer
- hej vad gör du?
- hur mår du?
- vad har du gjort idag?
- vet du vad x har gjort?
Skvaller och allmänt döprat...

På folk som nödvändigtvis måste kommentera "April april!" lite nöjt sådär på artiklar/inlägg som är aprilskämt. Snacka om att döda skämtet för de som kanske inte insett det än! Jag skulle aldrig komma på tanken att kommentera sådär bara för att visa att jag minsann hajat grejen :mad:

Stör mig fortfarande på att mamma har så dålig framförhållning, bjuder in till påskmiddag dagen innan det är dags. Är väl egentligen inget fel i det, om det inte vore för att jag läste inbjudan på kvällen och middagen skulle vara runt 14-tiden. Jag har närmare 2 timmar restid dit, kunde inte hitta någon som kunde hjälpa mig med hästen på så kort varsel i och med att det var påsk. Vilket jag även berättade och svaret blev "men hästen klarar sig väl själv i några timmar".

Ja, det kanske den gör men jag har ingen som tar in och hjälper mig med att ge mellanmålshöet, sen tycker jag inte det är lönt att stressa upp för att vara där någon timme och sen stressa hem... inte värt restiden eller bränslekostnaderna, orkade dock inte skriva allt det utan sammanfattade det kort "det funkar inte riktigt så."

Ibland önskar jag att jag inte bodde så långt bort, men samtidigt finns det inget mer än min familj där i det samhället. Trivs mycket bättre där jag bor idag.

Stör mig på människor som i en diskussion om pollenallergi (vilka receptfria tilltag det finns) börjar ge tips om bl a en blandning av surkål och potatismjöl som ska vara så himla bra för att goda bakterier behöver fibrerna att fästa på för att stärka tarmfloran. När jag sedan ber om mer info kring hur det fungerar och vem som sagt att det funkar så får jag svaret ”jag är ingen forskare, men det funkar för mig”:banghead: jag påstod aldrig att den häxblandningen (för hur gott låter det på en skala :crazy:) inte fungerade utan jag frågade kring hennes påstående att allt detta skulle hjälpa tarmfloran och sedan även mot pollenallergi. Får då svaret ”du får googla”:mad: Jag anser att påstår man massa saker på den nivån, och tipsar andra om vissa saker behöver man ha lite kött på benen (obs, skillnad på att tipsa andra att ändra kost och berätta om en viss typ mat som fungerat för en själv)...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
90 91 92
Svar
1 821
· Visningar
83 498
Senast: bumpo
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 670
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008