Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att först nu har en ny läkare kommit på att ifrågasätta mitt kolesterolsänkande.

Trött, väldigt svullen och muskelsvag. Så tar jag bort medicinen och går ner tre kg på lika många dagar. Behöver inte sova mitt på dagen och blodtrycket är på bra nivåer helt utan läkemedel.

Va fan! mått skit i flera år - i onödan.

Jaja, alla gör så gott de kan, läkare med. Men varför måste min KROPP skita i instruktionsboken och göra lite hur som helst :rage:

Stör mig lite på mig själv som stör mig på att mammas grannar har kommit hem. Har generellt väldigt stor förståelse för att barn är barn men... De har varit hemma i inte ens fem minuter och det låter som att de är på väg att stampa igenom taket! Det smälls i dörrar, skriks och bråkar alla dygnets timmar, förutom kanske 5-6 när de sover (om de inte vaknar upp med mardrömmar, för då skriker de så hjärtskärande 😢). Men annars... Gah. Vet nu med mig att jag inte kommer få någon sovmorgon för vid 07 brukar skriken börja.
Egentligen är det mer synd om de som behöver bo och växa upp i det hela, men men...

Stör mig lite på mig själv som stör mig på att mammas grannar har kommit hem. Har generellt väldigt stor förståelse för att barn är barn men... De har varit hemma i inte ens fem minuter och det låter som att de är på väg att stampa igenom taket! Det smälls i dörrar, skriks och bråkar alla dygnets timmar, förutom kanske 5-6 när de sover (om de inte vaknar upp med mardrömmar, för då skriker de så hjärtskärande 😢). Men annars... Gah. Vet nu med mig att jag inte kommer få någon sovmorgon för vid 07 brukar skriken börja.
Egentligen är det mer synd om de som behöver bo och växa upp i det hela, men men...
Bråkar de så mycket kanske en orosanmälan vore bra? Störningsjour kvälls/nattetid? Så ska ni inte behöva ha det, någon av familjerna❤️

Tar hand om julens baksida idag, städning av kartonger, presentpapper och inventering av all julmat som lämnades här igår... Känns en aning bakvänt att både mina föräldrar och min brors familj där de är två respektive tre personer som faktiskt äter julmat, valde att lämna alla rester till mig som ensam (eftersom jag lever med två kräsna småbarn) får äta upp eller slänga allt...

Får tydligen inte förvara däck i förrådet till lägenheten, har alla som bor i lägenhet däckhotell?
De flesta verkar få förvara en uppsättning egna däck vid en snabb googling.

Sen tror jag det är väldigt vanligt med däckhotell eftersom lagringsutrymme ihop med lägenhet oftast är litet, däck skrymmande och däckhotell himla smidigt vid bytet.

Tror det är ett vanligt villkor för den typen av rabatter. Antar det är för att man inte ska kunna köpa något med rabatt, lämna tillbaka det, och sedan ha fått ut 50:- i handen.
Har man köpt nåt med bonuscheck eller presentkort och sen ångrar köpet så får man aldrig pengar tillbaka utan ett tillgodokvitto på summan. Tror det har med penningtvättlagen att göra.

SLs kundtjänst. Om man svarar på mailet så är det en ny person varje gång så de svarar helt olika.
J: (Felanmälde att en karta saknade några busslinjer och länkar till deras karta.)
SL (a): vi har inga kartor över busslinjer …
J: Jo det har ni ( länkar till sl.se plus ger instruktioner om hur personen ska hitta dem i menyn)
SL (b): kartorna är gamla och har inte uppdaterats på några år …
J: borde ni inte uppdatera dem då?
SL (c): de är uppdaterade …
J: de är inte uppdaterade, kolla tex linje x, y, z, å och ä.

:banghead:

Fast alla kundtjänster är väl så egentligen, antingen personer som ger olika uppgifter eller en bot som är osmart.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
30 31 32
Svar
623
· Visningar
26 146
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 838
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 824
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008