Mineur
Moderator
Koriander = MUMS !!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Koriander = MUMS !!
Biblio! Biblioteket. Mitt har tre böcker i veckanAtt man har 100 timmar läsning/lyssning per månad på storytel. Jag har familjekonto så kostar skjortan om jag ska uppgradera. Nu har jag läst slut mina timmar, så får vänta 10 dagar. Undrar hur de räknar lästa timmar…
Biblio! Biblioteket. Mitt har tre böcker i veckan
Man kunde nästan tro att du mailat mitt jobb.Mailade ett företag med tre väldigt specifika frågor. Fick ett goddag yxskaft till svar, så jag ringde upp. Personen jag pratade med blev arg och menade att hen redan hade svarat på frågorna i mailet. Men några svar har jag då inte fått.. Skiter i att köpa deras tjänster nu.
Är det inte därför man ska ha i koriander sist när man lagar mat? För smaken är lättflyktig när det värms upp. Har jag lärt mig iaf tror jag.Jaa, där sa du något! Det kanske har med temperaturen att göra? Intressant eftersom saker ju oftast smakar mer när de värms upp, så på det viset är det ju inte logiskt alls, men det är mycket som inte är logiskt här i livet
Oj, det har jag aldrig hört men det skulle ju förklara en hel del! Intressant!Är det inte därför man ska ha i koriander sist när man lagar mat? För smaken är lättflyktig när det värms upp. Har jag lärt mig iaf tror jag.
+ 1 på denKoriander smakar tvål oavsett format. Har försökt vänja mig vid smaken men nej det smakar tvål och konstgjort.
Nä ! Men viol - som så många gillar - smakar precis så...Koriander smakar tvål oavsett format. Har försökt vänja mig vid smaken men nej det smakar tvål och konstgjort.
Samma här. I thaisoppa om den får gå med en liten stund så försvinner ganska mycket av den distinkta diskmedelssmaken. Har inte lyckats bestämma mig om det är så mycket mer än att tolerera dock….Jag har typ också lärt mig att tolerera koriander, men bara om den är uppvärmd i grytor!
Att man har 100 timmar läsning/lyssning per månad på storytel. Jag har familjekonto så kostar skjortan om jag ska uppgradera. Nu har jag läst slut mina timmar, så får vänta 10 dagar. Undrar hur de räknar lästa timmar…
Jaa, där sa du något! Det kanske har med temperaturen att göra? Intressant eftersom saker ju oftast smakar mer när de värms upp, så på det viset är det ju inte logiskt alls, men det är mycket som inte är logiskt här i livet
Det stämmer bra. Jag jobbade ett år i Köpenhamn och kantinen var fantastisk För 500 DKK nettolöneavdrag fick man både frukost och lunch. De som arbetade i köket var så duktiga. Det var verkligen helt underbart.En person berättade för mig att större arbetsplatser (vet inte hur stora) i Danmark är tvungna att ha resturang för sina anställda likt skolmatsal. Vet dock inte om detta stämmer.
I min gamla kommun fanns under en period ett café inne på en skola -och de serverade allmänheten. Grym lunch som jag fortfarande saknar. Sedan fanns det en problematik med att ha "allmän plats"/offentlig miljö inne i en skolbyggnad och när byggnaden gjordes om så försvann cafét. Skolan jag jobbade på senast i den kommunen hade en väldigt bra matsal med riktigt bra mat. Allmänheten kunde inte äta på skolan men all skolpersonal kunde betala och äta.Stör mig på att jag inte går i skolan längre och får skolmat. Är så evinnerligt trött på att fixa matlådor dag ut och dag in... Jag har generellt alltid tyckt om skolmaten, visst finns det rätter jag inte tyckte om men det är väl att vänta när man själv inte sätter menyn liksom. Saknar kanske inte riktigt miljön, men tänk att som vuxen gå ned någonstans, plocka på sig tallrik och bestick, he upp lite mat och sen när man ätit upp få lämna åt personal att diska
Önskade att kommunala skolor kunde öppna upp för betalande gäster, hade säkert ätit någon gång i veckan om det varit möjligt!
Låter skönt! Och billigt!Det stämmer bra. Jag jobbade ett år i Köpenhamn och kantinen var fantastisk För 500 DKK nettolöneavdrag fick man både frukost och lunch. De som arbetade i köket var så duktiga. Det var verkligen helt underbart.
När vi fick en ny kostchef i komunen blev det väldigt bra. Hon såg till att all bespisningspersonal blev kockutbildad och jobbade om menyerna. Maten blev i restaurangklass.I min gamla kommun fanns under en period ett café inne på en skola -och de serverade allmänheten. Grym lunch som jag fortfarande saknar. Sedan fanns det en problematik med att ha "allmän plats"/offentlig miljö inne i en skolbyggnad och när byggnaden gjordes om så försvann cafét. Skolan jag jobbade på senast i den kommunen hade en väldigt bra matsal med riktigt bra mat. Allmänheten kunde inte äta på skolan men all skolpersonal kunde betala och äta.
I kommunen jag jobbar nu var det tidigare så att alla kommunanställda (alltså inte bara skolpersonal) kunde köpa mat på skolorna men det var en restaurangägare som anmälde det och möjligheten togs bort. Nu är det endast pedagogisk måltid = klasslärare som äter med sin klass. Resterande skolpersonal (elevhälsa, rektorer osv) kan inte äta på skolorna tyvärr. Jättetråkigt, jag hade gärna ätit på min skola.