Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Det borde det väl, han kom inte in med sina uppgifter för de hade ändrat dem

Det är fortfarande min mail och telefonnr som står på det. Jag kan begära att få en tillfällig kod "om jag är på resa" men den gäller bara två veckor, vad händer sen då?

Det enda är att jag såg nu när jag att min pappa (gav honom ett eget konto för att han skulle kunna titta på Tour de France - dokumentärerna, men vi använder samma wifi vanligtvis) varit inne på en Samsung-TV när de var iväg på semester. Så jag vet inte om Netflix har fått för sig att det är mitt "hemnätverk" nu eftersom det är första smart-TVn jag varit uppkopplad mot?

Vet inte om det riktigt är en störning, kanske snarare en chock...? Över att man ska behöva införa en regel att man inte får ha barn i bärsele på kroppen när man åker i backen på skidor eller snowboard. Tänker att det liksom är självklart...?? :confused:

Det är väl lite i samma stil med företag som säger att man inte får stoppa in katten i tvättmaskinen och sätta på.
På de där svarta flaskorna med flugmedel att använda på hästar, de får man inte använda i närheten av akvarier! Hade förstått typ vattendrag eller så, men är ganska säker att de specificerar akvarium ^^

Stör mig på att jag skrev in varenda eländig bieffekt med Saxenda jag fått och bara fick ett "Vi har förnyat ditt recept" till svar.

Vet inte vad jag förväntade mig, kanske lite sympati eller några följdfrågor kring huruvida jag ville fortsätta eller inte? Känner mig bortschasad.

Katter brukar gräva ner eller täcka sina högar. Sällan lämna dem synliga.
Galenpannan gillade snö. Stoooor kattlåda. På somrarna rafsade han upp mossa ur "gräs"mattan och täckte.

RÄVAR däremot skiter väl synligt. Mitt på vägen, på en flat sten t.ex. Säker på att det inte är räv?
Hmm nej, det är jag inte säker på nu när du säger det. Men varför skulle en räv göra sig besväret att springa till vår uppfart när det finns en hel skog 🙈

Det är lagstiftat att man kan begära ut allmänna handlingar.
Man kan ta betalt för kopiering m.m. i vissa lägen, eftersom det finns en hel del exempel på hur enskilda individer av rättshaveristtyp missbrukat möjligheten att få ut allmän handling.

När det gäller det ovan beskrivna fallet, så är begäran som sådan ett missbruk. Det är en mycket tveksam användning av offentlighetsprincipen, där man skulle behöva ett juridiskt klargörande om det är förenligt med offentlighetsprincipen alls.

Jag spelar wordfeud och då blir man slumpmässigt ihopparad med någon. Jag har märkt att nu när jsg inte har bild på mig själv så är det massa killar som avslutar direkt och inte ens börjar spela. Massor av killar håller på och raggar och vissa är otrevliga.

Nedan var lustig. Vi hat aldrig pratat förut och då kan man väl börja med att säga hej istället för en uppmaning. Men män idag som tar kontakt med en kan inte ens säga hej. Det tycker jag är lite trist

Bifogade filer

• 20241207_011552.webp
    20241207_011552.webp
    39,8 KB · Visningar: 183
Jag spelar wordfeud och då blir man slumpmässigt ihopparad med någon. Jag har märkt att nu när jsg inte har bild på mig själv så är det massa killar som avslutar direkt och inte ens börjar spela. Massor av killar håller på och raggar och vissa är otrevliga.

Nedan var lustig. Vi hat aldrig pratat förut och då kan man väl börja med att säga hej istället för en uppmaning. Men män idag som tar kontakt med en kan inte ens säga hej. Det tycker jag är lite trist
Jag lade ner det för flera år sedan, hade ett neutralt nick och en hel del tjejer var ytterst otrevliga när jag inte ville ragga på dem. :crazy:

Tekniska förvaltningen fick en stor begäran av liknande art som @Daff beskriver i min kommun. De avslog begäran och fick på fingrarna av överprövande myndighet. Så tror din nämndsekreterare är fel ute tyvärr. Och då var den begäran mycket större än ”alla inventerade avlopp i kommunen”.
Det beror på hur informationen är registrerad och vad för åtgärder som behövs för att få fram de önskade sammanställningarna, inte på hur stor mängden handlingar blir.
Man kan ta betalt för kopiering m.m. i vissa lägen, eftersom det finns en hel del exempel på hur enskilda individer av rättshaveristtyp missbrukat möjligheten att få ut allmän handling.

När det gäller det ovan beskrivna fallet, så är begäran som sådan ett missbruk. Det är en mycket tveksam användning av offentlighetsprincipen, där man skulle behöva ett juridiskt klargörande om det är förenligt med offentlighetsprincipen alls.
Det finns rättspraxis. Massuttag för kommersiella syften har funnits i decennier, det är inte något nytt.

Hmm nej, det är jag inte säker på nu när du säger det. Men varför skulle en räv göra sig besväret att springa till vår uppfart när det finns en hel skog 🙈
Rävar är väldigt nyfikna och fräcka. :D

Jag fick sluta att ha mina "kisstofflor" på altanen för några somrar sen. De snodde dem och la dem på lämpliga ställen på tomten. En golbana hade besvär med att massor av bollar bara försvann. De hittade ett rävgryt i skogskanten fullt med bollar.
Jag kunde inte lägga grimmor vid insäppet till hagen. Rävarna tog dem och tuggade sönder dem. Hittade bitar i hagarna.

På min tomt går berg i dagen, invid en rabatt. Där ligger ofta rävbajs sommartid. Samma med infarten. De revirmarkerar tydligen med bajs.

Haha... ja jag fattade inte i början att det tydligen var ett raggställe.
När folk gick på krogen brukade folk bli desperata när krogen stängde. 5 - i - 3 ragget. Det är tydligen på wordfeud istället
Men det där har ju blivit mycket, mycket bättre på WF nu. Innan man kunde blocka personer så var det ju rent outhärdligt. Det går ju att bara ignorera/avsluta spelet/blockera om någon är en riktig rövhatt?

Mitt ”problem”, som stör mig minst lika mycket, är att jag tydligen har ett nick som folk uppfattar som maskulint. De där som annars mest troligt skulle börja terrorisera en ger upp direkt istället… Det är skittråkigt, och ibland slänger jag iväg nåt surt meddelande bara för att.

Störigt nr 2 med WF: Folk som lägger ett eller två ord och sedan glömmer bort spelet i 71h. Sedan lägger de ett ord till precis innan tiden går ut och så fortsätter det så. Fattar att folk har olika spelstilar (jag gillar att spela fort), men alltså, kom igeeeen! Blir jättestressad. 😅

Edit: Eller de som lägger ett ord. Sedan försvinner de för alltid. :cautious:

Rävar är väldigt nyfikna och fräcka. :D

Jag fick sluta att ha mina "kisstofflor" på altanen för några somrar sen. De snodde dem och la dem på lämpliga ställen på tomten. En golbana hade besvär med att massor av bollar bara försvann. De hittade ett rävgryt i skogskanten fullt med bollar.
Jag kunde inte lägga grimmor vid insäppet till hagen. Rävarna tog dem och tuggade sönder dem. Hittade bitar i hagarna.

På min tomt går berg i dagen, invid en rabatt. Där ligger ofta rävbajs sommartid. Samma med infarten. De revirmarkerar tydligen med bajs.
Haha åh, visste inte att de var såna bråkstakar men bra att veta, tack!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 444
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 374
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
603
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 818
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar