Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag läste för en tid sedan en artikel där de bland annat intervjuade en ung kemistuderande, om hur hon ser på arbetsmarknaden och utsikterna med jobb efter examen.Snyfthistorier i kvällstidningarna, att unga inte kan få jobb. Sänk kraven för i helvete! De unga häromkring vägrar städa, vägrar jobba på Donken mm. Ja men varsågod å va arbetslös då.
Usch ja. Jag kommer ihåg när jag som nyexad trodde jag skulle få ett bra jobb direkt. Skolan sa hela tiden att det var brist på oss. Men när vi kom ut var marknaden så gott som mättad och det var skitsvårt att få ett relevant jobb.Jag läste för en tid sedan en artikel där de bland annat intervjuade en ung kemistuderande, om hur hon ser på arbetsmarknaden och utsikterna med jobb efter examen.
Hon var jättepositiv. Tänkte sig att hon helst vill ta en chefsposition hos något större företag inom den kemiska branchen.
Det lär bli ett ganska hårt välkomnande till verkligheten för henne. Det mentala steget man måste ta från att ha föreställt sig att bli chef i branchen till att grilla hamburgare, är rätt stort.
Hörde på TV att butiker börjat höja priserna långt i förväg för att kunna tjäna mer sen på Black Friday. De får inte höja inom en månad från rean så då höjer de upp till ett halvår innan i stället.Jag är väldigt nöjd med att ha sparat flera tusen på en säng vi behövde köpa... Man måste ju inte köpa skräp man inte behöver...
Ja, det och till den klassiska mellandagsrean - vad är nytt under solen?Hörde på TV att butiker börjat höja priserna långt i förväg för att kunna tjäna mer sen på Black Friday. De får inte höja inom en månad från rean så då höjer de upp till ett halvår innan i stället.
Som en släkting. Gick ut gymnasiet (naturbruk) och sa ”får jag inte ut 30 000 i mån efter skatt tar jag inte jobbet”.Jag läste för en tid sedan en artikel där de bland annat intervjuade en ung kemistuderande, om hur hon ser på arbetsmarknaden och utsikterna med jobb efter examen.
Hon var jättepositiv. Tänkte sig att hon helst vill ta en chefsposition hos något större företag inom den kemiska branchen.
Det lär bli ett ganska hårt välkomnande till verkligheten för henne. Det mentala steget man måste ta från att ha föreställt sig att bli chef i branchen till att grilla hamburgare, är rätt stort.
Jag har en son som är lite sådär kräsen, ingen utbildning eller någonting. Men ändå krav. "Jag vill inte jobba med det!" Nähä, men du måste försörja dig ju.... Skaffar man sig inte en utbildning får man ju ta vad som erbjuds av jobb utan utbildning och det är ju ofta jobb som ungdomar kanske inte alltid tycker är asroliga.Som en släkting. Gick ut gymnasiet (naturbruk) och sa ”får jag inte ut 30 000 i mån efter skatt tar jag inte jobbet”.
Det händer mej med. Gärna på morgonen så jag tror att det är min telefonAtt jag hör någon grannes telefon surra (som när man får ett sms), speciellt såhär på kvällen när jag ligger i sängen och det är tyst. Ligger den på golvet? Varför hör jag den så tydligt?!
Nä. Men hon höll ju vad hon lovat. Jobbade knappt o sen blev hon sjukskriven. Varför jobba när man inte får ut 30? Helt galet alltihopa.Jag har en son som är lite sådär kräsen, ingen utbildning eller någonting. Men ändå krav. "Jag vill inte jobba med det!" Nähä, men du måste försörja dig ju.... Skaffar man sig inte en utbildning får man ju ta vad som erbjuds av jobb utan utbildning och det är ju ofta jobb som ungdomar kanske inte alltid tycker är asroliga.
Så märkligt!Det händer mej med. Gärna på morgonen så jag tror att det är min telefon
Såg just en i en grupp beklaga sig över att inte få butiksjobb här. Någon tipsade om att söka utanför staden och utanför sin utbildning för det hade hon gjort-helt utan erfarenhet och fått jobb, men nej det ville personen inte. En annan tipsade om ett annat jobb, men nej det var ju inte inom utbildningen och personens erfarenheter....Nä. Men hon höll ju vad hon lovat. Jobbade knappt o sen blev hon sjukskriven. Varför jobba när man inte får ut 30? Helt galet alltihopa.
Ja det hörs ju lika tydligt som min egnaSå märkligt!