Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Jag vill vara liberal...men jag vill verkligen inte ha de deprimerande danska ölladorna :(

(Jag såg en karta som "ändrar hur du ser världen" på Facebook. Vi super rejält i Europa)
Nu var det ju egentligen inte artikelns innehåll jag först och främst hakade upp min på, men...
Statistiken över finländarnas alkoholkonsumption brukar sällan vara någon munter läsning, men att man slutat att skicka runt en svettig, inplastad smörgås på krogen tror jag knappast påverkat varken postitivt eller negativt.
Många krogar har fortfarande matservering ändå, där köket ofta stänger kl.22. Det är ett ben till att stå på i mindre samhällen, och får folk att komma ut tidigare på kvällen.
Endel av de pubbar som inte har matservering på, så skulle jag ändå inte vilja äta hos :D

Nu var det ju egentligen inte artikelns innehåll jag först och främst hakade upp min på, men...
Statistiken över finländarnas alkoholkonsumption brukar sällan vara någon munter läsning, men att man slutat att skicka runt en svettig, inplastad smörgås på krogen tror jag knappast påverkat varken postitivt eller negativt.
Många krogar har fortfarande matservering ändå, där köket ofta stänger kl.22. Det är ett ben till att stå på i mindre samhällen, och får folk att komma ut tidigare på kvällen.
Endel av de pubbar som inte har matservering på, så skulle jag ändå inte vilja äta hos :D
Jag blev bara så ledsen senast jag var i Köpenhamn - ställen nästan helt utan bord (kanske ett par ståbord), utan mat, med inredning som i princip går att spola av och som hivar ut stor stark :( Som sagt som en modern djurhall.

Samhällen som behöver sådana ben att stå på kanske bör få gå i kull.

Jag blev bara så ledsen senast jag var i Köpenhamn - ställen nästan helt utan bord (kanske ett par ståbord), utan mat, med inredning som i princip går att spola av och som hivar ut stor stark :( Som sagt som en modern djurhall.

Samhällen som behöver sådana ben att stå på kanske bör få gå i kull.
Men eftersom de finns finns väl efterfrågan. Så några gör det tydligen lyckliga, vilket jag egentligen kanske inte bör ifrågasätta.

Jag stör mig på att jag testat 2 husmorstips för att få ren min fastbrända kastrull men ickeeeett. Har ni något bra tips? Maken hotar med att det blir köpt bechamelsås framöver...
Vad har du provat?
Coca-Cola? Låt verka ett bra tag.
Vatten med diskmedel i som får koka i kastrullen?

Jag stör mig på att jag testat 2 husmorstips för att få ren min fastbrända kastrull men ickeeeett. Har ni något bra tips? Maken hotar med att det blir köpt bechamelsås framöver...
PXL_20241108_103511589.webp

... med lite vatten och en större droppe diskmedel, sen är det bara att gnugga. Funkar så jäääkla bra! :D

(Visste jag vad de hette så hade jag sagt det, men de brukar finnas i städsektionen i vanliga matbutiker.)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 668
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
332
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 054
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 885
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar