Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Har varit iväg på ett event den här helgen, vilket jag deltagit på ungefär fyra eller fem gånger. Varje gång har jag varit kvar och städat även om jag bor allra längst bort från stället. Vi har i princip alltid varit exakt samma personer som dyker upp och fixar, och idag höll jag på att tappa det. 1.5h innan vi måste lämna är arrangören inte ens på plats för att städa, 9 av 10 hör inte av sig, så jag städade och fixade lite innan jag åkte även om det var massor av grejer kvar att göra. Några timmar efter "deadline" börjar folk yra - folk som inte ens var där, och har aldrig varit med och städa - om att vi borde ha städscheman och liknande för att få ihop det framöver. Jag, och vissa andra, har ärligt talat tröttnat på att engagera oss, för det är ändå bara vi som får slita och så klagar folk sen när vi inte orkar göra exakt lika mycket som vi gjort tidigare år...

Att jag råkade köpa hö i Tebutiken häromdagen.... den vanliga butiken jag går till har gröna prickar på grönt te röda burkar till rött te. Men häromdagen gick jag till grannen hemma. Hon hade inte uppmärkt rött och grönt.

Slog i benet i ett metallrör i oktober och verkar ha fått en permanent "bula" som fortfarande gör lite ont ibland. Har även en stor grop på höften efter att jag trillade i trappan i maj. Min kropp hanterar tydligen inte sånt särskilt bra.

Människor som ställer sig mer eller mindre passiva i hur man uttrycker sig kring saker man bara kan styra över själv. Just nu i jobbsammanhang...
"Jag hoppas jag ska få tid att göra det här"
"Jag ska försöka prioritera det här"

Det är bara du som kan prioritera din egen tid och få det gjort...

Såg just en i en grupp beklaga sig över att inte få butiksjobb här. Någon tipsade om att söka utanför staden och utanför sin utbildning för det hade hon gjort-helt utan erfarenhet och fått jobb, men nej det ville personen inte. En annan tipsade om ett annat jobb, men nej det var ju inte inom utbildningen och personens erfarenheter....

Men gå arbetslös då. Jag är den första som förstå att det kan finnas anledningar till att välja inom sitt yrke först, personligen kan jag absolut inte söka vad som helst pga mina nedsättningar, men alla arbetslösa har inte problem med nedsättningar på olika vis så ibland handlar det mer om att inte tänka utanför boxen...
Det där är lite intressant, för ingen av mina barn jobbar med det dom är utbildade till.
Ingen hade erfarenhet heller för nuvarande arbetsuppgifter när de började.
Det har mer varit "jag behöver ett jobb"

1000010263.webp

Sörmlandstrafiken stående skämt

Fåtal avgångar går till Påljungshage köpcentrum och jag missade en av dom. Så tog samma linje men som inte har köpcentrum som slutstation. Så får gå en bit, det sjukt retsamt bussfan vänder vid köpcentrum (gråa byggnaden början på området). :rage: Tog bilden när bussen åkt bit efter jag klev av.

Gnällt förut om detta, blir nte mindre störande 🙃

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 441
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 374
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
600
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 816
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar