Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stör mig på människor som i en diskussion om pollenallergi (vilka receptfria tilltag det finns) börjar ge tips om bl a en blandning av surkål och potatismjöl som ska vara så himla bra för att goda bakterier behöver fibrerna att fästa på för att stärka tarmfloran. När jag sedan ber om mer info kring hur det fungerar och vem som sagt att det funkar så får jag svaret ”jag är ingen forskare, men det funkar för mig” jag påstod aldrig att den häxblandningen (för hur gott låter det på en skala ) inte fungerade utan jag frågade kring hennes påstående att allt detta skulle hjälpa tarmfloran och sedan även mot pollenallergi. Får då svaret ”du får googla” Jag anser att påstår man massa saker på den nivån, och tipsar andra om vissa saker behöver man ha lite kött på benen (obs, skillnad på att tipsa andra att ändra kost och berätta om en viss typ mat som fungerat för en själv)...
Nej, det var även samma på helgerna. Sällan det blev lagade mål mat efter skolan, endast fika och senare kvällsmat.Lunch åt man i skolan. Middag äter man mellan 13 och 17. Därefter kvällsmat.
Vi åt lunch vid 11 och middag kl 17. Minns inget kvällsfika men det måste vi ju ha gjort.Lunch åt man i skolan. Middag äter man mellan 13 och 17. Därefter kvällsmat.
Varför måste ni det? Vi har alltid ätit middag kl 17 och sedan inget mer. När jag växte upp var det aldrig lagad mat på kvällen utan lunch åts i skolan och sedan var det enbart kvällsmat på kvällen vilken bestod av smörgås.Vi åt lunch vid 11 och middag kl 17. Minns inget kvällsfika men det måste vi ju ha gjort.
Jag har svårt att tro att vi inte hann bli hungriga igen mellan kl 17 och sovdax.Varför måste ni det? Vi har alltid ätit middag kl 17 och sedan inget mer. När jag växte upp var det aldrig lagad mat på kvällen utan lunch åts i skolan och sedan var det enbart kvällsmat på kvällen vilken bestod av smörgås.
Tja vi är alla olika. Jag äter väldigt sällan efter 17, jag mår illa och kan omöjligt sova om jag gör det och det har fungerat bra under mina barns uppväxt med. Det var inte så att barnen gick och la sig hungriga.Jag har svårt att tro att vi inte hann bli hungriga igen mellan kl 17 och sovdax.
Jag åt middag kl 21.30 ikväll.Tja vi är alla olika. Jag äter väldigt sällan efter 17, jag mår illa och kan omöjligt sova om jag gör det och det har fungerat bra under mina barns uppväxt med. Det var inte så att barnen gick och la sig hungriga.
Vi med kontinentala vanor.Man äter (ibland) frukost. Mellan 6 och 9 typ. Sen äter man lunch 12-13. Middag mellan 19 och 22 hemma hos oss, ibland äter barnen middag vid 18.
Ni har så konstiga vanor!
Vi med kontinentala vanor.
Vore supersvårt att gå efter klockan!Magen styr vi Preppar mat när hungern kommer, inte efter klockan. Sen blir det ibland två middagar som lagas, men det är det värt. Jag småäter du något med barnen för sällskaps skull. Upplägget funkar för alla.