Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag i mitt senaste inlägg tydligen missat att endera citera eller tagga den som det var tänkt åt :cautious:

Jag stör mig på att guildet jag spelat med det senaste året upplöses idag, då ledaren bestämt sig för att den inte tycker det är tillräckligt roligt längre*, pga av den obalanserade metan (optimala användadet av utrustning och skills).

Något jag lagt mellan 6 och 30 timmar på i veckan. Något jag älskar. Poof. Borta. :(

* Naturligtvis får ledaren (och alla andra som spelar) tycka och göra precis hur de vill, det är inte det jag stör mig på.

På folk som hänger sig på tutan upprepade gånger och tror att det ska hjälpa. Att tuta 1-2 gånger för att göra folk uppmärksamma på att man är irriterad/tycker att någon gör fel är väl ok, men ser du inget resultat efter detta så hjälper det inte att tuta ytterligare 12 gånger. Budskapet gick fram redan under tutning nummer ett, liksom.

Jag stör mig något oerhört när andra bilister kör om i mörker före backkrön, i synnerhet som i morse när det var dåligt väder och han(?) väljer att köra om mig + framförvarande trots att det inte finns någon sikt. :banghead:

Nej, det är ingen garanti att det inte kommer en bil från andra hållet bara för att du inte ser något pga helljusen på bilen du kör om! :rage:

Får jag gissa på att det var en Audi modell nyare? :meh: Här uppe utförs 90% av alla idiotiska omkörningar av just Audiförare...

Får jag gissa på att det var en Audi modell nyare? :meh: Här uppe utförs 90% av alla idiotiska omkörningar av just Audiförare...

Eller en BMW... :meh:

Generellt tycker jag "skiboxarna" är värst (de sitter ofta på en SUV), det märks så tydligt att det är sörlänningar på väg till Åre. 321:ans dike brukar vara strösslat med dem när det är som värst väglag :p Fyrhjulsdrift är bra så länge man har grepp men du stannar inte snabbare och du sätter dig ännu längre ut i spenaten och hårdare fast när det släpper :D

Eller en BMW... :meh:

Generellt tycker jag "skiboxarna" är värst (de sitter ofta på en SUV), det märks så tydligt att det är sörlänningar på väg till Åre. 321:ans dike brukar vara strösslat med dem när det är som värst väglag :p Fyrhjulsdrift är bra så länge man har grepp men du stannar inte snabbare och du sätter dig ännu längre ut i spenaten och hårdare fast när det släpper :D

Det är sträckan Åre-Järpen där Audibilarna tar extra fart :angel:
Typ igår snörök och noll sikt. Då är det en som kör om både mig och lastbil ÖVER ett krön :banghead:

Det är sträckan Åre-Järpen där Audibilarna tar extra fart :angel:
Typ igår snörök och noll sikt. Då är det en som kör om både mig och lastbil ÖVER ett krön :banghead:

Det är lite Darwin Award över det... :cautious: :crazy:

Jag och särbon (i varsin bil) blev omkörda av en "skibox" när vi var på väg söderut för några år sedan. Den bilen höll på att smälla med en lastbil efter kurvan där den körde om. Vi såg inte mötet (vi var ju innan kurvan) men lastbilschauffören lär ha skitit knäck.

En arbetskamrat blev prejad av en mötande omkörare på den sträckan. Långtradarchauffören som blev omkörd var snabb och hann få regnumret. Idiotens försvar löd "Ja blev bländad av solen så jag såg inget"... Åkte dit för både vårdslös körning och smitning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
87 881
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 675
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 701
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008