Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Videointervju (spela in svar) till jobbansökan. Jag förstår varför dom används och se fördelen med. Men hindrar mig inte från avsky det, och ta om videoinspelningsvar ca 100ggr för får småpanik spela in mig själv. Men nu är eländet gjort och för ett sommarjobb jag vill (är t.om garanterad att få) .

Småstörning inte finns bättre sätt för återvändare att ansöka, menmen ska inte klaga om jag får jobba.

Videointervju (spela in svar) till jobbansökan. Jag förstår varför dom används och se fördelen med. Men hindrar mig inte från avsky det, och ta om videoinspelningsvar ca 100ggr för får småpanik spela in mig själv. Men nu är eländet gjort och för ett sommarjobb jag vill (är t.om garanterad att få) .

Småstörning inte finns bättre sätt för återvändare att ansöka, menmen ska inte klaga om jag får jobba.
Om de kräver videoansökan så stänger jag ner. Tar aldrig selfies och avskyr att spelas in.

Känns som att jag levt under en sten men... Sen när blev strumpor så fruktansvärt dyra?! 100-130kr paret liksom, för enkla jäkla normala bomullsstrumpor.

Håller med, det är galet. Jag köper från Lindex. 4-pack för 129:- (köpte en hög nya nu alldeles nyligen - köper en hög, använder tills de är trådslitna med hål, köper nya när jag har typ tre par kvar. Köper bara svarta :D .). De funkar faktiskt bra! Sitter uppe osv. Jag tvättar mina i 60 grader och har inte jättemånga par (köpte 16 par nu, men har haft färre innan), de håller ändå ett par år typ - kan vara längre för jag kommer helt ärligt inte ihåg när jag köpte den ny utslitna och kasserade högen.

Håller med, det är galet. Jag köper från Lindex. 4-pack för 129:- (köpte en hög nya nu alldeles nyligen - köper en hög, använder tills de är trådslitna med hål, köper nya när jag har typ tre par kvar. Köper bara svarta :D .). De funkar faktiskt bra! Sitter uppe osv. Jag tvättar mina i 60 grader och har inte jättemånga par (köpte 16 par nu, men har haft färre innan), de håller ändå ett par år typ - kan vara längre för jag kommer helt ärligt inte ihåg när jag köpte den ny utslitna och kasserade högen.
Oj köper på stadium outlet /lager 157 eller liknande typ 5 par under 100 kr. Även "lokala fin affären dit stockholmarna åker" under 100 kr/5par.
Det var lite bråttom med nya par, så kunde bara svänga förbi Lindex och KappAhl, och hittade bara flerpack med massa mönster eller flerfärgade i flerpacken... Annars brukar jag försöka köpa från Newbody som jag tycker har haft både snygga och av bra kvalitet! Men blev så chockad över styck-priset när det inte ens var av nämnvärt bättre kvalitet!

Det var lite bråttom med nya par, så kunde bara svänga förbi Lindex och KappAhl, och hittade bara flerpack med massa mönster eller flerfärgade i flerpacken... Annars brukar jag försöka köpa från Newbody som jag tycker har haft både snygga och av bra kvalitet! Men blev så chockad över styck-priset när det inte ens var av nämnvärt bättre kvalitet!
Jaha där brukar jag inte titta så ofta. Köper vita tunna till mig eller färgade. Svarta till barnet. Båda vill ha höga.

Att jag är ledig idag, men eftersom det är massa strul och frågetecken så har jag fått hoppa in och jobba vid två tillfällen idag. Jag har gjort väldigt tydliga instruktioner och stämt av med alla inblandade om vad som ska göras dessa dagar sen oktober! Men ändå är det massa frågetecken. Där vi har haft koll internt är det externt det inte funkat, där de har haft koll externt så är det internt det har felat och alla står som frågetecken.

Både det där med videoinspelning och att arbetsgivaren kräver att man skriver in sig på deras specifika ansökningsplattform har gått för långt!

Man ska skriva in samma uppgifter som är skrivet i CV:et på deras egen plattform och spela in en-tre videos där man säger samma saker som tas upp i det personliga brevet :banghead:

Allt för en tjänst på typ 5 timmar i veckan liksom :meh:

Stör mig på min syster som är så förslappad.
Jag har fått fixa allt inför mammas födelsedag, hon fyller 70.
Ja jag bor i samma stad som mamma, men en del grejer går ju att göra på håll...

Föreslog att vi skulle beställa blombud också, då tycker syrran att vi ska ge en grön växt, vilket innebär att jag måste fara iväg under mellandagarna och fixa, det kommer ju vara smockat med folk?! Det går inte att bära hem eftersom det är för kallt, jag har ingen bil utan måste då be min kille om hjälp.... snark.

Föreslog att vi skulle beställa blombud också, då tycker syrran att vi ska ge en grön växt, vilket innebär att jag måste fara iväg under mellandagarna och fixa, det kommer ju vara smockat med folk?! Det går inte att bära hem eftersom det är för kallt, jag har ingen bil utan måste då be min kille om hjälp.... snark.
Känner igen det helt. Mitt syskon är dock inte förslappad utan har andra problem, men känns ändå trist och jobbigt.

Gissningsvis är det inget reellt måste, utan ett måste som du har tagit på dig utifrån situationen? Kanske utifrån ”om inte jag gör det, så vem? (”ergo så blir mamma utan”)

Att du föreslår blombud och att din syster tycker grön växt innebär ju inte att det är det som gäller och att du måste slå knut på dig.

Stå på dig, både mot din syster och mot dig själv - eller med dig själv, snarare. Var och en måste ta ansvar för sin egen situation och tyckande, inte lägga över på någon annan.

(brottas regelbundet med detta i egna likartade situationer, det är verkligen lättare sagt än gjort… ibland avskyr jag verkligen familjerelationer)

Gissningsvis är det inget reellt måste, utan ett måste som du har tagit på dig utifrån situationen? Kanske utifrån ”om inte jag gör det, så vem? (”ergo så blir mamma utan”)

Att du föreslår blombud och att din syster tycker grön växt innebär ju inte att det är det som gäller och att du måste slå knut på dig.

Stå på dig, både mot din syster och mot dig själv - eller med dig själv, snarare. Var och en måste ta ansvar för sin egen situation och tyckande, inte lägga över på någon annan.

(brottas regelbundet med detta i egna likartade situationer, det är verkligen lättare sagt än gjort… ibland avskyr jag verkligen familjerelationer)

Precis så. Hade jag inte fixat allt så hade inget blivit gjort...
Hon kollade upp grön växt hos blombud "lite snabbt" och tyckte det var för dyrt. Jag kollade upp ordentligt och hittade ett bra pris, så slutade med att jag fixade det också...

Är väldigt kass på stå på mig, tyvärr 😬
Men tack för kloka ord ❤️

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 444
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 374
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
603
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 823
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar