Det är ngt av det störigaste jag hör!En del män är barnvakter också, när de är med sina egna barn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ngt av det störigaste jag hör!En del män är barnvakter också, när de är med sina egna barn
Just detta förklarade jag nyligen för min dotter om hennes pojkvän när hon sa att han hjälper till hemma. Män hjälper inte till hemma.Stör mig på uttrycket att män ”hjälper till” hemma. Hjälper de till att utföra sitt jobb när de är på arbetet också? De ska väl sjutton ta gemensamt ansvar över det gemensamma hemmet med sin partner precis som oss andra.
Som tillägg så skulle jag störa mig lika mycket på uttrycket om det var så att det var kvinnorna som skulle ”hjälpa till” mer hemma men har aldrig hört eller sett någon säga så.
Pojkvännen verkar behöva en ”mamma” som säger vad han ska göra?Just detta förklarade jag nyligen för min dotter om hennes pojkvän när hon sa att han hjälper till hemma. Män hjälper inte till hemma.
Och så berättade hon att han plockar ju undan osv när hon ber honom så han gör ju ändå en del... då sa jag tydligt till henne att kvinnor ska inte be mannen göra saker i hemmet för då tar inte mannen sitt ansvar (generellt sätt, klart man kan be om olika saker, men om kvinnan alltid pekar på saker som behöver göras- disk, tvätt, städning osv så gör ju mannen inget medan kvinnan tar ansvar över att han göra det han borde göra...). Män ska göra sin del automatiskt utan att liksom bli ombedda ständigt.
Det har han, de bor hos hans mamma. Hon säger vad han ska göra redan, men han är som många andra ungdomar och bryr sig inte så noga alltid. Mycket tjat och lite verkstad ibland. Hon är 18 och han snart 24 så det är ju ungdomar fortfarande som bor hemma, men ändå. Vi pratade om att flytta hemifrån där jag rekommenderade henne att vara särbo först så han lär sig vad som krävs i ett hem (och hon med) så hon inte blir hans mamma. Vi får väl se hur det blir när de väl flyttar, om det blir tillsammans (hoppas inte!!) eller var för sig.Pojkvännen verkar behöva en ”mamma” som säger vad han ska göra?
24 år ungdom? Noop, då räknas man som vuxen oavsett vart man bor.Det har han, de bor hos hans mamma. Hon säger vad han ska göra redan, men han är som många andra ungdomar och bryr sig inte så noga alltid. Mycket tjat och lite verkstad ibland. Hon är 18 och han snart 24 så det är ju ungdomar fortfarande som bor hemma, men ändå. Vi pratade om att flytta hemifrån där jag rekommenderade henne att vara särbo först så han lär sig vad som krävs i ett hem (och hon med) så hon inte blir hans mamma. Vi får väl se hur det blir när de väl flyttar, om det blir tillsammans (hoppas inte!!) eller var för sig.
Vuxen ungdom, tror man räknas som ungdom tills man är typ 27 år.24 år ungdom? Noop, då räknas man som vuxen oavsett vart man bor.
Ung vuxen säger man väl? Jag har aldrig hört uttrycket vuxen ungdom.Vuxen ungdom, tror man räknas som ungdom tills man är typ 27 år.
Jag har sett bl a banker räkna ungdomar upp till 27 år.Ung vuxen säger man väl? Jag har aldrig hört uttrycket vuxen ungdom.
Ungdomsmottagningar upp till 23 år.Jag har sett bl a banker räkna ungdomar upp till 27 år.
Tror jag hade barnförsäkring tills jag var 26 årJag har sett bl a banker räkna ungdomar upp till 27 år.
Jag är ledsen, men alla är inte vuxna vuxna vid den åldern. Man är rätt ung för att vara vuxen när man är 24. Jag förstår att det är olika och jag förstår att man ska bete sig som vuxen och allt det där, men alla är ändå inte lika vuxna i huvudet vid den åldern.24 år ungdom? Noop, då räknas man som vuxen oavsett vart man bor.
Ungdomsrabatt finns ju på olika ställen, tex gäller upp till 25.Ung vuxen säger man väl? Jag har aldrig hört uttrycket vuxen ungdom.
Beror på var man kollar såklart, hos vissa är ungdomsrabatt till sådär 19-20 år. För mig är t.ex 27 snarare förvuxen ungdom. Med det sagt är man fortfarande ung!Ungdomsrabatt finns ju på olika ställen, tex gäller upp till 25.
Vi får höra av våran chef på jobbet att vi är unga, jag har varit på jobbet i snart tio år. Så helt ung och oerfaren är jag inte längre!Det är väldigt relativt vad man kan kalla ung. Jag fick nyligen höra av en läkare "ja ni unga kvinnor". Då i relation till dem han oftast opererar. Jag är en bra bit över 40 Så ung kan man ju vara trots att man inte är någon ungdom.
Här åker folk långt till dygnet runt öppna självbetjäning butiker för de blivit godissugen.Var sjukt godissugen tidigare ikväll, men som tur var hann klockan bli för mycket. Iofs så finns det några affärer som fortfarande har öppet, men innan jag hunnit hämta bilen och kört dit hinner de nog stänga.