Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Det där är lite intressant, för ingen av mina barn jobbar med det dom är utbildade till.
Ingen hade erfarenhet heller för nuvarande arbetsuppgifter när de började.
Det har mer varit "jag behöver ett jobb"
Ja det är ju anledning god som en annan! Har ändå lärt mina barn att man börjar oftast längst ner på stegen och arbetar sig upp här i livet. Det är tyvärr inte alla som får det de vill ha på studs- vad det än må gälla, utan man får börja med sådant man inte vill ha för att arbeta sig till det man vill ha. Tids nog, hårt arbete, ansträngning från en själv och att våga ta chanser där det är lämpligt. Men ett av tre barn kämpar just nu mot strömmen tyvärr.

Visa bifogad fil 157368
Sörmlandstrafiken stående skämt

Fåtal avgångar går till Påljungshage köpcentrum och jag missade en av dom. Så tog samma linje men som inte har köpcentrum som slutstation. Så får gå en bit, det sjukt retsamt bussfan vänder vid köpcentrum (gråa byggnaden början på området). :rage: Tog bilden när bussen åkt bit efter jag klev av.

Gnällt förut om detta, blir nte mindre störande 🙃
Kände faktiskt igen stället! Visste inte det är så få avgångar? Men förstår inte varför inte alla avgångar går dit mellan deras typ öppettider? Stannar vid Brandkärrskolan om jag förstått rätt, men det är ju en rätt lång bit att gå ändå? Man HANDLAR ju ändå på ett köpcentrum menar jag.

Så jag håller med om din störning och vill lägga till att de numera inte stannar alls vid ICA Maxi ju, fortfarande, man HANDLAR där, vore det inte bra med busstrafik till ställen där det är stora affärer?

Störning 3 vad gäller Nyköpingsbussar. Vintertid igen. Bussarna går en gång i halvtimmen, och det är jag ju inte bortskämd med, i Höör går de en gång i timmen, men Harg-bussen är ju vintertid så himla ofta så sen att jag missar anslutningen till Arnö och får vänta. Sommartid är det ok, vintertid håller jag på att frysa ihjäl. Jag försöker att inte störa mig, ingen kan påverka det, men vissa dagar är det bara så jädrans kallt. Och visst, mitt fel, kan väl klä mig bättre, men har banne mig inte råd att köpa norrlandsvinterkläder för att slippa frysa, för i min storlek är allt så sablars dyrt och svårt att få tag på billigt.

Kände faktiskt igen stället! Visste inte det är så få avgångar? Men förstår inte varför inte alla avgångar går dit mellan deras typ öppettider? Stannar vid Brandkärrskolan om jag förstått rätt, men det är ju en rätt lång bit att gå ändå? Man HANDLAR ju ändå på ett köpcentrum menar jag.

Så jag håller med om din störning och vill lägga till att de numera inte stannar alls vid ICA Maxi ju, fortfarande, man HANDLAR där, vore det inte bra med busstrafik till ställen där det är stora affärer?

Störning 3 vad gäller Nyköpingsbussar. Vintertid igen. Bussarna går en gång i halvtimmen, och det är jag ju inte bortskämd med, i Höör går de en gång i timmen, men Harg-bussen är ju vintertid så himla ofta så sen att jag missar anslutningen till Arnö och får vänta. Sommartid är det ok, vintertid håller jag på att frysa ihjäl. Jag försöker att inte störa mig, ingen kan påverka det, men vissa dagar är det bara så jädrans kallt. Och visst, mitt fel, kan väl klä mig bättre, men har banne mig inte råd att köpa norrlandsvinterkläder för att slippa frysa, för i min storlek är allt så sablars dyrt och svårt att få tag på billigt.
Stannar vid Stenbro och sen får man gå till Rusta, City Gross m.m när inte går hela vägen 😅

Men ja störigt också ICA Maxi, var smidigt med bussen dit förr.

Planera bättre för framtiden. Dublettkort till flera kedjor rekommenderas.:up:
Vi hade ju dubbla kort? Men han har tappat sitt.
Är väl bara att tanka med ett "vanligt" kort. Eller tanka upp tillsammans. Beställa nytt kort tar ju nån dag att få hem.
Han har ju tappat plånboken med ska kort. Vi har ingen möjlighet att åka ihop och tanka, han behöver innan jobbet ikväll och jag imorgon bitti.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 444
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 374
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
603
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 818
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar