Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får bild av person i stor glutenmolekyldräkt som ser ut ungefär som iprenmannen...Stör mig enormt på folk som säger "jag är gluten" eller "jag är laktos". NEJ du är gluten-/laktosINTOLERANT.
Mvh tolerant person
Fast nu stör jag mig på din mamma som har middag klockan 14.Stör mig fortfarande på att mamma har så dålig framförhållning, bjuder in till påskmiddag dagen innan det är dags. Är väl egentligen inget fel i det, om det inte vore för att jag läste inbjudan på kvällen och middagen skulle vara runt 14-tiden. Jag har närmare 2 timmar restid dit, kunde inte hitta någon som kunde hjälpa mig med hästen på så kort varsel i och med att det var påsk. Vilket jag även berättade och svaret blev "men hästen klarar sig väl själv i några timmar".
Ja, det kanske den gör men jag har ingen som tar in och hjälper mig med att ge mellanmålshöet, sen tycker jag inte det är lönt att stressa upp för att vara där någon timme och sen stressa hem... inte värt restiden eller bränslekostnaderna, orkade dock inte skriva allt det utan sammanfattade det kort "det funkar inte riktigt så."
Ibland önskar jag att jag inte bodde så långt bort, men samtidigt finns det inget mer än min familj där i det samhället. Trivs mycket bättre där jag bor idag.
Va nu då? Nu blir jag nyfiken på hur du menar.Fast nu stör jag mig på din mamma som har middag klockan 14.
Tidpunkten. Att 14 är lite udda för en middag. Tror jag hon menar.Va nu då? Nu blir jag nyfiken på hur du menar.
Kanske det, vanligtvis brukar det vara 12 eller 13..Tidpunkten. Att 14 är lite udda för en middag. Tror jag hon menar.
Men vilken tid äter ni i så fall lunch?Kanske det, vanligtvis brukar det vara 12 eller 13..
Men vilken tid äter ni i så fall lunch?
Lunch va e de?Men vilken tid äter ni i så fall lunch?
Lunch åt man i skolan. Middag äter man mellan 13 och 17. Därefter kvällsmat.Lunch va e de?
När ja växte upp åt vi frukost, lunch/middag, fika, kvällsmat. Vet många klasskompisar som brukade äta middag när de kom hem från skolan osv. Nog olika för olika familjer.
Tre lagade mål mat om dagen?Lunch åt man i skolan. Middag äter man mellan 13 och 17. Därefter kvällsmat.
Lunch åt jag i skolan. Sen fick jag middag när jag kom hem. Kvällsmat är ju nått lättare typ smörgås. Nu för tiden äter jag ingen lunch utan bara middagTre lagade mål mat om dagen?
Jag säger f.ö. lunch men är inkonsekvent med om maten på kvällen är middag eller kvällsmat.
Okej då förstår jag. Det som du kallar kvällsmat är kvällsfika hos oss. Kvällsmat är lagad mat.Lunch åt jag i skolan. Sen fick jag middag när jag kom hem. Kvällsmat är ju nått lättare typ smörgås. Nu för tiden äter jag ingen lunch utan bara middag
Här heter det kvällsmat. Fika är bullar och såntOkej då förstår jag. Det som du kallar kvällsmat är kvällsfika hos oss. Kvällsmat är lagad mat.
Ändå sedan jag var barn har fika varit typ hembakade grova mackor med sallad, tomat och ost. Min mamma var lite före sin tidHär heter det kvällsmat. Fika är bullar och sånt
När jag har gjort det online har jag fått besked dagen efter i normalfallet. Har du skickat med posten kanske det inte ens har kommit fram?Hur länge får man egentligen räkna med att få återkoppling från försäkringsbolag när man skickar in skadeanmälan? Har gått nästan 3 veckor nu.
Har gjort det online, har även mejlat dem och frågat hur det går men inte fått svar på det heller.När jag har gjort det online har jag fått besked dagen efter i normalfallet. Har du skickat med posten kanske det inte ens har kommit fram?