Störiga saker vi stör oss på, del 36.

https://www.svt.se/kultur/flera-anmalningar-mot-p4-henrik-brandao-jonsson-tipsade-om-sexkop

Naturligtvis

Jag undrar om det varit samma protester om någon som för ut sina minderåriga döttrar för tvångsgifte, som inte är förbjudet i många länder. Total BS att bara för att något är lagligt i ett annat land så är det ok att föreslå brott enligt svensk lagstiftning.

https://www.aftonbladet.se/nojesbla...i-slangde-ut-brandao-jonsson-fran-sondag-i-p4
Exakt, "neutralitet" eller att "låta alla sidor komma till tals" är en BS ursäkt från människor som gärna hade sett att sexköp var lagligt. Hade tipset handlat om att åka utomlands för att slå eller gifta bort sina barn i ett land där det är lagligt så hade det låtit annorlunda, men köpa sex tycker många män är helt ok och därför blir de bestörta.
 
Du borde kunna mejla din avdelning, meddela att du vill gå ut och sen få utträdesblanketten mejlad, skriva ut, skriva under och skicka in

Så var jag tvungen att göra när jag skulle lämna IF Metall (bytte bransch och då också fackförbund+A-kassa). Eller ja, jag ringde och fick blanketten hemskickad. Men det gick inte att komma runt att skriva under och skicka in blanketten.
 
Fortsätter att störa mig på fitness-snubbar som delar med sig av "recept" på Instagram... Denna gången snubben som gör fyra portioner av en rätt med en bapiljard fram protein SoM rÄcKeR tIlL hElA vEcKaN. Fem kan man ju ändå acceptera pga ganska vanligt att jobba fem dagar i veckan, men fyra?!
Tror det är dags att utöka näringsupptaget till något lite mer varierat än kyckling, rödlök, fettfri smaksatt creme fraiche och liba bröd...
 
"Smart-TV" apparater som inte är ett dugg smarta, utan bara besudlade med halvfungerande Android-appar, och med firmware/OS som tvångsuppdateras när man minst av allt önskar. Som när tvååringarna vill se en liten stund på sitt favoritprogram klockan sex på morgonen.

(Använder aldrig TV:ns egna appar utan har den bara som bildskärm, använder istället AppleTV som är superstabil. Men TV:ns uppdateringar kommer man inte undan...)
 
Har pratat med hyresvärden om grannen som matar ekorrarna. Förstod att de har pratat med henne då hon såg skamsen ut när jag mötte henne på gatan härom dagen. Men det verkar inte ha hjälpt eftersom det var ny ekorrskit på henne balkong idag🤯 den är på det ställe som inte syns så bra från mig där hon lägger maten.

Ska ha uppföljning med hyresvärden om ifall hon fortsätter eller inte. Hade dåligt samvete för att jag skvallrade på henne, men nu är jag förbannad istället eftersom hon gång på gång väljer att utsätta sina grannar för skadedjur.
 
Lyssnar på en ljudbok där uppläsaren inte kan uttala namnen på de gotländska orter där huvudkaraktären rör sig. Sinnessjukt störande! 😆😵‍💫
Jag vill egentligen lyssna på en ljudbok men det är en kvinnlig uppläsare och en manlig författare och fjärde boken i en serie där det tidigare har varit manliga uppläsare, har väldigt svårt för bytet. Boken handlar om en manlig polis också som huvudperson. Det skär sig på något vis.
 
Jag vill egentligen lyssna på en ljudbok men det är en kvinnlig uppläsare och en manlig författare och fjärde boken i en serie där det tidigare har varit manliga uppläsare, har väldigt svårt för bytet. Boken handlar om en manlig polis också som huvudperson. Det skär sig på något vis.

Åh, vad störigt! Jag vill också att uppläsaren ska låta ungefär som jag tänker mig att huvudpersonen låter. D.v.s. är huvudpersonen en man så vill jag har en manlig uppläsare.
 
Jag vill egentligen lyssna på en ljudbok men det är en kvinnlig uppläsare och en manlig författare och fjärde boken i en serie där det tidigare har varit manliga uppläsare, har väldigt svårt för bytet. Boken handlar om en manlig polis också som huvudperson. Det skär sig på något vis.
Har också varit med om liknade, otroligt störande när de byter uppläsare. 😩
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 034
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 552
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 430
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 671
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp