Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på människor som i en diskussion om pollenallergi (vilka receptfria tilltag det finns) börjar ge tips om bl a en blandning av surkål och potatismjöl som ska vara så himla bra för att goda bakterier behöver fibrerna att fästa på för att stärka tarmfloran. När jag sedan ber om mer info kring hur det fungerar och vem som sagt att det funkar så får jag svaret ”jag är ingen forskare, men det funkar för mig”:banghead: jag påstod aldrig att den häxblandningen (för hur gott låter det på en skala :crazy:) inte fungerade utan jag frågade kring hennes påstående att allt detta skulle hjälpa tarmfloran och sedan även mot pollenallergi. Får då svaret ”du får googla”:mad: Jag anser att påstår man massa saker på den nivån, och tipsar andra om vissa saker behöver man ha lite kött på benen (obs, skillnad på att tipsa andra att ändra kost och berätta om en viss typ mat som fungerat för en själv)...

Själv stör jag mig på att jag har varit extremt övertydlig idag med att om och om igen skriva att jag svarat utan grund men gett öppna utkast på lösa tankar :rofl:

Vi åt lunch vid 11 och middag kl 17. Minns inget kvällsfika men det måste vi ju ha gjort.
Varför måste ni det? Vi har alltid ätit middag kl 17 och sedan inget mer. När jag växte upp var det aldrig lagad mat på kvällen utan lunch åts i skolan och sedan var det enbart kvällsmat på kvällen vilken bestod av smörgås.

Varför måste ni det? Vi har alltid ätit middag kl 17 och sedan inget mer. När jag växte upp var det aldrig lagad mat på kvällen utan lunch åts i skolan och sedan var det enbart kvällsmat på kvällen vilken bestod av smörgås.
Jag har svårt att tro att vi inte hann bli hungriga igen mellan kl 17 och sovdax.

Jag har svårt att tro att vi inte hann bli hungriga igen mellan kl 17 och sovdax.
Tja vi är alla olika. Jag äter väldigt sällan efter 17, jag mår illa och kan omöjligt sova om jag gör det och det har fungerat bra under mina barns uppväxt med. Det var inte så att barnen gick och la sig hungriga.

Jag stör mig på mina sömnproblem. Trots att jag är dödstrött så kan jag inte somna. Det blir en ond cirkel, jag vet att jag är trött och blir stressad av att inte få sova och då kan jag definitivt inte somna.

Jag stör mig på migränanfall som däckar en totalt och ställer till total oordning med allt. Egentligen skulle en del saker ordnas idag men det var ju bara glömma totalt.
Nu som först börjar det bli lagom att försöka äta något, jag lyckades förut fixa lite potatismos men insåg att äta var för tidigt utifrån måendet och bara tanken på lukten av moset gör att jag seriöst går ut i köket och startar spisen och kastar på en kastrull med spagetti.
Tur jag inte kör strikta tider när det ska ätas.

Magen styr:D vi Preppar mat när hungern kommer, inte efter klockan. Sen blir det ibland två middagar som lagas, men det är det värt. Jag småäter du något med barnen för sällskaps skull. Upplägget funkar för alla.
Vore supersvårt att gå efter klockan!
Frukost blir det olika beroende på skoldag eller helg.
På helgen kan det ibland bli kombinerad frukost o lunch om vi går upp sent ;)
Sen så har barnet ofta ngn akrivitet så hon måste äta innan det (vid 17) men vi vuxna är inte hungriga så vi äter efter (vid 20). Eller så äter vi alla vid 17 om vi är jättehungriga ;)

Men det vanliga är frukost - lunch (lagad mat) - middag(lagad mat)
Barnet tar gärna en macka innan läggdags också.

Här äter man frukost, lunch vid 12-13, middag vid 17-18 och kvällsmat (något lättare typ smörgås, fil och flingor osv) innan läggdags.

Stör mig på att jag är yr i huvudet idag. Jag mår bra för övrigt men det snurrar när jag vänder mig, tar upp nåt ur väskan eller liknande :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
83 280
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 668
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008