Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Oh du arma sate! :arghh:
Hockeysyndromet i Sverige är verkligen gräsligt! Jag vet att det är ett I-landsproblem men vad i hela friden, säsongen är typ NIO månader lång! Minst! Och ingen kan typ snacka om något annat, för att inte tala om all TV-tid den tar upp. :arghh:
Jag försöker vara stöttande och säga "yey!" när någons favoritlag vinner men alltså jag hatar verkligen skiten. 😅

Senast ändrad:
Just nu stör jag mig på att jag är så otroligt valpsjuk.
Jag älskar min tant så mycket, men det gör ont i hjärtat att jag inte kan skaffa en valp som överlappning. Jag vet ju att hon är gammal även om jag hoppas på några år till. <3
Jag gör det inte lätt för mig själv med att titta på valpannonser heller!

Tur att jag har kisse!

När en snubbe bankar på dörren och rycker i den samma kl 3:40.
Var full såklart. Frågade var han skulle och han pekade bortåt. Jag sa ”ok men då går jag och lägger mig men sluta dra i min dörr”. Och han höll upp händerna och sa att han inte ska dra.😂
Hoppas bara att jag får somna om.

Beställde ett underställ med olika storlekar på över och underdel. Underdelen beställde jag en storlek större än vad jag har då de brukar rendera vara lite små. Denna gång var det snarare 2-3 storlekar större så de drunknade jag i... Överdelen beställde jag L, men fick storlek 34-36, så den var också bara att skicka tillbaka :down:

Stör mig på uttrycket att män ”hjälper till” hemma. Hjälper de till att utföra sitt jobb när de är på arbetet också? De ska väl sjutton ta gemensamt ansvar över det gemensamma hemmet med sin partner precis som oss andra.

Som tillägg så skulle jag störa mig lika mycket på uttrycket om det var så att det var kvinnorna som skulle ”hjälpa till” mer hemma men har aldrig hört eller sett någon säga så. :grin:

Stör mig på det spridda utbudet av sport. Vill jag kolla längdskidor går det via viaplay för 399 kr i månaden. Vad sägs om ridsporten? Neh den har tv4 play, 399 kr där. Förstår varför det är lätt att segla iväg i kostnader när det kommer till olika prenumerationer.

Stör mig på det spridda utbudet av sport. Vill jag kolla längdskidor går det via viaplay för 399 kr i månaden. Vad sägs om ridsporten? Neh den har tv4 play, 399 kr där. Förstår varför det är lätt att segla iväg i kostnader när det kommer till olika prenumerationer.

Just längdskidor går att lösa billigare. Tror att allt sänds på TV6 och då behöver du inget sportpaket.

Stör mig på uttrycket att män ”hjälper till” hemma. Hjälper de till att utföra sitt jobb när de är på arbetet också? De ska väl sjutton ta gemensamt ansvar över det gemensamma hemmet med sin partner precis som oss andra.

Som tillägg så skulle jag störa mig lika mycket på uttrycket om det var så att det var kvinnorna som skulle ”hjälpa till” mer hemma men har aldrig hört eller sett någon säga så. :grin:
En del män är barnvakter också, när de är med sina egna barn :meh:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 244
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 272
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
526
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 640
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar